Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2015, 08:57   #61
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
In de VS worden de vele groepen nieuwkomers ook niet de cultuur van het thuisland aangeleerd voor generaties lang, en daar zit het patriottisme er wel ingebakken bij elke groep
Persoonlijk zie ik de USA niet als het land van melk en honing zoals sommigen wel doen. Maar op dit vlak slagen ze er inderdaad beter in hun nieuwkomers al snel trotse Amerikanen te laten worden. Geen idee hoe ze het flikken.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2015, 09:01   #62
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik herhaal hier al j�*ren dat iedereen krek dezelfde kansen op onderwijs krijgt. Toch zijn het in hoofdzaak moslimjongens die zonder diploma te school verlaten, en niet aan werk geraken.
Er wordt al j�*renlang bakken geld gestoken in allerlei middelen om achterblijvers te helpen. Maar hoe komt het dat kinderen die hier geboren worden, zoals alle andere autochtone kinderen, geen Nederlands kennen als ze schoolplichtig worden?

Ik heb met mijn eigen ogen gezien dat de ouders van allochtone kinderen geen énkele moeite doen om het hun kroost gemakkelijker te maken tegen de tijd dat ze naar school moeten. Dat ze zélf niet voldoende Nederlands kennen kan ik nog begrijpen, maar dat ze hun kinderen dan tenminste op een andere manier Nederlands helpen leren. Door bijvoorbeeld de kabel te nemen zodat ze de VRT kunnen pakken ipv van alleen een schotelantenne die op hun homeland gericht is.

Die kinderen lopen meteen achterstand op als ze geen of veel te weinig Nederlands kennen. En die achterstand wordt alleen groter gezien ze thuis niet geholpen worden, en evenmin aan het leren worden gezet. Hun zonen lopen tot zeer laat op straat, en leren daar wat ze beter niet leerden.

Als ze de school verlaten zonder iets in handen schreeuwen ze wel discriminatie hier en racisme daar als niemand hen een job wil geven.

En hoe losten de rooien dat op? Met les in het Arabisch (Lommel), quota (VDAB), en positieve discriminatie (De Lijn, Politie, Politiek)
Hun laatste "grap" was een diploma overbodig te maken voor allochtonen.

Wordt het niet de hoogste tijd dat de ouders van allochtone kinderen, nét zoals alle andere ouders, voor hun verantwoordelijkheden worden gesteld?
Iets gelijkaardig heb ik ook al een keer of twee gepost op dit forum. En ik denk dat dit inderdaad voor een heel groot stuk het probleem aanraakt.

Bijna nergens ter wereld is het onderwijs zo goed en zo laagdrempelig. En toch is het die ene groep die er maar niet in slaagt in grote getale het goed te beëindigen.
Oud 9 januari 2015, 09:21   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Persoonlijk zie ik de USA niet als het land van melk en honing zoals sommigen wel doen. Maar op dit vlak slagen ze er inderdaad beter in hun nieuwkomers al snel trotse Amerikanen te laten worden. Geen idee hoe ze het flikken.
Als je in de US bent voel je die éénheid.Je voelt dat er iets is om fier over te zijn.Het hangt bij wijze van spreken in de lucht....In Europa staan we nog steeds mekaar tegen te werken ipv van eindelijk eens te beginnen denken aan maximaal samenwerken.Ik sta ook altijd versteld van het aantal US Vlaggen die overal uithangen....Terwijl ik me dikwijls afvraag waarom alhier Europa niet meer wordt gepromoot.....Als ik in de US ben ben ik zelfs fier om in de eerste plaats te zeggen dat ik from Europe ben....en Amerikanen vinden dat zelfs normaler als antwoord dan me te horen zeggen from Holland of from Belgium....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 januari 2015 om 09:21.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2015, 09:52   #64
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik herhaal hier al j�*ren dat iedereen krek dezelfde kansen op onderwijs krijgt. Toch zijn het in hoofdzaak moslimjongens die zonder diploma te school verlaten, en niet aan werk geraken.
Er wordt al j�*renlang bakken geld gestoken in allerlei middelen om achterblijvers te helpen. Maar hoe komt het dat kinderen die hier geboren worden, zoals alle andere autochtone kinderen, geen Nederlands kennen als ze schoolplichtig worden?

Ik heb met mijn eigen ogen gezien dat de ouders van allochtone kinderen geen énkele moeite doen om het hun kroost gemakkelijker te maken tegen de tijd dat ze naar school moeten. Dat ze zélf niet voldoende Nederlands kennen kan ik nog begrijpen, maar dat ze hun kinderen dan tenminste op een andere manier Nederlands helpen leren. Door bijvoorbeeld de kabel te nemen zodat ze de VRT kunnen pakken ipv van alleen een schotelantenne die op hun homeland gericht is.

Die kinderen lopen meteen achterstand op als ze geen of veel te weinig Nederlands kennen. En die achterstand wordt alleen groter gezien ze thuis niet geholpen worden, en evenmin aan het leren worden gezet. Hun zonen lopen tot zeer laat op straat, en leren daar wat ze beter niet leerden.

Als ze de school verlaten zonder iets in handen schreeuwen ze wel discriminatie hier en racisme daar als niemand hen een job wil geven.

En hoe losten de rooien dat op? Met les in het Arabisch (Lommel), quota (VDAB), en positieve discriminatie (De Lijn, Politie, Politiek)
Hun laatste "grap" was een diploma overbodig te maken voor allochtonen.

Wordt het niet de hoogste tijd dat de ouders van allochtone kinderen, nét zoals alle andere ouders, voor hun verantwoordelijkheden worden gesteld?
Aan de basis van heel deze problematiek ligt dan ook nog het feit dat men vaak een goede Moslim zijn belangrijker vindt dan schoolse resultaten. Dat men met een goede Moslim zijn i.t.t. schoolresultaten geen klop betekent in onze maatschappij ontgaat deze mensen precies.

Moslimkinderen lopen massaal achter op vlak van taal (en andere basisvaardigheden). Als we zaterdag echter rondkijken zien we deze kinderen niet in de bijles taal, maar in de Koranles. Om een praktisch voorbeeld te geven, de kinderen van een Chinese inwijkeling in mijn buurt krijgen elke zaterdag 2 uur bijles Nederlands, de kinderen van de Marokkaan 2 huizen verder gaan naar de Koranles.

De opvoedingsmethodiek van Moslims die volledig gebaseerd is op de Koran en die vooral in het teken staat van een goede Moslim te zijn zal nooit veel succesvolle individuen voortbrengen in een moderne maatschappij, waar succes gedefinieerd wordt door kennis en/of vaardigheid. De uren die anderen (ook inwijkelingen) spenderen aan kennis en/of vaardigheden (muziek, bijlessen, cultuur/jeugdverenigingen (sociale vaardigheden), enz.) souperen zij volledig op aan hun Koran en laten we wel wezen, die bevat amper iets waarmee je in een moderne maatschappij enige credibiliteit wint.

Conclusie is dus simpelweg dat Moslims door hun prioriteiten volledig bij hun geloof te leggen zichzelf discrimineren in deze maatschappij waar geloof al lang geen merite meer is, sterker nog, in vele gevallen eerder een last. Bovendien doen ze gemiddeld minder vaardigheden op omdat ze de tijd die anderen daar in steken (bijna) helemaal investeren in hun Koran.

Moslims worden dus op eenzelfde manier gediscrimineerd als mensen met een diploma kantklossen. Ik noem dat echter geen discriminatie maar gewoon mensen die niet de juiste vaardigheden hebben om succesvol te zijn in een maatschappij zoals de onze. Neem daarbij dan nog de attitude van velen en het plaatje is rond.
Oud 9 januari 2015, 10:02   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Aan de basis van heel deze problematiek ligt dan ook nog het feit dat men vaak een goede Moslim zijn belangrijker vindt dan schoolse resultaten. Dat men met een goede Moslim zijn i.t.t. schoolresultaten geen klop betekent in onze maatschappij ontgaat deze mensen precies.

Moslimkinderen lopen massaal achter op vlak van taal (en andere basisvaardigheden). Als we zaterdag echter rondkijken zien we deze kinderen niet in de bijles taal, maar in de Koranles. Om een praktisch voorbeeld te geven, de kinderen van een Chinese inwijkeling in mijn buurt krijgen elke zaterdag 2 uur bijles Nederlands, de kinderen van de Marokkaan 2 huizen verder gaan naar de Koranles.

De opvoedingsmethodiek van Moslims die volledig gebaseerd is op de Koran en die vooral in het teken staat van een goede Moslim te zijn zal nooit veel succesvolle individuen voortbrengen in een moderne maatschappij, waar succes gedefinieerd wordt door kennis en/of vaardigheid. De uren die anderen (ook inwijkelingen) spenderen aan kennis en/of vaardigheden (muziek, bijlessen, cultuur/jeugdverenigingen (sociale vaardigheden), enz.) souperen zij volledig op aan hun Koran en laten we wel wezen, die bevat amper iets waarmee je in een moderne maatschappij enige credibiliteit wint.

Conclusie is dus simpelweg dat Moslims door hun prioriteiten volledig bij hun geloof te leggen zichzelf discrimineren in deze maatschappij waar geloof al lang geen merite meer is, sterker nog, in vele gevallen eerder een last. Bovendien doen ze gemiddeld minder vaardigheden op omdat ze de tijd die anderen daar in steken (bijna) helemaal investeren in hun Koran.

Moslims worden dus op eenzelfde manier gediscrimineerd als mensen met een diploma kantklossen. Ik noem dat echter geen discriminatie maar gewoon mensen die niet de juiste vaardigheden hebben om succesvol te zijn in een maatschappij zoals de onze. Neem daarbij dan nog de attitude van velen en het plaatje is rond.
Ook het moeilijk hebben van velen met de scheiding tussen kerk en staat speelt niet in hun voordeel.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2015, 10:37   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een waarheid als een olifant.

Zònder diploma geraakt eender wie hoogstens aan slecht betaald schoonmaakwerk. En dat is l�*ng niet genoeg centen om in de grote hedendaagse behoeften te voorzien.
Het vervolg kennen we.
Oud 9 januari 2015, 11:37   #67
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

België is gedurende vrijwel het hele Ancien Regime het slagveld van Europa geweest waarbij om de 5 botten de grootmachten elkaar kwamen bevechten.

Dit zorgde ook niet voor de radicalisering in het katholicisme in deze streken toen en nu.

Inmenging van andere landen in moslimlanden is geen excuus. Radicalisatie is inherent in islam ingebakken, vrees ik...
Oud 9 januari 2015, 11:59   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De islam is een politieke veroveringsgodsdient. Waar andere godsdiensten van de staat worden gescheiden verovert de islam, zelfs nadat er pogingen werden gedaan om daar een einde aan te maken, opnieuw de staat.
De Sjah van Iran moest wijken voor de ayatollas.
De schoonmaak van Ataturk wordt langzaam maar zeker ongedaan gemaakt door Erdogan.
De Arabische lente waar zoveel van verwacht werd in Egypte werd eerder een winter.

Wie denkt dat de moslimbroeders de strijd voor de macht zullen opgeven vergist zich.

Dat is het probleem met de islam, en dat zal nooit veranderen. Het veroveren van de macht, ook op politiek vlak, zit ingebakken in die godsdienst.

Wie kan mij een islamitisch land noemen dat niet volgens de regels van de islam geregeerd wordt en waar toch een vorm van "democratie" mogelijk is? (voor wat dat woord nog waard is)
Oud 9 januari 2015, 12:44   #69
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In zowat alles is het westen de tegenpool van de islam.
Euthanasie, homo, nerd, zwakke jongeren, geïsoleerd leven, ik is ikke, en natuurlijk dat overdreven diploma gedoe en bijbehorende verwaandheid.
Kortom in alles doen wij anders dan de normale gang van zaken zijn.
Het probleem is dat het westen zijn jeugd zo heeft grootgebracht en ze dat nu als normaal beschouwen.
Wat in de meeste gevallen het niet is.

Dat botst eeuwig.
Oud 9 januari 2015, 13:19   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Pff, Jan, laat het dan zitten. Ik vind wat ge zegt een redelijk onbelangrijk detail.
Dan ontgaat u toch iets heel belangrijk, nl. de plaats die Mohammed in het denken van de moslims inneemt. Op meerdere plaatsen in de koran wordt hij beschreven als de "ideale man/mens", iets waar de moslims door en door over overtuigd zijn.

Die figuur negeren bij een evaluatie van de islam, is dus voorbijgaan aan een essentieel element.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2015, 13:21   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Trouwens, wat veel belangrijker is, en waar veel religieuze mensen zoals u het blijkbaar zo moeilijk mee hebben , is dat al die boekjes metaforisch bedoeld zijn.
Waar haalt u die zekerheid dan vandaan?

Voor het overige klopt uw bewering trouwens niet daar de bijbel een verzameling geschriften van heel uiteenlopende aard is die, naargelang het geschrift, een andere insteek vragen. Een boek als de psalmen is van een totaal andere aard van het boek Koningen.
Oud 9 januari 2015, 13:23   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Mag ik er aan toevoegen dat met de polytheïsten gewoon christenen bedoeld wordt. Het slaat op de Drie-eenheid en de heiligen. Dat verhaal van een polytheïstisch pre-islamitisch Arabië is overigens onzin. Die mythe komt voort uit het benoemen van christenen als polytheïsten.
Neen, daar het Arabisch schiereiland voor Mohammeds verkondiging in meerderheid werd bevolkt door heidenen die een meergodendom aanhingen. Er was wel een joodse en christelijke aanwezigheid, maar die betekende numeriek niet al te veel.
Oud 9 januari 2015, 13:23   #73
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het probleem is dat het westen zijn jeugd zo heeft grootgebracht en ze dat nu als normaal beschouwen.
Wat in de meeste gevallen het niet is.
Waarom zou het dat niet zijn?
Oud 9 januari 2015, 13:24   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Thora, Bijbel en Koran zijn wetboeken, in de zuiverste zin van het woord. Altijd al geweest.
De bijbel is helemaal geen wetboek voor de christenen, hoor. In de christelijke visie vormt de bijbel een heel rijk palet van benaderingen.
Oud 9 januari 2015, 13:30   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dan ga je er van uit dat alle moslims ten eerste alles uit de Koran en de Soerra's kennen en dat ze alles exact willen uitvoeren.

Was het niet Thomas van Aquino die de kracht van de menselijke rede in het Christendom introduceerde nadat er al moslimfilosofen dit hadden gedaan?
Neen, dat was alvast niet Thomas van Aquino. Hij bracht wel de menselijke rede ter sprake als een weg om tot de goddelijke openbaring te komen. Door de oosterse christenen wordt dit als een rationalisatie beschouwd, terwijl de moslims dit als ketters verwerpen. Allah is immers niet kenbaar door de mens. In het verleden waren er soefi's die dit leerden, waarschijnlijk onder invloed van bepaalde christelijke richtingen, maar de orthodoxe islam heeft daar gewelddadig mee afgerekend. Meerdere soefi's werden ter dood veroordeeld en vervolgens levend verbrand.

En voor het geval u het nog niet wist: de koran uit het hoofd leren opzeggen, is een deel van de religieuze opvoeding. In de moslimgemeenschap worden er zelfs wedstrijden rond georganiseerd: kinderen en jongvolwassenen wedijveren tegen elkaar in het zo correct en zo melodieus reciteren van de koran.
Oud 9 januari 2015, 13:31   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dan ga je er van uit dat alle moslims ten eerste alles uit de Koran en de Soerra's kennen en dat ze alles exact willen uitvoeren.

Was het niet Thomas van Aquino die de kracht van de menselijke rede in het Christendom introduceerde nadat er al moslimfilosofen dit hadden gedaan?
Neen, dat was alvast niet Thomas van Aquino. Hij bracht wel de menselijke rede ter sprake als een weg om tot de goddelijke openbaring te komen. Door de oosterse christenen wordt dit als een rationalisatie beschouwd, terwijl de moslims dit als ketters verwerpen. Allah is immers niet kenbaar door de mens. In het verleden waren er soefi's die dit leerden, waarschijnlijk onder invloed van bepaalde christelijke richtingen, maar de orthodoxe islam heeft daar gewelddadig mee afgerekend. Meerdere soefi's werden ter dood veroordeeld en vervolgens levend verbrand.

En voor het geval u het nog niet wist: de koran uit het hoofd leren opzeggen, is een deel van de religieuze opvoeding. In de moslimgemeenschap worden er zelfs wedstrijden rond georganiseerd: kinderen en jongvolwassenen wedijveren tegen elkaar in het zo correct en zo melodieus reciteren van de koran.
Oud 9 januari 2015, 13:57   #77
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Het is toch weer opvallend dat men de terroristen niet wil linken aan de islam. Deze terroristen zijn weer geen 'echte' moslims, want die doen zo iets niet. Niettegenstaande voeren zij de wil van hun profeet uit.

Ik vraag mij af hoe men een moslimextremist kan onderscheiden van een 'gematigde' moslim, alvorens hij tot dergelijke gruwelijke daden overgaat. Volgens buren waren de vermoedelijke daders brave, vriendelijke en vrome mensen. Dus kwamen zij over als 'gematigd'. Ik ben er van overtuigd dat in iedere islamiet een potentiële jihadist schuilt. Die hebben slechts een kleine klik nodig om te veranderen in een monster.

Wie is de schuld van het radicaliseren? Volgens onze linkiewinkies zijn wij natuurlijk de schuldigen. De enigen schuldigen zijn de moslims zelf, geleid door hun haatboekje. Het Westen heeft getracht om democratie te brengen in Irak. Foute boel. Er was veel minder sprake van moslimextremisme onder het harde regime van Saddam, wij weten intussen waarom. Zijn gevangenissen puilden uit en executies waren dagelijkse kost. Moslims kunnen niet omgaan met democratie en de eraan verbonden vrijheden. Of toch wel, HUN vrijheid tot uitoefening van hun 'geloof'. Dat is het enige dat telt. Ironisch genoeg is de islam een dwangmatige religie, die een eigen mening verbiedt. Alles in het teken van de grote, gore profeet.

In onze samenleving wakkeren moslimvrouwen ook het radicalisme aan. Te beginnen met hun extremistische kledij. Hun kinderen beschouwen dit als een voorbeeld en verafschuwen bijgevolg onze Westerse kledij en houding. Meisjes worden daarom lastiggevallen en uitgescholden. Christenen lopen toch ook niet met een groot kruis rond hun nek rond, ten teken dat zij gelovig zijn?

Waarom mogen moslims ons botweg ongelovigen noemen? Omdat wij hun geloof niet aanhangen? Dat is toch duidelijk een houding van 'wij' tegen 'hen'. Stel dat wij moesten zeggen dat moslims ongelovigen zijn, dan zou men spreken van stigmatisatie en islamofobie. Mogen wij ook van moslim zeggen dat zij Christenofoob zijn?

Moslims verschuilen zich steeds achter hun geloof. Een zeer laffe houding. Hun moorddadige geloofsgenoten zijn dan evenwel ineens geen echte moslims meer. Zo heeft men natuurlijk altijd gelijk. Als een Westerling een moslim omlegt, kunnen wij ook zeggen: wij hebben daar geen schuld aan, want echte Westerlingen doen zoiets niet.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 9 januari 2015 om 14:01.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2015, 14:07   #78
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als je in de US bent voel je die éénheid.Je voelt dat er iets is om fier over te zijn.Het hangt bij wijze van spreken in de lucht....In Europa staan we nog steeds mekaar tegen te werken ipv van eindelijk eens te beginnen denken aan maximaal samenwerken.Ik sta ook altijd versteld van het aantal US Vlaggen die overal uithangen....Terwijl ik me dikwijls afvraag waarom alhier Europa niet meer wordt gepromoot.....Als ik in de US ben ben ik zelfs fier om in de eerste plaats te zeggen dat ik from Europe ben....en Amerikanen vinden dat zelfs normaler als antwoord dan me te horen zeggen from Holland of from Belgium....
Maar Europa wordt bewust antinationalistisch gehouden. Men ziet het als een gevaar in plaats van als een potentieel verenigend principe. En het is zeker niet alleen links dat schuldig is aan het multicultureel verdelen van de maatschappij zonder te pogen een gemeenschappelijke basis te creëren zoals in de VS (of Canada bv. wat me een beter voorbeeld lijkt). Nationalisme kan evengoed defensief van aard zijn. Het is niet per definitie agressief of expansionistisch.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2015, 14:08   #79
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Het Westen heeft overal gezeten, dus ik ga niet over het geslacht der Engelen discussiëren.

Feit is dat Afrika (onder de Maghreb landen), Zuid-Amerika en Oost-Azië bijna geen terroristen produceren, noch de immigranten van deze landen.
Het Boedisme kent geen kruisvaarders en godsdienst- terroristen.

Zuid Amerika heeft hoofdzakelijk katholieken en sinds de verlichting ,
moorden ook de christenen niet meer in naam van het geloof.

In de vorige eeuw kenden we nog wel ideologieën zoals facisme en communisme,
Hitler en Stalin hebben heel veel moorden op hun geweten.
Europa mag niet de fout maken, nu weer terug te vallen op ideologieën
van facisme en racisme zoals in WOII.
Doorgaan met het verdedigen van de waarden van de Franse revolutie is de enige optie.

Verder is het aan de moslims om zelf uit de middeleeuwen te stappen en
ook tot een verlichting te komen ,zoals we die in het Westen kennen.
Als zij hiervoor niet willen kiezen ,dan is het aan hun om de problemen en oorlogen in de moslimlanden op te lossen.
Het Westen dient hier dan weg te blijven.

Ieder volk kiest voor haar eigen staat , haar eigen godsdienst en
voor haar eigen ellende.

Laatst gewijzigd door cato : 9 januari 2015 om 14:08.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2015, 14:11   #80
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Toch niet zo moeilijk. Europa dient op zoek te gaan naar een gemeenschappelijke 'mythe'. Dat is op zich niet zo moeilijk.

Dat is niet het enigste wat nodig is, maar daar struikelt men al. Alleen bij de voetbal durft men hier een vlag bovenhalen bv.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 januari 2015 om 14:12.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be