![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Burger
|
![]() .
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, … Veel haal ik er zelf ook niet terug uit. Doei. Laatst gewijzigd door Hephaistos : 21 mei 2018 om 00:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() EP Jacqmin heeft een hele evolutie doorgemaakt en bereikt nu gelovigen vanuit verschillende hoeken: ook vanuit de FSSPX, ook vanuit de zogenaamde résistance. Die mensen uit Maleizen zijn in dat geheel numeriek totaal te verwaarlozen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Als ik details noem, weten jullie wellicht meteen wie ik ben. Want daar gaat het hier wellicht om.
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, … Veel haal ik er zelf ook niet terug uit. Doei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Burger
|
![]() Ja, ik heb geen kwaad woord over hem.
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, … Veel haal ik er zelf ook niet terug uit. Doei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En merk trouwens op hoe u het onderwerp tracht te verleggen. Iets te duidelijk om niet op te vallen: van "de kring rond Maleizen" naar "mensen die Maleizen de rug hebben toegekeerd". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu weet je al meteen tot welke strekking ik vroeger behoorde.
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Burger
|
![]() "Mensen die Maleizen de rug hebben toegekeerd" hadden daar reden toe. Daaromtrent bijvoorbeeld die mail. Ik veronderstel dat de persoon die lekte naar Apache en de persoon die de mail opstelde (waarvan ik de identiteit ken) een en dezelfde zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is militaire discipline. Niet nadenken en slechts volgen op bevel. Als dit de notie van gelovige trouw was, dan was de hele Kerk nu nog steeds ariaans. Athanasius ging juist in tegen zovele kerkleiders, juist omdat ze niet het overgeleverde geloof verkondigden maar nieuwlichterij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij valt op dat u schijnbaar niets concreet kunt aangeven. Die "niet zo prettige ervaring" met Maleizen gaat blijkbaar slechts over mensen buiten Maleizen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De personen die Maleizen de "rug toekeerden" zijn niet de personen waarmee ik onprettige ervaringen had. Het zijn anderen die wellicht ook onprettige ervaringen hadden, waarvan een iemand die mail verstuurde. Nu, wellicht weten jullie dat goed genoeg, en houden jullie je van den domme, in een soort bizarre poging om een niet-bestaande reputatie te verdedigen. Zou je niet moeten blij zijn dat ik de mail verwijderd heb? In elk geval, ik heb dat op vraag van iemand anders gedaan. Iemand die dat beleefd vraagde.
Bij nader inzien is het mij duidelijk gemaakt dat ik me steeds laat vangen om meer en meer privé-informatie weg te geven op dit forum. Mijn diploma's, mijn relaties, mijn woonplek, … Veel haal ik er zelf ook niet terug uit. Doei. Laatst gewijzigd door Hephaistos : 21 mei 2018 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het grappige is dat apache als frontfoto bij het artikel over Maleizen een foto toont met daarop mgr. Fellay. En die heeft van ver noch dichtbij iets te maken met Maleizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Schneider gaf eens een lezing, maar dat is niet sensationeel.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mgr. Fellay was nog nooit in Maleizen en als het van de schoolverantwoordelijken afhangt zal dat ook nooit gebeuren (tenzij de priesterschap een regulier statuut krijgt binnen de officiële structuren van de RKK). Mgr. Williamson maakt al lang geen deel meer uit van de FSSPX. En de priesterschap wordt veel eerder geassocieerd met de oude mis dan met andere zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Op de foto is te zien hoe enkele jonge Vlamingen de leider van Sint Pius X flankeren: onder meer?*Wouter Jambon, Gillis De Troyer?*en?*Michaël Bauwens?*poseren naast Bernard Fellay. Dat is toch exact wat de foto toont. Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Burger
|
![]() Verbeken heeft niets met Maleizen te maken? Tiens, dan moet iemand hem zeggen dat er in het klooster een copycat rondloopt.
![]() |
![]() |