Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2015, 15:19   #61
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik zie niet in op wat voor manier dit "uitbuiten" is, zo hard werken moeten ze meestal ook in hun thuisland.

Niets mis mee dus.
17 uur per dag, dan heb je 7 uur over voor de rest van je leven, inclusief slaap. Het is wel opvallend hoe het altijd mensen uit een ander land zijn die er "mee instemmen" om op zo'n manier behandeld te worden hè? Dit is zeker geen probleem dat alleen in Israël voorkomt, in Nederland zijn ook al mensen letterlijk bevrijd van asperge en champignon kwekerijen (om over de Amsterdamse Wallen maar te zwijgen) en landen als Qatar en Dubai staan er ondertussen zo'n beetje om bekend. Dat wil niet zeggen dat het niet ook fout is als het in Israël gebeurd. Een land dat vast wetten kent over bijvoorbeeld bescherming bij het werken met giftige stoffen, over werktijden en de hoogte van iemands loon. En ja, die wetten dienen ook te gelden voor mensen die "in hun thuisland ook hard moeten werken".
Oud 1 februari 2015, 15:41   #62
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
17 uur per dag, dan heb je 7 uur over voor de rest van je leven, inclusief slaap. Het is wel opvallend hoe het altijd mensen uit een ander land zijn die er "mee instemmen" om op zo'n manier behandeld te worden hè? Dit is zeker geen probleem dat alleen in Israël voorkomt, in Nederland zijn ook al mensen letterlijk bevrijd van asperge en champignon kwekerijen (om over de Amsterdamse Wallen maar te zwijgen) en landen als Qatar en Dubai staan er ondertussen zo'n beetje om bekend. Dat wil niet zeggen dat het niet ook fout is als het in Israël gebeurd. Een land dat vast wetten kent over bijvoorbeeld bescherming bij het werken met giftige stoffen, over werktijden en de hoogte van iemands loon. En ja, die wetten dienen ook te gelden voor mensen die "in hun thuisland ook hard moeten werken".
Honderd procent gelijk...niks aan toe te voegen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2015, 16:45   #63
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je doet allerlei aannames, wat is er nu weer mis met de Amsterdamse wallen?

Ja, gedwongen prostitutie bestaat, maar er zijn er ook genoeg die het uit vrijwillige basis doen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2015, 16:59   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je doet allerlei aannames, wat is er nu weer mis met de Amsterdamse wallen?

Ja, gedwongen prostitutie bestaat, maar er zijn er ook genoeg die het uit vrijwillige basis doen.
Ik denk dat schrijver duidelijk doelde op gedwongen...
Oud 1 februari 2015, 17:05   #65
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Denk het niet.
Oud 1 februari 2015, 17:44   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk het niet.
Mensen bevrijden uit een vrijwillige situatie lijkt me anders niet direct zo'n grote noodzaak.
Zou het toch nog maar eens herlezen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 februari 2015 om 17:49.
Oud 1 februari 2015, 17:46   #67
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou toch maar eens herlezen.
Hij valt de Amsterdamse wallen aan. Nergens heeft hij het direct over gedwongen prostitutie.

Gedwongen prostitutie vind je veel meer ondergronds.
Oud 1 februari 2015, 17:50   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij valt de Amsterdamse wallen aan. Nergens heeft hij het direct over gedwongen prostitutie.

Gedwongen prostitutie vind je veel meer ondergronds.
Misschien bedoelde hij dat daar vroeger ook wel gedwongen dingen gebeurden.
Oud 1 februari 2015, 17:53   #69
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien bedoelde hij dat daar vroeger ook wel gedwongen dingen gebeurden.
Nog steeds hoor. Maja, wat is "gedwongen"?

Het is maar zelden zo dat de prostituee de keuze heeft tussen haar werk doen of de kogel. Meestal is het complexer.
Oud 1 februari 2015, 17:57   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog steeds hoor. Maja, wat is "gedwongen"?

Het is maar zelden zo dat de prostituee de keuze heeft tussen haar werk doen of de kogel. Meestal is het complexer.
Inderdaad....daarin treed ik je bij.
Oud 1 februari 2015, 23:41   #71
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Daar doelde ik inderdaad op. Niet als in "de hele Wallen zitten er vol mee". Sterker nog, de echte dwang/slavernij-achtige gevallen zijn er waarschijnlijk veel minder dan de meeste journalisten aannemen. Maar het komt blijkbaar wel voor, en voor de betreffende personen is het vaak een ernstige zaak, dus voor de volledigheid toch maar genoemd.
Oud 1 februari 2015, 23:44   #72
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar doelde ik inderdaad op. Niet als in "de hele Wallen zitten er vol mee". Sterker nog, de echte dwang/slavernij-achtige gevallen zijn er waarschijnlijk veel minder dan de meeste journalisten aannemen. Maar het komt blijkbaar wel voor, en voor de betreffende personen is het vaak een ernstige zaak, dus voor de volledigheid toch maar genoemd.
Zal dit door een gebrek aan inlevingsvermogen komen? je gewoon niet kunnen voorstellen dat je van seks je werk wil maken?
Oud 1 februari 2015, 23:49   #73
Bovenbuur

Standaard

Ja, dat zal daar ongetwijfeld in spelen.
Oud 1 februari 2015, 23:51   #74
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook vergeten mensen soms dat een prostituee zelf mag weten wie ze binnenlaat.
Oud 1 februari 2015, 23:59   #75
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

En wie ze leeg maakt.
Oud 2 februari 2015, 01:38   #76
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
nu goed ja, als je als Thailand kenner afkomt met sandwiches en Frans brood als plaatselijke lekkernijen, in plaats van de overheerlijke Thaise specialiteiten, heb je het een beetje zelf gezocht.
Overigens, die Thais kunnen beter Thaise restaurants openen in Israel, de Israelische keuken is niet bijzonder.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2015, 01:42   #77
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Palestijnen onderdrukken, de baas zijn in het Midden-Oosten, Thaise arbeiders als slaven gebruiken: Israël is wel echt aan deze tijd.
Oud 2 februari 2015, 01:43   #78
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geniet daar helemaal niet van de seksindustrie.Trouwens die seksindustrie is maar op bepaalde plaatsen in Thailand.Niet iedereen zoekt precies die plaatsen op.Niet iedereen komt daar heel toevallig terecht..Trouwens in Amsterdam of Hamburg kan je tegenwoordig goedkoper aan je trekken komen als het je enkel daar om te doen is.

Trouwens wat is voor jou een goed land ? Thailand is blijkbaar toch ook goed geweest voor jou gezien je er 12 keer bent naartoe getrokken.
Nu hou je er niet meer van misschien opdat je er een paar teleurstellingen hebt ervaren ?
En ja ik ben wat ouder als jij waarschijnlijk maar ik had toen ik in de twintig was daar absoluut geen 12 keer naartoe zijn gegaan ...Vooreerst opdat ik er toen het geld niet voor had.....en zo zijn er veel ....Ze zijn 30 maar zouden er ook al willen gaan rentenieren en flierefluiten maar er is geen geld genoeg....En ja dan begint het allemaal wat te frustreren en is er plots niks leuks meer aan en reageert men zich af met alles zo negatief mogelijk voor te stellen ....met de bedoeling jezelf wat te troosten
Waar je het leuk vind hangt af van wat je verwacht.....aan wat je het meest plezier beleeft.....Pattaya vind ik bv een stad met veel mogelijheden....prijs en aanbod zijn onevenaarbaar ....sportfaciliteiten..de beste restaurants...lekker weer....goedkoop wonen...shoppingcentra..er is voor ieder wat wils....maar er zijn zoals overal minder leuke dingen...het is er idd niet altijd overal zo netjes als bv in Zwitserland....het verkeer is een chaos enz....
Maar ik hoor ook mensen die na een tijdje Benidorm gaan haten of zelfs Monaco
En omtrent je sandwiches kan ik niet akkoord gaan....Het grote shoppingcentra heeft wel tien zaken die lekkere sandwiches aanbieden...je hebt er French bakkeries met Frans brood dat je zelfs niet in Frankrijk vind.....Er is in Pattaya niks dat je niet kan hebben....
Voor mij is het het Las Vegas voor arme mensen.

PS: In Las Vegas rijden pick-ups rond met daarop borden met foto's en tel nrs om de call girls te promoten....En in je eigen Vlaanderen genieten er ook hopen genieperds van de seksindustrie.....alle dagen zijn er wel gang bangs...waar een 20tal dikzakken een viertal meisjes delen...100 euro hoor ik vertellen ...je mag zoveel als je wil en eten en drinken zijn nog eens inbegrepen...Duitsland heb je de erotica centers.....de mooiste meiden....nog geen 50 euro voor een uur seks.....
Veel jongeren gaan nu naar Sunny Beach in Bulgarije hoor ik van zeggen....enz....
Je ziet het je moet helemaal niet meer naar Pattaya.....Bordelen zijn er overal genoeg en in sommige gevallen in veel ranzigere vorm dan in Thailand.
Hola ik werk hoor. Las Vegas, Hamburg is Thailand niet hé, het klimaat is anders, de cultuur, de prijzen ook...
Ik vind Cambodia en Laos beter dan Thailand, mensen zijn vriendelijker, het is stukken goedkoper, meer mensen spreken Engels of Frans, minder opgefokt.
Ze missen wel een wereldstad als Bangkok, daar moet ik altijd een paar dagen naartoe, om mij wereldburger te voelen, voor de fantastische restaurants, de gebouwen, de sfeer. Maar na
Oud 2 februari 2015, 01:43   #79
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geniet daar helemaal niet van de seksindustrie.Trouwens die seksindustrie is maar op bepaalde plaatsen in Thailand.Niet iedereen zoekt precies die plaatsen op.Niet iedereen komt daar heel toevallig terecht..Trouwens in Amsterdam of Hamburg kan je tegenwoordig goedkoper aan je trekken komen als het je enkel daar om te doen is.

Trouwens wat is voor jou een goed land ? Thailand is blijkbaar toch ook goed geweest voor jou gezien je er 12 keer bent naartoe getrokken.
Nu hou je er niet meer van misschien opdat je er een paar teleurstellingen hebt ervaren ?
En ja ik ben wat ouder als jij waarschijnlijk maar ik had toen ik in de twintig was daar absoluut geen 12 keer naartoe zijn gegaan ...Vooreerst opdat ik er toen het geld niet voor had.....en zo zijn er veel ....Ze zijn 30 maar zouden er ook al willen gaan rentenieren en flierefluiten maar er is geen geld genoeg....En ja dan begint het allemaal wat te frustreren en is er plots niks leuks meer aan en reageert men zich af met alles zo negatief mogelijk voor te stellen ....met de bedoeling jezelf wat te troosten
Waar je het leuk vind hangt af van wat je verwacht.....aan wat je het meest plezier beleeft.....Pattaya vind ik bv een stad met veel mogelijheden....prijs en aanbod zijn onevenaarbaar ....sportfaciliteiten..de beste restaurants...lekker weer....goedkoop wonen...shoppingcentra..er is voor ieder wat wils....maar er zijn zoals overal minder leuke dingen...het is er idd niet altijd overal zo netjes als bv in Zwitserland....het verkeer is een chaos enz....
En omtrent je sandwiches kan ik niet akkoord gaan....Het grote shoppingcentra heeft wel tien zaken die lekkere sandwiches aanbieden...je hebt er French bakkeries met Frans brood dat je zelfs niet in Frankrijk vind.....Er is in Pattaya niks dat je niet kan hebben....

PS: In Las Vegas rijden pick-ups rond met daarop borden met foto's en tel nrs om de call girls te promoten....En in je eigen Vlaanderen genieten er ook hopen genieperds van de seksindustrie.....alle dagen zijn er wel gang bangs...waar een 20tal dikzakken een viertal meisjes delen...100 euro hoor ik vertellen ...je mag zoveel als je wil en eten en drinken zijn nog eens inbegrepen...Duitsland heb je de erotica centers.....de mooiste meiden....nog geen 50 euro voor een uur seks.....
Veel jongeren gaan nu naar Sunny Beach in Bulgarije hoor ik van zeggen....enz....
Je ziet het je moet helemaal niet meer naar Pattaya.....Bordelen zijn er overal genoeg en in sommige gevallen in veel ranzigere vorm dan in Thailand.
Hola ik werk hoor. Las Vegas, Hamburg is Thailand niet hé, het klimaat is anders, de cultuur, de prijzen ook...
Ik vind Cambodia en Laos beter dan Thailand, mensen zijn vriendelijker, het is stukken goedkoper, meer mensen spreken Engels of Frans, minder opgefokt.
Ze missen wel een wereldstad als Bangkok, daar moet ik altijd een paar dagen naartoe, om mij wereldburger te voelen, voor de fantastische restaurants, de gebouwen, de sfeer. Maar na
Oud 2 februari 2015, 01:43   #80
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind Cambodia en Laos beter dan Thailand, mensen zijn vriendelijker, het is stukken goedkoper(of nog goedkoper, als je vergelijkt met België), meer mensen spreken Engels of Frans, minder opgefokt.
Ze missen wel een wereldstad als Bangkok, daar moet ik altijd een paar dagen naartoe, om mij wereldburger te voelen, voor de fantastische restaurants, de gebouwen, de sfeer. Pattaya ook een paar dagen, het is eigenlijk een groot circus, een gigantische freakshow vol blote vrouwen en hoeren (meestal thais, maar ook Russische, Oesbeekse en zelfs Keniaanse), ladyboys, gigantische discotheken waar je per roltrap naartoe moet, een eigen Arabische wijk vol ladyboys, reusachtige shoppingcentra, en meer van dat. Dat allemaal bij een temperatuur van 40 graden in de schaduw in februari. En de voertaal is tegenwoordig Russisch.
Maar na een paar dagen heb ik het wel gezien, dan wordt het vervelend.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 februari 2015 om 01:53.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be