Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2015, 08:32   #61
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Euhm ik ben niet degene in die supermarkt die met een pakje Chicken soup op een geelke afstapt met de vraag of dat geen vegetarian pakje soep zou zijn en vervolgens van kromme haas gebaart en naar vegetarische soep blijf vragen ... LOL! Dat is gewoon niet normaal vind ik ... Dan denk ik inderdaad dat die man ofwel niet echt slim is en geen pakje soep alleen wist te vinden, ofwel een soort van komedie speelt omdat ie een remake wenst te maken van z'n vorige Thailand vakantie (en dan doel ik niet op de tempelbezoeken die ie daar zou gemaakt hebben) .. En dat komt niet van mij hoor Marie, want ik ben er zeker van dat zeker 8 op de 10 mannen hier Thailand associeert met seks .... !!

En laten we even de rollen omdraaien .. Stel dat ik in Azië in een Westerse supermarkt, aan een blanke man begin te vragen - met een pakje kippesoep in de hand, of dat geen vegetarisch soepje zou zijn, en waar de vegetarische soepen staan ... Nou, dan denk ik toch sterk dat die man in kwestie dat toch ook niet al te normaal zou vinden!!!
Bembem, naar die foto die je publiceerde te zien geloof ik nooit dat er ook maar iemand die die zijn Thailand vakantie wil herbeleven met u hoor.
Oud 28 januari 2015, 08:39   #62
Hoomer

Standaard

Citaat:
Nou er zijn ergere dingen in het leven dat geef ik toe, echter kan ik zeggen dat moest m'n moeder in de tijd geen geelke geadopteerd hebben en ik dus haar biologische dochter zou geweest zijn, men me 9 kansen op de 10 - in de hierboven geciteerde voorbeeldjes, gewoon met rust zou gelaten hebben of op z'n minst niet in het Engels tegen me zou beginnen brabbelen zoals ik nog wel vaker tegenkom ... In wezen ben ik gewoon een Vlaamse van hier - ook al is dat uiterlijk niet aan me te zien, in die zin kan je zeggen dat het ergens een levenslang trauma is dat ik met me meedraag, maar bon dat is iets wat velen gewoon niet snappen want wat zij zien is in hun ogen nog steeds het belangrijkste ...
Je bent duidelijk geen Vlaamse hoor, dan zou je weten dat wij Vlamingen regelmatig anderen in hun eigen taal aanspreken, zo heb ik als oudere man het nog steeds moeilijk om bij de Chinees gewoon Vlaams te spreken. Wij hebben immers de beging jaren van de Chinees meegemaakt en dat ging van nummertjes aanduiden tot later in het Engels bestellen en nu hun kinderen die perfect Nederlands praten bedienen is het soms moeilijk die jarenlange gewoonte te doorbreken en geen Engels te praten.
Maar ja alhoewel zogezegd Vlaams grootgebracht ben jij toch zo een persoontje die voor elke tegenslag het racisme vlaggetje trekt, je zou beter moeten weten?
Oud 28 januari 2015, 09:18   #63
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Bembem, naar die foto die je publiceerde te zien geloof ik nooit dat er ook maar iemand die die zijn Thailand vakantie wil herbeleven met u hoor.
Heeft Bem ooit een foto van zichzelf hier op politics gezet ? Geloof ik niet. Link aub.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2015, 09:18   #64
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft Bem ooit een foto van zichzelf hier op politics gezet ? Geloof ik niet. Link aub.
Oud 28 januari 2015, 10:28   #65
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was een Vlaming hoor, was duidelijk te horen aan z'n accent lol

Nu ivm. dat racisme geef ik toe dat daar nogal eens te pas en te onpas mee gezwaaid wordt, neemt niet weg dat het ook in omgekeerde richting van toepassing kan zijn -> want het vb. dat ik citeerde is wel degelijk dat van een blanke Vlaamse man die een in zijn ogen verdwaalde Chinese aan de tramhalte zag staan en in het Engels met haar begon te converseren - dit zelfs wanneer de persoon in kwestie aangaf van daadwerkelijk Nederlands te spreken .. Ergens vind ik dat niet normaal. En dit is geen alleenstaand geval want ik heb dat nog al meegemaakt dat mensen gewoon in het Engels blijven doorratelen tegen me nadat ik ze in het Nederlands te woord heb gestaan, en het zijn heus geen English native speakers, verre van zelfs! lol, en dan wordt me verweten van zoiets als racisme te bestempelen, er bestaat positief en negatief racisme hé Marie, waar het eerste vooral een uiting is van het aanwezige Westerse paternalisme tov. personen van andere rassen ...
Probeer het eens zo te zien : die man ziet een in zijn ogen verdwaalde Chinese staan en wil haar behulpzaam zijn en op haar gemak stellen door met haar te converseren in een taal waarvan hij vermoedt dat zij die zal begrijpen. De "Chinese" antwoordt in het Nederlands maar mogelijk doorspekt met allerlei Engelse uitdrukkingen - hier op het forum doet u dat toch ook? OMG - I see en vele andere gebruikt u om de haverklap. Mogelijk verstond hij u niet direct en ving zo'n Engelse uitdrukking op en ging dus voort in het Engels. Hoe lang heeft het "gesprek" trouwens geduurd? Twee minuten? Tien minuten?
Oud 28 januari 2015, 10:37   #66
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Case number 4:

Ik was eens boodschapjes aan het doen in de Thaise supermarkt .. Komt daar ineens een blanke Vlaamse man (niet dezelfde als die van de tramhalte, lol) me in het Engels vragen - met een noedelsoepje in de hand, "If this is vegetarian soup?" ... Er stond "Chicken flavour" op ... Dus ik zeg: "No no, it's chicken taste, not vegetarian .." Bleek ie niet te snappen, en moest ik hem soepjes met "vegetarian" erop aanduiden ..

Nee maar, wist ie het echt niet zelf te vinden, of nam ie me voor een Thaise hoer of wat???? wihihihi
Citaat:
Euhm ik ben niet degene in die supermarkt die met een pakje Chicken soup op een geelke afstapt met de vraag of dat geen vegetarian pakje soep zou zijn en vervolgens van kromme haas gebaart en naar vegetarische soep blijf vragen ... LOL! Dat is gewoon niet normaal vind ik ... Dan denk ik inderdaad dat die man ofwel niet echt slim is en geen pakje soep alleen wist te vinden, ofwel een soort van komedie speelt omdat ie een remake wenst te maken van z'n vorige Thailand vakantie (en dan doel ik niet op de tempelbezoeken die ie daar zou gemaakt hebben) .. En dat komt niet van mij hoor Marie, want ik ben er zeker van dat zeker 8 op de 10 mannen hier Thailand associeert met seks .... !!

En laten we even de rollen omdraaien .. Stel dat ik in Azië in een Westerse supermarkt, aan een blanke man begin te vragen - met een pakje kippesoep in de hand, of dat geen vegetarisch soepje zou zijn, en waar de vegetarische soepen staan ... Nou, dan denk ik toch sterk dat die man in kwestie dat toch ook niet al te normaal zou vinden!!!
Als ik in Azië in een Westerse supermarkt stond en niet vond wat ik zocht of niet zeker was van het product dat ik in handen was, zou ik ook op een Westers-uitziend persoon toestappen om een inlichting te vragen, dat lijkt me nog al logisch.
Als ik iets niet vind, vraag ik inlichtingen aan de persoon die zo op het zicht er het meeste vanaf weet.
Daar iets achter zoeken en meteen er vanuit gaan dat Westerse mannen alle Aziatische vrouwen in een Thaïse supermarkt bestempelen als Thaïse hoeren is gewoon achterdochtig zijn.
U klaagt dat u geen mensen hebt die u willen helpen (vooral in die andere draden over werk, OCMW enz), als eens overwogen dat u misschien zelf wel eens te gemakkelijk verkeerde bedoelingen aan anderen toeschrijft?
Oud 28 januari 2015, 10:41   #67
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Oh , 1 pester van mij op school ligt inmiddels al op een begraafplaats !!
Met z'n zatte kloten tegen een boom , en ....

Klopt , maar ik heb het met beide voorgehad , er zat wel 5 jaar tussen !!

U zult moeten toegeven dat het toch een beetje vreemd overkomt. Telkens 2 jongeren, telkens had u getuigen, telkens wist u waar de schuldigen woonden, telkens bent u bij hen gaan bellen met uw mindervalidebewijs.
Ik geloof u nochtans, cookie, maar geef toe dat beide verhalen veel gelijkenissen tonen.
Oud 28 januari 2015, 10:45   #68
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Het was een link naar een dating-site waar een foto van haar stond. Ik weet al lang niet meer op welke site.
Oud 28 januari 2015, 14:03   #69
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Probeer het eens zo te zien : die man ziet een in zijn ogen verdwaalde Chinese staan en wil haar behulpzaam zijn en op haar gemak stellen door met haar te converseren in een taal waarvan hij vermoedt dat zij die zal begrijpen. De "Chinese" antwoordt in het Nederlands maar mogelijk doorspekt met allerlei Engelse uitdrukkingen - hier op het forum doet u dat toch ook? OMG - I see en vele andere gebruikt u om de haverklap. Mogelijk verstond hij u niet direct en ving zo'n Engelse uitdrukking op en ging dus voort in het Engels. Hoe lang heeft het "gesprek" trouwens geduurd? Twee minuten? Tien minuten?
Dat kan zijn Marie, maar sta me toe van het belachelijk te vinden dat die man in het Engels tegen me bleef praten terwijl het duidelijk was dat het niet z'n moedertaal was en ik hem telkens in het Nederlands van antwoord diende (en niet doorspekt met Engelse woorden zoals ik hier doe).
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2015, 14:13   #70
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik in Azië in een Westerse supermarkt stond en niet vond wat ik zocht of niet zeker was van het product dat ik in handen was, zou ik ook op een Westers-uitziend persoon toestappen om een inlichting te vragen, dat lijkt me nog al logisch.
Als ik iets niet vind, vraag ik inlichtingen aan de persoon die zo op het zicht er het meeste vanaf weet.
Daar iets achter zoeken en meteen er vanuit gaan dat Westerse mannen alle Aziatische vrouwen in een Thaïse supermarkt bestempelen als Thaïse hoeren is gewoon achterdochtig zijn.
U klaagt dat u geen mensen hebt die u willen helpen (vooral in die andere draden over werk, OCMW enz), als eens overwogen dat u misschien zelf wel eens te gemakkelijk verkeerde bedoelingen aan anderen toeschrijft?
Het stond er in het Engels op vermeld Marie: "Chicken Soup" .. Niet in het Thais of wat dan ook, maar in het alfabet van hier + dan nog eens een duidelijke foto van een kip erbij. Of kon die man ineens niet meer fatsoenlijk lezen en zien omdat het in een Thaise supermarkt was? lol, maar bon, het was zo te zien ineens Chinees voor hem, ok
Oud 28 januari 2015, 14:16   #71
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent duidelijk geen Vlaamse hoor, dan zou je weten dat wij Vlamingen regelmatig anderen in hun eigen taal aanspreken, zo heb ik als oudere man het nog steeds moeilijk om bij de Chinees gewoon Vlaams te spreken. Wij hebben immers de beging jaren van de Chinees meegemaakt en dat ging van nummertjes aanduiden tot later in het Engels bestellen en nu hun kinderen die perfect Nederlands praten bedienen is het soms moeilijk die jarenlange gewoonte te doorbreken en geen Engels te praten.
Maar ja alhoewel zogezegd Vlaams grootgebracht ben jij toch zo een persoontje die voor elke tegenslag het racisme vlaggetje trekt, je zou beter moeten weten?
Nou Hoomer je licht hier inderdaad bepaalde mechanismen van positief racisme toe, super! You got it
Oud 28 januari 2015, 14:19   #72
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hum je hebt zo te zien niet veel verstand van Isaan girls, er zitten daar echt lelijke tussen hoor, nog lelijker dan mij
Oud 28 januari 2015, 14:51   #73
Hoomer

Standaard

Citaat:
Hum je hebt zo te zien niet veel verstand van Isaan girls, er zitten daar echt lelijke tussen hoor, nog lelijker dan mij
Zoals ik reeds eerder zei, er bestaan geen lelijke vrouwen alleen vrouwen die zichzelf laten gaan en of die totaal geen smaak hebben en daardoor zich lelijk maken.
Oud 28 januari 2015, 16:35   #74
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel hier je problemen of minder leuke ervaringen met niet-moslims
Bij moslima's mag je al snel en makkelijk langs de poeper naar binnen.

Bij niet-moslima's moet je daar zeker 15 minuten rond overtuigen en dan nog 15 minuten masseren met vaseline vooraleer je goeiendag mag zeggen. Toch een minder leuke aanpak.

Op dit vlak zijn moslima's wel degelijk superieur.

Laatst gewijzigd door C2C : 28 januari 2015 om 16:36.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2015, 20:01   #75
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het stond er in het Engels op vermeld Marie: "Chicken Soup" .. Niet in het Thais of wat dan ook, maar in het alfabet van hier + dan nog eens een duidelijke foto van een kip erbij. Of kon die man ineens niet meer fatsoenlijk lezen en zien omdat het in een Thaise supermarkt was? lol, maar bon, het was zo te zien ineens Chinees voor hem, ok
Hier staat ook een kip op.
http://www.kelloggs.nl/nl_NL/kellogg...s-product.html
Wees toch niet zo achterdochtig.
Oud 28 januari 2015, 20:23   #76
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zult moeten toegeven dat het toch een beetje vreemd overkomt. Telkens 2 jongeren, telkens had u getuigen, telkens wist u waar de schuldigen woonden, telkens bent u bij hen gaan bellen met uw mindervalidebewijs.
Ik geloof u nochtans, cookie, maar geef toe dat beide verhalen veel gelijkenissen tonen.
Inderdaad , ze hadden al eens gezegd waar ze woonden !!
ivm Die 2 Turken , was het ook zeer snel opgelost ,
die wonen ook in dezelfde woonplaats als mij , ik kende hen
Ze hadden dit totaal niet verwacht !!

Maar , ik ben al wel meermaals lastig gevallen ivm ogen ,
ik zeg altijd dat ik slechtziende ben , en als ze't nie' geloven ....
Sommige kennen zelfs de wet daaromtrent niet !!
Ik laat ze dan gewoon sudderen in hun alwetende zever !!

De laatste paar dagen heb ik meer last van steken in mijn ogen ,
temperatuurverschillen + snelle afkoelingen .... wreed lastig

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2015, 21:20   #77
Eternal
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat kan zijn Marie, maar sta me toe van het belachelijk te vinden dat die man in het Engels tegen me bleef praten terwijl het duidelijk was dat het niet z'n moedertaal was en ik hem telkens in het Nederlands van antwoord diende (en niet doorspekt met Engelse woorden zoals ik hier doe).
hoe herkenbaar!
het doet me denken aan die paar keer in Amsterdam ben geweest en identiek hetzelfde heb meegemaakt als jij,
pure discriminatie door Hollanders naar de vlamingen...
Eternal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2015, 22:01   #78
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was een link naar een dating-site waar een foto van haar stond. Ik weet al lang niet meer op welke site.
Dit is recenter. Bem heeft een foto van zichzelf gepost zonder dat ze het zelf wist

http://forum.politics.be/showthread.php?t=212599&page=4

(naar beneden scrollen)
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2015, 23:00   #79
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Valt nog mee. Een lief eskimoke. Met een dertig kilokes af, valt daar nog wat met te doen met bem.
Oud 29 januari 2015, 10:34   #80
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Dit is recenter. Bem heeft een foto van zichzelf gepost zonder dat ze het zelf wist

http://forum.politics.be/showthread.php?t=212599&page=4

(naar beneden scrollen)
Aha! Die had ik niet gezien. Maar draadjes met zulke onderwerpen bekijk ik niet gemakkelijk. In ieder geval een mooie foto!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be