Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2015, 10:07   #61
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Laten we zeggen: de katholieke normen en waarden.
Ik zou mijn kinderen nooit inschrijven in een strikt fundamentalistische katholieke school, maar dit is zuiver persoonlijk. Ik heb het hier in het algemeen over mensen die bewust hun kinderen naar een katholieke school sturen, vooral omwille van de meerwaarde en het hoger niveau.
Dat 'hoger niveau' is een hardnekkige perceptie die eigenlijk nergens op steunt. Binnen het katholieke net loopt de kwaliteit van scholen sterk uiteen. Net als in het gemeentelijk onderwijs en gemeenschapsonderwijs trouwens. Het katholieke net draagt wel een reputatie mee van betere kwaliteit, die ze wanneer het erop aankomt subtiel weten uit te spelen.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 10:08   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk toch dat u opvoeding met onderricht verwart.
waarom willen ze dan persé moslimleerkrachten?
Binnenkort ook satanistische leerkrachten? boeddhistische leerkrachten, hindoeistische leerkrachten?

dit kan voor mijn part allemaal: in het GEMEENSCHAPSONDERWIJS.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 10:11   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Wel, op de een of andere manier zie ik dit als toekomstbeeld:

Groot-Brittannië wil christelijke school sluiten wegens “religieuze intolerantie”

Geplaatst op 28 januari 2015

De Britse onderwijsinspectie (Ofsted) heeft het verzoek ingediend om de Vrije School Durham te sluiten wegens “religieuze intolerantie”. De autoriteit veroordeelde de school in een rapport, omdat daar het christelijke geloof en niet het multiculturalisme op het lesrooster zou staan.

“De leerkrachten falen om de scholieren op een leven in het moderne Groot-Brittannië voor te bereiden. Enkele scholieren hebben discriminerende opvattingen over andere mensen met verschillende religies, waarden en overtuigingen”, staat er verder in het rapport. Het rapport bekritiseerde eveneens de praktische instelling van het personeel in de christelijke school. De Vrije School Durham heeft nu tot eind februari de tijd om op de “beschuldigingen” te antwoorden.

De school wil ervoor vechten niet gesloten te worden. 100% van de (geschokte) ouders bracht inmiddels zijn volle tevredenheid over het onderwijs tot uitdrukking. “De fundamentele waarden van de school bieden een uitstekende voorwaarde voor de kinderen om op te groeien in het moderne Groot-Brittannië”, zei een deel van de ouders. Ook zouden de kinderen zich veilig voelen op school. Meer hierover op CBNNews.com.

Bron: https://christeninverantwortung.wordpress.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2015/01...ie/#more-81373

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 29 januari 2015, 11:20   #64
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Onze maatschappij was toch veel aangenamer en simpeler wanneer die rotislam er nog niet was. Steeds maar datzelfde gezever van de moslims en poco's. Men wordt er moedeloos van.
Oud 29 januari 2015, 12:36   #65
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou mijn kinderen nooit inschrijven in een strikt fundamentalistische katholieke school, maar dit is zuiver persoonlijk. Ik heb het hier in het algemeen over mensen die bewust hun kinderen naar een katholieke school sturen, vooral omwille van de meerwaarde en het hoger niveau.
Kortom, het gaat u helemaal niet om katholieke normen en waarden.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 12:41   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
nogmaals, het gaat MIJ nergens om. Ik heb geen kinderen die ik in het katholieke onderwijs heb ingeschreven.
Ik spreek in naam van mensen die hun kinderen BEWUST in dat Vrije Katholieke onderwijs hebben ingeschreven om daar een bepaalde opvoeding te krijgen. Laat deze dan godverdomme humanistisch, byzantijns of Quatzelquepopl zijn, maar onder de noemer katholiek vrij onderwijs hier gekend zijn.

Door de invloed van islamitische leerkrachten (vooral in het Lager onderwijs) toe te laten zet men een heleboel westerse waarden op de helling. Ik schreef reeds dat mijn buurjongetjes, opgevangen bij een strikt gelovige moslima opvangmoeder hier in de straat al volop gekend zijn als dierenbeulen en hondenhaters. Honden zijn volgens hen namelijk vuile beesten.... een zeer westerse insteek denk je niet? Waarom veronderstel ik nu toch dat die "vuile beesten" van hun opvangmoeder komen die zelf geleerd heeft dat honden "onrein" zijn? Het jongetje kwam me dit zeer duidelijk vertellen, in die mate dat ik wist dat het iets was dat hem was ingefluisterd.

En net die invloed (de moslimleraar gaat even de gelijkheid tussen man en vrouw uitleggen?) zou ik niet wensen te hebben in de katholieke scholen als mijn kinderen daar nog les zouden volgen, hetgeen ondertussen al meer dan twintig jaar geleden is. Ben ik duidelijk zo?

Laatst gewijzigd door circe : 29 januari 2015 om 12:42.
Oud 29 januari 2015, 12:43   #67
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Stijf katholieke scholen waar de catechismus er nog met lijfstraffen wordt ingeslagen ? Ken jij er dan nog zo een paar ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 12:51   #68
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nogmaals, het gaat MIJ nergens om. Ik heb geen kinderen die ik in het katholieke onderwijs heb ingeschreven.
Ik spreek in naam van mensen die hun kinderen BEWUST in dat Vrije Katholieke onderwijs hebben ingeschreven om daar een bepaalde opvoeding te krijgen. Laat deze dan godverdomme humanistisch, byzantijns of Quatzelquepopl zijn, maar onder de noemer katholiek vrij onderwijs hier gekend zijn.

Door de invloed van islamitische leerkrachten (vooral in het Lager onderwijs) toe te laten zet men een heleboel westerse waarden op de helling. Ik schreef reeds dat mijn buurjongetjes, opgevangen bij een strikt gelovige moslima opvangmoeder hier in de straat al volop gekend zijn als dierenbeulen en hondenhaters. Honden zijn volgens hen namelijk vuile beesten.... een zeer westerse insteek denk je niet? Waarom veronderstel ik nu toch dat die "vuile beesten" van hun opvangmoeder komen die zelf geleerd heeft dat honden "onrein" zijn? Het jongetje kwam me dit zeer duidelijk vertellen, in die mate dat ik wist dat het iets was dat hem was ingefluisterd.

En net die invloed (de moslimleraar gaat even de gelijkheid tussen man en vrouw uitleggen?) zou ik niet wensen te hebben in de katholieke scholen als mijn kinderen daar nog les zouden volgen, hetgeen ondertussen al meer dan twintig jaar geleden is. Ben ik duidelijk zo?
Er was onduidelijkheid over de katholieke waarden die jij miste in het huidig katholiek onderwijs. Maar nu is het duidelijk dat het katholicisme voor u gewoon de boom in kan, het is u gewoon te doen om een schoolsysteem waar moslims niet als leerkracht kunnen worden aangeworven. Daar komt het toch gewoon op neer?
Oud 29 januari 2015, 12:54   #69
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Stijf katholieke scholen waar de catechismus er nog met lijfstraffen wordt ingeslagen ? Ken jij er dan nog zo een paar ?
In Vlaanderen niet nee. Ik zat zelf op een zogezegde 'katholieke' school, en zoals ik al hoger schreef worden daar helemaal geen katholieke waarden uitgedragen. De meeste leraren waren atheïst, godsdienstlessen gingen quasi nooit over het christendom maar over ongelijkheid, pesten, enz... De normen en waarden die men tegenwoordig uitdraagt in het katholiek onderwijs verschillen niet van die in het gemeenschapsonderwijs. Als het aan mij lag, zou het katholiek onderwijs juist een veel duidelijkere christelijke invalshoek mogen krijgen.
Oud 29 januari 2015, 15:34   #70
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zaten de koters van Milquet niet op zo'n scholeke?
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 17:03   #71
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Als ik het alemaal een beetje kan volgen is het dus de bedoeling in een katholieke school een moslimleerkracht in te schakelen om te vermijden dat moslimleerlingen radicaliseren... Kan het nog zotter?
Wat moeten om te beginnen die moslimjongeren in een katholieke school? Wat is dat voor waanzin? Straks zitten er in een katholieke school 90% moslims met enkel halal in de kantine. Hallo? Zijn we nu echt gek geworden?

Laatst gewijzigd door kwantum : 29 januari 2015 om 17:04.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 17:50   #72
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150126_01494727

Dus, ik beslis om mijn kinderen een katholieke opvoeding te geven in het katholieke onderwijs, en dan krijgen ze een moslimleerkracht die hen gaat tegenhouden om te radicaliseren, en om hun identiteit (??) te vinden?

Of moet ik het bezien dat in een katholieke school met veel moslimleerlingen specifiek moslimleerkrachten worden aangetrokken om die moslimleerlingen te weerhouden om te radicaliseren?

Zijn er nog scholen waar vlaamse autochtonen die niks met islam willen te maken hebben hun kinderen nog MOGEN inschrijven?

Lees ook even volgend draadje: Moslimsouders wensen niet dat hun kinderen aan niet-islamitische PLEEGouders worden toevertrouwd.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=161946

Maar mensen die hun kinderen naar een KATHOLIEKE school willen sturen moeten buigen en aanvaarden dat ze in het lager onderwijs een moslima als leerkracht hebben? Ze kunnen mijn kinderen alvast leren dat honden vuile vieze beesten zijn, net zoals mijn buurjongens dat leerden van hun hoofddoekopvangmoeder.

Enkel de godsdienstles mogen zo'n moslimleerkrachten niet geven.... allez kom, waarom niet?
Lieven Boeve heeft zijn naam voorwaar niet gestolen...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 22:03   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets vager en ronduit inhoudloos dan het tegenwoordig gescherm van "katholieke normen en waarden".

Wat betekent dit eigenlijk? Lief zijn voor elkaar? Nog iets meer?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2015, 22:04   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, laten we het daarvoor dan al doen. En die humanistische/christelijke sfeer wens ik dus op geen enkel manier te laten bezoedelen door islamitische waarden en normen.
Over dat laatste is er geen sprake. Slechts over de aanwezigheid van leraren die moslim zijn. Er zijn in het katholiek onderwijs nu toch ook leraren die ongelovig zijn, antikerkelijk, kerkelijk, naamchristen, aanhanger van "er is iets" en "er is misschien iets", enzovoort en enzovoort?!
Oud 29 januari 2015, 22:05   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou alvast denken : monogamie, vrouwen moeten zich niet inpakken, vrouwen zijn volwaardige wezens en geen akker waar je naartoe kan gaan om je zaad te lozen etc.... nog?
Het is juist wel een element in de katholieke visie dat vrouwen zich zedig horen te kleden. Net zoals de katholieke Kerk het moederschap hogelijk eert.
Oud 29 januari 2015, 22:06   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom willen ze dan persé moslimleerkrachten?
Binnenkort ook satanistische leerkrachten? boeddhistische leerkrachten, hindoeistische leerkrachten?

dit kan voor mijn part allemaal: in het GEMEENSCHAPSONDERWIJS.
Ik stel voor dat u dan eerst een lans breekt voor de aanwezigheid van echt katholieke leraren in het katholiek onderwijs. Anders is uw verzet gewoonweg inhoudloos. Als je leraren met de meest uiteenlopende religieuze en levensbeschouwelijke achtergrond aanneemt, waarom dan ook geen leraren die moslim zijn?
Oud 29 januari 2015, 22:08   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is de opmerking van mvd heel terecht: uw verwijzing naar "katholieke normen en waarden" is slechts een mistgordijn.
Oud 29 januari 2015, 22:10   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Door de invloed van islamitische leerkrachten (vooral in het Lager onderwijs) toe te laten zet men een heleboel westerse waarden op de helling.
U begint nu een beetje wild met de armen te zwaaien, hoor. Eerst gaat het over "katholieke waarden en normen", nu over "westerse waarden".

Als het katholiek onderwijs mensen aanneemt die niet langer katholiek zijn, waarom zou er dan geen leraar wiskunde aangenomen kunnen worden die moslim is? Denkt u dat die leraar iedere oefening zal beginnen met een koranvers of zo?
Oud 29 januari 2015, 22:11   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik schreef reeds dat mijn buurjongetjes, opgevangen bij een strikt gelovige moslima opvangmoeder hier in de straat al volop gekend zijn als dierenbeulen en hondenhaters.
Een leraar die moslim is, maar zich engageert in het katholiek onderwijs, moet een verklaring ondertekenen dat hij het specifiek pedagogisch project van de school zal respecteren (iets wat iedereen trouwens moet doen).

Die opvangmoeder heeft op dat vlak slechts verantwoording aan zichzelf af te leggen.

Uw voorbeeld spoort dus niet.
Oud 29 januari 2015, 22:11   #80
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het is juist wel een element in de katholieke visie dat vrouwen zich zedig horen te kleden. Net zoals de katholieke Kerk het moederschap hogelijk eert.
maar de tijd vd "broedmachines" is wel voorbij.

Ik heb nu wel drie kinderen, gewoon omdat zowel mijn vrouw als ikzelf redelijk goed verdienen. Anders was het één of maximum twee geweest.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be