![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet dan ook niet altijd doen wat de meerderheid vindt maar wat goed en deugdelijk is.
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Frans filosoof heeft dat enkele jaren geleden prima op papier samengevat. Dan weet je dus dat je staatshoofden van wie objectief en wetenschappelijk bewezen is dat ze wandaden verricht hebben, terecht met een damnatio mori mag opzadelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn er zoveel en ze spreken mekaar dan nog zo dikwijls tegen... Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 januari 2015 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En allen hebben ze iets tegen wandaden plegende staatshoofden.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vind jij het bijvoorbeeld een wandaad dat ik de mooiste dochters van de middenklasse zomaar uit zou mogen kiezen? Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 januari 2015 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er toen onder de algemene bevolking andere normen golden (waar doodstraf, lijfstraffen, slavernij, ... "normaal" waren), die ook cultureel bepaald zijn, staat buiten kijf. Maar dat weerlegt niet dat staatshoofden die mensen uitbuitten ook in de Oudheid afkeur opwekten van ethici. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De republiek van Plato. In die republiek mochten de krijgers (de bewakers) vrij hun vrouwen uitkiezen tussen bij de makers (boeren & ambachtslui). Een vrouw werd toen bekeken als een object. Zijn dit goede en deugdelijke praktijken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lombas : 31 januari 2015 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al zijn tijdgenoten trouwens. Het al dan niet afhakken van ledematen werd volledig aan de willekeur van de meesters overgelaten. Het was hun bezit. Uiteraard was Plato voorstander van uitbuiting, in zijn ideale staat moesten boeren zich uitsluitend inzetten voor de staat. Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 januari 2015 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De suggestieve vraag waarmee je je post afsluit, da's andere koek natuurlijk.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar wat jouw punt nu precies is met die nikszeggende opmerking, is me een compleet raadsel. Of het zou moeten zijn dat je als leraar een lans wilt breken voor onverschillige domheid en zalige onwetendheid.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Toch bedankt om weer treffend te illustreren dat op politics posten, naast het drukken op het driehoekje, voor jou vooral bestaat uit niet over politiek discussiëren, maar eerder de personen achter posts die jou om welke reden dan ook niet aanstaan, op de korrel te nemen. Elk zijn meug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Schijnheiliger kan iemand niet meer zijn. Je suis charlie mijn voet. Ben jij niet tegen de Saoedi's dan ben je feitelijk pro-ISIS of je het toegeeft of niet . Laatst gewijzigd door Tempest : 31 januari 2015 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heeft Theo Francken al zijn ongenoegen geuit over dit koninklijk bezoek?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat het koningspaar aldaar deed , volgens mij , pure politiek !!
Citaat:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een afdruk van de originele foto's zonder fotoshop erin... En nee,u staat er niet in,trollen passen nu eenmaal niet in de werkelijkheid,pech gehad Jaak,nou maar eens Tolkien lezen,of moet ik zijn werken ook al aan jou gaan uitlenen.... Je kan ook nog eens een keer in de spiegel kijken om de ultieme definitie in real time te aanschouwen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kun jij jou hoofd nog dieper in het zand steken dan je momenteel al doet
Jaak.... En nog véél pieren zien voorbijkomen in de tussentijd??? Wij werden destijds in de klas vooral geïndoctrineerd dat Leopold II dé man was die de arme Congolezen beschermde tegenover de wrede Arabische slavenhandelaars én die als een filantropisch staatshoofd verlichting in de congo wou brengen.... Of destijds het beeld te creëren van een soort verlichte heilige die uiteindelijk zowat de ergste in zijn soort bleek te zijn in die periode.... ![]() |
![]() |
![]() |