![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ja, in Greiekenland heet men daar een oplossing voor, men doet gewoon alsof de persoon verder leeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grootste probleem is dat de actieve periode steeds korter wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat ook, maar een ander probleem is dat men geschoold moet zijn om te kunnen meedraaien in deze geautomiseerde wereld en teveel jonge mensen dreigen uit de boot te vallen daardoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bevolking van Vlaanderen stijgt met één miljoen, die van Antwerpen met iets van 25% dacht ik te hebben gelezen.
Dat zijn inderdaad niet de autochone Vlamingen die daarvoor zorgen, maar onze o zo verrijkende "nieuwkomers" die �* volonté kindertjes maken; Binnen twee generaties is het hier dus Noord- of Midden Afrika, met eenzelfde welvaartspeil. Want de vlamingen die voor de welvaart zorgden zijn dan weg; mijn kinderen zijn dan dood en mijn enige kleinkind zal dan hopelijk ook geëmigreerd zijn. Dan krijgen ze het allemaal gratis en voor niks op een plateauke aangeboden. Alleen moeten ze dan zelf het licht aansteken.... als er nog elektriciteit is.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg mij eens uit hoe een autoverkoper zijn omzet kan groeien, als al zijn klanten reeds een auto hebben? Wat jij hier verkondigd is een verdeling van arbeid door massa productie waardoor er minder tijd moet gestoken worden in de productie, maar dit veroorzaakt geen economische groei. Dit is trouwens het principe van een solidaritaire samenleving, waar iedereen de werkzaamheden uitvoert waarin hij het beste is en verloond word volgens inzet en moeilijkheidsgraad van de geleverde arbeid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn voldoende jobs die zonder scholing kunnen gedaan worden, zelfs knelpunt beroep zijn. Wie gelooft nu dat de nieuwkomers wel over de juiste scholing beschikken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat het niet alleen een Vlaams probleem is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas op: verleden jaar bezocht ik Scherpenheuvel en Zichem: geen hoofddoek te bespeuren. Het was zo'n rustige verademing die achterlijke vlaamse cultuur, zo zonder superdiverse verrijking.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 31 januari 2015 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Euhm, nee. U wel? Op welke bronnen baseert u zich?
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Ach ja, een nihilistische denktrant - die waren we vergeten. Het is inderdaad niet erg dat de mensheid verloren gaat. Maar het is ook niet erg dat ze kan bloeien en multiplanetair wordt. Wat meer toerisme en genot, ik vind dat interessant. En ik wil dat mijn kinderen dat meemaken. Maar daarvoor moet de mensheid natuurlijk wel blijven bestaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bent u misschien meervoudig? Greenpeace propaganda? Waar? De overbevolking is al lang een feit, dit ontkennen is pas naïef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit een plan gelezen van een Amerikaan die gepensioneerden wou huisvesten op stranden in Thailand, waar de opvang en de diensten veel goedkoper zijn. Een win-win voor beide partijen. Ik zie dat nog ooit gebeuren ook, ja. Maar neem nu Japan. De Japanse overheid heeft alles geprobeerd om de onherroepelijke teloorgang van de bevolking tegen te gaan, zelfs de inzet van robotjes (tegen 2050 zal Japan de helft!! van haar bevolking verloren hebben... -- beeld u in wat voor een demografische en sociaal-economische catastrofe dit is). Nu ressorteert ze, hopeloos en ten langen leste, tot het middeltje van de massa-immigratie. Het plan is 600,000 immigranten per jaar in te voeren (da's het minimum, maar nog steeds bijlange niet voldoende -- een doekje tegen het bloeden). Maar de oude Japanners zien dat niet zitten, want die willen geen Indiase of Chinese verpleegsters op hun hoek. Zij kiezen in dit geval zélf voor de onomkeerbare ondergang van het Japanse volk. Uit dommigheid. Japanners zijn niet open-minded genoeg om zich van de uitroeiing te beschermen.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als "een derde" van de wereldbevolking niet gevoed kan worden, is er duidelijk teveel volk aanwezig.
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat TS het enkel over Europa had, bovendien nog zonder rekening te houden met de goedkwekende immigranten uit Afrika.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Stel je eens de vraag waar de groei zich op baseert ? Je hebt een bevolkingsgroei dat zich stabiel kan houden en in verhouding tot de economie van de welvaart. Om een stabiele bevolkingspijl te hebben zou je de verhouding omgekeerde piramide kunnen nemen...wat wil zeggen dat je een oververtegenwoordiging hebt van ouderen en te weinig nakomelingen dus jongelingen. De oorspronkelijke piramidetop vertegenwoordigd de ouderen/wijzen en de bodem vertegenwoordigd alle nieuwgeborenen en jongeren en jongvolwassenen...dan heb je meer jongeren dan dat je aan ouderen hebt, een voorbeeldje hiervan zien we terug in de babyboomgeneratie waarvan gezinnen van meer dan vier nakomelingen geen uitzondering was...deze gaan geleidelijk anno 2015 (gefaseerd) op pensioen "massaal" en dat verteert een overheid heel moeilijk want dan heb je het effect dat er te weinig nakomelingen zijn waarvan de ouderen hun geld op kunnen verdienen. Nu het immigratieverhaal heeft een andere oorzaak, meestal speelt het motief van oorlog in hun thuisland een rol, of de te grote armoede..volkomen logisch. Goed, nu stel ik mij echter wel de vraag of 'dat er wel bewuste bevolkingsplanning was ?' Dat staat volledig buiten kijf wanneer je naar de verlokkingen van het geld gaat kijken en dan heb je een scheefgetrokken verhouding betreft de schijnbare overbevolking... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |