![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook het geloof in de hemel is goed, want het innerlijk van de mens zelf is de hemel in zijn dromen, en gelukzaligheid. Ook het geloof in het eeuwige leven is juist, want ondanks dat de mens ook sterft, leeft hij ook eindeloos voort in eindeloos vele vormen van leven. Wat de mens altijd al heeft gelooft wordt bewezen in mijn atoomtheorie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heel ver in de toekomst zullen dat macroreuzen worden. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We kunnen lichtjaren ver kijken, maar nog steeds gebeuren er wanhoopsdaden die tig levens eisen. Met welke telescoop moet je in hun hoofd kijken om daar een alternatief tegen te brengen... Waarom zouden wij het heelal koloniseren als we het hier nog niet kunnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daar moet zelfs zijn eigen gezonde levensruimte voor wijken. Nature strikes back. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Vroeger was de natuur ons zorg. Nu het toedoen van ideologieën.
Pandora's doos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Evolutie van het bewustzijn
Ieder onder ons is bekend met de problemen, toch grijpen veelal nog in de lucht naast de kwestie. Alsof daar iets zou hangen... Voor we het weten zweven we mee in een luchtstroom ver van ons doel af. Wat is ons doel waar we zo naast kijken? Wat drijft mensen er toe bewust de ogen te sluiten? Is het de kennis van machteloosheid? Is het gebrek aan motivatie? Wanneer een individu dan met een oplossing/alternatief afkomt, is dat individu meestal zo extreem dat ie geen wijziging van plannen toelaat. Daarbovenop lijkt het wel alsof ons ego niet in staat is een idee te delen zonder alle krediet voor zichzelf op te strijken. Wanneer de oplossingen zich voordoen lijken de kleinste middelen al teveel om toe te passen. De instanties voor hulp zijn reeds beschikbaar onder de mensen, maar niemand grijpt ze aan; willen zij wel verandering dan? Als je evolutie momenteel in het materiële ligt, dan kan ons geestelijke verstand nog steeds dat materiële hervormen naar iets constructiefs dat teert op duurzaamheid. Wat zegt uw geest over de huidige stand van zaken? Laat haar eens spreken zonder uw ego zich te laten moeien. De opofferingen van de groten zullen een winst voor de kleinen zijn dat zich dubbel en dik zal terug betalen. Maar ben je bereid zelf je levenswijze op te offeren? Zijn wij daar werkelijk klaar voor? Geen komen eten meer, maar terug Vlaamse boerenkost en content zijn met wat er is! Eetcultuur anno 2015 toont hoe we uitgeëvolueerd zijn, maar niemand ziet het proces daarachter meer. Ze zien gewoon een lekker stukje vis liggen. Voor 1 mens te voeden verbruiken wij teveel energie in het huidige systeem. Ons bewustzijn is nog te beknopt om de wereld in cultuur te zetten. Er is een ecosysteem van miljarden jaren bezig, wij hebben op 1000 jaar tijd heel wat ontregeld. En niemand vindt dat erg dat wij miljarden jaren werk door eigen toedoen kapot maken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met name het conflict tussen Joden en de Islam, daaraan kan de wereld onder gaan. Citaat:
Citaat:
En plannen om op Mars te gaan wonen zijn er al. Iets anders is het probleem van de vrede, maar als de mensen nu al over "Star wars" fantaseren, dan vrees ik dat er altijd oorlogen zullen zijn en dat we daarmee zullen moeten leren leven. Goed en kwaad gaan altijd samen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Echter kan ik begrijpen dat velen er in geboren worden en geen andere realiteit kennen. Mijn motivatie als mens is dus een nieuw scenario te vinden waarin ik mijn Zelf volledig kan ontplooien. En eentje dat universeel opgaat voor ieder mens. Iets zo vanzelfsprekend als de zwaartekracht. In plaats van naar Mars te gaan, zouden we beter zorgen hier op aarde over één te komen. Wat als iedereen onderweg sterft? Wat konden we met de arbeid en het geld anders doen? Ik zeg niet dat space exploraties moeten stoppen, ik zeg wel dat de prioriteiten verschoven dienen te worden. Citaat:
![]() Je hoeft daarvoor echt niet tot mars te gaan om je menselijkheid te overstijgen. De menselijkheid dient niet eens overstegen te worden, het leven op zich is een puur wonder. Dat wij al onze voorgangers zijn in de huidige mythe zou ons toch net dichterbij hen moeten brengen? We zijn van het simpelste organisme naar bacteriën gegaan, zo naar complexe cellen in een vis, naar amfibie naar reptiel naar zoogdier gegaan. Enfin, volgens de huidige wetenschap beweert men dat. Is dat geen wonder op zich? Dient het leven niet in haar hoogste vorm geprezen te worden in ons handelen tegenover andere organismes? Maar doen wij dat wel? We zijn des "duivels" bezig als je het mij vraagt... wie schreef het scenario ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Ik ben al in begeleiding. Maar ga geen reclame maken. Vroeger Amsterdam nu Terneuzen en Gent
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kracht leidde me tot een mail en die leidde me tot daar. Waar daar me leidt is nog onbekend.. Maar ik vermoed sterk naar dat wat reeds bekend terrein voor me is. Maar dan nu constructief. Ik had echt iets voor dat pro guidance vraagt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft ook eigenlijk geen haast, want binnen de miljarden jaren die we nog te gaan hebben, zal het vele malen meer ontdekt worden en langzamerhand ook algemeen bekend en begrepen. Tenminste: als onze wereld niet ten onder gaat. Citaat:
Maar het is anderzijds zo sensationeel en interessant voor de wetenschap dat ik me goed kan voorstellen dat men daarmee bezig blijft. Zou men werkelijk slagen al op Mars te kunnen leven zou dat toch al weer een wonder zijn. Citaat:
Aldus gaat de evolutie niet alleen voorwaarts, maar ook achterwaarts in de tijd. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Handelen wij als 1? Ik hoor ons dat graag zeggen dat we 1 zijn. But are we really? Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En tevens een veel beter godsbegrip om daarmede de eenzijdigheid van het materialisme te boven te komen: de waanzin van de hebzucht met name. De vroegere eenheid van kerk en staat is nu veranderd in de eenheid van de staat en de economie. Mammon is de baas en de mensen zien het niet dat de vroegere God voor de Duivel heeft plaats gemaakt. Citaat:
Ik had het over onze eenheid met het verleden, dus de kennis daarvan, van onze geschiedenis en de evolutie van het leven daarvoor. Daar over zal ook wel weer verschil van mening zijn, maar toch minder dacht ik dan over onderwerpen van het heden. Citaat:
Over de drie-eenheid gesproken. Jezus zeide: Heb je vijanden lief. Zou hij daarmee ook de duivel bedoeld hebben? Hetzij toch met de stiekeme bedoeling hem te verslaan of aan hem toe te geven? Te berusten dus als het niet anders kan. |
|||
![]() |
![]() |