Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2015, 12:47   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ai... slecht nieuws voor Xenophon dus...
Helaas, je schijnt het verschil tussen invaliditeit, en ziekte-invaliditeit langs het riziv niet te kennen.

Xenophon kan nooit meer werken, hij is invalide, iemand op ziekenkas-invaliditeit, die kan genezen en terug gaan werken.

Denk bijvoorbeeld aan de duizenden junkies die als toxicomaan op ziekte-invaliditeit staan, al wat die moeten doen om beter - gezond - te worden en terug te kunnen gaan werken, is stoppen met drugs nemen.
Oud 15 februari 2015, 12:49   #62
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Xenophon kan nooit meer werken, hij is invalide, iemand op ziekenkas-invaliditeit, die kan genezen en terug gaan werken.
Hier zou ook verandering in moeten komen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 12:50   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Heeft ze ook een plan om gezonde mensen aan werk te helpen?
Niet overdrijven, de zieken en gehandicapten, die moeten boeten.
Oud 15 februari 2015, 12:56   #64
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mevrouw De Block heeft moeite gedaan om haar ganse voorstel te omkaderen....Jammer genoeg past dat niet in een pakkende titel.Titels zijn op den duur het enige wat nog gelezen wordt....

Essentieel is dat "langdurig zieken",in hun eigen belang (ook en vooral psychologisch) weer op een of andere manier in een passend arbeidstraject moeten kunnen gebracht worden in plaats van de huidige alles of niks situatie van onze zogezegde "sociale zekerheid"...

NIKS van haar voorstellen zou ook maar iemand in de problemen moeten brengen.....

Maar uiteraard,voor adepten van het staus-quo,waarvan zelfs exemplaren op dit eigenste forum terug te vinden zijn,is blijkbaar IEDER wijzigingsvoorstel not-done.......te vergelijken met een regelrechte aanval op de menselijkheid ....

Het gaat er in essentie om dat we als maatschappij ons niet langer kunnen permitteren om dingen pas te veranderen als alle sterrenstelsels perfect uitgelijnd staan.....dat gebeurt namelijk NOOIT meer.....(Het pensioendebat is ook zo een gevalletje)

NIKS doen,DAT is pas onmenselijk!

Laatst gewijzigd door kelt : 15 februari 2015 om 12:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 12:56   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hier zou ook verandering in moeten komen.
Op welke manier dan?
Oud 15 februari 2015, 12:57   #66
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Hoop dat iedereen die dit normaal vind en goed langdurig of terminaal ziek wordt en opgeroepen, verplicht, wordt werk te zoeken.
Die van N-VA vinden hier op het forum bezig zijn hard werken.

Maar ja zieken en invaliden aan het werk zetten vraagt teveel moeite, zeker als ze het zelf moeten betalen.

Er bestaan geen zieke of invalide N-VA-ers.
Zelfs gepensioneerde ambtenaren gaan werken, ziek of niet ziek.

En nu ga ik genieten van lekker eten en mijn portie Duveltjes met mijn invalide scooter.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 13:17   #67
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op welke manier dan?
Iemand die in het verleden invalide verklaart is zou geen levenlange vrijstelling mogen genieten om niet te moeten werken. Dit moet ook periodiek herzien worden en getest worden of er geen jobs zijn die invaliden ook kunnen uitvoeren.
Oud 15 februari 2015, 13:18   #68
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Hoop dat iedereen die dit normaal vind en goed langdurig of terminaal ziek wordt en opgeroepen, verplicht, wordt werk te zoeken.
tuurlijk Assg mensen die terminaal zijn moeten niet werken tot ze de brui aan geven, tenzij op kabinetten van ministers die niet geloven dat mensen die zo ziek zijn niet kunnen werken.
In feite kun je ze ook gebruiken om Doel3 op te kuizen, en daar is de gezonde straling dan nog een pluspunt, een therapeutische omgeving voor hun kankers

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 februari 2015 om 13:19.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 13:21   #69
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet overdrijven, de zieken en gehandicapten, die moeten boeten.
Hoe beeld je u dat in ? Iemand beweert rugpijn te hebben en verbouwt een huis ? Iemand beweert allergie problemen te hebben en werkt continu in het zwart ? Ieman beweert invalid te zijn, maar doet nog varkensstal op naam van zijn vrouw ? Iemand beweert invalid aan zijn voeten te zijn als kapper, en blijft verder kapper spelen ?

Dus ik kan al die gevallen . Dus wij moeten blindelings geloven dat al de mensen die de win for life gewonnen hebben niet kunnen werken ?

Kijk Xeno

wat vooral moet gebeuren volgens mij dat er een FLEXIBEL PROGRESSIEF systeem bestaat zodat je altijd wat kunt werken, en dat je niet uw uitkering volledig verliest

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 februari 2015 om 13:24.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 13:55   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Hoe beeld je u dat in ? Iemand beweert rugpijn te hebben en verbouwt een huis ? Iemand beweert allergie problemen te hebben en werkt continu in het zwart ? Ieman beweert invalid te zijn, maar doet nog varkensstal op naam van zijn vrouw ? Iemand beweert invalid aan zijn voeten te zijn als kapper, en blijft verder kapper spelen ?

Dus ik kan al die gevallen . Dus wij moeten blindelings geloven dat al de mensen die de win for life gewonnen hebben niet kunnen werken ?

Kijk Xeno

wat vooral moet gebeuren volgens mij dat er een FLEXIBEL PROGRESSIEF systeem bestaat zodat je altijd wat kunt werken, en dat je niet uw uitkering volledig verliest
Alhoewel ik volledig akkoord ga met het eerste deel van uw posting, is het vetgedrukte een onmogelijke opgave. Geen enkele werkgever kan gebaat zijn met mensen die vandaag wèl komen, morgen halve dag, volgende week helemaal niet (maandag hadden ze dus een verkeerde beweging gemaakt) en dan binnen drie weken terug een paar dagen tot ze weer een verkeerde beweging maken.

Zelfs als men werknemers de vrijheid geeft om enkel te komen als hun gezondheid het toestand (en ze dus ook enkel voor die dagen of uren te betalen), is er gewoon geen job die zo vrijblijvend is dat het geen reet uitmaakt wanneer die wordt uitgevoerd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 14:02   #71
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kijk Xeno

Dat bestaat al, deeltijdse tewerkstelling ofwel progressieve tewerkstelling.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 14:05   #72
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Alhoewel ik volledig akkoord ga met het eerste deel van uw posting, is het vetgedrukte een onmogelijke opgave. Geen enkele werkgever kan gebaat zijn met mensen die vandaag wèl komen, morgen halve dag, volgende week helemaal niet (maandag hadden ze dus een verkeerde beweging gemaakt) en dan binnen drie weken terug een paar dagen tot ze weer een verkeerde beweging maken.

Zelfs als men werknemers de vrijheid geeft om enkel te komen als hun gezondheid het toestand (en ze dus ook enkel voor die dagen of uren te betalen), is er gewoon geen job die zo vrijblijvend is dat het geen reet uitmaakt wanneer die wordt uitgevoerd.
Zo werkt het niet, er wordt een uurrooster afgesproken dus de werkgever weet wanneer je er bent. Maar je mag thuis blijven en dan wordt er geen gewaarborgd loon betaald, en dat is nu net erg lastig want zo is er binnen bepaalde jobs gewoon onvoldoende regelmaat.
Dan is medische overmacht correct en net dit wil men afbouwen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 14:09   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zo werkt het niet, er wordt een uurrooster afgesproken dus de werkgever weet wanneer je er bent. Maar je mag thuis blijven en dan wordt er geen gewaarborgd loon betaald, en dat is nu net erg lastig want zo is er binnen bepaalde jobs gewoon onvoldoende regelmaat.
Dan is medische overmacht correct en net dit wil men afbouwen.
Dat bedoelde ik dus.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 14:19   #74
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat investeren in extra middelen is niet zo een probleem want wanneer een werkgever dit aantoont kan hij een arbeidshandicap aanvragen voor die persoon. Dan wordt 40 tot 60 procent brutoloon terugbetaald.
Het is vooral regelmaat in het werk door afwezigheden door ziekte die niet haalbaar zijn.
in theorie kan hij dat;maar in de praktijk?

bij wie moet hij zijn?
ocmw, rva, vdab, ziekenkas, fod sociale zekerheid, Fod financiën, hoeveel documenten moet hij opsturen, hoe lang duurt de procedure, welk doktersverslagen pakken die of welke diensten aan? moet die baas gemeentelijk, stedelijk, regionaal, gewestelijk of federaal een aanvraag indienen
een officiële erkenning ziekenkasdokter betekent niet dezelfde erkenning rva dokter, da's te gemakkelijk.
wanneer heeft hij z'n geld,...
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 14:27   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kijk Xeno

Dan moet U zich richten tot hun arts.Het is een of meerdere arts(en) die beslist of je al dan niet bekwaam bent om te werken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 15:07   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die in het verleden invalide verklaart is zou geen levenlange vrijstelling mogen genieten om niet te moeten werken. Dit moet ook periodiek herzien worden en getest worden of er geen jobs zijn die invaliden ook kunnen uitvoeren.
Je krijgt ook geen levenslange vrijstelling, om de zoveel tijd moet in Vlaanderen de man zonder benen komen laten zien of ze nog niet zijn terug gegroeid.

Iemand met minder dan 33% verdienvermogen, met ongeneeslijke ziektes en afwijkingen, wat voor job ga je die geven?

Zouden we beter niet eerst zorgen dat de werklozen werk krijgen?
Oud 15 februari 2015, 15:16   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De teneur in deze draad is zoals gewoonlijk, "ik moet werken en die niet."

Uiteraard zijn er profiteurs, maar daar kan de mens die niet kan werken niets aan verhelpen.

Kijk naar mij, de VDAB zei, we sluiten uw dossier, want je kan nooit meer werken. Als ik het goed begrijp dan zou ik nu naar de VDAB moeten gaan en achter werk vragen?

Ze gaan daar vragen ofdat ik gek ben en me hoofdschuddend wegsturen. En dan wat? Moet ik dan een kortgeding aanspannen tegen de VDAB?
Moet ik dan procederen tegen de gerechtsexperts die me invalide hebben verklaard?
Tegen de rechtbank die me invalide heeft verklaard?

En voor alle zekerheid, het gaat M De Block over langdurig zieken, niet over invaliden.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 15 februari 2015 om 15:34.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 15:44   #78
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De teneur in deze draad is zoals gewoonlijk, "ik moet werken en die niet."

Uiteraard zijn er profiteurs, maar daar kan de mens die niet kan werken niets aan verhelpen.

Kijk naar mij, de VDAB zei, we sluiten uw dossier, want je kan nooit meer werken. Als ik het goed begrijp dan zou ik nu naar de VDAB moeten gaan en achter werk vragen?

Ze gaan daar vragen ofdat ik gek ben en me hoofdschuddend wegsturen. En dan wat? Moet ik dan een kortgeding aanspannen tegen de VDAB?
Moet ik dan procederen tegen de gerechtsexperts die me invalide hebben verklaard?
Tegen de rechtbank die me invalide heeft verklaard?

En voor alle zekerheid, het gaat M De Block over langdurig zieken, niet over invaliden.
Ja, zo ver moet jij gaan op werklust te veinzen!
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2015, 15:45   #79
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je krijgt ook geen levenslange vrijstelling, om de zoveel tijd moet in Vlaanderen de man zonder benen komen laten zien of ze nog niet zijn terug gegroeid.
Zo iemand is dan ook zwaar invalide en kan niet zomaar terug gaan werken. Dat betekent niet dat het gros van de invaliden die thuis zitten (vaak met een nepziekte) allemaal vrijgesteld moeten worden.
Oud 15 februari 2015, 15:55   #80
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo iemand is dan ook zwaar invalide en kan niet zomaar terug gaan werken. Dat betekent niet dat het gros van de invaliden die thuis zitten (vaak met een nepziekte) allemaal vrijgesteld moeten worden.
Wat zijn nepziektes volgens u?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be