Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2015, 17:43   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb er vandaag nog nen boterham gegeten.

Maar als er vergunning moet zijn, betekent dat het illegaal is zonder. Dat klopt toch, hé?

Er is dus een strenge wapenwetgeving in België. Dat klopt, hé? Dat is toch omdat 'wapens zelf geen kwaad doen, maar dat de mensen die de wapens gebruiken er kwaad mee doen'. Dat klopt toch, hé? Ik verzin dat niet , hé?

Wel, ik ben grote voorstander van een strenge wapenwetgeving, net zoals ik voorstander ben van een strenge cannabis wetgeving. En dat om exact dezelfde reden. Een overheid moet mensen tegen zichzelf en tegen anderen beschermen.

Voila,
Nogmaals schaakmat.

Ge moet wel weten, dat na de eerste schaakmat het spel eigen stopt, en ge niet meer kunt verder spelen. Zo zit schaken nu éénmaal in mekaar. Het is een gratis advies van mij aan u. You are welcome.
Als jij geen vergunnig hebt voor uw veranda is die ook illegaal zonder ....als jij geen vergunning hebt om sterke drank te bedienen is verkoop ook illegaal zonder ...als jij geen vergunning hebt om uw frietkot uit te baten is dat ook illegaal..Dat klopt toch he....dus alles zonder vergunning is illegaal...Dat klopt toch he.....maar hoe geraak je dan aan een vergunning als het niet legaal is ? Klopt toch he ?

Eigenlijk herhaal je wat ik beweer ...niet het produkt op zich is gevaarlijk wel de manier waarop de gebruiker er mee omgaat.En daar hoort een strenge wetgeving rond.....

Trouwens nu opeens ben je voor een strenge wetgeving.....enige tijd geleden beweerde je dat je hieromtrent geen enkele mening hebt en dat je simpelweg een smeerlapke zijt...wat is het eigenlijk ?

Dat smeerlapke laat ik voor jouw rekening maar een ferme leugenaar ben je zeker op de koop toe of eerder een trol.U bent helemaal geen voorstander van een strenge cannabis wetgeving U bent gewoon tegen legalisering....als iets is verboden bestaat daar ook geen wetgeving over.Ingeval van cannabis is het enige dat voorhanden is een omzendbrief die naar de procureurs werd gestuurd.Of heb jij weet van een wetgeving hoe en op welke manier cannabis gekweekt moet worden onder welke voorwaarden ? Hoe de verkoop geregeld moet worden ? Die bestaat ondertussen wel in Uruguay waar eerst overgegaan werd tot legaliseren.Anders moet je mij de cannabis wetgeving eens laten lezen of mij de jouwe voorstellen. Over iets dat illegaal is bestaat er gewoon geen wetgeving behalve dat het verboden is....Ik zei het al je kent het verschil niet tussen legaal en illegaal.Moest autorijden en verkeer verboden zijn zou er dan volgens jouw garnalenverstand ook een srenge verkeerswetgeving rond bestaan ??
Een strenge wetgeving bestaat alleen maar als het over legale dingen gaat.

En geef uw gratis adviezen maar aan uw gekke vriend of aan uw debielen op het voetbalveld dat zullen zowat de enigen zijn die daar wat kunnen mee aanvangen .Kwieten kunnen ook beter onder elkaar blijven schaken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 februari 2015 om 18:03.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 18:27   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als jij geen vergunnig hebt voor uw veranda is die ook illegaal zonder ....als jij geen vergunning hebt om sterke drank te bedienen is verkoop ook illegaal zonder ...als jij geen vergunning hebt om uw frietkot uit te baten is dat ook illegaal..Dat klopt toch he....dus alles zonder vergunning is illegaal...Dat klopt toch he.....maar hoe geraak je dan aan een vergunning als het niet legaal is ? Klopt toch he ?

Eigenlijk herhaal je wat ik beweer ...niet het produkt op zich is gevaarlijk wel de manier waarop de gebruiker er mee omgaat.En daar hoort een strenge wetgeving rond.....
Fred. Het gaat niet om het hebben van een vergunning. De inhoud, de frieten, de cannabis, whisky. Dat is het toch. Vergunningen hebben eerder is met controle door een overheid te maken, niet noodzakelijk met de schadelijkheid voor de volksgezondheid.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2015, 18:49   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Fred. Het gaat niet om het hebben van een vergunning. De inhoud, de frieten, de cannabis, whisky. Dat is het toch. Vergunningen hebben eerder is met controle door een overheid te maken, niet noodzakelijk met de schadelijkheid voor de volksgezondheid.
De bedoeling van een vergunning is om dingen te reguleren.....of dat zou toch de bedoeling moeten zijn . Een vergunning zou dan inderdaad een bewijs zijn dat alles verloopt volgens de vastgelegde regels .
Hoe kan je iets reguleren dat illegaal is en waar geen vergunning voor bestaat ? Legaliseren is de eerste vereiste om de dingen wettelijk te kunnen regelen.In landen waar cannabis legaal is geworden is gelijktijdig een wetgeving errond vastgelegd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 februari 2015 om 19:02.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 12:31   #64
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Alaska volgt:

http://www.demorgen.be/buitenland/ma...aska-a2229831/

en waarom ook niet?
Hier iets wat er totaaaaaaal niks mee te maken heeft;
http://www.demorgen.be/wetenschap/ca...ohol-a2229851/
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be