![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/vi...rmal-8716.html In theorie. In de praktijk betekent het wel een soort endorsement. Als je het als overheid legaliseert geef je in zekere zin een signaal naar de bevolking dat het ok is om te gebruiken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
bron? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geef jij nu eens de goede redenen waarom je het wel illegaal wil houden.En bewijs dan maar dat bv in NL of Portugal meer zou worden gebruikt dan hier.....terwijl alle cijfers het tegenovergestelde aantonen... Ik maak uit al je argumenten alleen op dat het illegaal houden helemaal niks helpt ....alleen dat het veel tijd geld en energie kost aan gerecht en politie die deze veel beter zouden kunnen gebruiken voor veel belangrijkere dingen. En ik spreek hier wel over cannabis.....over andere substanties als coke en speed heb ik geen mening ...ik laat die discussie dan liever over aan mensen die meer kennis ter zake hebben. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 februari 2015 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Amsterdam krijgt een buitenlander formeel geen cannabis meer, in geen enkele coffeeshop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
De link is nog maar elvendertig keer gepost hoor. Citaat:
http://www.gcdpsummary2014.com/s/glo...mission_EN.pdf http://www.gcdpsummary2014.com/s/glo...mission_EN.pdf http://www.gcdpsummary2014.com/s/glo...mission_EN.pdf Voor het geval je er over zou kijken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Daar gaat het niet over. Met het argument ''er zijn al schadelijke dingen legaal, dus laat ons alle andere schadelijke dingen ook legaal maken'' kun je gewoon weinig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() Iets illegaal maken dat al legaal is, ligt altijd een heel stuk moeilijker. Alcohol en tabak zijn zeer breed maatschappelijk aanvaard. Hier dienen zich dus andere antwoorden aan, eerder in de richting van preventie en bewustmaking, of het duurder maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwoord gewoon op de vraag, mvd, i.p.v. te lullen en andere forummers lastig te vallen:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ziet geen voordelen ...zie je dan nadelen ? Een bron moet je zelf maar opzoeken..google eens cannabisgebruik.... En iets dat bovengronds wordt verkocht kan je volgens mij toch beter controleren of niet soms.....je kan eventueel met een pas werken....of vergunning etc.... Je vroeg me het niet te hebben over Alcohol en tabak.....Ik deed dat niet....Wel stop jij dan met het te hebben over heroïne en andere drugs De discussie gaat over cannabis en niet heroïne of wat dan ook.....ik hou me aan mijn woord..doe jij hetzelfde. Ik ken daar ook niks van en ken deze middelen niet...en over iets waar ik niks van weet of ken heb ik geen mening. Met deze wacht ik nog altijd wat dan wel het voordeel moge zijn om cannabis in de illegaliteit te houden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zou cannabis legaal maken zo moeilijk zijn ? In Uruguay Alaska Colorado...Washington en binnekort in de ganse VS....Jamaica en vele andere Zuid Amerikaanse landen ging dat anders zeer vlot....Kwestie van organisatie.....er zijn wel moeilijkere dingen te realiseren als een plantje legaliseren .... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 februari 2015 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals de meeste zie ik nooit een onderbouwd argument om tegen legalisatie te zijn.En wederom begin je zelf zoals alle anderen weer over Alcohol en tabak terwijl de voorstanders van legalisatie dat in jullie ogen nooit mogen doen.....Vertel nu eens wat het voordeel is aan het feit dat dat plantje illegaal is ?
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 februari 2015 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga er dus van uit dat "de, meeste" niet voor legaliseren zijn. De voordelen ? Dat het niet meer moet verboden worden. Het mag dus niet vrij in de winkelrekken liggen, men mag er geen reclame voor maken enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het ging erover dat de ''meesten '' die tegen legalisatie zijn amper een argument aanbrengen om dat te staven en niet dat 'de meesten' al dan niet voor of tegen legalisatie zijn. Maar jij doet op zijn minst nog een lachwekkende poging bewerende dat ; Het feit dat het niet in de winkelrekken ligt het grote voordeel is dat het illegaal blijft....sterk argument moet ik toegeven. ![]() ![]() Zou een speciaalzaak een oplossing kunnen zijn ? Een beetje zoals uw medicamenten....die liggen toch ook niet in de winkelrekken ? En uw sigaretten ook al niet meer .....maar achter een gesloten luik. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 februari 2015 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 24 februari 2015 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |