Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2015, 15:33   #61
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooreerst om criminele organsiaties de wind uit de zielen te halen.
Als het illegaal is gaat het ondergronds en kan je het niet reguleren.
Als het legaal is kan je toekijken op de kwaliteit.
Die exacte argumentatie kan gebruikt worden voor het legaliseren van speed of coke.

Citaat:
Als het legaal is hoeven (jonge )gebruikers zich niet te wenden tot criminelen die ze dan maar al te graag laten kennis maken met andere middelen.
Jonge gebruikers hoeven zich bijlange niet te wenden tot 'criminelen' hoor. In eender welk boerendorp kun je er aan geraken.

Citaat:
Als het legaal is kan de overheid er accijnzen op heffen en deze gebruiken om preventie campagnes te voeren.
Helpt dat? In 2010 rookte 44% vd Belgische jongeren. En in 2010 stond er al van alles en nog wat op die pakjes dat afschrikwekkend moest werken.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/vi...rmal-8716.html

Citaat:
Legaliseren betekent helemaal niet promoten.
In theorie. In de praktijk betekent het wel een soort endorsement. Als je het als overheid legaliseert geef je in zekere zin een signaal naar de bevolking dat het ok is om te gebruiken.

Citaat:
Als het legaal is heb je zicht op aantal gebruikers....plaatsen enz
Daar heeft men nu ook al een redelijk zicht op. Wat zou een legalisering daaraan veranderen?

Citaat:
Als het legaal is kan je als overheid ingrijpen waar nodig.
Waar zou de overheid dan kunnen ingrijpen, waar ze dat nu niet kan?

Citaat:
Als het legaal is haal je de straatverkopers uit de steegjes.
Ja en? Het wordt dan gewoon in de krantenwinkel verkocht..

Citaat:
Als het legaal is wordt er helemaal niet meer gebruikt....in zowat alle gevallen zelfs minder.....
bron?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 15:42   #62
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Die exacte argumentatie kan gebruikt worden voor het legaliseren van speed of coke.

Jonge gebruikers hoeven zich bijlange niet te wenden tot 'criminelen' hoor. In eender welk boerendorp kun je er aan geraken.

Helpt dat? In 2010 rookte 44% vd Belgische jongeren. En in 2010 stond er al van alles en nog wat op die pakjes dat afschrikwekkend moest werken.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/vi...rmal-8716.html

In theorie. In de praktijk betekent het wel een soort endorsement. Als je het als overheid legaliseert geef je in zekere zin een signaal naar de bevolking dat het ok is om te gebruiken.

Daar heeft men nu ook al een redelijk zicht op. Wat zou een legalisering daaraan veranderen?

Waar zou de overheid dan kunnen ingrijpen, waar ze dat nu niet kan?

Ja en? Het wordt dan gewoon in de krantenwinkel verkocht..

bron?
Ik heb mijn redenen gegeven.
En geef jij nu eens de goede redenen waarom je het wel illegaal wil houden.En bewijs dan maar dat bv in NL of Portugal meer zou worden gebruikt dan hier.....terwijl alle cijfers het tegenovergestelde aantonen...

Ik maak uit al je argumenten alleen op dat het illegaal houden helemaal niks helpt ....alleen dat het veel tijd geld en energie kost aan gerecht en politie die deze veel beter zouden kunnen gebruiken voor veel belangrijkere dingen.

En ik spreek hier wel over cannabis.....over andere substanties als coke en speed heb ik geen mening ...ik laat die discussie dan liever over aan mensen die meer kennis ter zake hebben.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 februari 2015 om 15:43.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 15:59   #63
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn redenen gegeven.
En geef jij nu eens de goede redenen waarom je het wel illegaal wil houden.En bewijs dan maar dat bv in NL of Portugal meer zou worden gebruikt dan hier.....terwijl alle cijfers het tegenovergestelde aantonen...

Ik maak uit al je argumenten alleen op dat het illegaal houden helemaal niks helpt ....alleen dat het veel tijd geld en energie kost aan gerecht en politie die deze veel beter zouden kunnen gebruiken voor veel belangrijkere dingen.

En ik spreek hier wel over cannabis.....over andere substanties als coke en speed heb ik geen mening ...ik laat die discussie dan liever over aan mensen die meer kennis ter zake hebben.
Omdat het schadelijk is? Waarom zou de overheid een product dat schadelijk is legaal in omloop brengen? Ik zie geen voordelen. Het zou minder gebruikt worden als het legaal wordt? Bron daarvoor? Men zou de kwaliteit kunnen controleren? Indien men heroïne legaliseert en in omloop brengt kan men de substantie ook beter controleren. De overheid zou een beter zicht krijgen op wie gebruikt? Op wat voor manier dan wel?
Oud 24 februari 2015, 16:02   #64
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

In Amsterdam krijgt een buitenlander formeel geen cannabis meer, in geen enkele coffeeshop.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 16:03   #65
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen antwoord met de woorden ''alcohol'' en ''tabak'' ..
Wat je nu zegt, klinkt in de oren als: "je mag wel geen argumenten gebruiken waar ik niets tegen kan inbrengen".
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 16:09   #66
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het schadelijk is? Waarom zou de overheid een product dat schadelijk is legaal in omloop brengen?
Waarom zijn alcohol en tabak dan nog legaal?

Citaat:
Ik zie geen voordelen.
Belastingsgelden. Minder verslaafden. Ontnemen van inkomsten van criminelen. Minder gezondheidsproblemen door slechte kwaliteit. Minder sociale ongelijkheid. Bron: http://www.gcdpsummary2014.com/s/glo...mission_EN.pdf

De link is nog maar elvendertig keer gepost hoor.

Citaat:
Het zou minder gebruikt worden als het legaal wordt? Bron daarvoor? Men zou de kwaliteit kunnen controleren? Indien men heroïne legaliseert en in omloop brengt kan men de substantie ook beter controleren. De overheid zou een beter zicht krijgen op wie gebruikt? Op wat voor manier dan wel?
http://www.gcdpsummary2014.com/s/glo...mission_EN.pdf

Voor het geval je er over zou kijken.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 16:12   #67
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Wat je nu zegt, klinkt in de oren als: "je mag wel geen argumenten gebruiken waar ik niets tegen kan inbrengen".
Daar gaat het niet over. Met het argument ''er zijn al schadelijke dingen legaal, dus laat ons alle andere schadelijke dingen ook legaal maken'' kun je gewoon weinig.
Oud 24 februari 2015, 16:14   #68
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het niet over. Met het argument ''er zijn al schadelijke dingen legaal, dus laat ons alle andere schadelijke dingen ook legaal maken'' kun je gewoon weinig.
Alles legaliseren is het beste.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 16:17   #69
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zijn alcohol en tabak dan nog legaal?
Iets illegaal maken dat al legaal is, ligt altijd een heel stuk moeilijker. Alcohol en tabak zijn zeer breed maatschappelijk aanvaard. Hier dienen zich dus andere antwoorden aan, eerder in de richting van preventie en bewustmaking, of het duurder maken.
Oud 24 februari 2015, 16:19   #70
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belastingsgelden. Minder verslaafden. Ontnemen van inkomsten van criminelen. Minder gezondheidsproblemen door slechte kwaliteit. Minder sociale ongelijkheid. Bron: http://www.gcdpsummary2014.com/s/glo...mission_EN.pdf

De link is nog maar elvendertig keer gepost hoor.

Voor het geval je er over zou kijken.
Kun je eens specifieker quoten uit die bron, ik ga geen 25 pagina's lezen.
Oud 24 februari 2015, 16:49   #71
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Antwoord gewoon op de vraag, mvd, i.p.v. te lullen en andere forummers lastig te vallen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je bent dus tegen een repressief beleid? Wat denk je dan van legaliseren: pro of contra, en waarom? Je stelde ook dat cannabis bewezen schadelijk is. Wat wil je dan als overheid doen? Proberen dit te beteugelen (hoe is een andere vraag) of dit eerder overlaten aan de verantwoordelijkheid van ieder individu en van niet-statelijke organismen zoals dokters, ngo's e.d.?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 19:42   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In Amsterdam krijgt een buitenlander formeel geen cannabis meer, in geen enkele coffeeshop.
Beahalve in Breda en Maastricht kan een buitenlander nog overal terecht in de Nederlandse coffeeshops.....En anders zijn buitenlanders die een Nederlandse vriend hebben ook niet zo uitzonderlijk
Oud 24 februari 2015, 19:44   #73
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Antwoord gewoon op de vraag, mvd, i.p.v. te lullen en andere forummers lastig te vallen:
Je kunt lang wachten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 19:51   #74
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat het schadelijk is? Waarom zou de overheid een product dat schadelijk is legaal in omloop brengen? Ik zie geen voordelen. Het zou minder gebruikt worden als het legaal wordt? Bron daarvoor? Men zou de kwaliteit kunnen controleren? Indien men heroïne legaliseert en in omloop brengt kan men de substantie ook beter controleren. De overheid zou een beter zicht krijgen op wie gebruikt? Op wat voor manier dan wel?
Zou het schadelijker zijn mocht het legaal zijn ? De kwaliteit zou er volgens mij toch op moeten vooruitgaan of niet ?
Je ziet geen voordelen ...zie je dan nadelen ?
Een bron moet je zelf maar opzoeken..google eens cannabisgebruik....
En iets dat bovengronds wordt verkocht kan je volgens mij toch beter controleren of niet soms.....je kan eventueel met een pas werken....of vergunning etc....
Je vroeg me het niet te hebben over Alcohol en tabak.....Ik deed dat niet....Wel stop jij dan met het te hebben over heroïne en andere drugs
De discussie gaat over cannabis en niet heroïne of wat dan ook.....ik hou me aan mijn woord..doe jij hetzelfde.
Ik ken daar ook niks van en ken deze middelen niet...en over iets waar ik niks van weet of ken heb ik geen mening.

Met deze wacht ik nog altijd wat dan wel het voordeel moge zijn om cannabis in de illegaliteit te houden ?
Oud 24 februari 2015, 19:58   #75
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iets illegaal maken dat al legaal is, ligt altijd een heel stuk moeilijker. Alcohol en tabak zijn zeer breed maatschappelijk aanvaard. Hier dienen zich dus andere antwoorden aan, eerder in de richting van preventie en bewustmaking, of het duurder maken.
Waarom is dat moeilijker.....? In Frankrijk werd prostitutie van de ene dag op de andere illegaal....

En waarom zou cannabis legaal maken zo moeilijk zijn ? In Uruguay Alaska Colorado...Washington en binnekort in de ganse VS....Jamaica en vele andere Zuid Amerikaanse landen ging dat anders zeer vlot....Kwestie van organisatie.....er zijn wel moeilijkere dingen te realiseren als een plantje legaliseren ....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 februari 2015 om 20:06.
Oud 24 februari 2015, 20:03   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals de meeste zie ik nooit een onderbouwd argument om tegen legalisatie te zijn.En wederom begin je zelf zoals alle anderen weer over Alcohol en tabak terwijl de voorstanders van legalisatie dat in jullie ogen nooit mogen doen.....Vertel nu eens wat het voordeel is aan het feit dat dat plantje illegaal is ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 februari 2015 om 20:04.
Oud 24 februari 2015, 20:18   #77
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals de meeste zie ik nooit een onderbouwd argument om tegen legalisatie te zijn.En wederom begin je zelf zoals alle anderen weer over Alcohol en tabak terwijl de voorstanders van legalisatie dat in jullie ogen nooit mogen doen.....Vertel nu eens wat het voordeel is aan het feit dat dat plantje illegaal is ?
Als "de meeste" dat niet zien was het allang gebeurd.
Ik ga er dus van uit dat "de, meeste" niet voor legaliseren zijn.
De voordelen ?
Dat het niet meer moet verboden worden.
Het mag dus niet vrij in de winkelrekken liggen, men mag er geen reclame voor maken enz.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2015, 20:32   #78
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De voordelen ?
Het mag dus niet vrij in de winkelrekken liggen, men mag er geen reclame voor maken enz.
Gebruik jij iets dat we niet mogen weten ?

Het ging erover dat de ''meesten '' die tegen legalisatie zijn amper een argument aanbrengen om dat te staven en niet dat 'de meesten' al dan niet voor of tegen legalisatie zijn.
Maar jij doet op zijn minst nog een lachwekkende poging bewerende dat ;

Het feit dat het niet in de winkelrekken ligt het grote voordeel is dat het illegaal blijft....sterk argument moet ik toegeven.Ben je daar helemaal zelf opgekomen of kreeg je hulp van familie en vrienden
Zou een speciaalzaak een oplossing kunnen zijn ? Een beetje zoals uw medicamenten....die liggen toch ook niet in de winkelrekken ? En uw sigaretten ook al niet meer .....maar achter een gesloten luik.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 februari 2015 om 20:35.
Oud 24 februari 2015, 20:44   #79
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat het schadelijk is voor de volksgezondheid. Als een overheid cannabis legaliseert maakt ze het (nog) toegankelijker dan het al is en legitimeert ze het gebruik ervan. Ik vind niet dat een overheid in de huidige context zo'n signaal moet geven.

Laatst gewijzigd door mvd : 24 februari 2015 om 20:44.
Oud 24 februari 2015, 20:45   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
De voordelen ?
Wat maakt dat uit, de meesten waren tegen het stemrecht voor vreemdelingen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be