Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2015, 17:57   #61
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom mag men zelf niet kiezen wie men in dienst neemt?

Wat is het volgende, een slachtoffer van pedofilie dat een pedofiel als poetshulp moet aannemen, kunnen ze samen wat graptjes maken over de goeie ouwe tijd.
Wow. Eerste antwoord, en we hebben de link al gelegd met pedofielen. Sterk bezig!
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 18:09   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Wow. Eerste antwoord, en we hebben de link al gelegd met pedofielen. Sterk bezig!
Neenee, het mag stilaan stoppen die onzin.

Ik zeg nergens dat homo's pedofielen zijn of omgekeerd.

En zelfs als ze het wel zouden zijn, zolang ze van mijn kinderen afblijven doen ze maar.

Geen enkel probleem mee van mijnentwege.

Zo goed?
Oud 11 maart 2015, 18:19   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ge moogt perfect weigeren
maar als ge kunt weigeren hebt ge
a) geen hulp nodig
b) de financiële middelen om iemand privé te nemen
Waarom wordt hij dan gestraft ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 18:31   #64
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het artikel is inderdaad niet duidelijk, maar het is wel bijna zeker dat het niet om een zaak gaat van discriminatie.
Ofwel gaat het om laster en eerroof, ofwel om beledigingen, maar eventuele discriminatie komt hier niet aan bod, op strafrechtelijk gebied althans. Die gast wordt niet zozeer gevolgd omdat hij een (vermeende?) homo als poetshulp weigert, dan wel om het feit daar hij die poetshulpe blijkbaar meermaals heeft uitgemaakt, zowel tegen hemzelf, tegen politie, tegen de OCMW als tegen het Parket.

Heel slecht artikel dus...
Botsing tussen de sharia en de Belgische wetgeving ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 19:00   #65
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U moet het eens opnieuw lezen. De man wordt niet vervolgd omwille van het weigeren van de poetshulp, maar voor laster en eerroof.
Waarom zou het lasterlijk of eerrovend zijn om een homo als homo te bestempelen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2015, 19:05   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als die man zijn actie motiveert tegenover wie hij weg stuurt (wat in eerste instantie al behoorlijk stom is, want een ongevraagde motivatie) en hij gebruikt daarbij illegaal discriminerende gronden én hij is daarenboven ook nog eens zo achterlijk om die discriminerende motivatie ook nog eens bij de politie te herhalen en in een pv te laten gieten...

komaan hé zeg, die verdient geen veroordeling maar een oorvijg en ne sjot in zijn klokkenspel...

mss kan de rechter best zijn graad van handicap optrekken naar mentaal en m handelingsonbekwaam verklaren ineens.
Misschien was het wel een mentaal anders-denkende. Gaan we die mensen nu vervolgen omdat ze niet de juiste - toelaatbare - vorm van afwijzen hebben kunnen formuleren?
Stel nu dat die mens denkt (DENKT) dat die homo poetshulp hem sexueel benadert... mag je dan zeggen "ik wil geen homo in huis"?

We hebben hier helemaal niet voldoende informatie om te kunnen besluiten of die vervolging al of niet terecht is.

Als mijn volgende poetsvrouw een marokkaanse lesbienne is, die me steeds maar aanklampt omdat "het zo in haar cultuur ligt", wel, dan mag ik dus niet "marokkaanse cultuur" en "niet geinteresseerd in lesbienne" zeggen, maar : heu..... wat?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 maart 2015 om 19:05.
Oud 11 maart 2015, 19:13   #67
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Misschien was het wel een mentaal anders-denkende. Gaan we die mensen nu vervolgen omdat ze niet de juiste - toelaatbare - vorm van afwijzen hebben kunnen formuleren?
Stel nu dat die mens denkt (DENKT) dat die homo poetshulp hem sexueel benadert... mag je dan zeggen "ik wil geen homo in huis"?

We hebben hier helemaal niet voldoende informatie om te kunnen besluiten of die vervolging al of niet terecht is.

Als mijn volgende poetsvrouw een marokkaanse lesbienne is, die me steeds maar aanklampt omdat "het zo in haar cultuur ligt", wel, dan mag ik dus niet "marokkaanse cultuur" en "niet geinteresseerd in lesbienne" zeggen, maar : heu..... wat?
Tja , tegen de nymphomane kuisvrouw ga ik ook niet direct een klacht indienen . Maar kom , er moet wél gekuist worden hé .
Oud 11 maart 2015, 19:17   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Tja , tegen de nymphomane kuisvrouw ga ik ook niet direct een klacht indienen . Maar kom , er moet wél gekuist worden hé .
Een lesbische kuisvrouw gaat JOU niet aanklampen hé!

Oud 11 maart 2015, 19:31   #69
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Een lesbische kuisvrouw gaat JOU niet aanklampen hé!
Lijkt me een goede verstandhouding . Dame doet haar werk , en ik val haar niet lastig . 99 percent van de kuisvrouw -man des huizes is zo .
Problemen duiken pas NU op . Sinds het OCMW hopeloze gevallen in de nek van hulpbehoevenden wil stoempen .
Oud 11 maart 2015, 22:44   #70
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, religie kreeg een uitzonderingstatus ... Imams mogen uit godsdienstige overtuiging oproepen om homo's van t dak te kieperen.
Tja , men noemt dat gerechtigheid !!!!
▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Hoe zou men erover denken , mocht men de gooiers van dak't gooien ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 00:27   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gewoon de tegenstand laten varen circe, de verrijking omarmen.
Oud 12 maart 2015, 02:03   #72
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Ze gaan hier wel heel ver met de politieke correctheid. Waar is de tijd gebleven dat men in publiek nog iemand een "vuil jeanet" kon noemen ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 02:11   #73
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb altijd twijfel als homo's 'discriminatie' beginnen roepen.

Misschien leverde de man gewoon geen goed werk af, ik kan me zijn gedachtegang wel voorstellen.
De gehandicapte reclameert, want het kot is vuiler als de poetshulp vertrekt dan als hij aankomt. De homo begint direct 'discriminatie! discriminatie!' te roepen.

En het gerecht, wetende dat de gehandicapte geen moslim is, die vervolgen dan met het heilige vuur der inquisitie in hun hart.
Goed gezegd Xeno
Oud 12 maart 2015, 02:17   #74
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
komkom, de beklaagde is te lomp om te helpen donderen, die verdient noch uw bekommernis, noch poetshulp.
Juist, maar als iedereen nu eens recht door zee was en zei wat ie dacht dan zouden de gevangennissen noch voller zijn dan nu al het geval is en zou men de politieke correctheid misschien eens moeten evalueren. Pech dan voor de positief gediscrimineerde groepen als homo's, moslims, allochtonen en criminelen.
Oud 12 maart 2015, 05:27   #75
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Juist, maar als iedereen nu eens recht door zee was en zei wat ie dacht dan zouden de gevangennissen noch voller zijn dan nu al het geval is en zou men de politieke correctheid misschien eens moeten evalueren. Pech dan voor de positief gediscrimineerde groepen als homo's, moslims, allochtonen en criminelen.
U heeft een punt over de politieke correctheid; die lost niets op en brengt eerder nieuwe problemen mee.
Ik mag hopen dat u alvast verder geen last heeft van die politieke correctheid en dat u ongeremd bent in het uiten van uw mening en u niet inhoudt iemand een vuil janet of anders te noemen wanneer het uw comfortzone of geloofsovertuiging aanvalt of -tast.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 12 maart 2015 om 05:31.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 06:22   #76
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Wat ik niet snap is een celstraf. Ik wist niet dat laster en eerroof een strafrechterlijke zaak was. Ik zou denken: een schadevergoeding voor het slachtoffer.

Als gij mij beledigt, en ik lijd daar morele, psychologische of materiële schade door, dan vind ik dat die schade moet vergoed worden. Het kan mij niet schelen dat gij gestraft wordt.

Want tenslotte is "iemand beledigen" op zich geen misdrijf als de "beledigde" niet beledigd is he. Dat is iets anders met een gewelddaad. Als gij mij ineen klopt, dan wordt gij gestraft, ook al beklaag ik mij niet. Als gij mij vermoordt, dan wordt gij gestraft, ook al klaag ik niet (nogal moeilijk !).

Maar "laster en eerroof", dat is toch een schade, aan het slachtoffer van daarvoor een vergoeding te eisen (of niet) zou ik denken.
Oud 12 maart 2015, 06:31   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Trouwens nog iets anders: hoe wist die mens dat die andere een homo was ? Zou het enige zin hebben om te zeggen "ik wil geen hulp van iemand die zijn vrouw op zondag neukt" ? Normaal ben ik niet verondersteld van te weten wat gij op zondag met uw vrouw uitsteekt he. Het zou onkies zijn van mij om dat proberen uit te vissen, maar het is even onkies van U om mij dat te willen vertellen.

Loopt die andere met zijn seksuele voorkeuren te koop of zo ? In de mate dat ge niet moogt discrimineren op basis van dingen die totaal prive zijn zoals levensovertuiging of seksuele voorkeur of zo, moeten die dingen ook prive blijven he.

Ik heb bijvoorbeeld het recht om niet geconfronteerd moeten te worden met uw persoonlijke overtuigingen, als ik U ook niet mag beoordelen op basis van die overtuigingen. In de mate dat gij daarmee te koop wilt lopen, moet ge ook aanvaarden dat ik daar niet mee geconfronteerd wil worden, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 maart 2015 om 06:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2015, 07:43   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb bijvoorbeeld het recht om niet geconfronteerd moeten te worden met uw persoonlijke overtuigingen, als ik U ook niet mag beoordelen op basis van die overtuigingen. In de mate dat gij daarmee te koop wilt lopen, moet ge ook aanvaarden dat ik daar niet mee geconfronteerd wil worden, he.
Hier slaat ge nu nagels met koppen! Dat is de kern van de zaak.
Als mijn dochter als punk verkleed over straat wil lopen is er geen probleem, maar ze zal nergens werk vinden: blijkbaar kan dat. Loopt ze met een hoofddoek over straat dan is de werkgever verplicht haar werk te geven op basis van de ADwetten. Op punkers mag je commentaar hebben, op moslims niet.

Oud 12 maart 2015, 07:50   #79
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ik mag hopen dat u alvast verder geen last heeft van die politieke correctheid en dat u ongeremd bent in het uiten van uw mening en u niet inhoudt iemand een vuil janet of anders te noemen wanneer het uw comfortzone of geloofsovertuiging aanvalt of -tast.
You must be joking. Ik ben daarin even laf als iedere andere rechtse gezinde mensen. Natuurlijk, en dat staat als een mijlpaal boven water, en dat is dat hoe meer de moslims het hier voor het zeggen gaan hebben, hoe meer die jeanetten gaan moeten vrezen voor hun eigen vel. Letterlijk en figuurlijk. Want homo's en moslims dat is als vuur en water. Wat ik daarom niet begrijp is dat zovele homo's in feite pro-moslim en pro-multikul zijn.
Oud 12 maart 2015, 07:51   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou het lasterlijk of eerrovend zijn om een homo als homo te bestempelen?
ergo hij heeft wel iets anders of iets meer gezegd.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be