![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Partijlid
|
![]() [quote=M.V.V.]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Vergeten we ook niet de geopolitieke situatie. Onthoofdingen, terrorisme, etc... gekoppeld aan een islam (waarvan steeds meer mensen beginnen te beseffen dat die inherent nooit "gematigd" k�*n zijn) schilderen ook in de publieke opinie niet meteen een mooi plaatje. Rekening houden ook met het feit dat Bush waarschijnlijk aan een tweede ambtstermijn zal beginnen en dat de oplossing van het "probleem Irak" de Europese landen wellicht weer netjes in lijn zal zetten. ... de desillusie bij "politiek correct & progressief" is stilletjes aan het doordringen. (je hoort tegenwoordig de gekste uitspraken van de "pausen" van de PC) En ja, politiek evolueert traag... als water doorheen een percolator: er zullen nog lang "achterhoedegevechten" blijven woeden, maar die zijn heel marginaal. Lees het artikel nog eens na: ik heb zelden zo'n onzin mogen aanschouwen uit de mond van iemand die je toch enige intelligentie zou toedichten.
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font] Laatst gewijzigd door de Vexille : 10 oktober 2004 om 23:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Partijlid
|
![]() De regeringspartijen zoals de VLD, merken dat ze stemmen kunnen afnemen van het Vlaams Blok door hun discours te verrechtsen. Daar hoef je geen intellectueel voor te zijn om dat in te zien. De internationale situatie zorgt er voor dat het volk het makkelijk slikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vond bovenstaande gedachtensprongen van nogal bedenkelijk allure. 1. Is de strijd voor "het Vlaams" inderdaad gestreden? Ik ken mensen die in de Brusselse rand wonen die zeggen dat de verfransing daar in razendsnel tempo voortschrijdt, ook in niet-faciliteitengemeenten. 2. "De oudere Vlamingen zullen dit allemaal niet graag horen ... maar hun strijd is gestreden". Bedoelt ze dat de strijd AF is of bedoelt ze - zoals het overkomt - dat hun strijd voorbij is en dat ze verloren hebben? Want als je een strijd gewonnen hebt, dan hoor je toch graag dat de strijd voorbij is, of niet soms? Je hoort het volgens mij als "strijder" enkel niet graag dat de strijd voorbij is als de uiteindelijke uitslag negatief was. 3. De oudere Vlamingen hebben dus de strijd gestreden en verloren. "Maar hun strijd is gestreden, net als de strijd voor de rechten van de vrouw (bijna) gestreden is", zo gaat Cantillon verder. Als we haar in haar eigen logica trachten te volgen moeten we concluderen dat de strijd voor de vrouwen-emancipatie net als de strijd voor de Vlaamse zaak een verloren kwestie is, die nu tot het verleden behoort. (?) 4. "Nu begint een nieuwe strijd: de strijd voor een multiculturele samenleving.” zo eindigt het tenslotte. Derde keer goede keer? Of wordt dit net als de twee vorige "strijden" eveneens een "verloren strijd"? Voorts de arrogantie waarmee ze ahw stelt het lot van de natie in handen te hebben : “Ik volg kardinaal Danneels als hij zegt: ‘We moeten de Europese islam omarmen, niet de fundamentalistische islam.’ Dat kan alleen via het onderwijs. Wij hebben de sleutel in handen om die volgende generatie om te vormen in een geest van verdraagzaamheid. Dat is een héél grote verantwoordelijkheid." Ik vraag mij af, heeft dat mens ooit een Koran of een Hadith-biografie in haar handen gehad? Gaat zij even op 1 generatie klaarspelen wat de intellectuelen in de moslimlanden in meer dan 8 eeuwen niet hebben gekund? Ik denk dat er ook bij hoogopgeleiden (opinionleaders, decisionmakers) nog zeer veel mensen zijn, die in een dergelijke situatie verkeren (ik ken in mijn eigen omgeving verschillende zulke gevallen) maar desalniettemin menen zonder hinder van kennis anderen te moeten terechtwijzen. Er ligt nog een zeer omvangrijke "opvoedende taak" te wachten. Laatst gewijzigd door Darwin : 11 oktober 2004 om 16:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Correcte analyse van de tekst, Darwin...
Wie zo'n kromme redeneringen weet neer te zetten, verliest in mijn ogen alleszins alle geloofwaardigheid. Het belerende vingertje komt inderdaad vaak van mensen die nooit een Koran in de hand hebben gehad, nooit over religie hebben getracht te dialogeren met een (zgn. gematigde) moslim. Nouja, "dialoog" is veel gezegd... want keer op keer verbaas ik me over de onwrikbaar dogmatische ingesteldheid die de islam van z'n aanhangers blijkbaar eist. De islam tolereert immers geen dissenting opinions. Het klopt dat er verschillende strekkingen zijn, maar die zitten allemaal vast in hetzelfde patroon van inherent intolerant dogmatisch denken. Persoonlijk heb ik al enkele keren met kard. Danneels van gedachten mogen wisselen; ik ken een beetje zijn manier van praten en redeneren. Het is een bijzonder voorzichtig man die niet snel het achterste van z'n tong laat zien (dat hoort wellicht bij zijn functie). Eerlijk gezegd schrok ik heel erg van zijn uitspraken over de islam. Eigenlijk moest je die vertalen als: "met die gasten valt gewoonweg niet te praten" en nog "de islam botst langs alle kanten met de meest fundamentele waarden in de westerse samenleving". Zo letterlijk zal je het hem nooit horen zeggen, maar het kwam er wel 100% op neer. Voor een man van de dialoog en een (in mijn ogen vaak nogal wollige) voorvechter van de tolerantie is dat zeer straffe taal. Die "strijd om de multiculturele samenleving" is nu juist aan het verglijden tot een achterhoedegevecht. Eindelijk begint er in de mainstream van de zgn. "progressieve" politieke strekkingen in Europa een lichtje te branden... En vaak onder onweerstaanbare druk van extreem rechtse en/of conservatieve electorale successen. Iets in de zin van: "Tiens, misschien is er dan toch iets van aan; misschien leidt dit politiek correcte ontkennen van samenlevingsproblemen wel tot een fundamentele achteruitgang van het welzijn van de mensen" En overal ter wereld (ook bij ons) begint de islam steeds meer zijn ware gezicht te tonen: intolerant, in staat tot blinde haat en geweld, met een arrogantie en aggressie die we van een levensbeschouwing of geloof hier sedert de tweede wereldoorlog niet meer gekend hebben. De reden waarom we dit nog niet eerder hebben ingezien is vooral omdat het tot nogtoe altijd de "ver-van-m'n-bed-show" is geweest. Niemand lag écht wakker van de onwaarschijnlijke omwenteling die Iran heeft meegemaakt onder de Ayatollahs (met uitzondering van de Rushdie affaire), niemand kende het achterlijke regime van de Afghaanse Taliban voor 9/11; niemand vermoedde de beestigheden waartoe moslimfundamentalisten in staat zijn (buiten de Palestijnse zelfmoordenaars, maar die werden meer bekeken als slachtoffers dan als misdadigers)... Nu komt dat allemaal in real time op ons af en de grootst gemene deler is telkens... islam. En binnen die context gaan zeiken over speciale faciliteiten zoals het aanpassen van schoolreglementen om de hoofddoek mogelijk te maken; een beetje provoceren met burka's; de gedwongen huwelijken; de zgn. "gezinsherenigingen"; het jaarlijks weerkerend ritueel van de rituele illegale schapenslachterijen; het moeten accepteren op de werkvloer van een lagere productiviteit wegens "ramadan" etc... Sorry, dat begint heel vals te klinken. (ook het EU-lidmaatschap van Turkije zal uiteindelijk in het publieke debat gegooid worden... daar ben ik van overtuigd) En zo diep als de bedding van de tolerantie is bij de "progressieven", zo diep begint stilletjesaan ook het inzicht te worden dat de onwrikbare islam de grootste bedreiging vormt voor die droom van een echte multiculturele samenleving. Immers, het respect kan niet van één kant blijven komen...
![]() |
#67 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik dacht juist dat ze op 13juni heel veel stemmen verloren hebben aan het Blok! De Vld is al lang niet meer geloofwaardig,zeker niet met de huidige heilige drievuldigheid aan de macht. Zo lang er islamextremisme en vooral de toejuiching ervan door de volgelingen zal bestaan,zo lang zal er ook extreem op gereageerd worden door partijen als het Blok. De Vld zal nooit die fakkel willen of durven overnemen,wegens te soft,en ongeloofwaardig. Multicultuur is uitgedraaid op een fiasco,mede door een verkeerde aanpak,maar ook mede door de halstarige koppigheid van vele inwijkelingen die geen duimbreed toegeven aan gestelde eisen. De politieke correctheid heeft er verder voor gezorgd dat mensen geen uitlaatklep meer hadden en stil moesten aanzien hoe hun eisen in de vuilbak van de onverschilligheid werden gekieperd. Samen met de onstabiele wereldwijde situatie beslissen mensen om van partij te veranderen,deels uit ongenoegen,uit woede,uit angst en door de onverschilligheid die de door hun verkozen politici aan de dag leggen. Is het dan te begrijpen dat mensen overlopen naar een partij die enigzins extreme eisen stelt wat betreft de multicul? Ik heb geen problemen om naast andere nationaliteiten te leven,zolang zij ons in onze waarde laten,en zich gedragen naar de nationaliteit die ze hebben aangenomen. Daartegenover staat natuurlijk ook dat wij goede mensen van andere culturen ook in hun waarde laten. Ooit zal men weer in een wereldwijde conflictsituatie terecht komen waar men zal moeten kiezen in Europa aan welke kant men zal staan,en gezien de zo al verdeelde situatie in Belgie(Vlaanderen ,Wallonie,Brussel,de onderlinge strijd tussen de partijen,de verschillende extreme houdingen tussen links en rechts enz..)lijkt mij eensgezindheid in Belgie nog niet voor morgen. |
|
![]() |
![]() |