Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2015, 12:58   #61
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Inderdaad, en dat zal de "La Citadelle" zijn.
"Vesalius Tongeren" ligt even dicht dan" La Citadelle"
en het Universitair ziekenhuis van Maastricht ligt nog dichter .

Maar ja daar spreken ze Nederlands en dat kende onze Waalse Brancardiers niet.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 13:03   #62
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de hoofdzaak is dat het ambulance personeel bekwaam is. Niet welke taal ze spreken.
Drogreden van de Belgicisten .
De anamnese is een belangrijke factor om een patiënt bekwaam te kunnen vervoeren en als men de taal van de patiënt niet spreekt ,
is er geen sprake van een anamnese.
Oud 22 maart 2015, 13:06   #63
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Volksgezondheid en 112 zijn een federale bevoegdheid.
Spijtig genoeg wel,
en als men ziet hoe het weer in het nadeel van de Nederlandstalige patiënten uitdraait in Voeren ,
weeral een bijkomende reden voor de Vlaamse onafhankelijkheid.
Oud 22 maart 2015, 13:57   #64
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en dat zal de "La Citadelle" zijn.
De klant is dus niet meer koning? Hij mag niet kiezen? Hij moet de keuze aa N de willekeur van de ambulanciers overlaten? Het feit dat Franstalige ambulanciers die geen Nederlands kunnen of willen kunnen naar een Nederlandstalige patiënt gestuurd worden is al een blunder. Bovendien blijken er volgens uw eigen zeggen genoeg Nederlandssprekenden in La Citadelle te werken. Waarom stuurde men dan die niet vanuit Luik? Puur kwaad opzet van begin tot het einde. Dat is de enige conclusie.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 13:57   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de hoofdzaak is dat het ambulance personeel bekwaam is. Niet welke taal ze spreken.
Hoe kunnen ze zich als bekwaam beschouwen als ze te dom zijn om Nederlands te leren?
Oud 22 maart 2015, 14:03   #66
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
En hoeveel dichter zou het Luiks ziekenhuis bij Voeren liggen ,
dan het Tongers ziekenhuis volgens U ?

De realiteit is dat die Waalse ambulanciers de patiënte gewoon naar het dichtstbijzijnde Waalse ziekenhuis wilden brengen.

"Tongeren?... ,connais pas "

Van één ding ben ik zeker, er bestaat geen uitzonderingswetgeving voor Voeren. Wel mensen die onbestaande problemen en hun eigen verhaal proberen uit te vergroten om een schimmige agenda waar te maken.
Om na te gaan wie gelijk heeft hebben we twee dingen nodig : de plaats van het gebeuren, en de interventiedienst naar dewelke men belde. Al de rest is vrij eenvoudig te controleren of het volgens de vigerende regels is gedaan. Met gewoon te zeggen 'Voeren' weten we in elk geval veel te weinig. Wie al ooit in die streek was weet hoe groot dat gebied is.

In je betoog blijf je hangen op 'een keuze'. Dat is het nu net : die bestaat niet. Dat is het uitgangspunt van heel dat KB.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 14:07   #67
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Van één ding ben ik zeker, er bestaat geen uitzonderingswetgeving voor Voeren. Wel mensen die onbestaande problemen en hun eigen verhaal proberen uit te vergroten om een schimmige agenda waar te maken.
Om na te gaan wie gelijk heeft hebben we twee dingen nodig : de plaats van het gebeuren, en de interventiedienst naar dewelke men belde. Al de rest is vrij eenvoudig te controleren of het volgens de vigerende regels is gedaan. Met gewoon te zeggen 'Voeren' weten we in elk geval veel te weinig. Wie al ooit in die streek was weet hoe groot dat gebied is.

In je betoog blijf je hangen op 'een keuze'. Dat is het nu net : die bestaat niet. Dat is het uitgangspunt van heel dat KB.
Dus kan men beter sterven in een Franstalig ziekenhuis omdat de oenen daar de tweede landstaal niet machtig zijn dan gered worden in een Nederlandstalig dat evenver van de plaats van het gebeuren ligt?

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 22 maart 2015 om 14:08.
Oud 22 maart 2015, 14:08   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alweer een Belgicistische mythe,die een loopje met de werkelijkheid neemt.

Voor de OCMW-raad,
die in een faciliteitengemeente rechtstreeks verkozen wordt,
mogen de Nederlanders niet meestemmen
en daar is ook een Vlaamse meerderheid in Voeren,
dus zonder de stemmen van de ingeweken Nederlanders.
Ik denk eerder dat het een Kaproense mythe is : een OCMW raad is verkozen door de gemeenteraad. Nederlanders hebben uiteraard wel gemeentelijk stemrecht en kiezen dus gewoon mee net zoals de belgen.
Rechtstreekse verkiezing...

Jij weet echt niet waar de klepel hangt hee kaproen ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 22 maart 2015 om 14:09.
Oud 22 maart 2015, 14:11   #69
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En een al even belangrijk punt is dat men de taal spreekt van het gebied waar men geneeskundige diensten levert.

Een brancardier die geen Frans spreekt zal nooit,maar dan ook nooit uitgestuurd worden naar Waals gebied.Het kot zou te klein zijn .
Maar een Franstalige brancardier die geen Nederlands spreekt ,naar een Vlaams dorp sturen ,dat is geen probleem voor de Belgicisten.

Zouden zij zelf nu nog altijd niet inzien ,
dat het dit gebrek aan respect voor de Nederlandstaligheid van Vlaanderen is ,
dat dit land zal doen splitsen .

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 22 maart 2015 om 14:17.
Oud 22 maart 2015, 14:14   #70
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
En een al even belangrijk punt is dat men de taal spreekt van het gebied waar men geneeskundige diensten levert.

Een brancardier die geen Frans spreekt zal nooit,maar dan ook nooit uitgestuurd worden naar Waals gebied.Het kot zou te klein zijn .
Maar een Franstalige brancardier dei geen Nederlands spreekt ,naar een Vlaams dorp sturen ,dat is geen probleem voor de Belgicisten.

Zouden zij zelf nu nog altijd niet inzien ,
dat het dit gebrek aan respect voor de Nederlandstaligheid van Vlaanderen is , die dit land zal doen splitsen .
Vergeefse moeite. Ze pamperen zo graag de anderen, die belgicisten. Voor de goede zaak moet je natuurlijk iets over hebben.
Oud 22 maart 2015, 14:16   #71
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat het een Kaproense mythe is : een OCMW raad is verkozen door de gemeenteraad. Nederlanders hebben uiteraard wel gemeentelijk stemrecht en kiezen dus gewoon mee net zoals de belgen.
Rechtstreekse verkiezing...

Jij weet echt niet waar de klepel hangt hee kaproen ?
En jij weet blijkbaar niet dat de faciliteitengemeenten
,zoals Voeren er een is ,
een speciaal statuut hebben waar de OCMW -raad wel degelijk rechtstreeks gekozen wordt.
En dit enkel door de Belgen en niet door de ingeweken Nederlanders.

Dit in tegenstelling tot de gemeenten zonder faciliteiten waar de OCMW-raad niet rechtstreeks gekozen wordt.
Oud 22 maart 2015, 14:17   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Het probleem rond Voeren ken ik niet .
Ik heb me wel al te pletter gereden in Groot-Bijgaarden op de ring .
Ik werd wakker bij dokters en verplegers die me niet wouden verstaan .
Mijn vraag om naar de toilet te mogen , werd keer op keer genegeerd .
Mijn vraag om een pijnstiller was veel te moeilijk voor de aanwezige staf .
Dus heb ik de infusen uit mn arm getrokken , effe gaan pissen en dan het vijandige ziekenhuis verlaten .
U kon dat nog.

Het enige geval dat ik rechtstreeks ken, kon dat niet meer.

Mijnheer en mevrouw spraken enkel Nederlands en kwamen uit de buurt van Sint Agatha Berchem.

Blijkbaar had de arts hun beschrijvingen totaal niet begrepen, want hij werd behandeld voor een beroerte, alwaar mijnheer een aneurysma had.
Met de dood tot gevolg.

Klacht ingediend.
Artsen sluiten in cordon.
Einde verhaal.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 maart 2015 om 14:17.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 14:40   #73
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

... zeg Witte van waar heb je dat verhaal eigelijk ?
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 14:41   #74
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Heb je in Nederlandstalige gemeenten aan de taalgrens (die geen faciliteitengemeenten zijn), een garantie dat je naar een Nederlandstzlig ziekenhuis wordt gebracht als een Franstalig ziekenhuis dichterbij is?

Mijn reacties in dit topic ziun niet bedoeld als "kritiek" op uw posts trouwens, het zijn oprechte vragen omdat ik de regelgeving hierover gewoon niet ken.
Neen, de wet verplicht om de patiënt naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis te brengen.
Let wel : de taalwetgeving is van toepassing. De MUG dienst moet daaraan voldoen. In een tweetalige zone (brussel) moet de urgentiearts en urgentie verleegkundige dus in staat zijn de betrokkenen in zijn/haar taal te kunnen aanspreken. (logisch, als burger praat je dan met de overheid).
Deze problematiek is nooit eenvoudig, en men mag niet vanuit de buik redeneren. Vb : in een openbaar ziekenhuis in brussel (tweetalig dus volgens de wet) moet men je in de twee talen kunnen helpen en te woord staan. In een privé ziekenhuis is dat NIET het geval, in een universitair ziekenhuis is dat ook NIET het geval.
Oud 22 maart 2015, 14:42   #75
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
En u vindt het blijkbaar dan ook maar normaal dat er een Franstalige Ziekenwagen van het Waals Rode Kruis naar het Vlaamse Voeren gestuurd wordt?

Doe zo maar verder,
De voorstanders van de Vlaamse onafhankelijkeid danken ,U.
Ja, inderdaad. Ze hadden beter een ziekenwagen vanuit Ieper gestuurd. Nederlandstaligheid boven
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 14:45   #76
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest het Belgisch Rode Kruis de Belgische taalwetten gerespecteerd hebben

en een Nederlandstalige ziekenwagen naar Voeren gestuurd hebben,

dan was er geen reden geweest om het communautair waakvlammetje aan te

wakkeren.

Door steeds maar weer de taalwetten niet toe te passen ,
zagen de Franstaligen de tak af waarop zij zitten .
Pakt u een atlas, en kijk een keer waar Voeren precies ligt. Als ik in nood ben, dan maakt het mij niet uit welke ambulance mij komt halen hoor. Deze die mij snelst kan komen halen is de beste, al is het een Maleisische of een Canadese ambulance.
Oud 22 maart 2015, 14:47   #77
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Pakt u een atlas, en kijk een keer waar Voeren precies ligt. Als ik in nood ben, dan maakt het mij niet uit welke ambulance mij komt halen hoor. Deze die mij snelst kan komen halen is de beste, al is het een Maleisische of een Canadese ambulance.
Onzin als die maleisiers je niet willen verstaan.
Oud 22 maart 2015, 14:47   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is juist wegens dit gebrek dat Huub dit spijtige voorval aankaart
om de Belgicisten onder druk te zetten in zowel de Vlaamse als de federale regering om ook in Voeren een Nederlandstalige ziekenwagen te voorzien.

Maar volgens mijn informatie wordt de dienst 112 nog steeds federaal georganiseerd.

Dat was de expliciete wil van de wetgever. En minister van BiZa Jan Jambon heeft hier de volledige bevoegdheid over.

Voor diegenen die er interesse in hebben hoe de praktische organisatie van 112 is gedaan : http://www.civieleveiligheid.be/nl/inhoud/project-112
Oud 22 maart 2015, 14:48   #79
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor het grootse deel van Voeren ligt het Tongers ziekenhuis dichter bij dan de Luikse ziekenhuizen.
1. Dikke leugen, kijk op een routemap
2. Kijk ook eens op welke weggetjes je moet rijden om in Tongeren te geraken vanuit Voeren en op welke wegen je vanuit Voeren in Luik kan geraken.
Oud 22 maart 2015, 14:48   #80
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een onafhankelijk Vlaanderen zou dit vanzelfsprekend zijn natuurlijk,
maar zolang België nog bestaat land is dit nog af te wachten of je door een Vlaamse of Waalse ziekenwagen opgehaald wordt..

Maar in dit geval in Voeren liggen het ziekenhuis van Luik en het ziekenhuis van Tongeren even ver.
Het was gewoon het feit dat de Waalse ambulanciers niet naar Tongeren wouden rijden,wel naar Luik.
Dat is jouw verhaal. Het zou interessant zijn om de feiten te kennen om het te kunnen controleren op bullshit-gehalte.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be