![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij de zever over hoofddoeken kotsbeu? | |||
Het hoofddoekendebat is essentieel en prioritair boven alles! |
![]() ![]() ![]() |
12 | 35,29% |
Leuke bezigheidstherapie, meer niet. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 23,53% |
hoe meer hoofddoekenzever, hoe minder het mij interesseert! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,88% |
Al van day one totaal overbodige discussie! |
![]() ![]() ![]() |
12 | 35,29% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aangezien Snotsmoel een discussie met zichzelf bezig is (hij zal zijn sexuele ervaringen nu ook toepassen op dit forum me dunkt), laat ik hem effe. Wie weet wat er nog uitkomt...
![]()
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() [quote=Raf]Wat kom jij hier eigenlijk doen, buiten schelden en ruzie maken?[/QUOTE
Dat gaat jou geen kloten aan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Attiladehun]
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een voorbeeld zijn de Roma zigeuners: binnenkort zijn dat volwaardige Europese burgers, maar ook binnen die gemeenschap zijn er tradities zoals uithuwelijken (Roma meisjes trouwen wanneer ze 12 zijn) die botsen met fundamentele leefregels. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Over de hoop "zelfbeklag" die daarop volgt ga ik het niet hebben (het zijn 100 discussies an sich waard). Citaat:
Eén aanrader voor jou: Ganz Unten van Günter Wallraff (vertaald als Ik, Ali).
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn stem gaat naar: [size=4]Al van day one totaal overbodige discussie![/size]
In klassen geen hoofddoeken, keppels, baseballpetten en ander tuig op uw hoofd! Of je volgt les in een "godsdienst" georienteerde school of je volgt de algemene regel. Daar hoeft niet over gediscussieerd te worden... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Vreemdeling
|
![]() Waarom moeten al die moslimvrouwen absoluut zo nodig tonen dat ze absoluut niet willen integreren. Gisteren heb ik voor de eerste maal zo een godsdienstfanate zien rondflaneren in een echte burka. Ze moeten het maar ondervinden dat veel mensen dat niet aksepteren. En dan maar klagen dat wij racisten zijn.
Als ze toch zo nodig zich willen distantiëren, dan ze dan het vliegtuig nemen terug naar Afghanistan bij de taliban. Ik pik het niet.
![]() |
#75 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het eindeloos gekap op de levenswijze, de gewoonten en de manier van denken van de Vlamingen in de zin van "bekrompen", "onder-de-kerktorenmentaliteit", "enggeestig", ... door de grote "emancipatoren" staat in schril contrast tot het wollige knuffelen van vaak abjecte praktijken die de "nieuwkomers" stilletjesaan zijn gaan koesteren als "etnische authenticiteit". En dan kan ik verwijzen naar de speciale containers voor het slachtafval voor illegaal geslachte schapen, het tolereren van verplichte huwelijken, de manifeste onderdrukking van vrouwen, de nachtelijke overlast van groepjes jongeren (tja, "ze" leven nog echt buiten he, in tegenstelling tot die bekrompen Vlamingen die zich opsluiten elke avond...). Je mag dat een jeremiade noemen, maar het is realiteit. Geen laksheid dus, maar een kromme manier van redeneren. Lees misschien nog eens het interview met Johan Vande Lanotte in Humo kort na de jongste verkiezingen eens na. (overigens, JVdL beschouw ik voor het overige als een zeer bekwaam politicus, maar hier slaat hij de bal feestelijk mis) Citaat:
Maar het zit ook een stuk dieper; het zit ook in de mentaliteit van de mensen, en ook die mentaliteit is het product van een bepaalde cultuur... Wellicht zit daar ook de angel in het hele debat rond de multiculturaliteit. Een harde sociaal-economische correctie zou hier wellicht ook wonderen kunnen doen. ps. ik ken het undercoverwerk van Günter Walraff; ik meende me te herinneren dat hij vooral rapporteerde over het misbruiken van eerste generatie gastarbeiders en illegalen. Niet meteen een argument om de drop-outs te vergoelijken die vandaag langs de straten en pleintjes rondlummelen.
![]() |
![]() |
#76 |
Parlementslid
|
![]() Toen ik de trein van Rotterdam naar Antwerpen nam zag ik hoe een mooie dame, net voor aankomst in Berchem, ineen een hoofdoek tevoorschijn toverde en opzette.
Een collega van me heeft met eigen ogen gezien hoe twee dames met hoofddoek en typisch gewaad een metamorfose ondergingen toen ze in Spanje afscheid namen van hun mannelijke metgezellen die doorreisden naar Marokko. De dames vermaakten zich op het strand en gingen zelfs topless zonnen en baadden, mijn collega en vele andere toeristen die in het hotel verbleven waren getuige van dit schouwspel. Enkele weken nadien kwamen de mannen terug vanuit Marokko en wat gebeurde er? Juist, de dames stonden de mannen op te wachten in hun lange gewaden inclusief sjaaltje. Toen ik bij de fotograaf was, kwamen er twee Marokkaanse meisjes binnen, maar toen ze zagen dat de fotograaf een man was, wilden ze niet dat die een foto nam. Toen kwam de aap uit de mouw: die ene was bang dat haar ega erachter zou komen dat de foto's genomen werden door een man. Waarom deze drie waargebeurde verhaaltjes? Wel eenvoudig om de hypocrisie aan te tonen: Die sjaaltjes zijn dus enkel een religieus symbool als het hen uitkomt.
http://faithfreedom.org Laatst gewijzigd door Pat : 14 oktober 2004 om 23:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb het al eens elders geschreven, maar nog eens, het verwonderd me hoegenaamd niet dat die 1ste generatie Noord-Afrikanen die naar hier is gehaald, en die bestaat uit ongeletterde geitenhoeders uit de bergen, nog altijd niet geïntegreerd is. De vraag is voor mij dan ook hoe je zoiets gaat oplossen: door met de vinger te wijzen, te beschuldigen, en er zelf niks aan te doen maar wachten/hopen/vrezen dat de ander maar alles op zich moet nemen ? Ik weet het niet zo goed of dat wel iets au fond gaat veranderen hoor... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met andere woorden: ik ben er zeker voor gewonnen dat er bepaalde algemene spelregels worden vastgelegd, maar dat kun je beter doen door een insluitingsprincipe te hanteren, in plaats van een uitsluitingsprincipe. Citaat:
Citaat:
![]() Ik ben op dat vlak dan ook ietwat pragmatischer ingesteld (hoop ik toch). Als je bvb. bekijkt dat Brussel 20% werklozen telt, dan kun je als overheid best specifieke maatregelen treffen om die werklozen aan werk te helpen, in plaats van te zeggen "span u dan in, luie kloten"... Natuurlijk horen bij die kansen die je specifiek voor die groep schept, ook verplichtingen, maar ik heb op dat vlak toch liever een proactieve overheid dan een passieve. Citaat:
Citaat:
PS: Wallraff is een goede vriend van S. Rushdie, het is dus zeker niet zo dat hij een "linkiewinkie" is die "allochtonen onvoorwaardelijk knuffelt" ![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom doet hij er niets aan en verwacht hij dat van ons. Moslims zullen eerder geneigd zijn om naar geestesgenoten te luisteren dan naar ongelovigen. Zeker als hij ze daarbij nog steunt en de fout bij het westen legt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is aan ons Europeanen om NU te beslissen over onze toekomst: willen we een samenleving waarin de islam domineert zoals in de arabische landen en leggen we ons neer bij de zaken? Of staan we op en strijden we tegen de Onderwerping met alle middelen die ons tot onzer beschikking staan. Nog eens 10 of 20 jaar wachten, aanzien, palaveren etc. en het is wellicht te laat om nog actie te ondernemen. Dit wil ik niet op mijn geweten hebben. Om het met Hafid Bouazza te zeggen : Tijd voor revolutie! En wel zo snel mogelijk. Laatst gewijzigd door Darwin : 15 oktober 2004 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Revolutie??? Voor ge uw revolutie nog maar amper gepland hebt, zijt ge samen met uw (zeker wel) 10 andere raaskallende kwieten al lang opgepakt door 1 of andere anti-terreur eenheid... |
|
![]() |
![]() |