Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2015, 12:47   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Vrouwelijke scheidrechters zijn er al langer hoor.
Het is begonnen bij de jeugd maar nu blazen ze ook eerste elftallen.
ah ok, bedankt voor de info. zoals gezegd, ik volg het voetbal in B al jaren niet meer.

mja, punt blijft toch gewoon, als een scheidsrechter zich beledigd voelt door een speler, dan moet hij/zij een kaart trekken. niet meer, niet minder. zo staat het ook in t reglement. en wordt die belediging herhaald ... volgt rood.

achteraf op fb gaan leuteren is belachelijk zwak.

Laatst gewijzigd door Anna List : 20 april 2015 om 12:48.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 12:49   #62
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ah ok, bedankt voor de info. zoals gezegd, ik volg het voetbal in B al jaren niet meer.

mja, punt blijft toch gewoon, als een scheidsrechter zich beledigd voelt door een speler, dan moet hij/zij een kaart trekken. niet meer, niet minder. zo staat het ook in t reglement. en wordt die belediging herhaald ... volgt rood.

Inderdaad, zo simpel is het !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 12:49   #63
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vlaams realist. Je hebt duidelijk een probleem met vrouwen met gezag functies.
Maar ik zal zeker de hand schudden van de persoon die scheidsrechter is .
30 jaar geleden speelde ik voetbal op het plein in Vilvoorde .
Belgie-Marokko .
Niet zo mooie matchen , verschillende breuken , zware strijd .
Maar de tegenstanders van toen geven me nog altijd een hand .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 13:00   #64
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Het gaat over een probleem , waarbij goede voetballers , geen respect kunnen tonen .
Wegens dezelfde redenen waarom ze moeilijk werk vinden .
van goeie voetballers wordt in de eerste plaats verwacht dat ze goed kunnen voetballen. Daar heb je niet noodzakelijk een goeie dosis hersenen of inlevingsvermogen voor nodig.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 13:00   #65
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik zal zeker de hand schudden van de persoon die scheidsrechter is .
30 jaar geleden speelde ik voetbal op het plein in Vilvoorde .
Belgie-Marokko .
Niet zo mooie matchen , verschillende breuken , zware strijd .
Maar de tegenstanders van toen geven me nog altijd een hand .
Kan zijn.
Oud 20 april 2015, 13:17   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Als die vent iemand geen hand wil geven, dan geeft hij iemand geen hand. Daar moet verder niemand zich mee bemoeien
En als ik geen goesting heb om wedstrijden met zo'n pummels te fluiten, dan fluit ik niet.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 13:17   #67
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
van goeie voetballers wordt in de eerste plaats verwacht dat ze goed kunnen voetballen. Daar heb je niet noodzakelijk een goeie dosis hersenen of inlevingsvermogen voor nodig.
Voorbeeldfunctie bla bla bla .....

Met een paar miljoen euro op mijn bankrekening zou ik ook lak hebben aan wat vele mensen denken of voelen of gewenst gedrag vinden. Iedereen die vrij rijk is kan gewoon ook wegkomen met veel meer "ongewenst/ongepast" gedrag.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 13:34   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat je op fb of elders zegt of schrijft, is ieders zaak en zijn/haar verantwoordelijkheid.
Belachelijk zijn en leuteren, volgens de appreciatie van sommigen, is zelfs een recht. Vrije meningsuiting.

De voetbalbond heeft een mooie flinke stap moeten nemen destijds, om vrouwelijke scheidsrechters toe te staan.
Ook dat is een element van onze cultuur.

Is het een halszaak ? Bah neen.
Is het een klein symptoom van iets breders ? Wat mij betreft wel.

technische noot: het kan perfect zijn dat de gesolliciteerde handdruk "buiten wedstrijd" was. Dan is een gele kaart niet meer mogelijk.
Blijft evenwel dat eenderwie die een hand geweigerd wordt, het "recht" heeft om zich beledigd te voelen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 13:41   #69
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dit heeft niets met minder- of meerwaardig of disrespect te maken maar met de islamitische gedragsregels tussen de sexen.

Ik denk niet dat fysiek contact als een handdruk rechterlijk afgedwongen kan worden?
Maar zijn de islamitische gedragsregels tussen seksen dan niet gebaseerd op de minderwaardigheid van de vrouw?
Mocht dit een islamitisch forum zijn, dan zouden wij als moslimman ook geen rekening moeten houden met jouw mening als vrouw bijv. Hoe zou jij je daar dan bij voelen? Hoe voelt de vrouwelijke scheidsrechter zich bij dit incident?

Ik snap wel dat je tegengewicht wilt geven aan de ku klux klan () hier op het forum, maar je mag daarbij je eigen identiteit niet verliezen. Een intelligente vrouw als jij moet toch ook vaak haar bedenkingen hebben bij deze islamitische gedragsregels?

Laatst gewijzigd door Lance : 20 april 2015 om 13:41.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 13:50   #70
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat je op fb of elders zegt of schrijft, is ieders zaak en zijn/haar verantwoordelijkheid.
Belachelijk zijn en leuteren, volgens de appreciatie van sommigen, is zelfs een recht. Vrije meningsuiting.

De voetbalbond heeft een mooie flinke stap moeten nemen destijds, om vrouwelijke scheidsrechters toe te staan.
Ook dat is een element van onze cultuur.

Is het een halszaak ? Bah neen.
Is het een klein symptoom van iets breders ? Wat mij betreft wel.

technische noot: het kan perfect zijn dat de gesolliciteerde handdruk "buiten wedstrijd" was. Dan is een gele kaart niet meer mogelijk.
Blijft evenwel dat eenderwie die een hand geweigerd wordt, het "recht" heeft om zich beledigd te voelen.

.
Schoofzak. Niet iedereen is geïnteresseerd in voetbal. En is zeker niet fanatiek. Het fanatiek clubje vind ik zielig, meer geïnteresseerd in een bal in de netten dan iets voor de moderne samenleving, liefst met sjaaltje en blikje bier. Ze vormen een probleem, vooral in functie van het aantal blikjes. Ik begin je te kennen, typerend, de samenleving moet er wel rekening mee houden. Ze hebben goedkoop internet waarop ze hun frustraties kunnen uiten. Zoals op politics.be.

Beste schoofzak. Wie zich interesseert voor sport is totaal niet geïnteresseerd in handdrukken of kusjes.
Oud 20 april 2015, 13:51   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Maar zijn de islamitische gedragsregels tussen seksen dan niet gebaseerd op de minderwaardigheid van de vrouw?
Mocht dit een islamitisch forum zijn, dan zouden wij als moslimman ook geen rekening moeten houden met jouw mening als vrouw bijv. Hoe zou jij je daar dan bij voelen? Hoe voelt de vrouwelijke scheidsrechter zich bij dit incident?

Ik snap wel dat je tegengewicht wilt geven aan de ku klux klan () hier op het forum, maar je mag daarbij je eigen identiteit niet verliezen. Een intelligente vrouw als jij moet toch ook vaak haar bedenkingen hebben bij deze islamitische gedragsregels?
bange vlaming

Laatst gewijzigd door Rudy : 20 april 2015 om 13:51.
Oud 20 april 2015, 13:51   #72
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

De voetbalbond dient die voetballer stante pede te schorsen, en licentie afnemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 13:54   #73
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De voetbalbond dient die voetballer stante pede te schorsen, en licentie afnemen.
also sprak de fanatieke ouder aan de rand van het voetbalveld
Oud 20 april 2015, 13:56   #74
Athelas
Minister

Standaard

FIFA is nogal bezig met racisme en discriminatie en zeker tov hun scheidsrechters. Gewoon opnemen in eindrapport en klacht indienen bij FIFA. Ik zie het probleem niet. Imo heeft ze goed gehandeld. De match kon gewoon doorgaan zonder incident. Achteraf haar gram halen bij de fifa die dan kan oordelen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 13:58   #75
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Licentie afnemen zal wel niet gebeuren maar paar dagen schorsen + boete lijkt mij evident.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 14:03   #76
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
FIFA is nogal bezig met racisme en discriminatie en zeker tov hun scheidsrechters. Gewoon opnemen in eindrapport en klacht indienen bij FIFA. Ik zie het probleem niet. Imo heeft ze goed gehandeld. De match kon gewoon doorgaan zonder incident. Achteraf haar gram halen bij de fifa die dan kan oordelen.
Uiteraard.

Beste Athelas. Vergeet niet dat er een publiek is dat dit juist iets te veel moeite kost. Liever voor de buis met wat goedkope blikjes kankeren over het wel en wee, dan een doordacht antwoord formuleren naar de betrokken diensten.
Oud 20 april 2015, 14:28   #77
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard.

Beste Athelas. Vergeet niet dat er een publiek is dat dit juist iets te veel moeite kost. Liever voor de buis met wat goedkope blikjes kankeren over het wel en wee, dan een doordacht antwoord formuleren naar de betrokken diensten.
Makkelijke doordenker . Islammers staan in de ploeg .
Perfect goede reden om sponsering te stoppen .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2015, 14:47   #78
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard.

Citaat:
Makkelijke doordenker . Islammers staan in de ploeg .
Perfect goede reden om sponsering te stoppen .
dit belet je niet om met wat goedkope blikjes je verdriet te verzuipen, en zich af te vragen hoelang de sponsors je bier nog zullen promoten.

maar ik begrijp je probleem. er over praten zal toch binnen een andere draad moeten gebeuren.
Oud 20 april 2015, 15:06   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Het is duidelijk dat deze vrouw, terecht, dit niet als belediging opnam. Deze weigering is immers uit respect.
Inderdaad, maar dan 'moslimrespect.'
Oud 20 april 2015, 15:09   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ze kent haar plaats.

Toch mooi in de multiculturele maatschappij.

Nu de holebi's nog die hun plaats moeten leren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be