![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was het Ronald Reagan niet die destijds opmerkte dat men al die plantages waar men de plantjes en andere kweekte moest in brand gooien.
Een leuke uitzending op een Nederlandse zender leerde dat men daar een heli had rondvliegen met een warmtescanner die zo alle plantages kon ontdekken. Niet dat ik er fan van ben maar drugs zullen altijd blijven bestaan als men daar niet echt fanatiek tegen in gaat. De enige geldige reden dat de rommel zal blijven bestaan is een geldelijke, het brengt voor velen op, kassa kassa dus ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je een beetje zoekt naar de juiste (vaak linkse) prof, en wat trekt en wringt aan de definitie (er zijn er honderden), dan kan je wel zogezegd bewijzen dat alcohol een hard drug is.
Wel, lieve vrienden, ik heb geen goesting om een actie te ondernemen tegen alcohol, behalve in het verkeer en op gevaarlijke plaatsen (vaak werksfeer ...), en behalve omstandigheden (zoals huiselijk geweld ...) Ik heb wel goesting om ten strijde te trekken tegen tabak. En meest van al tegen de actuele illegale drugs. Waarom 't een en waarom 't ander niet: kan me niet schelen. Niet consequent ? Kan me niet schelen. Er staat nergens in de grondwet dat ik consequent zou moeten zijn. Passen ze in Indonesië en buurlanden ginder de doodstraf toe voor drugshandelaren ? Goed zo. Doen ze dat soms ook in de Arabische wereld, maar dan voor alcohol ? Wel, als ik er naar toe zou gaan, dan zal ik wel driedubbel oppassen. Wat ik er van vind als ik hier in Vlaanderen pubers zie die ofwel tabak roken, ofwel cannabis gebruiken ? Ik vind dat triest. Dus strijd ik daar tegen. Categoriek. Niet zo soft als de sossen of de groenen. Gij zegt dat mijn keuze van beleid op dat vlak niet op de meest efficiënte wijze zou bezig zijn ? Ik geloof er geen snars van. Zijt gij van een ander gedacht ? Geen probleem. Stem op de partij die jouw keuze ook aanhangt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liever een knapperige AAAAA-meeting in Troyes, met een paar glazen Bollinger, noblesse oblige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Staatssecretaris
|
![]() De definitie van een hard drug is nochtans vrij simpel, een hard drug is een stof die een lichamelijke afhankelijk veroorzaakt in de gebruiker. Bij regelmatig of veelvuldig gebruik zal het lichaam de stof nodig hebben. Met andere woorden, die drug is fysiek verslavend. Afkicken van een hard-drug, zoals bijvoorbeeld alcohol, is dan ook niet zonder gevaar omdat een plotse afwezigheid van de drug kan leiden tot implicaties en zelfs de dood. Dit in tegenstelling tot een soft-drug die enkel een mentale afhankelijkheid kan veroorzaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Acht drugdealers hebben gegokt en verloren. Mooie opruiming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Heel veel problemen zouden de wereld worden uitgeholpen, indien het gebruik van drugs (verdovende middelen aldus, zoals ook alcohol) legaal zou zijn.
Overheden hebben te veel belang bij het niet legaliseren ervan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk komen er op youtube beelden van de live executie, dat zou geweldig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Agent, ik heb mijn vrouw vermoord en dochter verkracht! De agent: goed jongen niet erg, is uw dochter lekker klaargekomen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik inderdaad heel heel streng zou beteugelen is drugsdealen aan minderjarigen. Als volwassene kan je vrij kiezen je te drogeren of niet, vind ik. Doe je het toch, dan is het normaal dat je daar ook de gevolgen van draagt, en is dat deel van jouw keuze. Degene die je helpt bij het verwezenlijken van je keuze kan je toch moeilijk een crimineel noemen jegens jou. En aan iemand anders doet-ie ook niks mis. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 april 2015 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij drugsgebruik is er geen slachtoffer (ttz, iemand die iets onderging door de daden van een ander, waar hij zelf niet contractueel mee akkoord was uit vrije wil). Laatst gewijzigd door patrickve : 28 april 2015 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beantwoord gewoon mijn vraag, ze is heel eenvoudig: Waarom wel alcohol en niet drugs? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De draad komt er op neer de soevereiniteit van een land te respecteren In dit geval Indonesië. Ik heb geen zin in de val te trappen van junkies die hier hun verslaving komen verdedigen.
|
![]() |
![]() |