![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Taks verschuiving,van wat naar wat,van rijken naar armen,van vervuilers,naar milieuverbeteraars,wat bedoelen ze juist met verschuiving van taksen,of willen ze gewoon nieuwe taksen????
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 mei 2015 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Voorts verzinnen we binnen dat systeem allerhande nieuwe goocheltrucjes en wie dat het beste kan, noemt zichzelf expert in de tovenarijkunsten. En nu blijken alle schulden plots verdubbeld te zijn, ook magisch. Laatst gewijzigd door tandem : 19 mei 2015 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Men hoeft zelfs geen taksen te verschuiven, het kan nog eenvoudiger geregeld worden maar dan zal er eerst iets anders moeten verschoven worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat?
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ga ik eens iets zeggen,taksen,is betalen,rijk of arm ,iemand moet het betalen,er vallen altijd slachtoffers,dus de rijke,of de arme betaalt het gelach,iemand zal kwaad zijn na de rekening !!!!
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Dat klopt economisch gezien niet, je kan immers ook geld genereren uit de reeds bestaande geldhoeveelheid zonder dat je belastingen moet innen. Er bestaan verschillende opties om dat te realiseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De werkelijkheid beïnvloedt de ideeën en het geloof van mensen maar het geloof en de ideeën van mensen beïnvloeden eveneens de werkelijkheid. Volgens de eerste filosoof bestaat de werkelijkheid uit tegenstellingen. (Zoals kwantum : één partikel is op twee tegengestelde plaatsen tegelijk tot een subject het ergens waarneemt waarna het enkel daar is.) Wanneer u blind bent voor één van de twee facetten van de werkelijkheid vervormt u daarmee de werkelijkheid. Als u enkel egoïsme wenst te zien laat u geen ruimte voor altruïsme. Waarom trekt u uw egoïsme trouwens niet consequent door en gaat u er niet van uit dat een mens enkel kinderen op de wereld zet voor zichzelf en dat het de mens geen zak kan schelen wat er met ze gebeurt eens overleden ? Gezien de doelloosheid van de evolutietheorie is dat veel waarschijnlijker. Als u dus gelooft dat alles wat u doet enkel voor uw kinderen is en dat u alles vernietigt wat u aan en ander moet afstaan (ervan uitgaande dan nog dat er totaal niets onrechtstreeks uw nageslacht ten goed komt) wel dan zal u ook alles trachten te vernietigen. Als u echter de wereld anders ziet of wenst te zien kan het ook anders. Wat u stelt is helemaal geen natuurwet. De mensheid is miljoenen jaren in stamverband geëvolueerd en er waren tal van taboes om familiebanden te sterken of te breken naar gelang het geloof en de inzichten van de betreffende stammen. Nu, over die kapitaalsvernietiging. Ik heb geen exacte cijfers maar als ik de cijfers over menselijk kapitaal neem en er van uitga dat die ongeveer evenredig lopen met die over het productiekapitaal dan gaat momenteel meer dan 70 % van het productiekapitaal niet vernietigd maar enkel overgedragen kunnen worden. Ttz een bedrijf moet volledig familiebezit zijn en ontmanteld worden om het productiekapitaal te vernietigen. In alle andere gevallen gaat het gewoon over in andere handen. Zelfs als dat cijfer bij de haren getrokken is kan men de spelregels zodanig stellen dat er amper kapitaalsvernietiging is. Een gat in de markt zal wel snel gevuld worden in een zeer open flexibele maatschappij. U moet er ook eens bij stil staan, de overheid vormt de maatschappij maar de maatschappij vormt evenzeer de overheid. Uit een maatschappij die geen baat meer heeft bij het verstarren van de maatschappij ter verdediging van zijn gevestigde belangen zal nooit een overheid voort komen die macht verwerft door het verdedigen van gevestigde belangen. Nog twee kleine puntjes : Vernietigen door op te consumeren ? Men kan niet consumeren wat niet geproduceerd wordt. Als u uw productiekapitaal op die manier vernietigd zal een ander productiekapitaal ontwikkelen. Ik geloof namelijk niet dat iedereen denkt en is zoals u. De meerderheid van de mensen vindt het not done om de helft van de mensheid te laten sterven van honger. Dat blijkt uit de overvloed van ngo's en de giften die ze ontvangen (los van de vraag of het ook steeds iets uithaalt en ondanks het gevoel machteloosheid die mensen apathisch maakt of het uit het oog uit het hart - een paar prentjes van magere kinderen doen de meeste mensen al overstag gaan ondanks de zwartmakerij die ngo's te verduren krijgen, soms correct). Maar ik ga er van uit dat er zich voortdurend en en snel nieuw productiekapitaal zal ontwikkelen en individuen dat gaan samenbrengen om hun ding te kunnen doen. Wat betreft het tekort van productiekapitaal in arme landen. Ik denk dat andere redenen dat veroorzaken. Machtige families bvb die hun kapitaal oppotten in het buitenland ipv het in eigen land te investeren. Net wat ik anders wil zien en wat jij goedkeurt dus. Kan men nog van rijke families spreken zoals in de 19de eeuw ? Ze bestaan nog wel vermoed ik maar de staats- en pensioenfondsen lijken me de meest invloedrijke kapitalen te zijn tegenwoordig of denk ik dat gewoon omdat de familiekapitalen minder zichtbaar zijn ? En dat kapitaal in de meeste van die fondsen wordt cyclisch vernieuwd. Mensen gaan op pensioen en anderen beginnen te sparen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In elk geval geef IK geen snars om onbekenden. Citaat:
Het is diezelfde illusie die de Egyptenaren grote bouwwerken liet maken opdat ze zouden 'verder leven' in de herinnering en zo. Maar dat is dus ook inderdaad, louter egoistisch en bovendien een illusie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik een bedrijf heb ter waarde van 1 miljoen, en ik bezit daar 90% van de aandelen van, dan zouden die grosso modo 900 000 moeten waard zijn. Maar ik ben vrij van die te verkopen aan de prijs die ik wil, niewaar. Ik kan die dus aanbieden voor 10 000. Mijn kinderen kopen die. Hup, erfenis geregeld. Citaat:
Citaat:
Je kan een bedrijf "op consumeren" door alle marge als dividend uit te betalen, en niks te herinvesteren, door hoe langer hoe meer werknemers te ontslaan, tot wat overblijft, niks meer produceert, en als kapitaal niks meer waard is. Citaat:
Als gij 50 broden hebt, en er zijn 3 hongerigen, dan vindt ge dat niet erg om die elk een brood te geven. Als gij 10 broden hebt, en er zijn 500 hongerigen, dan gaat ge 2 keer nadenken. Je ziet dat ook met die vluchtelingenstromen. Solidair zijn is plezant, als het een kleine fractie van uw rijkdom betreft. Als men 90% wil komen inpikken, denkt ge daar anders over, he. Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn vrouw en ik sterven en ons huis gaat naar de Belgische staat want mijn dochter kan het niet erven. Goed maar hoe gaat de Belgische staat oordelen wie er dan in mijn huis kan wonen? En iets anders, mijn vrouw en ik sterven en hebben 300.000€ schuld. Wie gaat dat betalen? Mijn dochter niet want ze kan niks erven dus ook geen schulden erven.
Dan moeten er ook geen testamenten gemaakt worden en zijn er weer werklozen bij. Laatst gewijzigd door Patrick M. : 20 mei 2015 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je moet het eerste bericht eens lezen...daarin staat duidelijk
Wanneer men het leven laat, gaat dat bezit naar de overheid die dat ten gelde maakt en zich met de opbrengst financiert. Daarover gaat heel de discussie toch! |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Feitelijk komt het er op neer dat alles staatseigendom is. Maar wat schrijft hij zelf: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Je bent al de zoveelste die dat zegt (ik ook). Het zou de topicstarter zijn ogen eens moeten openen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enige tax-shift die er nu mogelijks aankomt is dat de overheid het uit uw rechterbroekzak zal komen halen ipv uit uw linker. Maar inderdaad, als alles achteraf naar het rovers-collectief gaat kan je er best voor zorgen er zelf dusdanig plezier aan te beleven dat bij uw dood alles opgesoupeerd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jongens
axiomatisch wijzigt elke subsidie en elke belasting het gedrag van de mensen. Daar kan iedereen mee akkoord gaan denk ik. We belasten arbeid en subsidieren doppen. Dat is een voorbeeld hoe we verkeerd bezig zijn en structureel werkloosheid in stand houden. Waar de tax shift over gaat is anomalien in de economie weg te werken. Grote anomalien zijn vb1: Het is goedkoper een product weg te gooien dan één componentje in dat product te herstellen om zo het product te recycleren en verder te doen werken. Onze auto's zijn perte total belast, onze TV's verdwijnen naar het stort voor één weerstandje die begeven is op de printplaant, onze koffiezetten gaan in de vuilbak voor een printje die 0.1% van de kostprijs uitmaakt van de het product en die defect is etc vb2: We vliegen goedkoper naar ROme dan rijden met de auto, de meest milieuvervuilende oplossing is de goedkoopste; We gaan goedkoper op reis naar onbelaste landen dan in Europa. We verwarmen goedkoper ons huis met aardgas dan met ee nwarmtepomp die drie maal minder verbruikt. De reden van deze anomalien ? Onze belastingen zijn assymetrisch en dwingen onze burgers tot verkeerde keuzes. Die verkeerde keuzes verhogen de CO2 emissie en die verkeerde keuzes verschuiven de consument naar consumptie van producten die minder belast zijn. Minder belast wil zeggen minder inkomsten voor de overheid. We moeten de keuze voor de burger economisch minder vervalsen en zorgen dat de burger de juiste keuzes maakt op basis van identieke belastingtarieven. Een tax shift gaat dus over het wegwerken van die fouten. Je verhoogt de belasting op aardgas en verlaagt de lasten op arbeid; En inderdaad dat is een taxshift die DRIEDUBBEL effect heeft Effect 1: Handelsbalans verbetert want iedereen doet zijn verbruik zakken Effect 2: Productie met Belgische arbeid wordt goedkoper, iedereen consumeert meer belgische producten, export verbetert en interne consumptie en tewerkstelling verbetert. het idee is daar gewoon dat de lasten gedragen door de industrie een vermindering in equivalente verlaging in sociale lasten geven; en de lasten gedragen door de burger een equivalente verlaging in belastingtarieven geven van de burger. Effect 3: Iedereen werkt aan het verminderen van zijn huis, en de investering in de bouw zwengelen ook de tewerkstelling aan Het is een eenvoudig voorbeeld van een taxshift die perfect werkt. Is bewezen dat het werkt in BC britisch colombia Het andere voorbeeld waar ACV voorstander van is, is een taxshift naar huurinkomsten en vermogen. In dat geval is het effect 1° handelsbalans : nihil.... in die zin er wordt niets minder geimporteerd door de lasten op vermogen te doen stijgen 2° productie goedkoper, ja indien die taxshift volledig naar de bedrijven gaat, nee indien die taxshift volledig naar de burger gaat. Soweiso is daar een dilemma: de lasten op vermogen worden 100% gedragen door de burger, dus die dan 100% naar de bedrijven doen gaan zou precies effect sorteren, maar hier gaat het ACV al op zijn achterpoten staan. Die lasten verschuiven naar de armen die geen belasting betalen nog minder belasting doen betalen ? ook dat kan niet; Die lasten verschuiven naar armen door nog meer subsidies te geven, gaat de werkloosheidsval nog verder versterken, dus ook weeral mis. 3° de bouw aanzwengelen of een andere sector aanzwengelen. ook die component ontbreekt in het acv voorstel Nu sowieso moet er volgens mij gewoon een flat tax tarief voor ogen gehouden worden van 20-30% en daarmee gedaan. Moet alles zoveel mogelijk aan hetzelfde tarief belast worden zodat mensen niet verschuiven met hun inkomen via vennootschapsconstructies; Maak alle vennootschapsconstructies overbodig, dat is de essentie ook van een taxshift, alles die boven de 25% belast wordt omlaag, alles die onder de 25% belast wordt omhoog. Dus wie moet er omhoog ? VZW, huurinkomsten na afschaffing van KI, auteursvergoeding, onkostenvergoeding, en allemaal in het voordeel van een verlaging van de lasten op arbeid... jawel Wat kan er verder omhoog: BTW op alle diensten van de overheid, gezondheidszorg, vakbonden, ziekenbonden, |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wel, dan wordt uw huis openbaar verkocht. En bij schulden wordt uw erfenis geweigerd door de staat.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |