![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 1 juni 2015 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 1 juni 2015 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Niemand wordt verplicht zich in te schrijven bij de VDAB!
Ik vind die plek ook maar niks, daarom dat ik er steeds ver van weg blijf... |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De uitkering wordt berekend op het laatste maandinkomen. Indien die persoon 3 weken en 4 dagen onafgebroken heeft gewerkt blijft zijn dopgeld berekend op dat vd vorige werkgever nl 18u/u en moet hij zich ook niet terug inschrijven op de vdab. Als hij langer dan 20 werkdagen werkt moet hij zich terug inschrijven en wordt zijn dopgeld berekend ahv zijn laatste inkomen in dit voorbeeld 10 Euro/u. Dit heeft dramatische gevolgen voor zijn dopgeld en latere pensioen! Andersom : U bent geschorst vd dop. Om terug sociaal verzekerd te zijn moet U x-aantal dagen gewerkt hebben en die X is afhankelijk van uw leeftijd. Mensen die via uitzendarbeid werken (steeds meer) kunnen zelden 1 jaar onafgebroken werken. Hierdoor is het onmogelijk om die x te bereiken. U loopt steeds achter een wortel die onbereikbaar is. Laatst gewijzigd door demonen : 1 juni 2015 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hier had ik geen weet van. Beschamend. Een maand werken geeft toch een veel hogere bijdrage aan de samenleving dan een maand werkloos thuis zitten en ontvangen? Bent u zeker dat deze informatie correct is? Wat de jeugd betreft: deze kregen vroeger tot 9 maanden na afstuderen niets, behalve een leefloon indien men hiernaar zou vragen (kan in principe niet geweigerd worden). De regering Di Rupo maakte hier 12 maanden van. Nieuwkomers op onze arbeidsmarkt door migratie mogen echter meteen beginnen met werkloosheidsuitkeringen krijgen omwille van bilaterale akkoorden tussen landen, als ze één dag werken hier. Maar de jongeren die hier al wonen blijven in de kou staan. Ik zeg niet dat je hun meteen geld moet toestoppen. Maar iemand die naar hier migreert na zijn studies moet ook eerst voldoende pogingen tot zoeken ondernemen voor hij aanspraak kan maken op een uitkering me dunkt. Dat ruikt naar discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |