Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2015, 14:56   #61
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oljoner Bekijk bericht
Misschien wel, we kunnen bijvoorbeeld alle ouderen die hun huis verkopen aan meer dan de aankoopprijs + indexering, extra zwaar belasten. Lijkt me eerlijker voor de jonge gezinnen.
Aankoop 1980: 100.000 euro abex=315
verkoop 2015: aan abex=744: VP= 236.190 euro.

Ps niet vergeten de intrestkosten van die ouderen er bij te tellen als kostprijs. Dat is aan 10% over 20 jaar nog eens 100.000 euro.

Ge gaat niet veel meer moeten belasten vrees ik.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 17:44   #62
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Maar als die 'paardenkop' ene baas van de NMBS zou zijn dan zou die trein nog wel rijden. Hoelang heeft de spooktrein gereden en waarom? Van Oostende naar Brussel, dan weet je toch genoeg.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 22:49   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Maar jij had het over treinen met 3 man op.
Ja? Waar hebt u zoiets dan wel gelezen? Citeer mij maar eventjes.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 07:27   #64
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Het gaat erover dat de NMBS treinen afschaft waarop hun eigen werkvolk zit die om 06h00 aan hun schift moeten beginnen.Voor het werkvolk niks en voor de bazen snelle verbindingen naar Brussel. Maar als het werkvolk het werk niet doet of kan doen dan rijd er geen trein en als de baas niks doet dan rijd de trein wel.
Ik denk niet dat het een missie is van een vervoersfirma om vervoer te voorzien voor het eigen personeel.
Dat zou ongeveer hetzelfde zijn als zeggen dat proximus en Telenet als missie hebben hun eigen werkmensen te voorzien van internet. Dat is uiteraard niet zo. Als een werknemer daar op een plaats woont waar zij geen diensten van hun werkgever kunnen aanbieden zal deze ook niet tegen elke kost dit mogelijk maken.

Dat er meer verbindingen naar Brussel zijn lijkt me eerlijk gezegd ook weinig met 'de bazen' te maken te hebben maar eerder met het gegeven dat Brussel een stad is waar zeer veel mensen gaan werken en waar het dus interessant blijft om een heel ruim aanbod te voorzien.
Oud 5 juni 2015, 07:33   #65
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Dat is met zoveel zo. Van verplichte verzekeringen over sociale voorzieningen tot weet ik veel wat. De gemeenschap van mensen die tot elkaar gedwongen zijn (door te leven, niet door een overheid) doet dat om uiteindelijk niet voor nog grotere kosten te moeten opdraaien : criminaliteit en geweld, niet leefbare onzekerheid en wisselvalligheid, revolutie en oorlog.
Aha, dus iedereen moet voor die stations betalen, want anders komt er revolutie en oorlog?

Daar ga je toch echt wel beter je best moeten doen ipv met zo'n flutexcuses af te komen
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 07:54   #66
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja? Waar hebt u zoiets dan wel gelezen? Citeer mij maar eventjes.
Citaat:
Je laat geen trein rijden om drie man te vervoeren.
Treinen met heel weinig reizigers hebben inderdaad weinig nut, maar die zijn er niet of nog amper. Terwijl een vroeg en laat aanbod wel noodzakelijk is als je mensen wil overtuigen de auto te laten staan.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 09:14   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Treinen met heel weinig reizigers hebben inderdaad weinig nut, maar die zijn er niet of nog amper. Terwijl een vroeg en laat aanbod wel noodzakelijk is als je mensen wil overtuigen de auto te laten staan.
Vanaf wanneer het verlies toch nog binnen de perken valt, is allemaal perfect te berekenen.
En je moet toegeven: zeer vaak is de auto superieur. Zeer vaak is de autobus superieur. Zeer vaak zijn alternatieven als belbus edm superieur.
Maar het moet betaalbaar blijven, met een minimum aan eerlijkheid.

Ik woon niet in Antwerpen of Gent.
Maar ik moet wel fors bijbetalen aan de mobiliteit van die potverteerders.
Dat is ok, daar niet van. Maar niet teveel overdrijven aub.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 09:32   #68
groentje
Minister-President

Standaard

Maar als bus en auto goedkoper zijn, is dat omdat veel kosten eveneens door de gemeenschap zijn betaald. Ook ik heb niets tegen de overheid die algemene middelen inzet voor het aanleggen en onderhouden van ons wegennet, en ook al heb ik geen rijbewijs, laat staan een auto, ik doe er ook mijn voordeel mee dat de economie draait, dat mijn boodschappen geleverd kunnen worden, etc, maar ook een goed werkend openbaar vervoer heeft zijn positieve invloed op onze economie, op de ontvoogding van onze maatschappij, en onze ecologische afdruk, maar dan moet dat openbaar vervoer wel aantrekkelijk genoeg zijn om op te kunnen tegen het gesubsidieerde wegverkeer. En daar horen vroege en late treinen bij, ook al zal je nooit zoveel volk hebben op een trein om 5 uur 's morgens, als op een trein die rond 8 uur in Brussel aankomt...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
Oud 5 juni 2015, 11:19   #69
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Aha, dus iedereen moet voor die stations betalen, want anders komt er revolutie en oorlog?

Daar ga je toch echt wel beter je best moeten doen ipv met zo'n flutexcuses af te komen

Ja. Als al het huis-, kuis- en keukenpersoneel dat nu van het OV gebruik maakt om zich naar de plaats van arbeid te begeven met een versleten stinkend kankerspuwend tweetactbrommertje gaat rijden dan word ik moorddadig. Dat is geen flutexcuus. Of als ze gewoon niet meer gaan werken. Dan gaan al die mensen die niet rechtstreeks van het OV gebruik maken misschien beseffen dat ze dat onrechtstreeks wel doen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 11:49   #70
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ja. Als al het huis-, kuis- en keukenpersoneel dat nu van het OV gebruik maakt om zich naar de plaats van arbeid te begeven met een versleten stinkend kankerspuwend tweetactbrommertje gaat rijden dan word ik moorddadig. Dat is geen flutexcuus. Of als ze gewoon niet meer gaan werken. Dan gaan al die mensen die niet rechtstreeks van het OV gebruik maken misschien beseffen dat ze dat onrechtstreeks wel doen.
Ocharm; "afdokken en ander word ik moorddadig". Zo'n gevallen hingen ze vroeger met een strop aan een boom of een galg. Misschien moeten we dat ook maar eens opnieuw beginnen doen.
Oud 5 juni 2015, 12:01   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Treinen met heel weinig reizigers hebben inderdaad weinig nut, maar die zijn er niet of nog amper.
O jawel, in het verleden heb ik meer dan eens naar de uithoeken van Wallonië gespoord en soms was ik de enige op de trein.
Oud 5 juni 2015, 13:06   #72
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O jawel, in het verleden heb ik meer dan eens naar de uithoeken van Wallonië gespoord en soms was ik de enige op de trein.
Hoever in het verleden?
Oud 5 juni 2015, 14:03   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IanVD Bekijk bericht
Hoever in het verleden?
Sedert de jaren tachtig tot nu. In februari van dit jaar nog toen ik vanuit Charleroi naar Lobbes spoorde. Op de terugweg zaten we er met hoogstens vijf in.
Oud 5 juni 2015, 15:30   #74
groentje
Minister-President

Standaard

Om welk uur? Misschien was er in de tegenrichting wél meer volk? En tot nader order moet een trein nog altijd terug naar zijn vertrekpunt om verder nog van dienst te zijn, en dan kan je maar beter er ook reizigers op laten, ook al zijn het er maar 5.
Het is overigens wel spijtig dat die regio zo weinig bezocht wordt, het is een van de mooiste in Wallonië, wat mij betreft...
Jeroen Boone
Oud 5 juni 2015, 15:58   #75
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vanaf wanneer het verlies toch nog binnen de perken valt, is allemaal perfect te berekenen.
En je moet toegeven: zeer vaak is de auto superieur. Zeer vaak is de autobus superieur. Zeer vaak zijn alternatieven als belbus edm superieur.
Maar het moet betaalbaar blijven, met een minimum aan eerlijkheid.

Ik woon niet in Antwerpen of Gent.
Maar ik moet wel fors bijbetalen aan de mobiliteit van die potverteerders.
Dat is ok, daar niet van. Maar niet teveel overdrijven aub.

.
Kunt u dat aub in detail uitleggen wie die potverteerders precies zijn ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2015, 16:49   #76
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kunt u dat aub in detail uitleggen wie die potverteerders precies zijn ?
In deze zijn potverteerders die politiekers en hun aanhangers die heel goed weten hoeveel de overheid per kaartje van het openbaar vervoer moeten bijleggen om het spel draaiend te houden,
en dat maar normaal vinden dat daar zo'n wanverhouding is.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 juni 2015, 18:33   #77
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En in het weekend weeral in de krant: stationsloketten Genk en Diest sluiten 's namiddags in weekend. Dus in het weekend geen loketpersoneel om kaartje te kopen maar automaten die niet werken met bankkaarten.
En wat met de blinden, hulpbehoefden en rolwagens in Genk en Diest.Dat moet die werkman van Hasselt maar oplossen maar die werkman moet ook al Tongeren en Sint-Truiden bijdoen. Dus in het weekend 's namiddags moet die werkman Hasselt, Sint-Truiden, Tongeren, Genk en Diest doen.1 werkman voor 5 stations? En wat als er in meerdere stations op hetzelfde tijdstip hulp nodig is? Gaat niet, en wat nu?
Oud 8 juni 2015, 07:59   #78
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
En in het weekend weeral in de krant: stationsloketten Genk en Diest sluiten 's namiddags in weekend. Dus in het weekend geen loketpersoneel om kaartje te kopen maar automaten die niet werken met bankkaarten.
En wat met de blinden, hulpbehoefden en rolwagens in Genk en Diest.Dat moet die werkman van Hasselt maar oplossen maar die werkman moet ook al Tongeren en Sint-Truiden bijdoen. Dus in het weekend 's namiddags moet die werkman Hasselt, Sint-Truiden, Tongeren, Genk en Diest doen.1 werkman voor 5 stations? En wat als er in meerdere stations op hetzelfde tijdstip hulp nodig is? Gaat niet, en wat nu?
Jij denkt graag in termen van problemen eh jij
Oud 8 juni 2015, 09:10   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die moeten een private trein 24 u op 24 voor hun deur krijgen.

.

Oud 8 juni 2015, 10:16   #80
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik denk in termen van problemen en probeer op voorhand een oplossing te zoeken. Want wat als het probleem zich voordoet? Dan is er iemand die ergens op een perron blijft staan en niet geholpen word. En die persoon moet dan zelf maar een oplossing bedenken. Maar als die persoon een zoon of dochter van een werkman is dan gaat er niks gebeuren. Maar als die persoon een zoon of dochter van een baas van de spoorwegen is of van iemand uit de Belgische politiek dan zal er wel reactie komen. Het is toch beter om een oplossing voor een probleem te zoeken voordat het probleem zich stelt dan op het moment zelf van het probleem naar een oplossing te zoeken.
Er zijn toch ook scenario's voor als er zich problemen in een nucleaire facility zich voordoet. Er zijn toch ook rampenplannen voor als er zich een ramp voordoet. Op het moment van een ramp een oplossing zoeken zou dom zijn. En ik vind dat die één persoon die niet geholpen word op een perron omdat er geen personeel aanwezig is ook recht heeft op een oplossing op voorhand. En ja schoofzak, die moeten een private trein 24 op 24 voor hun deur krijgen maar wat ben je met die trein als er geen personeel is. In de plaats van het in het belachelijke te trekken zou je beter voor een oplossing zorgen.
Mijn oplossing is: zet genoeg personeel in in de stations en hou de stations open ipv ze te sluiten. Dit zorgt ook nog eens voor werkgelegenheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be