Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2015, 22:56   #61
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Ja, het Vaticaan ja...

Enkel de Bijbel is altijd bij het rechte eind en die is heel duidelijk daarover.

De terugkeer van de Joden naar Israël
Maar, bergen van Israël, jullie bomen zullen weer uitlopen en vrucht dragen voor mijn volk Israël, want dat zal spoedig terugkeren. Ik zal mij naar jullie toewenden, en jullie zullen weer worden bewerkt en ingezaaid. Ik zal veel mensen op je laten wonen, heel het volk van Israël, en de steden zullen weer worden bewoond, de puinhopen weer worden opgebouwd. Er zullen veel mensen en dieren op je wonen, ze zullen talrijk en vruchtbaar zijn, en jullie zullen weer even dichtbevolkt zijn als in het verleden. Ik zal zorgen dat het jullie beter gaat dan vroeger, en jullie zullen beseffen dat ik de HEER ben. Er zullen weer mensen over je paden gaan: mijn volk Israël zal jullie weer in bezit nemen, jullie worden voorgoed hun eigendom en jullie zullen hen nooit meer van hun kinderen beroven. (Ezechiël 36:8-12).

Dit zegt God, de HEER: Ik haal de Israëlieten weg bij de volken waar ze terechtgekomen zijn, ik zal ze overal vandaan bijeenbrengen en ze naar hun land laten terugkeren. (Ezechiël 37:21).
Toch is het wel bekend dat Joden weinig om christenen geven anders had de muur ook om Bethlehem en andere plaatsen waar nog steeds christelijke "Palestijnen" wonen gelegen.

Nu worden die door Israël aan hun lot over gelaten en door de islamitische "Palestijnen" gediscrimineerd op een manier die een Arabier van een Jood nooit zou pikken.

Laatst gewijzigd door vuggie : 3 juni 2015 om 22:57.
vuggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 23:05   #62
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Toch is het wel bekend dat Joden weinig om christenen geven anders had de muur ook om Bethlehem en andere plaatsen waar nog steeds christelijke "Palestijnen" wonen gelegen.

Nu worden die door Israël aan hun lot over gelaten en door de islamitische "Palestijnen" gediscrimineerd op een manier die een Arabier van een Jood nooit zou pikken.
Bs'd

Joden zijn quasi de hele geschiedenis gediscrimineerd en uitgespuugd in Christelijke samenlevingen. Vind je het gek?

Als die Christenen in bezet Judea en Samaria gediscrimineerd worden, moeten ze opkomen voor zichzelf en niet de bèta uithangen.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 23:05   #63
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Ja, het Vaticaan ja...

Enkel de Bijbel is altijd bij het rechte eind en die is heel duidelijk daarover.

Maar, bergen van Israël, jullie bomen zullen weer uitlopen en vrucht dragen voor mijn volk Israël, want dat zal spoedig terugkeren. Ik zal mij naar jullie toewenden, en jullie zullen weer worden bewerkt en ingezaaid. Ik zal veel mensen op je laten wonen, heel het volk van Israël, en de steden zullen weer worden bewoond, de puinhopen weer worden opgebouwd. Er zullen veel mensen en dieren op je wonen, ze zullen talrijk en vruchtbaar zijn, en jullie zullen weer even dichtbevolkt zijn als in het verleden. Ik zal zorgen dat het jullie beter gaat dan vroeger, en jullie zullen beseffen dat ik de HEER ben. Er zullen weer mensen over je paden gaan: mijn volk Israël zal jullie weer in bezit nemen, jullie worden voorgoed hun eigendom en jullie zullen hen nooit meer van hun kinderen beroven. (Ezechiël 36:8-12).

Dit zegt God, de HEER: Ik haal de Israëlieten weg bij de volken waar ze terechtgekomen zijn, ik zal ze overal vandaan bijeenbrengen en ze naar hun land laten terugkeren. (Ezechiël 37:21).
Wat heeft dat te maken met het herkennen van een staat ?

En wat heeft dat te maken met de huidige regio ?
Er is nergens in dat boekje perfect op te maken dat dat lapje nu precies dat lapje is dat de Bijbel bedoelt... dat beseft ge toch ?
Jullie zouden beter je claim leggen op een stukje ergens in Saoedi-Arabië, dat maakt de beste kansen.
De claim van de Moslims is misschien meer gegrond.... die afgesplitste woestijnzandbakgeloofsversie heeft wortel geschoten nadat Mohammed naar Medina was gevlucht.
Ze moesten hem daar aanvankelijk niet in Mekka ... en een paar decenia later waren het de pegrims vanuit damascus die daar noodgedwongen een nieuw mekka creeerde
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 23:18   #64
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Ja, het Vaticaan ja...

Ezechiël ?
Is dat ni die zot met zijn zoete mirre ( jahwee) hallucinaties van vliegende vlammende karrewagens ed ?
Als we die zot letterlijk moeten nemen ...
Oud 3 juni 2015, 23:26   #65
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Wat heeft dat te maken met het herkennen van een staat ?

En wat heeft dat te maken met de huidige regio ?
Er is nergens in dat boekje perfect op te maken dat dat lapje nu precies dat lapje is dat de Bijbel bedoelt... dat beseft ge toch ?
Jullie zouden beter je claim leggen op een stukje ergens in Saoedi-Arabië, dat maakt de beste kansen.
De claim van de Moslims is misschien meer gegrond.... die afgesplitste woestijnzandbakgeloofsversie heeft wortel geschoten nadat Mohammed naar Medina was gevlucht.
Ze moesten hem daar aanvankelijk niet in Mekka ... en een paar decenia later waren het de pegrims vanuit damascus die daar noodgedwongen een nieuw mekka creeerde
Bs'd

Ten eerste is de Bijbel geen boekje maar het woord van God. Dus laat dat denigrerend toontje maar achterwege.

Over de exacte grenzen van het Beloofde Landen bestaat discussie, maar dat Judea en Samaria er deel van uitmaakt niet. Overigens komt Jeruzalem meer dan 700 keer voor in de Bijbel en 0 keer in de Koran. De moslims bidden zelf met hun reet naar Jeruzalem. Veel respect is dat ook niet tegenover de heilige stad.
Oud 3 juni 2015, 23:27   #66
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Joden zijn quasi de hele geschiedenis gediscrimineerd en uitgespuugd in Christelijke samenlevingen. Vind je het gek?

Als die Christenen in bezet Judea en Samaria gediscrimineerd worden, moeten ze opkomen voor zichzelf en niet de bèta uithangen.

Ik geef je gelijk, betrouw geen Christenen.

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 23:34   #67
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

U klinkt nu meer als een jood dan een katholiek want bij katholieken staat de deur altijd open.

En ik kan het weten want ook ik ben katholiek, maar i.p.v. dat ik zal accepteren dat joden en islamieten vechten om Jeruzalem waarbij ze beide de christenen uitsluiten, zal ik me inzetten om de joden en moslims te laten zien dat ons geloof in de geest is i.p.v. door wapens en geweld het sterkste is.

Laatst gewijzigd door vuggie : 3 juni 2015 om 23:35.
vuggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2015, 23:42   #68
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
U klinkt nu meer als een jood dan een katholiek want bij katholieken staat de deur altijd open.

En ik kan het weten want ook ik ben katholiek, maar i.p.v. dat ik zal accepteren dat joden en islamieten vechten om Jeruzalem waarbij ze beide de christenen uitsluiten, zal ik me inzetten om de joden en moslims te laten zien dat ons geloof in de geest is i.p.v. door wapens en geweld het sterkste is.
Bs'd

Christenen moeten weg uit dat bèta sfeertje. Barbarij versla je niet met verdraagzaamheid.

Verder vind ik niet dat Christenen worden uitgesloten in Israël? Ze is de enige groeiende gemeenschap in het Midden Oosten en geniet gewoon gelijke rechten. Bovendien heeft Netanyahu al meermaals mooie woorden gehad over Christenen. (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=210979 )

Incidenten heb je natuurlijk altijd bij minderheden. Dat komt ook omdat een deel van de Christenen daar meeheulen met de Palestijnen, en dat wordt logisch als verraad beschouwd.

Laatst gewijzigd door Drukazz : 3 juni 2015 om 23:43.
Oud 4 juni 2015, 00:03   #69
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

Christenen moeten weg uit dat bèta sfeertje. Barbarij versla je niet met verdraagzaamheid.

Verder vind ik niet dat Christenen worden uitgesloten in Israël? Ze is de enige groeiende gemeenschap in het Midden Oosten en geniet gewoon gelijke rechten. Bovendien heeft Netanyahu al meermaals mooie woorden gehad over Christenen. (zie http://forum.politics.be/showthread.php?t=210979 )

Incidenten heb je natuurlijk altijd bij minderheden. Dat komt ook omdat een deel van de Christenen daar meeheulen met de Palestijnen, en dat wordt logisch als verraad beschouwd.

Ik ben blij dat je dat verteld hebt aan je Christenen broeders en zusters.
Je bent toch katholiek?

Oud 4 juni 2015, 00:04   #70
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Ten eerste is de Bijbel geen boekje maar het woord van God. Dus laat dat denigrerend toontje maar achterwege.
haha... juist ja... ik had sprookjesboek moeten zeggen

Citaat:
Over de exacte grenzen van het Beloofde Landen bestaat discussie, maar dat Judea en Samaria er deel van uitmaakt niet.
Ik heb het niet over de grenzen van het beloofde gebied want dat is zowat de hele tot toen bekende ( interessante) regio .... wat had ge nu gedacht ?
Het gaat erover dat het zwaartepunt helemaal niet daar moet gezocht worden maar eerder richting SA. ( Wat logisch zou zijn vanwege de afsplitsingen )
Alles wijs erop dat de berg Sinaï in Arabië ligt

Citaat:
Overigens komt Jeruzalem meer dan 700 keer voor in de Bijbel en 0 keer in de Koran. De moslims bidden zelf met hun reet naar Jeruzalem. Veel respect is dat ook niet tegenover de heilige stad.
doet er niet toe.... btw is dat zéér onwaarschijnlijk dat ze na 40 jaar eventjes vlug daar zouden geraakt zijn.
En de moslims bidden naar Mekka nádat de joden het vertikte naar Jeruzalem te bidden.
Wreed veel kans dat er duchtig wat schriftvervalsing gepleegd is of er een tweede Jeruzalem bestaat... het waren immers de pelgrims uit Damascus die dat als pitt stop hebben geïntroduceerd.

Laatst gewijzigd door praha : 4 juni 2015 om 00:04.
Oud 4 juni 2015, 00:05   #71
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Je bent toch katholiek?

Bs'd

Ik begrijp er geen kloten van.
Oud 4 juni 2015, 00:06   #72
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je bent toch katholiek?

ah neen hij is een échte christenen
Oud 4 juni 2015, 00:07   #73
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

Ik begrijp er geen kloten van.

Je hebt toch gezegd dat je geen Jood bent maar een katholiek?

edit smileys

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 juni 2015 om 00:08.
Oud 4 juni 2015, 00:08   #74
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je hebt toch gezegd dat je geen Jood bent maar een katholiek?
Bs'd

Ja, dus?
Oud 4 juni 2015, 00:10   #75
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bs'd

Ja, dus?

Echte christenen zouden niet 'kloten' zeggen.

Oud 4 juni 2015, 00:33   #76
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Over de exacte grenzen van het Beloofde Landen bestaat discussie, maar dat Judea en Samaria er deel van uitmaakt niet. Overigens komt Jeruzalem meer dan 700 keer voor in de Bijbel en 0 keer in de Koran. De moslims bidden zelf met hun reet naar Jeruzalem. Veel respect is dat ook niet tegenover de heilige stad.
Hoe kom je daar zo bij? Het OT begint al in de eerste regel met een leugen.
Begin maar eens oud hebreeuws te leren dan zul je merken dat ook de Joden van oorsprong een meer-godendom kenden. De Koran is waarschijnlijk geschreven door Joodse schrijvers. Arabieren (en zeker Mohammed niet) konden lezen noch schrijven. Zij bedienden zich van het gesproken woord.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 4 juni 2015 om 00:34.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 04:23   #77
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Welke "katholieke wetten" spreken zich dan uit over Israël? U weet toch dat het Vaticaan nog altijd spreekt van een illegitieme Israëlische bezetting als het over Oost-Jeruzalem gaat?
Citaat:
Bs'd
Ja, het Vaticaan ja...
Rare katholiek gij...
Eli had U nog wel iets kunnen leren omtrent het slimme misbruik door relikwieten dagelijks beoefend.

U mist blijkbaar een dringend nodige noodlanding van de Heilige Geest, aka Marie haar melkboer.
Oud 4 juni 2015, 05:38   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bullshit '

Rare jongens, die nep-joden...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 09:57   #79
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

de bijbel is een boek, geschreven door mensen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 10:21   #80
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Op welke dag creeerde God "de sos" drukazz?

De 9ste, toen ie na al dat creeeren wat zat werd en overigens naast te aarde en en de zon ook de rest van het universum schiep?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be