Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2015, 20:01   #61
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Ik vraag het aan u. Aan U persoonlijk. Waarom krijg ik als atheist zoveel lekker regenwater in mijnen hof, en die gezegende Joden zo weinig.

Waarom straft uw opperwezen mij niet voor mijn atheïsme?

Dat zijn toch simpele vragen, waarom kunt gij daar niet op antwoorden?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 10:20   #62
Guinevere
Banneling

Standaard

@ Drukazz: wat heb jij op Deuteronium 28 te zeggen?

Zegen en vloek

1 Mozes sprak: ‘Als u de HEER, uw God, gehoorzaam bent en al zijn geboden, zoals ik ze u vandaag heb voorgehouden, zorgvuldig naleeft, zal hij u hoog boven alle andere volken op aarde verheffen. 2 En omdat u hem gehoorzaamt, zullen u deze zegeningen toevallen:

(3-14 lijst van zegeningen)

15 Maar als u de HEER, uw God, niet gehoorzaamt en zijn geboden en wetten, zoals ik ze u vandaag heb voorgehouden, niet nauwkeurig naleeft, zullen deze vervloekingen u treffen:

(lijst van vloeken):

63En zoals de HEER er eerst vreugde in vond om u te zegenen en in aantal te doen toenemen, zo zal hij u dan met vreugde te gronde richten en uitroeien. U zult worden weggerukt uit het land dat u in bezit zult nemen, 64want de HEER zal u uiteenjagen en onder alle volken verstrooien, tot in de verste uithoeken van de aarde. Daar zult u andere goden vereren, goden die u nog niet kende en ook uw voorouders niet, goden van hout en van steen. 65Denk niet dat u bij die volken op adem kunt komen of een plek krijgt om te rusten. De HEER zal u daar in angst laten leven en u, met doffe ogen, een kwijnend bestaan laten leiden. 66U zult er voortdurend op uw hoede moeten zijn, want u zult uw leven niet zeker zijn en dag en nacht het ergste vrezen. 67’s Morgens zegt u: “Ach, was het maar avond,” en ’s avonds verzucht u: “Was het maar ochtend.” Zo groot zal dan de angst zijn waarin u verkeert, zo bedreigend is het wat u ziet. 68De HEER zal u in schepen terugsturen naar Egypte, ook al had ik gezegd dat u nooit meer daarheen zou teruggaan. En hoewel u zichzelf daar aan uw vijanden te koop aanbiedt als slaven en slavinnen, is er niemand die u wil kopen.’
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 10:22   #63
Guinevere
Banneling

Standaard

Want, met alle respect, maar de baarmoeders van de joodse vrouwen lijken me niet zo vruchtbaar of gezegend?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 10:46   #64
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
@ Drukazz: wat heb jij op Deuteronium 28 te zeggen?

Zegen en vloek

1 Mozes sprak: ‘Als u de HEER, uw God, gehoorzaam bent en al zijn geboden, zoals ik ze u vandaag heb voorgehouden, zorgvuldig naleeft, zal hij u hoog boven alle andere volken op aarde verheffen. 2 En omdat u hem gehoorzaamt, zullen u deze zegeningen toevallen:

(3-14 lijst van zegeningen)

15 Maar als u de HEER, uw God, niet gehoorzaamt en zijn geboden en wetten, zoals ik ze u vandaag heb voorgehouden, niet nauwkeurig naleeft, zullen deze vervloekingen u treffen:

(lijst van vloeken):

63En zoals de HEER er eerst vreugde in vond om u te zegenen en in aantal te doen toenemen, zo zal hij u dan met vreugde te gronde richten en uitroeien. U zult worden weggerukt uit het land dat u in bezit zult nemen, 64want de HEER zal u uiteenjagen en onder alle volken verstrooien, tot in de verste uithoeken van de aarde. Daar zult u andere goden vereren, goden die u nog niet kende en ook uw voorouders niet, goden van hout en van steen. 65Denk niet dat u bij die volken op adem kunt komen of een plek krijgt om te rusten. De HEER zal u daar in angst laten leven en u, met doffe ogen, een kwijnend bestaan laten leiden. 66U zult er voortdurend op uw hoede moeten zijn, want u zult uw leven niet zeker zijn en dag en nacht het ergste vrezen. 67’s Morgens zegt u: “Ach, was het maar avond,” en ’s avonds verzucht u: “Was het maar ochtend.” Zo groot zal dan de angst zijn waarin u verkeert, zo bedreigend is het wat u ziet. 68De HEER zal u in schepen terugsturen naar Egypte, ook al had ik gezegd dat u nooit meer daarheen zou teruggaan. En hoewel u zichzelf daar aan uw vijanden te koop aanbiedt als slaven en slavinnen, is er niemand die u wil kopen.’
Subforum: Internationaal
Topic: de Joodse moeders zullen Judea en Samaria heroveren via de baarmoeders

HERINNERING

Citaat:
Beste Guinevere,

Ik vraag u in een privé-bericht om religieuze boodschappen enkel te plaatsen in het voorziene subforum.
Uw reactie daarop is beneden alles:
-U maakt private berichten publiek
-U contesteert het beleid van een forum waar u gratis als gast de faciliteiten van gebruikt, eigenlijk misbruikt.
-U begint een publieke discussie terwijl u volledig in de fout gaat.

Mensen die reageren zoals u, die zijn we hier liever kwijt dan rijk.
Bij de minste overlast die u nog veroorzaakt gaat u er definitief uit, zonder omwegjes via het banpunpuntenspelletje.

Pontifex.

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 12:39   #65
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Subforum: Internationaal
Topic: de Joodse moeders zullen Judea en Samaria heroveren via de baarmoeders

HERINNERING
Juist. Esoterisch gezwam over religieuze boeken hoort hier niet thuis. Dit is bagger.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 22:36   #66
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

http://www.npowetenschap.nl/nieuws/a...tgeplozen.html

De onderzoekers berekenden dat zij in feite allemaal minstens vijfdegraads neven en nichten van elkaar zijn

Ja, echt iets om trots op te zijn..

Inteelt allusss
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be