![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe zit het met jullie rookgedrag? | |||
Nooit gerookt! (anti rook nazi) |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,24% |
Gestopt met roken! (respect) |
![]() ![]() ![]() |
20 | 68,97% |
1-5 per dag |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,45% |
5-10 per dag |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,45% |
10-15 per dag |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,45% |
15-20 per dag |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
meer dan 20 per dag |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,45% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hierdoor weet ik dat het puur psychologisch is, want fysisch is er geen enkel afkickverschijnsel en dat heb ik volgens mij zelfs nooit gehad.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 16 juni 2015 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja en nee. Eenmaal verslaafd geweest zijn is altijd in gevaar blijven te hervallen, klopt. Ik ben 24 jaar clean en de waarschijnlijkheid van hervallen is dicht bij nul. Er zijn mensen die nooit stoppen met hun drugs en die mordicus beweren niet verslaafd te zijn. Effect bijvoorbeeld. Hoe kan je bewijzen niet verslaafd te zijn als je nooit stopt? Dat is de tegenovergestelde pretentie van mensen die clean zijn, toch nog verslaafd te noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal van persoon tot persoon afhangen. Ik ben drie keer gestopt met roken, een keer vijf maanden, een keer negen maanden, een keer (hopelijk) definitief. De twee eerste keren volgens hetzelfde scenario herbegonnen: in een stresssituatie die "och, het is er maar eentje, dat kan geen kwaad" cigaret aansteken. Eerste keer drie jaar terug gerookt, tweede keer zes jaar... Je begrijpt waarom ik geen cigaret meer aanraak...
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er was eens een man van 104 die stopte met roken omdat het ongezond zou zijn.
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben gestopt met de hulp van nicotinekauwgum: wachten tot je zowat sterft van de goesting in een sigaret, dan paskauwgum nemen, af en toe pauzeren als je kauwt (tijdens het roken krijg je de nicotine ook niet in één trek binnen) en op een gegeven moment heb je er gewoon geen behoefte meer aan. Geen centje pijn.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 16 juni 2015 om 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() sommigen beweren hier dan wel dat het niet fysisch zou zijn maar vooral psychisch, wel nee want ze gaan voorbij aan het feit dat nicotine wel degelijk bepaalde receptoren in de hersenen activeert die eenmaal het genotzuchtige van de stof gekend hebben nooit meer als 'normaal' zullen functioneren 't is te zeggen nooit meer zullen functioneren als receptoren die nooit met die stof in aanraking zijn geweest, en laat dat nu net zijn wat een verslavend effcet inhoudt ... nu gelukkig dat nicotine niet zo heel verslavend is, in tegenstelling tot heroïne en andere opiaten bvb. kan men het afkickgedrag veelal psychisch 'sturen' ...... Laatst gewijzigd door bembem : 16 juni 2015 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Show van de niet-rokers en de stoppers. De rokers houden zich gedeisd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Ik heb nooit gerookt : roken is zo overduidelijk ongezond dat je wel gek moet zijn om er aan te beginnen, vind ik.
Ten behoeve van degenen die ondanks alles toch de gok wagen en nadien van de nefaste gewenning af willen raken kan ik evenwel, voor zover het nuttig is, twee voorbeelden aanhalen uit mijn kennissenkring : beiden waren weliswaar al geruime tijd gemotiveerd om te stoppen (voldoende motivatie is ongetwijfeld de eerste vereiste) maar hun veelvuldige pogingen draaiden op niets uit…..tot ze begin vorig jaar – naar verluid zonder er vooraf erg in te geloven – een korte hypnosetherapie volgden. Sindsdien zijn ze van het roken af, en naar eigen zeggen volkomen probleemloos. Ik durf aannemen dat sommige medici in België evenzeer dergelijke hypnosetherapie aanbieden, dus …..het proberen waard, denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() smoren , 2 maanden volgehouden in 1991 !!
Waar een wil , is weg !! Maar waar is die wil(weg)wijzer ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet kunnen stoppen met roken = je niet mogen voortplanten.
Kweek wat doorzettingsvermogen, slapjanus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in huis, in je auto waar die kinderen even later mee gevoerd moeten worden, in de cafetaria destijds waar ze na de sportclub iets mochten consumeren, .... Van de invloed op de longen van je echtgenote (of andere elementen van haar biologie) gaan we maar zwijgen. (of rookt zij ook ?). .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik dacht ook dat ik nooit zou kunnen stoppen (zat rond de 40 sigaretten per dag) en toch met stickers in het begin nu 51 weken gestopt, zo zie je maar!
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kom er niet meer aan, gedronken of niet, ik weet dat als ik terug beging het zal zijn tot in men kist, nooit wil ik dat afkicken nog meemaken; http://forum.politics.be/showthread.php?t=209111
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Goesting" heb ik nooit (meer), eigenlijk vind ik 't zo enorm smerig & stinken, de roker beseft dat zelf niet.
Gisteravond heb ik noodgedwongen bij 'n groepje mensen doorgebracht die erop los paften, ik deed m'n best om er zo ver mogelijk vandaan te zitten, toch kreeg ik af 'n toe zo'n stinkende walm binnen. Vandaag voel ik me zo rot en vies alsof ik alle asbakken uitgelikt heb. Half uur onder de douche, 10 minuten lang tanden poetsen en mondwater gorgelen, koppijn is er nog steeds. Bah, smerige gewoonte is 't.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe dan ook, voor eender wie die er mee gestopt is: dikke proficiat en veel bewondering.
.
![]() |
![]() |