![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn vrouw werkt ook parttime,30 uur/week.Als tweeverdieners zonder kinderen loont meer werken niet echt.Moest ze fulltime werken dan krijgt ze voor de extra uren minder dan 4 euro netto per uur.Ik moet dan ook altijd hard lachen wanneer ze het in het VRT-journaal hebben over metsers uit het oostblok die worden uitgebuit en amper 10 a 12 euro in het zwart verdienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Dienstencheques mogen niet gebruikt worden bij bedrijven.Bovendien komt fulltime werken met dienstencheques een pak duurder voor de staat dan parttime werken en een 2 of 300 euro extra dop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is nog wel een groot verschil tussen de profiteurs eruit halen, en ons sociaal model op de vuilhoop gooien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem ligt bij de 2.000.000 belgen die een loon krijgen vd Staat en dus uit de schatkist betaald worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() “De federale regering verlaagde de uitkering al in januari van dit jaar”, zei voorzitster Pia Stalpaert. “Het gaat om een verlaging van 50, 70, misschien 100 euro. Is dat veel? Wel voor iemand die 1.200 euro verdient.”
Bovendien wordt de uitkering vanaf 2017 zelfs gehalveerd, zegt Stalpaert. “Dit is een kwart van hun inkomen. Gezinshoofden of alleenstaanden die deeltijds werken, gaan minder verdienen dan iemand die volledig werkloos is. Of dit motiverend is? Het wordt interessanter om werkloos te zijn, want dat heb je tenminste geen kosten voor kinderopvang of vervoer. Dit is een stupide maatregel.” http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150619_0...te-vogels-pakt |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen die willen werken dus in tegenstelling tot part-timers en SWT´ers die alleen hun handje willen hooghouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Afschaffen die handel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is hard, vooral voor moeders met nog jonge kinderen in huis. Maar persoonlijk ben ik voor. Ik moet toegeven dat mijn vrouw nu ook 90% wil gaan werken om woe middag met de kleine te hebben. Wij zullen dus ook gretig van het system gebruik maken zolang het bestaat. Maar dat er in de voordeeel-maatregelen gesneden moet worden staat buiten kijf in mijn ogen.
![]() |
![]() |
#72 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door JBM : 19 juni 2015 om 14:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uiteraard zijn de uitgaven van de overheid (veel) te hoog. Zoals er waarschijnlijk ook wel een zeker profitariaat zal zijn tussen de halftimers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is wel niet correct dat het pensioen van mijn echtgenote lager zal zijn terwijl dat van diegenen die (fulltime) gingen doppen een volledig pensioen zal zijn. Ik ga me daar wel niet over opwinden. Dat was toen onze eigen keuze. Laatst gewijzigd door pajoske : 19 juni 2015 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zit heel ons systeem nu eenmaal in elkaar. Men maakt het wat moeilijker, sommigen vinden het de moeite niet meer, anderen krijgen schrik... en het aantal vermindert. En dat allemaal zonder collateral damage.
Uiteindelijk gaat men een periode doppen, met andere woorden is men werkzoekende voor die periode. Dus moet men eigenlijk ook werk zoeken voor die periode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |