Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2015, 11:13   #61
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Tot uw 67ste full-time werken (als ge die kans al krijgt van uw werkgever) en vanaf 68 jaar genieten vh laagste pensioen vd Westerse wereld tenzij je tot de kliek behoort van Bracke, Becaus, Dewever, ...
En de "hardwerkende" Vlaming danst op tafel niet beseffende dat ze hem bij zijn pietje hebben!
Met het werk dat ik doe ga op mijn 60-ste al over op full-time ziekenkas.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 11:28   #62
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ons sociaal model, is dat dan een model waar iemand die halftijds werkt na belastingen 80% heeft van iemand die fulltime werkt?
Mijn vrouw werkt ook parttime,30 uur/week.Als tweeverdieners zonder kinderen loont meer werken niet echt.Moest ze fulltime werken dan krijgt ze voor de extra uren minder dan 4 euro netto per uur.Ik moet dan ook altijd hard lachen wanneer ze het in het VRT-journaal hebben over metsers uit het oostblok die worden uitgebuit en amper 10 a 12 euro in het zwart verdienen.
Oud 19 juni 2015, 11:38   #63
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
En dan? Dan combineer je meerdere deeltijdse jobs he. Mensen genoeg die dat wél doen.

Trouwens, het merendeel blijken poetsvrouwen te zijn. Voor hen is het geen enkel probleem om een voltijds uurrooster te krijgen als dienstencheque poetsvrouw hoor.
Dienstencheques mogen niet gebruikt worden bij bedrijven.Bovendien komt fulltime werken met dienstencheques een pak duurder voor de staat dan parttime werken en een 2 of 300 euro extra dop.
Oud 19 juni 2015, 11:43   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Polen,Roemenen en Bulgaren zeker.
Ik zou trouwens niet weten waarom je schoonmaak niet voltijds zou kunnen doen. In onze school werken de schoonmaaksters nu eenmaal voltijds.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 12:23   #65
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gooi dan ons heel sociaal model op de vuilhoop inclusief de veiligheidsvoorschriften en de werktijden en laten wij allen de willekeur ondergaan. Dat is 100 jaar terug in de tijd!
Er is nog wel een groot verschil tussen de profiteurs eruit halen, en ons sociaal model op de vuilhoop gooien.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 12:33   #66
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Er is nog wel een groot verschil tussen de profiteurs eruit halen, en ons sociaal model op de vuilhoop gooien.
Als gij een werkloze geen bijpassing geeft als hij deeltijds werkt dan gaat die mens full-time doppen. De opbrengst voor de staatskas is 0 en het werk zal gedaan worden door Polen, Roemenen, ...
Het probleem ligt bij de 2.000.000 belgen die een loon krijgen vd Staat en dus uit de schatkist betaald worden.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 12:38   #67
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zou trouwens niet weten waarom je schoonmaak niet voltijds zou kunnen doen. In onze school werken de schoonmaaksters nu eenmaal voltijds.
Veel werk in juli en augustus zeker?
Oud 19 juni 2015, 13:05   #68
demonen
Banneling

Standaard

“De federale regering verlaagde de uitkering al in januari van dit jaar”, zei voorzitster Pia Stalpaert. “Het gaat om een verlaging van 50, 70, misschien 100 euro. Is dat veel? Wel voor iemand die 1.200 euro verdient.”

Bovendien wordt de uitkering vanaf 2017 zelfs gehalveerd, zegt Stalpaert. “Dit is een kwart van hun inkomen. Gezinshoofden of alleenstaanden die deeltijds werken, gaan minder verdienen dan iemand die volledig werkloos is. Of dit motiverend is? Het wordt interessanter om werkloos te zijn, want dat heb je tenminste geen kosten voor kinderopvang of vervoer. Dit is een stupide maatregel.”
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150619_0...te-vogels-pakt
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 13:15   #69
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Als gij een werkloze geen bijpassing geeft als hij deeltijds werkt dan gaat die mens full-time doppen. De opbrengst voor de staatskas is 0 en het werk zal gedaan worden door Polen, Roemenen, ...
Het probleem ligt bij de 2.000.000 belgen die een loon krijgen vd Staat en dus uit de schatkist betaald worden.

Mensen die willen werken dus in tegenstelling tot part-timers en SWT´ers die alleen hun handje willen hooghouden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 13:17   #70
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn vrouw werkt ook parttime,30 uur/week.Als tweeverdieners zonder kinderen loont meer werken niet echt.Moest ze fulltime werken dan krijgt ze voor de extra uren minder dan 4 euro netto per uur.Ik moet dan ook altijd hard lachen wanneer ze het in het VRT-journaal hebben over metsers uit het oostblok die worden uitgebuit en amper 10 a 12 euro in het zwart verdienen.
En de full-time werkende maar opdraaien voor uw luxe probleem.

Afschaffen die handel.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 14:02   #71
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch exact wat men wil aanpakken, als ik het goed begrepen heb. De extra toelage bovenop dat deeltijds loon heeft het perverse effect dat mensen niet geactiveerd worden om full-time te gaan werken. Dus als je dat afschaft dan gaat het voor jouw vrouw misschien wel de moeite zijn om full-time te gaan werken.

Het is hard, vooral voor moeders met nog jonge kinderen in huis. Maar persoonlijk ben ik voor. Ik moet toegeven dat mijn vrouw nu ook 90% wil gaan werken om woe middag met de kleine te hebben. Wij zullen dus ook gretig van het system gebruik maken zolang het bestaat.

Maar dat er in de voordeeel-maatregelen gesneden moet worden staat buiten kijf in mijn ogen.
Oud 19 juni 2015, 14:36   #72
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dienstencheques mogen niet gebruikt worden bij bedrijven
En?

Citaat:
Bovendien komt fulltime werken met dienstencheques een pak duurder voor de staat dan parttime werken en een 2 of 300 euro extra dop
Dat is gewoon nonsens.

Laatst gewijzigd door JBM : 19 juni 2015 om 14:37.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 15:06   #73
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als hij dan fulltime gaat doppen, dan moet hij niet meer geactiveerd worden ?
En uiteraard zijn de uitgaven van de overheid (veel) te hoog. Zoals er waarschijnlijk ook wel een zeker profitariaat zal zijn tussen de halftimers.
Oud 19 juni 2015, 17:03   #74
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het is hard, vooral voor moeders met nog jonge kinderen in huis. Maar persoonlijk ben ik voor. Ik moet toegeven dat mijn vrouw nu ook 90% wil gaan werken om woe middag met de kleine te hebben. Wij zullen dus ook gretig van het system gebruik maken zolang het bestaat.
So what? Mijn vrouw heeft ook jaren parttime gewerkt zolang de kinderen klein waren. Wel zonder extra dopgeld. Als je aan kinderen begint weet je toch dit je geld kost. Hou er dan rekening mee. Leef iets zuiniger. Het verschil met het loon van een fulltime was trouwens heel klein. Hetgeen we minder betaalden aan de kinderopvang speelde een grote rol.

Het is wel niet correct dat het pensioen van mijn echtgenote lager zal zijn terwijl dat van diegenen die (fulltime) gingen doppen een volledig pensioen zal zijn. Ik ga me daar wel niet over opwinden. Dat was toen onze eigen keuze.

Laatst gewijzigd door pajoske : 19 juni 2015 om 17:04.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2015, 19:34   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel werk in juli en augustus zeker?
In een grote school is er altijd wel iets te doen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 07:12   #76
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Kun je dat zonder collateral damage ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 08:29   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“De federale regering verlaagde de uitkering al in januari van dit jaar”, zei voorzitster Pia Stalpaert. “Het gaat om een verlaging van 50, 70, misschien 100 euro. Is dat veel? Wel voor iemand die 1.200 euro verdient.”

Bovendien wordt de uitkering vanaf 2017 zelfs gehalveerd, zegt Stalpaert. “Dit is een kwart van hun inkomen. Gezinshoofden of alleenstaanden die deeltijds werken, gaan minder verdienen dan iemand die volledig werkloos is. Of dit motiverend is? Het wordt interessanter om werkloos te zijn, want dat heb je tenminste geen kosten voor kinderopvang of vervoer. Dit is een stupide maatregel.”
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150619_0...te-vogels-pakt
Nog even doorredeneren en de enige slimme maatregel zou zijn om iedereen werkloos te maken en aan iedereen een dubbele fulltime werkloosheidsvergoeding toe te kennen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2015, 11:33   #78
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En de full-time werkende maar opdraaien voor uw luxe probleem.

Afschaffen die handel.
Waar draait de fulltime werkende hier voor op?Ze werkt 30 uur en wordt 30 uur betaald,ze krijgt (terecht) hier geen opleg voor.
Oud 20 juni 2015, 12:15   #79
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kun je dat zonder collateral damage ?
Zo zit heel ons systeem nu eenmaal in elkaar. Men maakt het wat moeilijker, sommigen vinden het de moeite niet meer, anderen krijgen schrik... en het aantal vermindert. En dat allemaal zonder collateral damage.
Uiteindelijk gaat men een periode doppen, met andere woorden is men werkzoekende voor die periode. Dus moet men eigenlijk ook werk zoeken voor die periode.
Oud 20 juni 2015, 12:16   #80
Rahowa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
En?

Ten eerste zijn dienstencheques een horror voor de staatskas wegens een opleg van 15 euro/uur,en waar ga jij al die gezinnen vinden die ten allen prijze een kuisvrouw nodig hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be