Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2015, 19:18   #61
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Dus....die directeurs, die hogere studies hebben genoten moeten volgens jou werken aan een arbeiders loon, en ZEKER niet aan een gangbaar loon zoals het in andere sectoren van toepassing is.
Maar goed, ook dokters, verpleegsters ea sociale beroepen in eigen land zullen jou standpunt met de glimlach ontvangen. Ik zou zelfs zeggen geef dit door aan Bartje, dan kan hij onmiddellijk VOKA de 8% loonlasten verlaging geven., want sociale beroepen.....daar kan nog gesneden worden.
Eigenlijk geef je met deze post Pericles zowat gelijk...
Je geeft immers zelf aan dat 't geld niet zomaar naar die arme kindjes met dikke buikjes en bijpassende vliegen is gegaan maar dat het ook gebruikt is om directeurtjes en andere hulpverleners-met-een-diploma rijk te maken...

Eigenlijk zij het dan net die figuren met hun hogere-studie-loontje die voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor de miserie waarvoor de vluchtelingen gaan lopen. Moesten die elfelfelf- en andere "helpers" het geld gebruikt hebben om de miserie op te lossen zouden die bootjes nu toeristen rondvaren of visjes vangen om de kindjes eten te geven...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2015, 19:19   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ze onbeperkt in Italië en de Griekse eilanden laten rondzwerven kan ook niet blijven duren.

Wat ik ook shockerend vind is dat velen helemaal niet willen meewerken met de verleende hulp. Ze worden gered en opgevangen maar dan willen ze toch maar zelf kunnen beslissen om naar Engeland, Zweden, België of Nederland te gaan. Een echte vluchteling zou blij moeten zijn voor de redding en meegaan met de opvang, en al zeker geen eisen gaan stellen waar en hoe hij gelogeerd moet worden.
Die lui die niet willen luisteren zou men wel degelijk terug op de Lybische kust mogen afzetten.
mijn medeleven stopte toen ik ze hoorde reclameren dat ze geen macaroni wilden eten, en dat ze eisten om dagelijks een pakje sigaretten te ontvangen.

nu is het ooooo oe erg. punt.

Breng die mensen terug, geef ze een zak rijst en een kilo suiker en zet ze terug af aan de kust.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2015, 19:20   #63
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
jammer genoeg voor jou geeft je bronvermelding niet de bevestiging naar dewelke je op zoek was hee Peri.
Kom, geeft nu maar toe dat je gewoon wat met spek aan het schieten was. (we zijn dat gewoon van blokkers, niemand is daardoor verrast)
Nee zeker , de auteur beweert dat slechts 1 procent van de ingezamelde middelen op de plaats terecht komt waarvoor is ingezameld.
Misschien is hij mis , maar dat kan ik niet weten , het is wat hij stelt.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2015, 19:21   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen zong wel mee met The Lau "ik ben van de wereld en de wereld is van iedereen" maar als de woorden moeten omgevormd worden in daden, dan verkiest een deel van die hypocriete mee zingende massa wel om hun kop in het zand te steken.
helemaal niet. Afrika behoort toch ook tot de wereld? Of denk je dat "de wereld" enkel de Europese landen is?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 juni 2015, 19:22   #65
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ? zorg voor een linkje naar je bron, dan kunnen de geïnteresseerden het controleren. Je eerder opgegeven 'bron' noopt me er zeker niet toe van je op je woord te geloven gezien je claim hier geen enkele bevestiging in kreeg.

Vlaams blokkers en hun cafépraat...
Halo zeg , een verwijzing naar een artikel van dat boek is al niet voldoende .
Nu nog de echte beelden .
Oud 26 juni 2015, 19:22   #66
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nee zeker , de auteur beweert dat slechts 1 procent van de ingezamelde middelen op de plaats terecht komt waarvoor is ingezameld.
Je citeert dus een lul die zijn stelling niet kan bewijzen, en gebruikt dat als bron om jouw bewering te staven. Toppie...
En dan verwonderen de adepten van nonkel PhDW zich erover dat ze onder de 10% raakten...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2015, 19:23   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
De vraag is; zijn deze Wildlings mensen zoals ons of niet?
spreken ze onze taal? hebben ze gestudeerd?
of zijn ze analfabeet en spreken ze tamtam?

Oud 26 juni 2015, 19:27   #68
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee zeker , de auteur beweert dat slechts 1 procent van de ingezamelde middelen op de plaats terecht komt waarvoor is ingezameld. Misschien is hij mis , maar dat kan ik niet weten , het is wat hij stelt.
Beetje als het verhaal van Amnesty International?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2015, 19:28   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En waar zijn dan die arme kindjes met hun dikke opgezwollen buikjes en vliegen in hun ogen waar we miljarden voor inzamelden?
ha die zijn groot geworden en zitten nu op die bootjes tiens.

en de meisjes en kindjes: die kieperen ze eraf in het midden van de Mediterranee.

Oud 26 juni 2015, 19:29   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkele jaren geleden is dit item op de 7-de dag geweest en er is ook een boek over geschreven.
Al die ngo's zitten tjokvol directeurs die een astronomisch hoog loon ontvangen (zeker als men rekening houdt met het sociaal karakter van die organisaties)
ik geef al jaren 0 zero nada nil

Oud 26 juni 2015, 20:02   #71
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jaja... maar uiteindelijk is het boek wel op de markt gekomen ZONDER die 'fantastische' quote waar jij nochtans zo gretig naar verwijst...

bron : jouw geciteerde artikel in GVA

Citaat:
Het boek verschijnt nu zónder de betwiste ondertitel ‘100 euro in de collectebus van 11.11.11 levert slechts één euro in het zuiden op’, “Maar ik blijf bij mijn stelling.”, zegt de auteur.
Oud 26 juni 2015, 20:11   #72
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kan ook 2 of 3% of zelfs 0%.
Haïti heeft na de grote ramp miljarden wereldwijd opgebracht via tal van shows en festivals overal ter wereld.
Zovele jaren later hebben ze er nauwelijks een paar wc's mee opgezet.
Al de rest...miljarden dus is verdeeld in loonpaketten, eigen middelen en jaarlijkse bonussen voor eigen volk.
En het is nu niet omdat je univ gedaan hebt dat je daarom recht hebt op die vele centen.
Vzw..NGO kan perfect geleid worden door iedereen.
En slechts weinige bazen van grote bedrijven hebben zulke hoge lonen .

Karottentrekerij is het.
Net zoals de opvang van al die vluchtelingen die 99% zeker op zee worden gezet door smokkelaars uit het land van aankomst onder goedkeuring van corrupte overheids ambtenaren die meegraaien.
Dat noemen ze maffia.
Oud 26 juni 2015, 20:15   #73
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jaja... maar uiteindelijk is het boek wel op de markt gekomen ZONDER die 'fantastische' quote waar jij nochtans zo gretig naar verwijst...

bron : jouw geciteerde artikel in GVA
En dan ?
In het artikel staat dat hij niets van zijn stelling terugneemt.
Ze zijn in Africa al 10-tallen jaren waterputten aan het graven.
Op de duur vraagt een mens zich af of er daar nog wel ergens plaats in voor nog een bijkomende put.
Oud 26 juni 2015, 20:17   #74
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is trouwens fiscaal allemaal zeer voordelig om alle inkomsten naar vzw NGO af te leiden.
100% aftrekbaar en uitkeringen via domiciel in belastingvrije landen.
Alsof je in Egypte, Kongo of banana ooit een belastingbrief krijgt.
Neen dus.
Oud 26 juni 2015, 20:18   #75
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het kan ook 2 of 3% of zelfs 0%.
Haïti heeft na de grote ramp miljarden wereldwijd opgebracht via tal van shows en festivals overal ter wereld.
Zovele jaren later hebben ze er nauwelijks een paar wc's mee opgezet.
Al de rest...miljarden dus is verdeeld in loonpaketten, eigen middelen en jaarlijkse bonussen voor eigen volk.
En het is nu niet omdat je univ gedaan hebt dat je daarom recht hebt op die vele centen.
Vzw..NGO kan perfect geleid worden door iedereen.
En slechts weinige bazen van grote bedrijven hebben zulke hoge lonen .

Karottentrekerij is het.
Net zoals de opvang van al die vluchtelingen die 99% zeker op zee worden gezet door smokkelaars uit het land van aankomst onder goedkeuring van corrupte overheids ambtenaren die meegraaien.
Dat noemen ze maffia.
Zo'n ramp is voor die ngo's een geschenk uit de hemel, dan zamelen ze ineens genoeg geld in voor jaren dikke lonen.
Oud 26 juni 2015, 20:26   #76
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo'n ramp is voor die ngo's een geschenk uit de hemel, dan zamelen ze ineens genoeg geld in voor jaren dikke lonen.
Zonder armoede zouden er nog veel meer mensen arm zijn, het is een vreemde gedachte.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2015, 20:37   #77
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Onder de noemer, Vlaamse nationalisten, zijn er plots wel heel veel maskers die afvallen.
Wat bij mij de vraag oproept: heeft Bartje bij het screenen van zijn aanhang, iets over het hoofd gezien ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2015, 20:41   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onder de noemer, Vlaamse nationalisten, zijn er plots wel heel veel maskers die afvallen.
Wat bij mij de vraag oproept: heeft Bartje bij het screenen van zijn aanhang, iets over het hoofd gezien ?
Pericles zit niet bij de (vroegere) vlaams-nationalisten van n-va hoor, hij is een trotse vlaams blokker. De racisten partij dus. Zijn betoog loopt perfect samen met de leer van Philip DW en Dolf Annemans.
Oud 26 juni 2015, 20:51   #79
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Pericles zit niet bij de (vroegere) vlaams-nationalisten van n-va hoor, hij is een trotse vlaams blokker. De racisten partij dus. Zijn betoog loopt perfect samen met de leer van Philip DW en Dolf Annemans.
Pandareus, ik heb het niet over één persoon, maar over meerdere personen.
Want als het de zwijgende rechtse massa ERNST is of was, wat betreft de bootvluchtelingen, dan hadden zij NET zoals hun voorzitter de extreempjes van dit forum teruggefloten, net zoals BDW deed met FDW in de zevende dag, naar aanleiding van hun boek over asiel en migratie.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2015, 21:03   #80
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
De vraag is; zijn deze Wildlings mensen zoals ons of niet?
ik haat dit verhaal ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be