![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan ook nog een grote bek optrekken? Voor racist uitgescholden worden mankeerde en nog net aan. Verder ben ik akkoord met wat iemand hierboven al zei: waar er iets te rapen valt, daar is de doorsnee Marokkaan beter over ingelicht dan de doorsnee Vlaming. Was dat niet het geval, zij bleven liever in hun eigen land.
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
kijk, nog jij, nog ik weten waar het over gaat obv zo'n klein artikel. we weten niet wat er mis liep. ik reageerde tegen de hypocrisie van circe. dit kan zorgen voor integratie, en als men dan vraagt om wat moeite te doen om hen erbij te betrekken is het weer niet goed. is het ooit goed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() de ps heeft vééééééééééééél meer geld dan dit schamele bedrag ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2. fatima bali komt op voor haar volk en wil het profitariaat behouden ![]() 3. na de uithuwelijkingen nu de ouders naar hier halen en de sociale voorzieningen zijn helemaal opgesoupeerd ![]() 4. wie gaat dat allemaal nog betalen ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ofwel heeft Fatimaatje haar werk niet goed gedaan, ofwel zijn ze effektief niet geïnteresseerd. Ofwel wil Fatimaatje dat het Antwerps stadsbestuur elke bejaarde marokkaan apart gaan uitnodigen! dit laatste gebeurt ook niet voor de andere mensen, dus zie ik niet in waarom dat wel zou moeten gebeuren voor een bepaalde bevolkingsgroep die nochtans voor alle sociale wissewasjes beter de weg kennen naar de dienst uitkeringen dat de modale belg. Wie is hier dan hypocriet? Het zou me trouwens niet verwonderen dat Fatimaatje in feite aparte voorzieningen wil hebben zodat de marokkaanse oudjes niet in het gezelschap van die vuile kaffers moeten zitten die een taaltje spreken dat ze toch niet verstaan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het grote verschil tussen een privéverzekering en de staat is, en dit wordt te weinig benadrukt, dat ge privé uw risico's verzekerd en hiervoor betaald. Bij de staat zal deze premie sowieso al hoger liggen, maar vooral, ge betaald naargelang uw inkomen. En de premie die ge betaald is niet alleen functie van uw risico, maar vooral van de premie die de anderen betalen. Ge kunt het natuurlijk ook cru zeggen. Er zullen weinig boven modaal verdieners zijn, die gelukkig zijn met het staatssysteem, terwijl er weinig onder modaal verdieners zijn die voor het privésysteem zullen kiezen. Ook in dit zogenaamde solidariteitsterrein is egoisme troef (en dit niet alleen bij de veelverdieners, maar ook bij de weinigverdieners). Komt daarbij nog dat, voor mij alleszins, dat de breekgrens bereikt is, en dat de mogelijkheden op misbruik veelvuldig zijn, en meestal oogluikend worden toegelaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
ter info, antwerpen schrijft zijn bewoners wel degelijk aan over zulke initiatieven. wij krijgen normaal infobrochures in de bus. maar blijkbaar helpt dit niet om de marrokaanse gemeenschap erbij te betrekken. een mogelijke barriere is inderdaad de taal. dit is zeer jammer. maar ik heb liever dat ze dan in een andere taal worden geinformeerd, zodat ze toch, samen met onze oudjes, kunnen deelnemen. dit werkt integratiebevorderend, en dat is toch wat je wil? waarop dit met de turkse gemeenschap wel gelukt is, maar niet met de marrokaanse, weet ik niet, en jij evenmin. maar dat houdt jou natuurlijk niet tegen allerlei conclusies te trekken hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Maak de herverdeling simpel: 1 enkele herverdeling, waarna de individuele diensten op hun doelstelling beoordeeld worden. Op die manier krijg je een veel beter beeld van waar er allemaal geldstromen naartoe gaan, en beperk je de hoeveelheid papierwerk drastisch.
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() [quote=ingenious]maar ik heb liever dat ze dan in een andere taal worden geinformeerd, zodat ze toch, samen met onze oudjes, kunnen deelnemen. dit werkt integratiebevorderend, en dat is toch wat je wil?
Ik heb liever dat ze NIET in een andere taal worden geïnformeerd. Dat moedigt enkel hun lamzakkigheid nog meer aan en is helemaal niet integratiebevorderend. Na 40 jaar wordt het stillekens aan tijd om de taal van het vaderland te leren. Enfin de taal van het vaderland op 'papier' .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() [quote=Spolpoel]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar uiteindelijk was mijn punt wel het verschil in premie bij een privéverzekering (iedereen dezelfde) en den rsz (loongebonden bijdrage - met dan nog wat sociale correcties, zodat degenen die het meest bijdragen, het minste terugtrekken). De ziekteverzekering is hier een veel mooier voorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Indien men van oordeel is dat iedereen recht heeft op een minimale zorg dan dient men er maar voor te zorgen dat iedereen in staat is om zich een verzekering aan te schaffen die daar in voorziet.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, waarom integratie. Dat is omdat vele allochtonen, in de werkloosheid verzeild geraken en blijven, terwijl zij wel nederlands spreken, toch zo gebonden zijn aan hun eigen cultuur en levenswijze, dat men niet van integratie kan spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bali stelde vast dat allochtone senioren de initiatieven van de stad voor senioren niet kennen. Daarom drong ze bij Van Wallendael aan om daar dringend iets aan te doen. "Ik heb de verschillende gemeenschappen naar suggesties gevraagd", zei Van Wallendael. "Alleen van de Unie van Turkse Verenigingen ontving ik een antwoord. Met deze gemeenschap is een normale samenwerking mogelijk. De organisatie 'Aandacht voor Senioren' heeft al enkele projecten lopen met de Turkse senioren. Kleinschalig, maar ze zijn er. Van onze Marokkaanse stadsgenoten kreeg ik geen sluitend antwoord." Bali was niet tevreden met het antwoord. "Uw antwoord is beledigend en vernederend. Ofwel praten we naast elkaar, ofwel wilt u gewoon niets doen voor de Marokkaanse senioren. We mogen niet lang meer wachten, want de groep van allochtone senioren blijft groeien." Wat zou Fatimaatje niet begrepen hebben in de zin: "Ik heb[size=4] de verschillende gemeenschappen [/size]naar suggesties gevraagd" Wat heeft Fatimaatje verstaan dat ze vindt dat dit beledigend en vernederend is??????? Wat zou ze dan wèl willen dat er met haar marokkaanse landgenoten gedaan wordt? Vraag jij je dat niet af? ik wel!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen dat ze niet meer kansen en informatie moeten krijgen. Waarom doet de Moslim gemeenschap zelf niet meer moeite om hun leden warm te maken voor bestaande projecten? Knuppel heeft gelijk, waar er iets te rapen valt, daar is de doorsnee Marokkaan beter over ingelicht dan de doorsnee Vlaming. Wie brengt ze daarvan op de hoogte ? Laatst gewijzigd door Bobke : 18 oktober 2004 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |