Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2004, 01:47   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
seg weet aub eens wat je wil, het zal de discussies iets makkelijker maken. als allochtone samen met autochtonen deelnemen aan initiatieven voor senioren, kan dit alleen maar de integratie bevorden. en dat is toch wat je wil? of niet?
Als ik goed kan lezen lukte dat wel met de Turken maar niet met de Marokkanen.

En dan ook nog een grote bek optrekken?
Voor racist uitgescholden worden mankeerde en nog net aan.

Verder ben ik akkoord met wat iemand hierboven al zei: waar er iets te rapen valt, daar is de doorsnee Marokkaan beter over ingelicht dan de doorsnee Vlaming.
Was dat niet het geval, zij bleven liever in hun eigen land.
Oud 18 oktober 2004, 02:40   #62
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Als ik goed kan lezen lukte dat wel met de Turken maar niet met de Marokkanen.

En dan ook nog een grote bek optrekken?
Voor racist uitgescholden worden mankeerde en nog net aan.

Verder ben ik akkoord met wat iemand hierboven al zei: waar er iets te rapen valt, daar is de doorsnee Marokkaan beter over ingelicht dan de doorsnee Vlaming.
Was dat niet het geval, zij bleven liever in hun eigen land.
wat is er knuppel, slechte avond gehad?

kijk, nog jij, nog ik weten waar het over gaat obv zo'n klein artikel. we weten niet wat er mis liep.

ik reageerde tegen de hypocrisie van circe. dit kan zorgen voor integratie, en als men dan vraagt om wat moeite te doen om hen erbij te betrekken is het weer niet goed. is het ooit goed?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 04:57   #63
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Ge zegt zelf Tomb dat gij meer bijdrage betaald in de States dan vele Amerikanen zelf,is het dan niet normaal dat wij iedereen die zich hier wil vestigen en in zijn leven niet heeft bijgedragen tot ons systeem niet kunnen blijven onderhouden.
Klopt, maar waarom de grens leggen op allochtonen vs Belgen? Na de allochtoon kunt ge dan de waal buitenzwieren, dan de limburger enz. Ga toch gewoon ineens naar de eindoplossing en pas het systeem zelf aan..

Citaat:
Trouwens neem dat uw ideeen werkelijkheid worden en de mensen zich prive moeten gaan verzekeren voor pensioenen en dergelijke dan zullen deze mensen sowiezo uit de boot vallen of kent gij verzekeringen die zo maar geld gaan uitdelen aan hen die er niet toe bijgedragen hebben.
Inderdaad, dus het probleem is dan ineens opgelost.
Citaat:
Ik breek uw meningswijze niet af he,maar eigenlijk is het alleen maar veranderen van Staatspatrimonium naar privepatrimonium.
Neen.
Citaat:
Het verschil is dat ge bij prive verzekering wel een zekerheid hebt dat ge zult uitbetaald worden en dat bij de staat de tering naar de nering zal moeten gezet worden indien de kas leeg is,maar dat mede door de uitgaven van solidariteit aan zij die er in feite geen recht op hadden.
Je vergist je, bij de staat heb je namelijk een hogere zekerheid. Je hebt echter ook een veel hogere kost.
Oud 18 oktober 2004, 07:12   #64
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Misschien de oorlogskas van het VB gebruiken ?
waarom een oorlogskas en geen partijkas... blindelings overgenomen uit de TIJD

de ps heeft vééééééééééééél meer geld dan dit schamele bedrag
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 07:17   #65
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Niet als het van het blok af hangt, die willen de sociale zekerheid liberaliseren en dus uit de handen halen van het gewone werkvolk!
1. sociale zekerheid splitsen ! is heel wat anders
2. fatima bali komt op voor haar volk en wil het profitariaat behouden
3. na de uithuwelijkingen nu de ouders naar hier halen en de sociale voorzieningen zijn helemaal opgesoupeerd
4. wie gaat dat allemaal nog betalen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 08:31   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik reageerde tegen de hypocrisie van circe. dit kan zorgen voor integratie, en als men dan vraagt om wat moeite te doen om hen erbij te betrekken is het weer niet goed. is het ooit goed?
Als je het artikel goed gelezen hebt zie je dat zowel de turkse (hebben geantwoord) als marokkaanse (hebben niet geantwoord) verenigingen werden aangesproken.
Dus ofwel heeft Fatimaatje haar werk niet goed gedaan, ofwel zijn ze effektief niet geïnteresseerd. Ofwel wil Fatimaatje dat het Antwerps stadsbestuur elke bejaarde marokkaan apart gaan uitnodigen!
dit laatste gebeurt ook niet voor de andere mensen, dus zie ik niet in waarom dat wel zou moeten gebeuren voor een bepaalde bevolkingsgroep die nochtans voor alle sociale wissewasjes beter de weg kennen naar de dienst uitkeringen dat de modale belg.
Wie is hier dan hypocriet?
Het zou me trouwens niet verwonderen dat Fatimaatje in feite aparte voorzieningen wil hebben zodat de marokkaanse oudjes niet in het gezelschap van die vuile kaffers moeten zitten die een taaltje spreken dat ze toch niet verstaan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 10:54   #67
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Je vergist je, bij de staat heb je namelijk een hogere zekerheid. Je hebt echter ook een veel hogere kost.
Denk dat de hogere zekerheid nog niet zoveel hoger is. De staat kan trouwens zonder de minste moeite de regels veranderen. Als zij vandaag zegt, we betalen 80% van alle geneeskundige kosten terug, en morgen, sorry maar vanaf vandaag is het nog maar 50%, dan is dat zo.
Maar het grote verschil tussen een privéverzekering en de staat is, en dit wordt te weinig benadrukt, dat ge privé uw risico's verzekerd en hiervoor betaald. Bij de staat zal deze premie sowieso al hoger liggen, maar vooral, ge betaald naargelang uw inkomen. En de premie die ge betaald is niet alleen functie van uw risico, maar vooral van de premie die de anderen betalen.
Ge kunt het natuurlijk ook cru zeggen. Er zullen weinig boven modaal verdieners zijn, die gelukkig zijn met het staatssysteem, terwijl er weinig onder modaal verdieners zijn die voor het privésysteem zullen kiezen.
Ook in dit zogenaamde solidariteitsterrein is egoisme troef (en dit niet alleen bij de veelverdieners, maar ook bij de weinigverdieners). Komt daarbij nog dat, voor mij alleszins, dat de breekgrens bereikt is, en dat de mogelijkheden op misbruik veelvuldig zijn, en meestal oogluikend worden toegelaten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 14:29   #68
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Als je het artikel goed gelezen hebt zie je dat zowel de turkse (hebben geantwoord) als marokkaanse (hebben niet geantwoord) verenigingen werden aangesproken.
Dus ofwel heeft Fatimaatje haar werk niet goed gedaan, ofwel zijn ze effektief niet geïnteresseerd. Ofwel wil Fatimaatje dat het Antwerps stadsbestuur elke bejaarde marokkaan apart gaan uitnodigen!
dit laatste gebeurt ook niet voor de andere mensen, dus zie ik niet in waarom dat wel zou moeten gebeuren voor een bepaalde bevolkingsgroep die nochtans voor alle sociale wissewasjes beter de weg kennen naar de dienst uitkeringen dat de modale belg.
Wie is hier dan hypocriet?
Het zou me trouwens niet verwonderen dat Fatimaatje in feite aparte voorzieningen wil hebben zodat de marokkaanse oudjes niet in het gezelschap van die vuile kaffers moeten zitten die een taaltje spreken dat ze toch niet verstaan.
ik heb het artikel goed gelezen, en het enige dat ik kan concluderen is dat ik nog steeds niet weet wat er eigenlijk gebeurd is. jij wel?

ter info, antwerpen schrijft zijn bewoners wel degelijk aan over zulke initiatieven. wij krijgen normaal infobrochures in de bus. maar blijkbaar helpt dit niet om de marrokaanse gemeenschap erbij te betrekken. een mogelijke barriere is inderdaad de taal. dit is zeer jammer. maar ik heb liever dat ze dan in een andere taal worden geinformeerd, zodat ze toch, samen met onze oudjes, kunnen deelnemen. dit werkt integratiebevorderend, en dat is toch wat je wil?

waarop dit met de turkse gemeenschap wel gelukt is, maar niet met de marrokaanse, weet ik niet, en jij evenmin. maar dat houdt jou natuurlijk niet tegen allerlei conclusies te trekken hé.

Citaat:
Oud 18 oktober 2004, 15:41   #69
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Gelooft ge nu echt dat ge later het recht gaat hebben om in België te komen rentenieren en er ook nog een pensioentje bovenop gaat krijgen ?
Pensioen is voor de mensen die willen stoppen met werken Bobke.
Oud 18 oktober 2004, 15:47   #70
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Er zullen weinig boven modaal verdieners zijn, die gelukkig zijn met het staatssysteem, terwijl er weinig onder modaal verdieners zijn die voor het privésysteem zullen kiezen.
De arme piet kijkt door de vingers dat de staat 80% van de pensioensgelden verkwanselt. Dat komt omdat men overal een herverdeelsleutel toepast. De mensen maken dus een beslissing over hun pensioenen gebaseerd op herverdeling.

Maak de herverdeling simpel: 1 enkele herverdeling, waarna de individuele diensten op hun doelstelling beoordeeld worden. Op die manier krijg je een veel beter beeld van waar er allemaal geldstromen naartoe gaan, en beperk je de hoeveelheid papierwerk drastisch.
Oud 18 oktober 2004, 15:59   #71
Spolpoel
Banneling

Standaard

[quote=ingenious]maar ik heb liever dat ze dan in een andere taal worden geinformeerd, zodat ze toch, samen met onze oudjes, kunnen deelnemen. dit werkt integratiebevorderend, en dat is toch wat je wil?

Ik heb liever dat ze NIET in een andere taal worden geïnformeerd. Dat moedigt enkel hun lamzakkigheid nog meer aan en is helemaal niet integratiebevorderend. Na 40 jaar wordt het stillekens aan tijd om de taal van het vaderland te leren. Enfin de taal van het vaderland op 'papier' ....
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 16:09   #72
ingenious

Standaard

[quote=Spolpoel]
Citaat:
maar ik heb liever dat ze dan in een andere taal worden geinformeerd, zodat ze toch, samen met onze oudjes, kunnen deelnemen. dit werkt integratiebevorderend, en dat is toch wat je wil?

Ik heb liever dat ze NIET in een andere taal worden geïnformeerd. Dat moedigt enkel hun lamzakkigheid nog meer aan en is helemaal niet integratiebevorderend. Na 40 jaar wordt het stillekens aan tijd om de taal van het vaderland te leren. Enfin de taal van het vaderland op 'papier' ....
ik zie bv. mijn grootouders nu niet direct nog een nieuwe taal leren. ze kunnen wel een beetje leren, maar een taal volledig onder de knie krijgen, zal hun niet meer lukken. laten we daar niet naief in zijn. jammer dat die allochtone senioren niet eerder nederlands geleerd hebben, maar daar is niets meer aan te veranderen. maar moet je ze daarom in de kou laten staan? als ze deelnemen aan activiteiten, samen met vlaamse senioren, maken ze nog de meeste kans een beetje nederlands te leren, me dunkt.

Citaat:
Oud 18 oktober 2004, 16:39   #73
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
De arme piet kijkt door de vingers dat de staat 80% van de pensioensgelden verkwanselt. Dat komt omdat men overal een herverdeelsleutel toepast. De mensen maken dus een beslissing over hun pensioenen gebaseerd op herverdeling.

Maak de herverdeling simpel: 1 enkele herverdeling, waarna de individuele diensten op hun doelstelling beoordeeld worden. Op die manier krijg je een veel beter beeld van waar er allemaal geldstromen naartoe gaan, en beperk je de hoeveelheid papierwerk drastisch.
Pensioen is dan een slecht voorbeeld. Omdat dit zowat de enige uitkering is die bijdrageafhankelijk is (toch tot een bepaalde grens).
Maar uiteindelijk was mijn punt wel het verschil in premie bij een privéverzekering (iedereen dezelfde) en den rsz (loongebonden bijdrage - met dan nog wat sociale correcties, zodat degenen die het meest bijdragen, het minste terugtrekken). De ziekteverzekering is hier een veel mooier voorbeeld.
Oud 18 oktober 2004, 16:48   #74
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pensioen is dan een slecht voorbeeld. Omdat dit zowat de enige uitkering is die bijdrageafhankelijk is (toch tot een bepaalde grens).
Maar uiteindelijk was mijn punt wel het verschil in premie bij een privéverzekering (iedereen dezelfde) en den rsz (loongebonden bijdrage - met dan nog wat sociale correcties, zodat degenen die het meest bijdragen, het minste terugtrekken). De ziekteverzekering is hier een veel mooier voorbeeld.
Pensioenen is idd niet het beste voorbeeld; toch wordt erin herverdeeld.
Oud 18 oktober 2004, 16:51   #75
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is geen enkel probleem, integendeel. Indien men aan herverdeling wenst te doen, moet men dat niet via allerlei omwegen - bijv. via de ziekteverzekering - te doen.

Indien men van oordeel is dat iedereen recht heeft op een minimale zorg dan dient men er maar voor te zorgen dat iedereen in staat is om zich een verzekering aan te schaffen die daar in voorziet.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 16:53   #76
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
seg weet aub eens wat je wil, het zal de discussies iets makkelijker maken. als allochtone samen met autochtonen deelnemen aan initiatieven voor senioren, kan dit alleen maar de integratie bevorden. en dat is toch wat je wil? of niet?
Integratie is nog iets meer dan schaamteloos aanschuiven met autochtonen die hun leven lang hebben gewerkt en betaald voor hun pensioen. We hebben het hier niet over die allochtonen die hier ook jarenlang hebben gewerkt, geleefd en betaald maar over werkloze nietsnutten, "familieherenigingen" die meteen na de reis op zoek gaan naar het ocmw, naar allochtonen die hun op leeftijd gekomen ouders naar hier halen, en ze wat later dumpen aan de ocmw-poort op kosten van onze gemeenschap. Sommigen hier doen steeds maar opnieuw alsof ze niet weten dat het over dat soort lieden gaat, en zo kun je blijven zeveren nietwaar?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 16:54   #77
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
En dat is geen enkel probleem, integendeel. Indien men aan herverdeling wenst te doen, moet men dat niet via allerlei omwegen - bijv. via de ziekteverzekering - te doen.

Indien men van oordeel is dat iedereen recht heeft op een minimale zorg dan dient men er maar voor te zorgen dat iedereen in staat is om zich een verzekering aan te schaffen die daar in voorziet.
Vwala.
Oud 18 oktober 2004, 16:55   #78
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zie bv. mijn grootouders nu niet direct nog een nieuwe taal leren. ze kunnen wel een beetje leren, maar een taal volledig onder de knie krijgen, zal hun niet meer lukken. laten we daar niet naief in zijn. jammer dat die allochtone senioren niet eerder nederlands geleerd hebben, maar daar is niets meer aan te veranderen. maar moet je ze daarom in de kou laten staan? als ze deelnemen aan activiteiten, samen met vlaamse senioren, maken ze nog de meeste kans een beetje nederlands te leren, me dunkt.
Maar uw grootouders wonen dan ook al niet een paar generaties in een ander land, en indien dit zo wel is, dan vraag ik mij toch af, wat er scheelt met uw grootouders. En vraag mij nog meer af, of ze dan, na een paar generaties een asociale levenswijze gevoerd te hebben, zij nog behoefte hebben om deze taal te leren, en op een sociale manier met de vlaamse senioren om te gaan. Maar kom als zij er behoefte aan hebben, mij niet gelaten. Zolang men maar geen grootouders begint in te voeren, om hier in extremis nog geintegreerd te raken.
Trouwens, waarom integratie. Dat is omdat vele allochtonen, in de werkloosheid verzeild geraken en blijven, terwijl zij wel nederlands spreken, toch zo gebonden zijn aan hun eigen cultuur en levenswijze, dat men niet van integratie kan spreken.
Oud 18 oktober 2004, 16:57   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb het artikel goed gelezen, en het enige dat ik kan concluderen is dat ik nog steeds niet weet wat er eigenlijk gebeurd is. jij wel?

ter info, antwerpen schrijft zijn bewoners wel degelijk aan over zulke initiatieven. wij krijgen normaal infobrochures in de bus. maar blijkbaar helpt dit niet om de marrokaanse gemeenschap erbij te betrekken. een mogelijke barriere is inderdaad de taal. dit is zeer jammer. maar ik heb liever dat ze dan in een andere taal worden geinformeerd, zodat ze toch, samen met onze oudjes, kunnen deelnemen. dit werkt integratiebevorderend, en dat is toch wat je wil?

waarop dit met de turkse gemeenschap wel gelukt is, maar niet met de marrokaanse, weet ik niet, en jij evenmin. maar dat houdt jou natuurlijk niet tegen allerlei conclusies te trekken hé.
Bali wenste te weten wat de schepen onderneemt om allochtone ouderen te informeren over de stedelijke senioreninstellingen. De schepen moest haar teleurstellen.
Bali stelde vast dat allochtone senioren de initiatieven van de stad voor senioren niet kennen. Daarom drong ze bij Van Wallendael aan om daar dringend iets aan te doen.
"Ik heb de verschillende gemeenschappen naar suggesties gevraagd", zei Van Wallendael. "Alleen van de Unie van Turkse Verenigingen ontving ik een antwoord. Met deze gemeenschap is een normale samenwerking mogelijk. De organisatie 'Aandacht voor Senioren' heeft al enkele projecten lopen met de Turkse senioren. Kleinschalig, maar ze zijn er. Van onze Marokkaanse stadsgenoten kreeg ik geen sluitend antwoord."

Bali was niet tevreden met het antwoord. "Uw antwoord is beledigend en vernederend. Ofwel praten we naast elkaar, ofwel wilt u gewoon niets doen voor de Marokkaanse senioren. We mogen niet lang meer wachten, want de groep van allochtone senioren blijft groeien."

Wat zou Fatimaatje niet begrepen hebben in de zin: "Ik heb[size=4] de verschillende gemeenschappen [/size]naar suggesties gevraagd"

Wat heeft Fatimaatje verstaan dat ze vindt dat dit beledigend en vernederend is???????
Wat zou ze dan wèl willen dat er met haar marokkaanse landgenoten gedaan wordt?

Vraag jij je dat niet af? ik wel!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2004, 17:06   #80
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat is er knuppel, slechte avond gehad?

kijk, nog jij, nog ik weten waar het over gaat obv zo'n klein artikel. we weten niet wat er mis liep.

Als ik goed begrepen heb heeft Circe niet gezegd dat integratie niet goed is.
Alleen dat ze niet meer kansen en informatie moeten krijgen.
Waarom doet de Moslim gemeenschap zelf niet meer moeite om hun leden warm te maken voor bestaande projecten?
Knuppel heeft gelijk, waar er iets te rapen valt, daar is de doorsnee Marokkaan beter over ingelicht dan de doorsnee Vlaming. Wie brengt ze daarvan op de hoogte ?

Laatst gewijzigd door Bobke : 18 oktober 2004 om 17:07.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be