![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed van België!
Alleen is hier weer eens het bewijs geleverd hoe onverdraagzaam de islam is. Ze willen alle christenen weg uit het Midden-Oosten. Maar het zal hen niet lukken. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 juli 2015 om 11:46. |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het enige wat een uitroeiing van de christenen uit het Midden Oosten kan vermijden is Israël (waar het christendom groeit) en een eigen christelijke staat. Anders is er geen toekomst meer voor christenen in het Midden Oosten. |
|
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is reeds een soort "christelijke" staat in het Midden-Oosten, namelijk Libanon waar de Christenen tot op heden (voor hoe lang nog?) in de meerderheid zijn.
|
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wel eens zou kunnen is een strategische samenwerking tussen Israël en de Libanese en andere Christenen in het M.O.
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vogens wiki 40% christenen en 57% islamieten (waarvan ongeveer de helft soennieten en sjiieten) Maar christenen zijn daar over het algemeen hoger opgeleid (= lager geboortecijfer) en met de komst van reeds meer dan een miljoen overwegend syrische moslims, zal ook daar hun toekomst verslechteren. De meeste Libanese christenen wonen trouwens in Brazilië. |
|
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoorde deze morgen op de radio dat de antisemitische Hamas-knuffelaarster Brigitte Hermans van Broederlijk Delen met deze redding van Christenen uit Aleppo niet onverdeeld gelukkig was...
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zij zoeken hun heil meer bij Hezbollah en Assad omdat ze door hen met rust gelaten worden en beschermd worden tegen IS. Zouden ze met Israël collaboreren, zijn ze een vogel voor de kat. Het is aan het Westen om een christelijke staat te vestigen in het Midden Oosten. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de burgeroorlog misschien, maar sindsdien zijn er nogal wat het land ontvlucht.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Bs'd
Bij de balkanisering van het Syrië, Irak en evt Libanon... Koerdistan bevrijden, Assad laten regeren over Alawistan, sjiitische Arabische republiek in Irak, christelijke staat ergens waar dan ook bv onderdrukte assyrische christenen, of onderdrukte christenen uit pakistan/egypte kunnen naartoe emigreren en een staat voor soennieten. De huidige grenzen kloppen niet en zijn een oorzaak van de vele miserie. |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je moet volgens mij al flink gestoord zijn om daarin een succes te zien...
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De kruistochten hebben het einde van het Byzanthijnse rijk ingeluid. De Turken zijn er de kruisvaarders heel erkentelijk voor. De reconquista was dan toch van een ander kaliber. Edit: vanuit puur theologisch standpunt dan toch...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 9 juli 2015 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk waren de kruistochten finaal een mislukking. Maar Thuleander had het niet zozeer over de kruistochten. Wel over de eeuwenlange strijd die Europa heeft moeten voeren om de moslims uit Europa te houden. Wat eigenlijk nooit 100% gelukt is, gezien de Turkse bezetting van de Balkan.
|
![]() |