Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2015, 23:59   #61
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pijpenstoker Bekijk bericht
Je flanellen condooms toch niet vergeten mee te nemen.
Ik heb hier wel een paar flanellen hemden liggen, maar condooms zijn meestal in latex.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 00:06   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Abraham gezien ? Wat is dat vcor zever ?
ik probeer mij helemaal niet dood te zuipen.
Ik drink gewoon veel liever
Maar dat kan nog heel lang duren hoor...Ik heb geen haast.
Ik wil alleen niet eindigen zoals een kamerplant die men vergeten heeft water te geven , in een Belgisch oudmannekeshuis, met een paar kinderen die enkel wachten tot ik mijn laatste adem uitstoot om de laatste resten van mijn zuur verdiende centen te erven.
Ik wacht mijn laatste uur liever af onder een parasol, met een koele fles bier binnen handbereik.
Juist....

En wat de rest van je getrol betreft: wie een broertje dood heeft aan werken zal niet gek veel na te laten hebben. Iemand die nooit anders dan geparasiteerd heeft op de maatschappij mag volgens de Belgische wet misschien ook nog recht hebben op een pensioen, het zal niet van die grootte zin dat hij daar elders grote sier mee kan maken. Behalve misschien in een derde wereldland, maar daar maken ze je een kopje kleiner voor een habbekrats. Niet dat het je niet gegund is, hoor. Vooral DOEN!

Je bent naar eigen zeggen bijna 50 jaar oud en kinderloos. De kans dat er ooit kinderen zullen zitten te wachten tot je de pijp uitgaat wordt dus erg klein. Op kleinkinderen die je met kerstmis komen bezoeken in het hutje van stortafval dat jij je kan permitteren van jouw Belgische minimumpensioentje hoef je dus evenmin te rekenen.

Hoogtijd dus om als de vliegende bliksem te vertrekken naar het land van je dromen.
Wat houdt je eigenlijk tegen om de koe bij de horens te vatten?
Zit je op droog zaad?
Of hoop je nog voor je zestigste je uitkering te ruilen voor een minimumpensioen?

Vraag anders eens aan Eno hoe hij het op El Hierro redt. Uit wat ik gelezen heb van iemand die hem kent krijg ik niet de indruk dat hij zich met een schare meeëters kon omringen dankzij zijn inkomen uit Belgique.
Oud 22 juli 2015, 00:16   #63
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Juist....

En wat de rest van je getrol betreft: wie een broertje dood heeft aan werken zal niet gek veel na te laten hebben. Iemand die nooit anders dan geparasiteerd heeft op de maatschappij mag volgens de Belgische wet misschien ook nog recht hebben op een pensioen, het zal niet van die grootte zin dat hij daar elders grote sier mee kan maken. Behalve misschien in een derde wereldland, maar daar maken ze je een kopje kleiner voor een habbekrats. Niet dat het je niet gegund is, hoor. Vooral DOEN!

Je bent naar eigen zeggen bijna 50 jaar oud en kinderloos. De kans dat er ooit kinderen zullen zitten te wachten tot je de pijp uitgaat wordt dus erg klein. Op kleinkinderen die je met kerstmis komen bezoeken in het hutje van stortafval dat jij je kan permitteren van jouw Belgische minimumpensioentje hoef je dus evenmin te rekenen.

Hoogtijd dus om als de vliegende bliksem te vertrekken naar het land van je dromen.
Zit je op droog zaad?
Of hoop je nog voor je zestigste je uitkering te ruilen voor een minimumpensioen?

Vraag anders eens aan Eno hoe hij het op El Hierro redt. Uit wat ik gelezen heb van iemand die hem kent krijg ik niet de indruk dat hij zich met een schare meeëters kon omringen dankzij zijn inkomen uit Belgique.
Hoho, wat een drieste uitval !
Wie zegt dat ik van een uitkering leef ? Daar weet jij toch niks van ? En dat minimumpensioen heb ik ook al niet nodig.
Ik heb nu al geld genoeg om te vertrekken, mijnheer of madam ( dat is me niet helemaal duidelijk ).
Maar voor het moment wil ik nog wat in België blijven.
Ik heb nog geen last van rhumatismes.
Het is ook niet een geschikte periode om mijn huis te verkopen vind ik. Maar binnen nu en tien jaar kan er heel wat veranderen.
En ga nu maar een lekkere koude douche pakken om af te koelen.
Ik ga immers niet met het geld van de sociale hulp lekkerlui leven in de tropen...Dat was het toch dat je zo nijdig over werd, hé ?
En nog iets : dit is de laatste keer dat je mij zo onbeleefd aanspreekt, begrepen ? Vanaf nu ga ik uw agressieve en onbeschofte berichten rapporteren.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 02:15   #64
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Maar neen... Dat zit anders.

Als ze de pensioenen van degenen die niet in belgie wonen en leven intrekken gaat ge veel geld moeten meepakken naar ginder. Daarom, 't is duur...
Op een overheidspensioen rekenen is nogal ridicuul. Uzelf indekken is de boodschap en als er via de overheid maandelijks een overschotje bijkomt -> pak frit/ een klein bordje tapa's/ kippenbil moambe/ zakje maniok/ bol rijst extra mee kopen.

Basisregel: nooit op anderen rekenen en zeker niet op uw staatsstructuren.
Oud 22 juli 2015, 03:03   #65
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ideaal land voor pensioen.

betaalbaar
goede gezondheidszorg
een goede culturele scene
persoonlijke vrijheden (sluit ook een aantal zogezegd 'ontwikkelde' landen bijna uit)
goed klimaat (niet te warm of te koud/ maar liever een kachel dan een airconditioning)
niet te verontreinigd (uitlaatgassen, chemische industrie dichtbij...)
gezond voedsel (niet te veel industriële landbouw dus)
niet te overbevolkt (zorgt dikwijls voor te veel beperkingen vrijheid)
familie niet te ver weg
niet te veel kortzichtige empathieloze "ik heb mijn rijkdom aan mezelf te danken" egocentrische nonsens
Niet te sterke "get of my property" bezitsdrang
niet te veel verschil tussen arm en rijk (ik hou niet van onrecht)
vreedzame samenleving (niet te veel moorden, inbraken en dergelijke)
geen angstige maar wel een blijde bevolking (de bedompte gezichten in Zaventem herinneren me er steeds aan dat ik terug in België ben)
mooie natuur
ergens waar ik de taal begrijp
vrije tijd en mogelijkheden er iets mee te doen
mogelijkheden samen te werken aan een toekomst (hoop, dromen en opbouw ipv van afbouw van het verworvene)
kunnen sterven met een glimlach en met geliefden rond me.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 juli 2015 om 03:09.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 03:47   #66
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Thailand, Sjakamakka of elders, dat zijn uw zaken niet.
Voor je pensioen heb je afgedragen. Waar je je zelf verdiende geld opdoet gaat niemand iets aan.
Dat is alsof uw baas zou zeggen : hier is uw pree, maar je krijgt ze enkel als je ze in mijn winkels gaat uitgeven.
Screw it. Je eigen kapitaal op een groepsverzekering neem je op en doe je mee wat je wil. Maar in een repartitiestelsel kan/mag de overheid parameters bepalen. En de werkende belgen hun landgenoten laten afdragen om een opa in thailand te gaan laten hoereren is iets dat best mag uitgesloten worden.

Dringend tijd dat de overheid er werk van maakt om na te gaan welke gepensioneerden hun pensioen laten uitbetalen in niet-EU landen, en dan nagaan of daar een verdrag mee bestaat of niet.

Dat kan nog een mooie besparing opleveren.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 03:51   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn Annette/Manfred story gelezen, zeker?

Idd héél herkenbaar....
Die namen zeggen me niet direct iets...
Maar ik herinner me dat Eno2 eens een uitleg zat te doen met een hele opsomming van de groentes die hij at, allemaal gratis van uit de tuin van de buurvrouw/huisbazin.
Oud 22 juli 2015, 03:58   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar is een mouw aan te passen. Officieel in Belgique blijven wonen, maar officieus elders. Om de drie maanden even de dichtsbijzijnde grens oversteken en onmiddellijk rechstomkeer maken, en je bent weer voor drie maanden gerust. Zo deden dat in alle geval een aantal Belgen die destijds in Zuid-Spanje "woonden".
De oversteek van Algeciras naar Ceuta duurt maar een goed uur. Daar staken ze de grens met Marokko even over, en ze hadden de nodige stempel waarmee ze opnieuw drie maanden in Spanje konden blijven.

Zo leefde er in Monda, een dorpje in de bergen niet ver van Marbella, een Belg op "alternatieve" wijze in afwachting van de verjaring van zijn veroordeling.
Een Belgische Italiaan dacht dan weer twee vliegen in één klap te slaan door drugs de Marokkaans/Spaanse grens over te smokkelen. Hij werd gepakt en was niet voor drie maanden gerust, maar voor tien jaar. In een Spaanse gevangenis.

Je denkt toch niet dat alleen een Belgische nazi-collabo zoals Leon Degrelle er in slaagde om in Zuid-Spanje als God in Frankrijk te leven? Er wonen daar trouwens niet alleen hopen Belgen niet officieel maar wel ongestoord. Ook een pak Duitsers en een hoop Engelsen. De meesten keren ofwel regelmatig eens naar hun land terug, ofwel voorgoed nadat ze gezondheidsproblemen krijgen.
Ik vrees dat daar weinig tegen te doen is : spanje is een EU land.
Oud 22 juli 2015, 04:00   #69
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik probeer mij helemaal niet dood te zuipen.
Ik drink gewoon veel liever dan te gaan werken.
Ik wil alleen niet eindigen zoals een kamerplant die men vergeten heeft water te geven , in een Belgisch oudmannekeshuis, met een paar kinderen die enkel wachten tot ik mijn laatste adem uitstoot om de laatste resten van mijn zuur verdiende centen te erven.
Ik wacht mijn laatste uur liever af onder een parasol, met een koele fles bier binnen handbereik.
Over dat fenomeen mag de pensioencommissie zich eens ernstig buigen. Hier zit een belangrijke besparing in.
Oud 22 juli 2015, 06:06   #70
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Screw it. Je eigen kapitaal op een groepsverzekering neem je op en doe je mee wat je wil. Maar in een repartitiestelsel kan/mag de overheid parameters bepalen. En de werkende belgen hun landgenoten laten afdragen om een opa in thailand te gaan laten hoereren is iets dat best mag uitgesloten worden.
Dringend tijd dat de overheid er werk van maakt om na te gaan welke gepensioneerden hun pensioen laten uitbetalen in niet-EU landen, en dan nagaan of daar een verdrag mee bestaat of niet.
Dat kan nog een mooie besparing opleveren.
Ahja? En waarom zou ik reeds decenia + vanuit het niet EU buitenland, bijdragen aan uw regionale onder de kerktoren levende autochtone gepensioneerden blijven betalen dan?
Betaal jij er het surplus voor?
Oud 22 juli 2015, 08:25   #71
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ahja? En waarom zou ik reeds decenia + vanuit het niet EU buitenland, bijdragen aan uw regionale onder de kerktoren levende autochtone gepensioneerden blijven betalen dan?
Betaal jij er het surplus voor?
Ik weet niet voor wat jij aan het betalen bent, aangezien ik je statuut niet ken.

Maar je stelt een interessant probleem. Nu zijn er duizenden expats (ik spreek nu over tijdelijke expats) die bv in Dubai wonen en werken. Die verzekeren zich daar privé, omdat er niets van overheidswege voorzien is.
Ze zorgen ervoor dat ze fiscaal geen enkele verplichting hebben in belgië en betalen dus nul komma nul belasting.
Maar... jammer genoeg kunnen die mensen mits het betalen van een bijzonder lage bijdrage hun sociale rechten in België vrijwaren. En wat krijg je dan ? Medisch toerisme.
Als mijnheer een operatie moet ondergaan ==> de vlieger op naar België waar medische zorgen spotgoedkoop zijn terwijl ze in het midden oosten onbetaalbaar zijn. Als mevrouw blijkt kanker te hebben, ==> de vlieger op naar België waar de behandeling betaalbaar is, in tegenstelling tot het MO waar je kunt creperen tenzij je echt rijk bent.
Deze mensen die nul komma nul belasting betalen, waar denk je dat die hun kinderen naar de universiteit laten gaan ? In België natuurlijk ! Lekker goedkoop toch ? Enkel het inschrijvingsgeld en voor de rest : gratis !

Slotsom : de expat gaat zijn productieve jaren in het buitenland doorbrengen, kan daar rijk worden, maar als het noodlot toeslaat of de ouderdomskwaaltjes steken op is een vliegtuigticket snel geboekt. Puur profitariaat.
Oud 22 juli 2015, 08:33   #72
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 juli 2015 om 08:43.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 08:42   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist....

Zit je op droog zaad?

Is dat zo ? Het groot kapitaal wordt zelden vergaart door hard te werken. Met hard werken kan je wel wat centjes sprokkelen maar niet meer dan dat.Waar je wieg staat is veel belangrijker voor je verdere financiële toekomst.
En als je wieg dan toch niet stond waar je toekomst financieel verzekerd is en je toch heel veel geld wil verdienen.....kan je best overwegen om niet hard te werken...maar eerder door te spelen....Met spelen verdien je veel meer.....Met geld spelen....met lullen spelen.....met ballen spelen...voetbal of basket of gofballetjes maakt niet uit....met een instrument spelen....en vooral met met de belastingen hun voeten te spelen.
Oud 22 juli 2015, 08:46   #74
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet voor wat jij aan het betalen bent, aangezien ik je statuut niet ken.

Maar je stelt een interessant probleem. Nu zijn er duizenden expats (ik spreek nu over tijdelijke expats) die bv in Dubai wonen en werken. Die verzekeren zich daar privé, omdat er niets van overheidswege voorzien is.
Ze zorgen ervoor dat ze fiscaal geen enkele verplichting hebben in belgië en betalen dus nul komma nul belasting.
Maar... jammer genoeg kunnen die mensen mits het betalen van een bijzonder lage bijdrage hun sociale rechten in België vrijwaren. En wat krijg je dan ? Medisch toerisme.
Als mijnheer een operatie moet ondergaan ==> de vlieger op naar België waar medische zorgen spotgoedkoop zijn terwijl ze in het midden oosten onbetaalbaar zijn. Als mevrouw blijkt kanker te hebben, ==> de vlieger op naar België waar de behandeling betaalbaar is, in tegenstelling tot het MO waar je kunt creperen tenzij je echt rijk bent.
Deze mensen die nul komma nul belasting betalen, waar denk je dat die hun kinderen naar de universiteit laten gaan ? In België natuurlijk ! Lekker goedkoop toch ? Enkel het inschrijvingsgeld en voor de rest : gratis !

Slotsom : de expat gaat zijn productieve jaren in het buitenland doorbrengen, kan daar rijk worden, maar als het noodlot toeslaat of de ouderdomskwaaltjes steken op is een vliegtuigticket snel geboekt. Puur profitariaat.
Waarom dat zijn en blijven toch Belgen ? Het zijn onderdanen van de Belgische staat.Er zijn anders wel anderen gevallen van profitariaat als je het mij vraagt.
Oud 22 juli 2015, 09:04   #75
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
.Er zijn anders wel anderen gevallen van profitariaat als je het mij vraagt.
en nog geen klein beetje. Er lopen er hier in deze draad zelfs een paar rond, die er alles aan doen om zoveel mogelijk geld te krijgen van de staat, zonder er ook maar een klop voor te doen.

Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 09:06   #76
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
en nog geen klein beetje. Er lopen er hier in deze draad zelfs een paar rond, die er alles aan doen om zoveel mogelijk geld te krijgen van de staat, zonder er ook maar een klop voor te doen.
Om over de + 50.000 per jaar die hier komen aangewaaid of aangespoeld nog te zwijgen.... kost, inwoon en gratis medische verzorging.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 09:16   #77
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik probeer mij helemaal niet dood te zuipen.
Ik drink gewoon veel liever dan te gaan werken.
Allemaal om u te onttrekken aan het babysitten op de kleinkinderen, ja.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2015, 09:16   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat zo ? Het groot kapitaal wordt zelden vergaart door hard te werken. Met hard werken kan je wel wat centjes sprokkelen maar niet meer dan dat.Waar je wieg staat is veel belangrijker voor je verdere financiële toekomst.
En als je wieg dan toch niet stond waar je toekomst financieel verzekerd is en je toch heel veel geld wil verdienen.....kan je best overwegen om niet hard te werken...maar eerder door te spelen....Met spelen verdien je veel meer.....Met geld spelen....met lullen spelen.....met ballen spelen...voetbal of basket of gofballetjes maakt niet uit....met een instrument spelen....en vooral met met de belastingen hun voeten te spelen.
Je bedoelt dat Griezel tot het soort behoort dat jij hierboven beschrijft?
Oud 22 juli 2015, 09:17   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom dat zijn en blijven toch Belgen ? Het zijn onderdanen van de Belgische staat.Er zijn anders wel anderen gevallen van profitariaat als je het mij vraagt.
Je bedoelt dat profiteurs het recht hebben om op de gemeenschap te parasiteren omdat ze Belg zijn?
Oud 22 juli 2015, 09:20   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zo is dat maar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be