![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat om de toepassingen he, en dan zien we toch een duidelijk overwicht voor het MS ecosysteem voor bedrijfstoepassingen (om over games nog maar te zwijgen). Voor wat betreft mail is Microsoft Exchange ongenaakbaar, ver buiten competitie ( bestaat die in feite zelfs nog? Ooit eens gekeken naar Zimbra maar dat was het toch ook niet om het licht uit te drukken). en dus zit je met outlook, of je moet beginnen klooien met thunderbird maar dat is dus : klooien. Vergeet ook niet wat op een gouden bordje hangt op elke it-manager zijn bureau : nobody got ever fired for choosing microsoft. En dat heeft een reden. ![]() Dat er een prijs aanhangt is zeker, en dat is ook te verantwoorden, kwaliteit en een gegarandeerde supportlijn kosten geld. Ik kan u garanderen dat in vele kringen nog altijd het idee bestaat : als het gratis is KAN het niet kwalitatief zijn. If you, pay peanuts you get monkeys zeggen ze, dat geld ergens ook voor OS'en. (Voor hobby en prive is fedora overigens mijn favoriet, maar daar hangt geen productie of output van af ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 4 augustus 2015 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De astronauten van het internationale ruimtestation (ISS) zullen binnenkort hun Windows-laptop voor een laptop met Linux inruilen, aangezien er besloten is om op het open source besturingssysteem over te stappen. "We migreren functies van Windows naar Linux, omdat we een besturingssysteem nodig hebben dat stabiel en betrouwbaar is", zeg Keith Chuvala van United Space Alliance. Volgens het bedrijf, dat werkzaamheden voor NASA verricht en ook bij de operaties van het ISS is betrokken, biedt Linux meer controle. "Als we moeten patchen of aanpassen, dan kunnen we dat ook." Robot Chuvala is de leider van de Laptops en Netwerk Integratie Teams, en houdt zich bezig met het schrijven en integreren van software voor het OpsLAN van het ISS. Dit is een netwerk van laptops dat het ISS-team van belangrijke mogelijkheden voorziet om dagelijkse taken uit te voeren, zoals het bepalen van de locatie van astronauten, inventaris en gebruikt materiaal tot het bedienen van de apparatuur om foto's en video's te maken. De tientallen laptops die Chuvala beheert en al Linux draaien zullen van een wetenschappelijke Linux-distributie op Debian 6 overstappen. Naast de ondersteuning van de laptops zal het team ook R2 gaan ondersteunen, de eerste humanoid robot in de ruimte. De robot draait op Linux en kan zowel door de astronauten aan boord als de grondstations worden bestuurd. Bron Ik bedoel maar, behalve voor laptops en pc's voorzien om op seniorennet te surfen, behalve voor bedrijven met CEO's die geen kaas gegeten hebben van computers is Microsoft not done. Zelfs het Amerikaanse leger is overgeschakeld op Linux, stel u maar eens voor met Windows midden in de strijd tienduizend updates krijgen waar niks tegen te doen is . ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 augustus 2015 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() U praat als een religieuze zeloot, ik praat als een rationele decisionmaker, beide zijn duidelijk incompatibel. Misschien eens vragen in Munchen, waar ze natuurlijk geen fluit weten van pc's, hoe hun ervaring is na 10 jaar limux? http://www.neowin.net/news/munich-ge...ack-to-windows Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 4 augustus 2015 om 13:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp uw liefde voor Linux. Het is een elegante, open source, stuk software/OS. Maar te beperkt kwa software voor mij, zowel professioneel als prive (games). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Kijk ik geloof dat er nu redelijk wat spellen zijn die op linux draaien hoor, je moet weten de meeste gamaservers draaien ook op linux, maar ik heb altijd beweerd diegene die een soort directX kan uitvinden voor linus wordt stinkend rijk en al die geeks en freaks stappen over op linux geloof me maar. En BTW hier is de linux download voor steam En toen ik nog een fervent Gamers was draaide ik windows en Linux op dezelfde harde schijf, opgedeeld in 2 partities.
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
realistisch zijn helpt, doorsnee gebruikers zijn geen tech-nerds die boven hun toetsenbord leven. Ik ken mensen die nog werken met dos-toepassingen die geschreven zijn eind jaren 80, al 25 jaar lang. Als dat werkt en goed genoeg is, waarom veranderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Ze kunnen zelf weinig tot niets verkeerd doen. Het enige dat ik moet doen is af en toe de updates binnenhalen. Mijn vrouw zou haar laptop van het werk waar uitsluitend bedrijfssoftware op staat van tijd tot tijd het raam willen uitsmijten. Na een half jaar is dat ding niet meer vooruit te branden en laat ze er een nieuwe image opzetten wat haar opnieuw een paar maanden gemoedsrust geeft. Haar prive-laptop met eveneens Linux heeft daar geen last van. Verder heb je gelijk. Het is inderdaad niet voor iedereen en voor alle toepassingen de beste keuze.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 4 augustus 2015 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]() Grrrrrr. Verdorie met al dat gezever heb ik juist mijnen patattenschiller mee gefrituurd. ![]()
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 4 augustus 2015 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Laat ons maar gerust stellen dat Ubuntu makkelijker, goedkoper (gratis) en stabieler is dan eender welke Windows.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik koop elke 4 �* 5 jaar een nieuwe laptop met een Windows OS dat minstens 1 jaar in gebruik is + MS Office (voor ongeveer 700 Euro). De jongste 15 jaar heb ik nooit problemen met het OS of wat dan ook gehad. Kostprijs per uur gebruik=verwaarloosbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
En met al die geheime documenten, u bent toch op de hoogte dat Windows zo lek ik als een zeef en dat het gebruik van IE om problemen vragen is. PS. Hoe zit het met uw virusscanner en de kostprijs plus de vertraging op uw pc? Ik heb geen virusscan. ![]()
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer. Laatst gewijzigd door Hoomer : 4 augustus 2015 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik gebruik ook geen IE of Outlook. Edit: als Android dezelfde software (voornamelijk games) aanbiedt heb ik niks tegen Android. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 augustus 2015 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() As a Mac user right now:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vroeger ook mac gebruikt en het is eigenlijk niet te geloven.
Toen (pre 2000) Apple OS kilometers superieur was aan Microsoft OS gebruikte (bijna) niemand het. Nu Windows even goed is, is het fashionable om een Macbook te hebben. Ik begrijp al dat gezeur over Windows niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Applefans...
Ik wacht tot in september om me een nieuwe laptop te kopen met W10. Apple is trouwens veel te duur voor goed gemarketeerde brol, de processoren in hun notebooks zijn toch al lang niet meer die van vroeger? En over de stevigheid van de Iphone zullen we het maar niet hebben.
![]() |
![]() |