Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2015, 08:03   #61
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Na een maand ziekte betaalt een firma geen cent meer voor een zieke.
Maar zoals steeds zijn er mensen die misbruik maken van het systeem. Als een werknemer na 3/4 weken ziekte terug enkel dagen of weken komt werken gaat weer een nieuwe periode van gewaarborgd loon in. De werkgever loopt zo bv het risico een jaar loon te moeten betalen voor een werknemer die slechts een half jaar werk leverde. En hij kan die werknemer niet vervangen. Ik denk niet dat ge elke werknemer zo maar door een interimmer met een weekcontract kunt vervangen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 08:36   #62
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Maar zoals steeds zijn er mensen die misbruik maken van het systeem. Als een werknemer na 3/4 weken ziekte terug enkel dagen of weken komt werken gaat weer een nieuwe periode van gewaarborgd loon in. De werkgever loopt zo bv het risico een jaar loon te moeten betalen voor een werknemer die slechts een half jaar werk leverde. En hij kan die werknemer niet vervangen. Ik denk niet dat ge elke werknemer zo maar door een interimmer met een weekcontract kunt vervangen.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 08:40   #63
tandem
Banneling

Standaard

In de praktijk
Citaat:
De Rotterdamse Pia laat het er niet bij zitten en maakt er melding van dat zij ondanks haar levensbedreigende ziekte 20 uur moet ‘participeren’ samen met vele andere zieke mensen. Regelmatig worden schrijnende gevallen openbaar, waar mensen door overheidsdienaren worden mishandeld en zich verschuilen achter een wet (in dit geval de Participatiewet) alsof zij daardoor hun handen in onschuld kunnen wassen. Onderstaand een voorbeeld van de minachting van Rotterdamse ambtenaren voor de (zieke) medemens!

http://delangemars.nl/2015/08/15/rot...-participeren/
Oud 16 augustus 2015, 09:45   #64
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Is niet helemaal correct.

Als je om dezelfde ziekte thuis blijft dan ben je hervallen en krijg je maar 4 weken je gewaarborgd loon.

Val je steeds opnieuw ziek met een andere ziekte.... dan kunt ge u beter voorbereiden op een ontslag.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 09:45   #65
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
In de praktijk
http://www.jobat.be/nl/artikels/term...erk-te-zoeken/
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 09:50   #66
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Citaat:
Grayson zelf probeert vooral om alles een plaats te geven en zegt wel dat hij alle begrip heeft voor de beslissing van de overheid. Hij steunt de keuze van de overheid om prioriteiten te stellen en de uitkeringen uit te betalen aan degenen die het het meest nodig hebben.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 11:19   #67
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Interessant, laat ons de mens gewoon elimineren
Citaat:
Hij moet zijn zoektocht naar werk bovendien nauwkeurig documenteren en is verplicht om zich elke week te melden bij uitzendbureaus en andere diensten voor arbeidsbemiddeling. “Het is erg tijdrovend, en ik heb al zo weinig tijd. Ik zou veel liever vrienden en familie bezoeken voor ik sterf.”

http://www.jobat.be/nl/artikels/term...erk-te-zoeken/
Oud 16 augustus 2015, 12:00   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Iedere avond op een andere plek op de wereld een concert van 3 uren.....ondertussen soundchecken...reizen ..hotel in hotel uit....repeteren...studiowerk...inteviews..druk van de platenlobby....en ondertussen zien dat je creatief blijft.Ik denk eerlijk gezegd dat dat zeker heel hard werken is hoor.....Je zal er wel veel voor terug in de plaats krijgen maar het zo maar zien als wat leute maken zou ik toch niet durven denken zeker als je rekening houdt met de ontelbaren die de pijp uitgaan juist opdat ze niet verder konden met te leven onder die druk ....
Ook het overmatig gebruik van drank en andere drugs....is meestal gelinkt aan dit harde leven.
Maar ik kan best geloven dat wat muziek spelen onder vrienden helemaal niks vandoen heeft met wat supergroepen als Black Sabbath of Pink Floyd presteren.
Je denkt dat, maar in Berlijn , Londen of Edegem spelen is net hetzelfde. Dat de trip er naartoe anders is, dat is juist, maar dat is niet 'muziek spelen.'

Spelen is het gemakkelijke gedeelte.

Persoonlijk vind ik de repetitie het meest zenuwslopend. De drummer die niet tot vier kan tellen, de tweede gitarist die op de repetitie vraagt van 'hoe speel je die riff ook weer' of die een totale crapsolo speelt. En als je dan vraagt in welke toon hij speelt blijkt dat een A Maj toonladder te zijn die hij op het net gevonden heeft terwijl we een liedje in Mi Mineur aan het spelen zijn.

En die trekken dan nog smoelen als je ze eruit trapt.
Oud 16 augustus 2015, 12:13   #69
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je denkt dat, maar in Berlijn , Londen of Edegem spelen is net hetzelfde. Dat de trip er naartoe anders is, dat is juist, maar dat is niet 'muziek spelen.'

Persoonlijk vind ik de repetitie het meest zenuwslopend. De drummer die niet tot vier kan tellen, de tweede gitarist die op de repetitie vraagt van 'hoe speel je die riff ook weer' of die een totale crapsolo speelt. En als je dan vraagt in welke toon hij speelt blijkt dat een A Maj toonladder te zijn die hij op het net gevonden heeft terwijl we een liedje in Mi Mineur aan het spelen zijn.

Waarom negeerden goede muzikanten u steeds?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 12:17   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom negeerden goede muzikanten u steeds?
De man die geen Sol van een Do kent zal eens wat komen trollen.
Oud 16 augustus 2015, 12:18   #71
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De man die geen Sol van een Do kent zal eens wat komen trollen.
Moet men muzikant zijn om de vraag te stellen waarom goede muzikanten niet met jou wilden werken?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 12:19   #72
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet men muzikant zijn om de vraag te stellen waarom goede muzikanten niet met jou wilden werken?
Smaakt het?
Oud 16 augustus 2015, 12:22   #73
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je muzikanten gaat indelen in categorieën zoals 'goed' en 'slecht' zou dat aangewezen zijn, anders ben je maar wat aan het trollen.

Ik wil ook wel wat zeveren over bijvoorbeeld de ronde van Frankrijk maar ik ken van dat onderwerp niets af, net zoals jij niets kent van muziek.
Oud 16 augustus 2015, 12:25   #74
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Smaakt het?
Hij begint meer en meer op 'an etter Jack' te lijken.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 16 augustus 2015 om 12:25.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 12:25   #75
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je muzikanten gaat indelen in categorieën zoals 'goed' en 'slecht' zou dat aangewezen zijn, anders ben je maar wat aan het trollen.
Tiens
Oud 16 augustus 2015, 12:26   #76
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Hij begint meer en meer op 'an etter Jack' te lijken.
Meer en meer?
Oud 16 augustus 2015, 12:27   #77
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Tiens
AJ en trollen???
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 12:30   #78
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
AJ en trollen???
De psychologie is gekend, niet echt om fier op te zijn maar dat wordt dan niet gezien door de trol in kwestie.
Oud 16 augustus 2015, 12:37   #79
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Toch heb ik de sterke indruk dat Bv Bruce Springsteen en zijn E Street Band totaal leeg zijn na een concert.....Ik hoor en lees toch ook dat mannen als een Sprinsteen of een Jagger ....worden getraind als sportmannen en er zich op zekere leeftijd ook naar verzorgen opdat ze het anders niet zouden volhouden.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2015, 12:44   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Toch heb ik de sterke indruk dat Bv Bruce Springsteen en zijn E Street Band totaal leeg zijn na een concert.....Ik hoor en lees toch ook dat mannen als een Sprinsteen of een Jagger ....worden getraind als sportmannen en er zich op zekere leeftijd ook naar verzorgen opdat ze het anders niet zouden volhouden.
Het kan goed zijn dat je 'leeg' bent na een optreden, niettemin blijf ik bij mijn standpunt, het spelen is het gemakkelijke gedeelte.

Oh, en nog iets, als het publiek begint te bewegen op uw muziek, dat is beter dan seks, net zoals applaus naderhand, beter dan seks.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be