![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het lijkt wel een tegenstrijdigheid: Duitsland was kei en keihard voor het Europese land Griekenland toen die nog niet zo lang geleden zijn schulden niet kon/wilde terugbetalen. Tegelijkertijd spelen ze wel het OCMW van Afrika/Arabië en eisen ze van de rest van Europa dat ze dat ook zijn...
Wat zou er daar achter zitten? |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In jullie werkelijkheid vandaag, JA! (En Uzelf betaalt ook want U leeft in dat systeem, tot nader order uit vrije wil.)
Fact.
|
|
|
#63 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En al die politici dat ons er voor stelde? Weldra op pensioen met miljoenen euro's op de rekening en paar duizend euro per maand pensioen. Daar hervormen wij nooit he? Laten we hun rekening eens bekijken en raadplegen alvorens ze ons treffen. Zo zal men wel 2x nadenken voor ze de mensheid willen afrippen. |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oftewel, die paar eurcentjes die via via afgeroomd zijn die gidnerachter terechtkomen zijn eigenlijk het punt niet.
|
|
|
|
#65 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar welk prijskaartje hangt er aan voordat iemand kan werken? Het gaat vaak over mensen die geen of amper scholing hebben, en dus, zelfs indien ze basis Nederlands spreken ( wat al een hele tijd duurt) zeer beperkt toegang blijven hebben tot een arbeidsmarkt waar al heel wat mensen met hetzelfde startkapitaal zonder werk zitten. Wanneer er ook nog kinderen zijn, al of niet hier, komen via gezinsvorming en hereniging nog meer mensen die vooral veel ondersteuning nodig hebben alvorens ooit te kunnnen meedraaien, de samenleving moet dus erg lang en op alle mogelijke domeinen investeren om mensen ook rendabel te maken binnen deze samenleving. Ik zie niet in wat er verkeerd aan zou zijn, dat burgers die dit betalen, de kosten van " nieuwe burgers" daar ook over nadenken, zeker wanneer er al zoveel huurproblemen zijn in grote steden, diversiteit weegt in het onderwijs, sociale zekerheid, en ook het samenleven met mensen die normen en waarden van allerlei uithoeken van de wereld meebrengen tot spanningen leidt onder mensen die hoe dan ook zelf maatschappelijk kwetsbaar zijn. |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1O9O euro leefloon en pakweg 6OO euro kindergeld (3 kinderen). Als je dan weet dat er gehuurd kan worden aan 15O euro , dan blijft er nog altijd dik 15OO euro over voor eten , elektriciteit , verwarming en water. Er zijn hier een pak mensen die het met minder moeten doen. Huren aan 15O euro of huren op de privé markt aan 9OO euro , dat scheelt wel een paar slokken op een borrel. Laatst gewijzigd door Pericles : 24 augustus 2015 om 10:33. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Banneling
|
We kunnen mss het Belgisch Volkslied veranderen,
o dierbaar Belgie, o heilig land der vluchteling of vreemde |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Banneling
|
Onze ziel en het hart dat zijt ge kwijt
Aan aanvaard het bloed van al die anderen Wees hun doel in jihad en arbeid Bloedt oh land in eendracht zit uw gebreken.... Vul aan? |
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar vind je het ook ok dat zij "halal-voedsel" gaan eisen in asielcentra ??? https://www.youtube.com/watch?v=HXYg...ature=youtu.be
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 24 augustus 2015 om 12:00. |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Het loont de moeite om nog even te 'genieten' van die dame: zij komt in beeld na 21 seconden: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2422115 Laatst gewijzigd door kwantum : 24 augustus 2015 om 12:24. |
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Banneling
|
Ja bannan
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vluchtelingenwerk Vlaanderen kreeg in 2O14 meer dan 141.OOO euro staatssubsidie . Men gaat toch geen instellingen blijven sudsidiëren die de politiek van de staat terzake ondermijnen ? |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn er voor minder dan dat gecolloceerd. |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Minister-President
|
AANTALLEN
Jaren aan een stuk breng ik hier steeds dezelfde boodschap. Onze aantallen zijn reeds lange tijd het optimaal aantal gepasseerd (zie ook : http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 ). Reeds jaren wijs ik op de gevolgen van deze overschrijding. Toenemende rellen, oorlogen, vluchtelingenstromen zijn er enkele van. En ja, hetgeen ik reeds jaren geleden voorspelde wordt elke dag steeds meer realiteit. Hetgeen dit veroorzaakt in deze thread en grotendeels ook over het ganse forum is een toenemende polarisatie, mss geldt deze polarisatie ook naar de rest van de maatschappij toe (ik heb alleszins deze indruk) Mijn eigen mening hieromtrent ligt ergens tussenin. Ik geloof niet dat alle vluchtelingen profiteurs zijn. Ik denk eerder dat er wel degelijk een heleboel ellende sommigen/velen van deze mensen boven het hoofd hangt als ze blijven waar ze zijn, tot zelfs het verliezen van hun leven. Voor een stuk begrip dus, maar ook begrip voor de mensen die geen zin hebben om nog maar eens een heleboel middelen te moeten gaan ophoesten voor iets dat een bodemloos vat lijkt te zijn. Ik denk dat mensen minder probleem zouden hebben om enige solidariteit aan de dag te leggen mocht dat laatste (bodemloos vat) anders zijn. De realiteit is echter anders, het vat waarvan je een tijdje terug nog kon aannemen dat er serieuse gaten in de bodem zaten neemt steeds meer de vorm aan van een vat waar nagenoeg elk noemenswaardig spoor van een bodem ontbreekt. De reden: onze aantallen die mondiaal bekeken veel te sterk ontspoord zijn en nog steeds verder ontsporen, dus langs die kant helaas geen hoop. En dus krijg je langs de ene kant steeds meer vraag naar hulp/solidariteit en langs de andere kant krijg je een zekere moeheid om te blijven steunen (omdat blijkbaar elke golf van steun steeds sneller opgevolgd wordt door een nieuwe en nog grotere crisis en de hieraan gekoppelde grotere vraag om steun/inspanning). Dit alles terwijl diegene die om steun gevraagd wordt zelf ook al niet zo heel veel overschotten meer heeft (Zie bvb Griekenland en Italie). En dus heeft heel de zaak wel wat weg van de bijbelse sprinkhanenplaag die zich verplaatst naar oorden waar er nog wat/iets te rapen/schransen valt. Hoe lang nog vooraleer heel onze planeet er bijligt zoals paaseiland/kale rots? Mijn visie: Wij moeten proberen menselijk te blijven en hulp te bieden, maar we moeten gelijktijdig (of misschien wel eerst) een hand aan de kraan beginnen houden. We moeten eisen durven stellen aan mensen die beroep doen op hulp. In ruil voor hulp zouden zij op z'n minst engagementen dienen aan te gaan mbt hun voortplanting waarop restricties dienen toegepast te worden. Ik weet dat dit behoorlijk verregaand is, maar ik ben er ook van overtuigd dat het nodig is, omdat als we hier geen werk van maken we binnen 10 jaar met heel andere scenario's te maken gaan krijgen, in zoverre dit nu al niet het geval zal zijn? |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Minister-President
|
AANTALLEN
Jaren aan een stuk breng ik hier steeds dezelfde boodschap. Onze aantallen zijn reeds lange tijd het optimaal aantal gepasseerd (zie ook : http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 ). Reeds jaren wijs ik op de gevolgen van deze overschrijding. Toenemende rellen, oorlogen, vluchtelingenstromen zijn er enkele van. En ja, hetgeen ik reeds jaren geleden voorspelde wordt elke dag steeds meer realiteit. Hetgeen dit veroorzaakt in deze thread en grotendeels ook over het ganse forum is een toenemende polarisatie, mss geldt deze polarisatie ook naar de rest van de maatschappij toe (ik heb alleszins deze indruk) Mijn eigen mening hieromtrent ligt ergens tussenin. Ik geloof niet dat alle vluchtelingen profiteurs zijn. Ik denk eerder dat er wel degelijk een heleboel ellende sommigen/velen van deze mensen boven het hoofd hangt als ze blijven waar ze zijn, tot zelfs het verliezen van hun leven. Voor een stuk begrip dus, maar ook begrip voor de mensen die geen zin hebben om nog maar eens een heleboel middelen te moeten gaan ophoesten voor iets dat een bodemloos vat lijkt te zijn. Ik denk dat mensen minder probleem zouden hebben om enige solidariteit aan de dag te leggen mocht dat laatste (bodemloos vat) anders zijn. De realiteit is echter anders, het vat waarvan je een tijdje terug nog kon aannemen dat er serieuze gaten in de bodem zaten neemt steeds meer de vorm aan van een vat waar nagenoeg elk noemenswaardig spoor van een bodem ontbreekt. De reden: onze aantallen die mondiaal bekeken veel te sterk ontspoord zijn en nog steeds verder ontsporen, dus langs die kant helaas geen hoop. En dus krijg je langs de ene kant steeds meer vraag naar hulp/solidariteit en langs de andere kant krijg je een zekere moeheid om te blijven steunen (omdat blijkbaar elke golf van steun steeds sneller opgevolgd wordt door een nieuwe en nog grotere crisis en de hieraan gekoppelde grotere vraag om steun/inspanning). Dit alles terwijl diegene die om steun gevraagd wordt zelf ook al niet zo heel veel overschotten meer heeft (Zie bvb Griekenland en Italie). En dus heeft heel de zaak wel wat weg van de bijbelse sprinkhanenplaag die zich verplaatst naar oorden waar er nog wat/iets te rapen/schransen valt. Hoe lang nog vooraleer heel onze planeet er bijligt zoals paaseiland/kale rots? Mijn visie: Wij moeten proberen menselijk te blijven en hulp te bieden, maar we moeten gelijktijdig (of misschien wel eerst) een hand aan de kraan beginnen houden. We moeten eisen durven stellen aan mensen die beroep doen op hulp. In ruil voor hulp zouden zij op z'n minst engagementen dienen aan te gaan mbt hun voortplanting waarop restricties dienen toegepast te worden. Ik weet dat dit behoorlijk verregaand is, maar ik ben er ook van overtuigd dat het nodig is, omdat als we hier geen werk van maken we binnen 10 jaar met heel andere scenario's te maken gaan krijgen, in zoverre dit nu al niet het geval zal zijn? |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Banneling
|
Niets afspraken en dergelijke. Een grens stellen. Kampen zetten.
Daar houden en beschermen tot hun thuis weer leefbaar is. Niet teveel bla bla maar boem boem. Wij willen niet. Amen en uit ! |
|
|
|