![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Een republiek Europa? | |||
Ja! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 26,09% |
Neen! |
![]() ![]() ![]() |
17 | 73,91% |
Blanco |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De militaire dreiging aan de oostkant, drijft Europa richting een Europese defensie en tot meer samenhorigheid dan de financiële crisis. De oorlogen in de Arabische wereld en de vluchtelingen stroom, drukt Europa met de neus op haar kwetsbaarheid en de noodzaak om samen sterk te staan. Dus alle gebeurtenissen van de laatste jaren zoals , financiële crisis , oorlog in de Oekraïne en dreiging van Rusland, de godsdienstoorlogen in de moslimlanden en de vluchtelingenstroom, zijn van veel meer invloed om de versterking van Europa richting confederatie, dan alle interne politieke en culturele discussies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
De militaire dreiging aan de oostkant, drijft Europa richting een Europese defensie en tot meer samenhorigheid dan de financiële crisis. De oorlogen in de Arabische wereld en de vluchtelingen stroom, drukt Europa met de neus op haar kwetsbaarheid en de noodzaak om samen sterk te staan. Dus alle gebeurtenissen van de laatste jaren zoals , financiële crisis , oorlog in de Oekraïne en dreiging van Rusland, de godsdienstoorlogen in de moslimlanden en de vluchtelingenstroom, zijn van veel meer invloed om de versterking van Europa richting confederatie, dan alle interne politieke en culturele discussies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens wat hebben " onze kinderen " hiermee te maken? "Kalifaat en communisme" erbij sleuren is nog zo'n dooddoener. Maar het klinkt goed, misschien? Leren van de geschiedenis bleef tot dit ogenblik een onbestaande oefening doorheen de tijden. Uw onsamenhangend gebrabbel hierboven bewijst dat het niet vlug zal veranderen.
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Kinderen erven fouten die ZE niet maakten. Dat heeft ermee te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan HEN om diezelfde herhalende fouten niet te maken dan?
En om 25 jaar later hetzelfde te herhalen... nuff said
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Awel duidelijk is nu waarom alles zich herhaalt he.
Politiek misbruikt en negeert het volk Power To the People !!!! Referenda !!!! En Europees stemmen is Europees stemmen, niet Vlaams. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongeneeslijk mentaal terminaal verklaard fruit.
![]()
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Dood gaan we allemaal.
Het is onvermijdelijk. Maar wat laten we na? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Amai, stel U eens voor als Merkel president was
![]() Een republiek in haar handen zou niet goed zijn neen. Ik kom terug op mijn besluit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De kracht van Europa is juist de diversiteit.
De Ein Reich, Ein Volk miserie hebben we al meermaals gehad en draaide op catastrofes uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() OK maar de diversiteit heeft wel een groeiend geloof. Als onze "democratische waarden" morgen daaruit vertrekken ervaar ik dat niet als "vooruitgang".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het meest gevaarlijke geloof dat hier momenteel in Europa rondwaart is dat liberale geloof in de Vrije Wereldmarkt. De doctrine die alles reduceert tot één grote supermarkt-eenheidsworst waar voor de culturele rijkdom van vele volkeren geen plaats meer is. Eén superstaat leidt onvermijdelijk tot één supercultuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Er zal wel een wereldorde komen.
Maar hoe deze gerund wordt is mij de vraag? Misschien ervaren onze "leiders" in moslims brave schapen/volgelingen die ze beter in toom kunnen houden dan de vervelende autochtoon die op zijn grondrechten staat? |
![]() |
![]() |