Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2004, 10:44   #61
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Waw Typo, ik ben overdonderd door de kracht van uw
argumentatie en de wijsdom van uw woorden. NOT.

Fyi, we praten hier over het onderscheid tussen vrije meningsuiting
en provocatie.
Dit is iets dat in hoge mate afhangt van perceptie
en persoonlijke (ook culturele) ingesteldheid.

.
Juist ja ... en wetende dat vrije meningsuiting nog moet ontdekt worden in de islamwereld is het de moslims toegestaan om elk symbool van politieke voorkeur als provocatie te interpreteren. Noem dit maar de kracht van politiek correcte argumentatie en wijsheid.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 17:46   #62
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Juist ja ... en wetende dat vrije meningsuiting nog moet ontdekt worden in de islamwereld is het de moslims toegestaan om elk symbool van politieke voorkeur als provocatie te interpreteren. Noem dit maar de kracht van politiek correcte argumentatie en wijsheid.
[size=5]IDD!!!!!!!!!!! [/size]
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 17:54   #63
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet schandalig, gewoon realistisch.
Net zoals voor een opgehiste stier op en neer springen in
een rood zorro-pak niet verstandig is.
Maar hiermee zeg je dus eigenlijk ook dat als die makakken die na september 11th in de straten aan het dansen waren, in mekaar geklopt zouden zijn door autochtonen, dat het eigenlijk de schuld van die moslimfascisten zou geweest zijn. Of kunnen enkel marokkanen geprovoceerd worden? Kunnen of mogen autochtonen zich niet geprovoceerd voelen?
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 17:56   #64
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Wie provoceert, moet rekening houden met eventuele gevolgen. In een VB café zou je denk ik ook niet de "franskiljon" moeten gaan uithangen, ook al zou het ook een vorm van "vrije meningsuiting" zijn. 8) .
Jij opteert hier duidelijk voor de wet van de jungle: woorden, hoe provocatief ook, mogen volgens jou onmiddellijk, zonder tussenkomst van politie of gerecht, 'afgestraft' worden met geweld en vernieling? Dat maakt jou tot een 'rasechte' fascist...
Oud 21 oktober 2004, 18:03   #65
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Jij opteert hier duidelijk voor de wet van de jungle: woorden, hoe provocatief ook, mogen volgens jou onmiddellijk, zonder tussenkomst van politie of gerecht, 'afgestraft' worden met geweld en vernieling? ...
Waar zeg ik dat, oen ??? Ik opteer vooral, dat je andermans posting in zijn juiste context laat. Wat geweld, jungle en provocatie betreft hoef ik vooral geen lessen te krijgen van een primitieve blokker
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 18:09   #66
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar zeg ik dat, oen ??? Ik opteer vooral, dat je andermans posting in zijn juiste context laat. Wat geweld, jungle en provocatie betreft hoef ik vooral geen lessen te krijgen van een primitieve blokker
God, wat een teergevoelige ziel, ons Lulletje. En slecht lezen dat hij kan, hij kan zelfs zijn eigen gezeik niet begrijpen. Je bent een echte fascist, man, dat is de waarheid. PUNT.
Oud 21 oktober 2004, 18:11   #67
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
God, wat een teergevoelige ziel, ons Lulletje. En slecht lezen dat hij kan, hij kan zelfs zijn eigen gezeik niet begrijpen. Je bent een echte fascist, man, dat is de waarheid. PUNT.
Kruip maar terug onder je steen nu, het gaat regenen
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 22:09   #68
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Komt erop neer dat indien iedereen op deze aardkloot dezelfde mening, geloofsbelefenis kortom hetzelfde dacht over de dingen des levens zoals moslims dezer dagen (niet allemaal maar wel het grootste deel) dat er dan momenteel een globale wereldoorlog aan de gang zou zijn.

Laatst gewijzigd door illwill : 21 oktober 2004 om 22:10.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 23:20   #69
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Vraag is natuurlijk,of het nodig is onze levenswijze aan de hunne aan te passen, of dat zij zich aan de onze willen aanpassen.

Ik ben hier vrij concequent in, de waarheid moet niet verstopt worden en als we zo moet opletten wat we zeggen, wat we dragen,hoe we naar hen kijken of hoe wij ons gedragen en dat in onze eigen omgeving,kan ik niet anders dan concluderen dat onze gastvrijheid niet gewaardeerd word.

Dit zeg ik in tegenstelling natuurlijk tegenover vele andere sossen,of linksen hier op het forum,die altijd uitgaan van hun eigen gelijk en geen tegenargumentatie dulden.
Net zoals vele blokkers die ook altijd denken het gelijk aan hun kant te hebben,om dan samen een boompje op te zetten waarbij scheldpartijen niet uit de lucht zijn.
Gebruik nu eens eindelijk jullie verstand,en denk maar dat feiten die als waarheid naar voor gebracht worden daadwerkelijk ook gebeuren.
Wat mag je ook al weer niet:niemand in hokjes plaatsen,niet veralgemenen,positief staan tegenover immigratie,niet racistisch uit de hoek komen,geen onverdraagzaamheid uitdragen enz...enz...
Wel,ik doe dat niet!
Maar ik vertik het om in mijn land ook maar een duimbreed toe te geven aan zij die de multicul als het absolute aanvaarden,want dat is het niet.
Onze waarden zullen nooit goed genoeg zijn voor een deel van onze onaangepaste buitenlandse vrienden,net zoals ze zich nooit genoeg zullen kunnen aanpassen voor onze blokse medeburgers.
Jullie vergeten dat er ook nog mensen zijn die het centrum houden van deze extreme standpunten,die niet anders kunnen doen dan zwijgen.
Want als ze een beetje teveel naar links leunen zijn het linkiewinkies of de vertroetelaars van de multicultuur,en als ze een woordje teveel naar rechts praten zijn het rechtse racisten of vreemdelingen haters.
Punt is dat we niet moeten proberen recht te praten wat krom is,en dat misdaden bestraft moeten worden.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 23:35   #70
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Vraag is natuurlijk,of het nodig is onze levenswijze aan de hunne aan te passen, of dat zij zich aan de onze willen aanpassen.

Ik ben hier vrij concequent in, de waarheid moet niet verstopt worden en als we zo moet opletten wat we zeggen, wat we dragen,hoe we naar hen kijken of hoe wij ons gedragen en dat in onze eigen omgeving,kan ik niet anders dan concluderen dat onze gastvrijheid niet gewaardeerd word.

Dit zeg ik in tegenstelling natuurlijk tegenover vele andere sossen,of linksen hier op het forum,die altijd uitgaan van hun eigen gelijk en geen tegenargumentatie dulden.
Net zoals vele blokkers die ook altijd denken het gelijk aan hun kant te hebben,om dan samen een boompje op te zetten waarbij scheldpartijen niet uit de lucht zijn.
Gebruik nu eens eindelijk jullie verstand,en denk maar dat feiten die als waarheid naar voor gebracht worden daadwerkelijk ook gebeuren.
Wat mag je ook al weer niet:niemand in hokjes plaatsen,niet veralgemenen,positief staan tegenover immigratie,niet racistisch uit de hoek komen,geen onverdraagzaamheid uitdragen enz...enz...
Wel,ik doe dat niet!
Maar ik vertik het om in mijn land ook maar een duimbreed toe te geven aan zij die de multicul als het absolute aanvaarden,want dat is het niet.
Onze waarden zullen nooit goed genoeg zijn voor een deel van onze onaangepaste buitenlandse vrienden,net zoals ze zich nooit genoeg zullen kunnen aanpassen voor onze blokse medeburgers.
Jullie vergeten dat er ook nog mensen zijn die het centrum houden van deze extreme standpunten,die niet anders kunnen doen dan zwijgen.
Want als ze een beetje teveel naar links leunen zijn het linkiewinkies of de vertroetelaars van de multicultuur,en als ze een woordje teveel naar rechts praten zijn het rechtse racisten of vreemdelingen haters.
Punt is dat we niet moeten proberen recht te praten wat krom is,en dat misdaden bestraft moeten worden.
Dat is zoal de verstandigste post (althans naar mijn 'aanvoelen') die ik de laatste maanden heb gelezen (uitgezonderd de mijne natuurlijk )....
Proficiat...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2004, 23:42   #71
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Dat is zoal de verstandigste post (althans naar mijn 'aanvoelen') die ik de laatste maanden heb gelezen (uitgezonderd de mijne natuurlijk )....
Proficiat...
dank u voor het compliment
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 08:51   #72
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
Kruip maar terug onder je steen nu, het gaat regenen
LUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!
Generaloberstvonstorch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 13:42   #73
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Je mag op dit forum niet oproepen tot het plegen van geweld, maar zoals het er nu aan toe gaat in Europa ziet het er sterk naar uit dat de meest gewelddadige cultuur gaat winnen.

Immers als de migranten geweld gebruiken en onze straten bezetten en onze winkels en auto's aan diggelen slaan, dan staan 's anderendaags onze politiekers zich bij de vreemdelingen te verdringen met kopvodden op om naar de gunsten van de vreemdelingen te dingen.

Degenen die geweldloos via democratische weg een stem uitbrengen op een partij die werkbare oplossingen voor de samenlevingsproblemen naarvoor schuift, deze geweldloze democraten worden voor mestkevers, voor racisten, voor achterlijken uitgemaakt door diezelfde politiekers. En diezelfde politiekers willen dan ook nog eens de stem van deze geweldoze democraten gaan vernietigen door de partij waarop ze stemmen te vernietigen.

Maar hier gaat dus wél de wet van de sterkste op. Wie niet vecht voor zelfbehoud zal verliezen en verdwijnen.

En nu zal ik maar gaan zwijgen en mijn conclusies hier niet publiceren, want anders wordt deze posting gecensureerd.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2004, 13:51   #74
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje

Het kan best zijn dat er mensen zijn die zich graag neutraal willen opstellen, maar ik vrees dat de tijd van praten al lang voorbij is. De ontwikkelingen in onze samenleving gaan zo snel en zijn zo ingrijpend in onze manier van leven en die vanonze kinderen, dat je sowieso kant kiest, ook als je ervoor opteert te zwijgen.

Zwijgen is in deze instemmen.

De schuld voor deze evolutie ligt bij degenen die de gehele situatie hebben geschapen en ze in stand gehouden. Spreken over deze problemen was verboden. Zelfs vandaag volharden de scheppers van de samenlevingsproblemen in het handhaven van het cordon sanitair tegenover degenen die met oplossingen afkomen.

Laatst gewijzigd door Darwin : 23 oktober 2004 om 13:52.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 15:39   #75
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Het is door wet verboden, dan kunnen we het moeilijk laten staan.

Voor klachten omtrent de wet moet je je wenden tot de politici van dit land.

Hehe! Weet 'k wel... enkel spijtig dat die allerhande kunstgrepen uitvinden om de wil van het volk, of toch van een groot deel, niet uit te moeten voeren. In die optiek is de we dan ook maar de wet... Nood breekt wet, zoals ze zeggen.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2004, 15:39   #76
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Het is door wet verboden, dan kunnen we het moeilijk laten staan.

Voor klachten omtrent de wet moet je je wenden tot de politici van dit land.

Hehe! Weet 'k wel... enkel spijtig dat die allerhande kunstgrepen uitvinden om de wil van het volk, of toch van een groot deel, niet uit te moeten voeren. In die optiek is de wet dan ook maar de wet... Nood breekt wet, zoals ze zeggen.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
Oud 2 november 2004, 15:40   #77
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waw Typo, ik ben overdonderd door de kracht van uw
argumentatie en de wijsdom van uw woorden. NOT.

Fyi, we praten hier over het onderscheid tussen vrije meningsuiting
en provocatie.
Dit is iets dat in hoge mate afhangt van perceptie
en persoonlijke (ook culturele) ingesteldheid.

Waarom haal jij hier weer die VB troep bij?
En wat heeft dat te maken met democratie?
Nitwit.
hehe
probeer niet te argumenteren, d�*t stadium zijn we allang voorbij...
Oud 3 november 2004, 15:00   #78
rom
Burger

rom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik zou zo zeggen, we moeten hier geen Vlaamse leeuw uithangen in het straat, of een Vl sticker op onze wagen plakken.
Of een affice van het VB aan het raam hangen in de verkiezingsperiode. ([size=1]niet dat ik enig soort politieke partij onze ramen wil laten vervuilen[/size]).
Als laatste "Vlaams" koppel hier in 't straat.([size=1]beiden zijn we half Nederlands van origine[/size])

Het was niet snugger van dat koppel hun medeleven met de lijst en Familie Fortuyn te tonen in een multiculturele omgeving.

Daarentegenover, het zou wel perfect moeten kunnen.
Dat is wel erg simpel gedacht Maddox. Het koppel in het onderstaande artikel heeft dit niet gedaan, maar werd ook het slachtoffer van straatterreur.
Verder zijn er uit de buurt nog meer mensen weggeterroriseerd. Onder andere een winkelier en een lesbische vrouw. Ga je nu ook beweren dat die lesbische vrouw haar geaardheid maar niet had moeten laten zien in een multiculturele omgeving?

[size=4]Marokkaanse jeugd pest echtpaar weg
[/size]

Van onze verslaggever Willem Beusekamp

AMSTERDAM - Bert en Marja uit de Amsterdamse Diamantbuurt hebben de strijd verloren. Onder het oog van een groep grijnzende jonge Marokkanen heeft het maandenlang geïntimideerde echtpaar woensdag zijn spullen uit de woning gehaald. Dinsdagavond bleken de ruiten te zijn ingegooid.

Op advies van en onder toezicht van de politie is dinsdagnacht de woning dichtgespijkerd met houten platen. In de woonkamer, tussen het verbrijzelde glas, liggen nog de drie straatklinkers, die onbekenden eerder die avond naar binnen wierpen. Het echtpaar was op dat moment niet thuis.

Burgemeester Cohen van Amsterdam spreekt van 'een nederlaag': 'Ik vind het heel slecht dat het echtpaar weg moet. Ik voeg eraan toe dat we precies weten wie daar op straat rondhangt, maar strafbare feiten moet je in ons rechtssysteem wel bewijzen.'

Zoals gebruikelijk in het afgelopen jaar van intimidatie door Marokkaanse hangjongeren in de Diamantbuurt, heeft niemand iets gezien of gehoord. Slechts een handvol buurtbewoners, directe buren, staat dinsdagnacht ontdaan op straat te kijken hoe de woning op de begane grond wordt geblindeerd. 'Die ellende is hier al jaren', is het enige dat een Turkse bewoner kan uitbrengen.

Hesther van Buren, directeur woondiensten van de Algemene Woningbouw Vereniging (AWV): 'We zijn het nu zat. We weten dat vrijwel niemand durft te klagen of aangifte te doen, omdat het gevaarlijk is. Dat blijkt bij Bert en Marja, die wel hun mond hebben opengedaan. We zijn ervan overtuigd dat er meer in de buurt aan de hand is. In samenwerking met de politie gaan we uitzoeken of die knapen ook in de Diamantbuurt wonen. Zo ja, dan gaan we hun ouders aanspreken.'

Van Buren heeft, in tegenstelling tot de meeste andere officiële woordvoerders in de Diamantbuurt, zelf geconstateerd dat de overlast rondom het monumentale badhuis aan het Smaragdplein 's avonds tot diep in de nacht ondraaglijk is. Het is de plek waar Bert en Marja woonden. 'Je woning moet je veilige huis zijn. Dat is hier niet het geval.'

Na een maand van betrekkelijke rust, die volgde op publicatie van hun dagboek in de Volkskrant (23 september), trof Marja vorige week een hakenkruis aan op haar auto. Afgelopen maandagavond werd er een straatklinker tegen de raamsponning gegooid. Dinsdagavond, toen Marja en Bert rond half tien thuis kwamen, bleek er een raam te zijn ingegooid plus de ruit van Berts bestelbus. Terwijl ze voor aangifte op het bureau waren, sneuvelde een tweede ruit.

Volkskrant, 21-10-04.

http://www.fortuynpolitiek.nl/portal/
rom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2004, 15:16   #79
Suetonius
Partijlid

Suetonius's schermafbeelding

Standaard

De staat is verplicht om zijn burgers bescherming te bieden. Er moet dus worden opgetreden tegen dit soort toestanden. bovendien is er duidelijk sprake van bendevorming,grootschalig vandalisme en herhaaldelijke pogingen tot doodslag. (of moet zo'n steen eerste iemand doden voor er wordt opgetreden?)

Zulke zaken zouden dus serieuze prioriteit moeten krijgen met zware gevangenisstraffen voor alle betrokken bendeleden.....

Opdracht voor de politie: breng die allochtonenbendes in kaart en zet ze allemaal vast (d.w.z. alle participanten)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be