![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dank U wel. U gaat heus niet frauderen.
|
|
|
#64 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik begrijp uw hele wereldbelevenis niet.
|
|
|
#65 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat begrijpt uzelf toch wel beter dan ik nietwaar.
|
|
|
#67 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Bovendien, om een elektrische fiets op te drijven hoef je niet eens aan de software te prutsen... het volstaat immers om het kabeltje tussen de fietscomputer en de snelheidssensor te vervangen (de magneetsensor op het wiel). De fietscomputer meet immers de gereden snelheid en beslist (bij >25 km/u) het vermogen te beperken. De aangepaste verbindingskabel bevat een microchip in de connector die de pulsfrequentie van de sensor wijzigt (bijv. halveren, de fietscomputer denkt dat ie 17 km/u rijdt, maar doet werkelijk al 34 km/u). Installatie is eenvoudig en je kan het kopen bij sommige fietsenhandelaren. Ik vraag mij toch af hoe de politie dit kan controleren ? |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De begrenzing zit in dit geval puur in de koppelkurve van de motor.
|
|
|
|
#69 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Snelheidssensor... soit. Welk systeem heeft ie ? Panasonic of Bosch ? In beide gevallen zit er een magnetische pick-up sensor aan het achterwiel, bevestigd op één van de benen van de liggende achtervork.
Ja, want het koppel gemeten op de trap-as staat in rechtstreeks verband met de afgelegde snelheid ? Ik dacht het niet. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Bij mijn Bosch ook niet (allé, er is wel een display-unit). De stuurgroep zit samen in de motoreenheid ingebouwd. De snelheidssensor, dit zit altijd extern (onderaan op de kader aan het achterwiel). Het kan ook niet anders, omdat het snelheidsapparaat er nog tussen zit kan de fietscomputer de snelheid van de fiets niet afleiden van de trap-as, er is m.a.w. een externe sensor nodig op het achterwiel.
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Electrische fiets, rijbewijs verplicht, verzekering verplicht.
Kassa, kassa voor de staat. Moet ge na 4 jaar dan ook op controle? |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Elke maand.
|
|
|
#76 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Bij de normal (niet HS vesie) houdt de motor er eerder mee op, en is de overbrengingsverhouding bij de hoogste versnelling anders.
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 14 oktober 2015 om 16:57. |
||
|
|
|
|
|
#77 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het mogen doorrijden bij rood licht van fietsers die naar rechts willen afdraaien vond ik op het randje van het waanzinnige.(alleen al het feit dat er weeral een nieuw verkeersbord zou komen ...)
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151204_02004345 Maar kijk,er is een veel beter idee (enfin vind ik toch) in omloop.Dat is om alle fietsers in alle richtingen terzelfdertijd doorgang te geven... Dit zou kunnen helpen om kruispunten te "ontdoen" van alle "kwetsbare" verkeersgebruikers op het moment dat gemotoriseerd verkeer mag bewegen.... niet slecht,niet slecht.... Ik geef toe,het nieuwe voorstel vereist nu enige discipline van de "zwakke " verkeersgebruikers onderling. Laatst gewijzigd door kelt : 5 december 2015 om 00:09. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar is uiteindelijk niets mis. Natuurlijk moet je wel weten waarover het gaat en dan heb ik de indruk dat u dat ontgaat.
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 december 2015 om 00:23. |
|
|
|
|