Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2015, 15:45   #61
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk is dat maar een naïef schaapke.....
In een tijd waar je meer en meer verhalen hoort over individuën die radicaal bij wijze van spreken van de ene dag op de andere naar 't moslimisme 'overlopen' en dan op de koop toe nog eens naar Syrië en omstreken op congé gaan, verwachten dat als je zo'n 'overloop' simuleert, niks zal veranderen want 'Ik blijf toch dezelfde ?'....
Oud 14 oktober 2015, 18:24   #62
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onjuist, die vrijheid wordt helemaal niet beperkt. U schijnt er echter van uit te gaan dat die vrijheid ook een of ander recht geeft op vrienden.
Sterker nog, men wil geen vrijheid voor anderen om uw vrijheid 'niet leuk' te vinden. neen, iedereen MOET en ZAL de Islam leuk vinden. Toch vreemd voor mensen die de mond zo vol hebben over vrijheid.
Oud 14 oktober 2015, 18:40   #63
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Eigenlijk is dat maar een naïef schaapke.....
In een tijd waar je meer en meer verhalen hoort over individuën die radicaal bij wijze van spreken van de ene dag op de andere naar 't moslimisme 'overlopen' en dan op de koop toe nog eens naar Syrië en omstreken op congé gaan, verwachten dat als je zo'n 'overloop' simuleert, niks zal veranderen want 'Ik blijf toch dezelfde ?'....
Van te hoge intelligentie moeten we dit meisje ook niet verdenken. Naar eigen zeggen wilde ze met haar experiment bewijzen dat niet alle moslims extremisten zijn.

Ik probeer nog altijd uit te vissen hoe men dat uit dit experiment moet afleiden... De link of enige logica ontgaat mij volledig en ik vrees voor haar dat die logica er eigenlijk niet is.
Oud 14 oktober 2015, 20:23   #64
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Niet louter op een hoofddoek (als kledingstuk) , maar iedereen weet welke ideeën er achter zo'n hoofddoek schuilgaan. En die ideeën verwerpen wij inderdaad.
Spijtig genoeg hebben we in onze maatschappij zogenaamde progressieven die het werk van hun voorouders willen kapot maken. De hoofddoek steunen = ideologie steunen.

Citaat:
'Hoofddoek is beste voorspeller voor moslimfundamentalisme'

26-03-15 14:24 uur
Share on twitterShare on facebookMore Sharing Services
’Hoofddoek zeker geen emancipatiemiddel’
© anp
De hoofddoek is de beste voorspeller voor moslimfundamentalisme en verklaart waarom moslima's minder vaak werk hebben. Dit schrijft maandblad Opzij op basis van onderzoek van hoogleraar sociologie Ruud Koopmans van het Berlijnse Centrum voor sociaal-wetenschappelijk onderzoek WZB.

De Opzij van deze week.
De Opzij van deze week. © Screenshot
Koopmans deed onderzoek onder negenduizend moslims van Turkse en Marokkaanse komaf en autochtonen in België, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk en Zweden. 'Als tolerante Nederlanders zijn we geneigd te denken dat de sluier een onschuldig lapje stof is. Dat klopt niet. 55 procent van de stellen waarvan de vrouw een hoofddoek draagt, is fundamentalistisch,' aldus Koopmans.

Al eerder bleek uit zijn onderzoek dat 45 procent van de Nederlandse moslims (man en vrouw) voldoet aan de definitie van 'fundamentalist'. Dat percentage is onder christenen slechts 5 procent. Koopmans vindt iemand fundamentalist als die instemt met drie stellingen: 'gelovigen moeten terug naar de wortels van hun geloof'; 'er is maar één interpretatie van de Koran/Bijbel mogelijk'; 'de regels van mijn geloof gaan boven de wetten van mijn land'.

77 procent van de moslimfundamentalisten vindt dat vrouwen en mannen in Nederland te vrij met elkaar omgaan. 64 procent van de mannen vindt dat vrouwen met jonge kinderen niet moeten werken. Overigens is 39 procent van de autochtone Nederlanders het hier ook mee eens.

Buitenshuis
68 procent van de fundamentalistische mannen en 61 van de fundamentalistische vrouwen vindt dat vrouwen buitenshuis een hoofddoek moeten dragen. 'Op zich ligt dat misschien nog in de lijn der verwachtingen,' zegt Koopmans in Opzij. 'Maar wat me echt verbaast, is dat de grootste verschillen in antwoorden afhangen van of een vrouw een hoofddoek draagt.' En in het geval van mannen of ze met een gesluierde vrouw getrouwd zijn.

De hoofddoek blijkt daarmee de belangrijkste voorspeller voor fundamentalisme te zijn, aldus Koopmans.

De hoofddoekdragers geven op andere vlakken ook vijandigere antwoorden. Op de stelling 'Joden zijn niet te vertrouwen' antwoordt 54 procent van de mannen met een gesluierde vrouw bevestigend, tegenover 26 procent zonder gesluierde vrouw.

Liefhebbers van de hoofddoek zijn vaker homohaters en staan vijandiger tegenover het Westen. 'Ook als je corrigeert voor leeftijd en opleidingsniveau, zie je dat de hoofddoek gepaard gaat met fundamentalisme, een vijandigere houding en meer antisemitisme.' Tegelijkertijd wijst Koopmans erop dat tegenover die 55 procent fundamentalisten ook 45 procent moslims-met-hoofddoek staat die niet fundamentalistisch zijn.

Geen emancipatiemiddel
Een hoofddoek of sluier is zeker geen emancipatiemiddel. 'De feiten laten zien dat het al dan niet dragen van een hoofddoek, samen met opleidingsniveau, ook één van de sterkste voorspellers is van of moslima's op de arbeidsmarkt actief zijn. En dat geldt ook voor de hoogopgeleide moslima's die volgens de islamitische leer dankzij hun hoofddoek de arbeidsmarkt op kunnen of mogen.'

Van de Nederlandse moslima's zonder hoofddoek is 66 procent op de arbeidsmarkt actief. Met hoofddoek is dat maar 43 procent. Van de hoogopgeleide moslima's zonder hoofddoek is 73 procent actief op de arbeidsmarkt, met hoofddoek daalt dat tot 50 procent. Dat laatste percentage is zelfs lager dan dat onder laagopgeleide moslima's zonder hoofddoek. 'Dat de hoofddoek de arbeidsmarktparticipatie van moslima's bevordert of mogelijk maakt, is dus een fabeltje. Naast een laag opleidingsniveau is de hoofddoek de belangrijkste verklaring voor de lage arbeidsmarktparticipatie van moslima's.'

Discriminatie is geen oorzaak, want Koopmans telt werklozen op zoek naar een baan mee als 'actief op de arbeidsmarkt'. Hoe logisch de 'hoofddoek als emancipatiemiddel'-gedachte wellicht ook klinkt en hoezeer de sluier in individuele gevallen ook tot meer vrijheid leidt, in de regel hangt de hoofddoek samen met religieus conservatisme.

(Door: Redactie)
Bron: http://www.parool.nl/parool/nl/266/R...ntalisme.dhtml

Laatst gewijzigd door bf62 : 14 oktober 2015 om 20:29.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2015, 20:33   #65
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Deze vorm van kortzichtigheid is ronduit shockerend. Ik wist niet dat het zo erg gesteld was met de doorsnee Vlaming. Alez, dit forum zou niet representatief zijn ofzoiets maar nu moet ik mijn mening precies toch wel gaan herzien...
Dan weet je het nu. Salut en de kost en veel succes in Marokko.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 05:45   #66
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
An sich kunnen die moslims er niet veel aan doen de islam wordt er letterlijk in geslagen of je moet huiselijk geweld gaan verbieden. Maar hoe doe je dat?
Door bij geboorte een fleske nitroglycerine in elke baby in te planten
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 06:09   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Da's het kind met het badwater wegspoelen...
Oud 15 oktober 2015, 06:27   #68
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent ook een keer blijven botsen denk ik.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 06:51   #69
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Jij bent ook een keer blijven botsen denk ik.
Het heeft natuurlijk pas zin als het fleske groot genoeg is om de agressor mee laten te ontploffen he
Oud 15 oktober 2015, 07:06   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Het heeft natuurlijk pas zin als het fleske groot genoeg is om de agressor mee laten te ontploffen he
Dan krijgen we babies die in watten gelegd gaan worden. Althans, door ouders die niet levensmoe of religieus zijn.

Een burenruzie ....
pas op, of ik gooi mijn jongste dochter over de muur...
Oud 15 oktober 2015, 07:44   #71
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een burenruzie ....
pas op, of ik gooi mijn jongste dochter over de muur...
Oud 17 oktober 2015, 07:23   #72
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze vorm van kortzichtigheid is ronduit shockerend. Ik wist niet dat het zo erg gesteld was met de doorsnee Vlaming. Alez, dit forum zou niet representatief zijn ofzoiets maar nu moet ik mijn mening precies toch wel gaan herzien...
1--->
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Wat had je verwacht? Een hoger opgeleid meisje dat zich plots bekeerd tot de meest misogyne, homofobe, rascistische en gewelddadige leer die er in de wereld te vinden is. Ik zou daar ook serieuze problemen mee hebben als dat een vriendin van mij was.
2--->
Citaat:
Probeer eens een variant: doe een bruin hemd aan, een swastika armband, en zwarte leren botten. Ga met een stijve arm rondwandelen, en ga na of de Vlaming weeral zo een bekrompen idioot is die U niet wil laten zijn wat ge wilt.

En besef dan dat ge ongeveer gedaan hebt wat dat meiske ook wilde nagaan.

Fascisten, daar houdt men niet van. Daar komt het gewoon op neer.
Et voila: 2 antwoorden waardoor verdere blabla onnodig werd.
Oud 20 oktober 2015, 14:27   #73
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Gaat gij dat ook zeggen van iemand met een bruin hemd, een hakenkruis op zijn mouw, en een puntmuts van de KKK ?
Appelen met peren? Moslims discrimineren niet op basis van ras, enkel misschien op bepaalde karaktereigenschappen.

En nog een tip: als je gerespecteerd wil worden, dien je ook respect te tonen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 14:32   #74
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een redeneringsfout, he.
Het is niet omdat er ook andere moordenaars zijn dan seriemoordenaars (bijvoorbeeld roofmoordenaars), dat men geen afkeer moet hebben van seriemoordenaars he.

Want hoewel er natuurlijk niet-moslim homofoben en dergelijke zijn, kunnen er geen niet-homofobe moslims zijn natuurlijk (als het tenminste "echte" moslims zijn).
Dat is niet geheel juist. Moslims hebben geen fobie van homo's, m'n werkgever is er zelfs één.
Maar we vinden wel dat ze veel spirituele hulp nodig hebben. Lager kun je immers als man niet vallen, denk ik.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 14:34   #75
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Appelen met peren? Moslims discrimineren niet op basis van ras, enkel misschien op bepaalde karaktereigenschappen.

ze discrimineren vooral op basis van religie ; er zijn "zij", en al de rest zijn ongelovige honden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 14:36   #76
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet geheel juist. Moslims hebben geen fobie van homo's, m'n werkgever is er zelfs één.
Maar we vinden wel dat ze veel spirituele hulp nodig hebben. Lager kun je immers als man niet vallen, denk ik.
iemand die zulke groteske debiliteiten verkondigt, heeft eerder psychiatrische hulp nodig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 14:38   #77
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
kan een man nog lager vallen dan te beweren dat hij niet verantwoordelijk gesteld kan worden voor zijn sexuele instincten en dat het de vrouwen zijn die zijn integriteit moeten bewaren???
En zo afhankelijk sujetten roepen zich dan nog uit tot de 'natuurijke' leiders van het mensdom???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 15:06   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, ze discrimineren op basis van geloof.
Ze vinden zelfs vlees van dieren door niet moslims geslacht onrein.
Denk dus maar eens na over uw eigen tip.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 15:48   #79
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Wat ik niet begrijp is de commotie, ze heeft dus tien dagen een sjalleke opgehad en dan was ze het beu. (Ze ziet er wel uit als een seuteke die niks volhoud vind ik)
Bon wat heeft ze dan meegemaakt, Is ze geslagen, verkracht, bespuwd is haar sjalleke afgetrokken? Neen niets van dat alles, ze kreeg commentaar van wat kennissen meer niet.
Wat een dramaqueen zeg.

Den Hoomer is weer verbaasd over de wijsheden die hij hier mag proclameren.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 20 oktober 2015 om 15:49.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 16:15   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Wat ik niet begrijp is de commotie, ze heeft dus tien dagen een sjalleke opgehad en dan was ze het beu. (Ze ziet er wel uit als een seuteke die niks volhoud vind ik)
Bon wat heeft ze dan meegemaakt, Is ze geslagen, verkracht, bespuwd is haar sjalleke afgetrokken? Neen niets van dat alles, ze kreeg commentaar van wat kennissen meer niet.
Wat een dramaqueen zeg.

Den Hoomer is weer verbaasd over de wijsheden die hij hier mag proclameren.
Je bent zo slim dat je jezelf verbaasd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be