![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt, daar het juist een westerse waarde is dat iedereen zijn godsdienst binnen de normen van de wet mag beleven. Ofwel stellen we onze eigen wetten in vraag, ofwel passen we die toe en moeten dan ook tolereren dat er iemand in djelaba met lange baard rondloopt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hiervoor dienen moslims terug te gaan naar de originele islamitische bronnen als Koran en Hadith en van daaruit zich aan te passen in het Europese land waar ze momenteel leven. Hij heeft gelijk en wat hij zegt zal met de tijd onvermijdelijk ook gebeuren. Momenteel staat "To be a European Muslim" van hem op mijn te-lezen lijst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel gekker moet het niet meer worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Wat mij stoort is dat sommige "islamcritici" als het op gebied van de islam of moslims aankomt hun masker (of hoe moet ik het anders noemen?) van humaniteit , hun beschaafde principes zoals ze het noemen, opzij willen zetten om er tegen te strijden.
Is dat niet de ultieme vorm van hypocrisie? De mond vol hebben over democratie, het volk of mensenrechten totdat er een evolutie ontstaat of zou kunnen ontstaan die hen niet zint. Maar wat denken ze? Dat als ze een strijd gaan aanbinden tegen moslims en de islam, deze niet terug gaan strijden - met ook alle middelen die de democratie hen geeft? |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dat je uw boek snel uitleest en hier samenvat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn vragen waar ik ook niet direct een antwoord op heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben de consequentie beu-gezocht lol. Het volk neem ik liever niet meer in de mond, de diversiteit is wat ze is. Maar in deze diversiteit is ook een zekere apartheid ontstaan en die apartheid baart mij oprechte zorgen. Zeker wanneer wij uitevolueren met het verstand hoe kostbaar alles is, wat het vereiste te bereiken, en hoe dat nu wegebt in het niets. Wij staan aan het punt geboortebeperking in Europa uit te roepen, we staan op punt sociaal alles te hervormen, maar andere culturen staan ons te gauw in de weg. Terwijl als wij nog maar op vakantie gaan ons de hele reis aanpassen aan de gewoontes daar. We gaan net daarom op reis tot daar. Maar we wonen hier en we willen vasthouden dat wat van ons is en we willen de evolutie verder zetten die wij bepaald hebben vanuit onze westerse normen en waarden. Ik zoek de eenheid, maar kan dat nog wel? Laatst gewijzigd door Peche : 4 november 2015 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En gast? Ik ben geboren en getogen in Nederland-België en mijn evt kinderen gaan ook hier het levenslicht zien. Ook aan mijn gastvrijheid zijn er grenzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dit is een vraag waar ik me dan afvraag of je het antwoord niet wil kennen! Ben benieuwd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() yep
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() Zolang die waardenpatronen of de beleving ervan niet strijdig zijn met seculiere wetten en principes, why not. Van zodra daar wel een conflict is, stopt dat.
|
![]() |
![]() |