![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat verder opzoeken leert mij dat dat inderdaad niet in de Koran staat, maar in de Haddith, dat zij die het geloof verlaten, met de dood moeten gestraft worden. Wat is uw standpunt daarover ? Wat denk jij dat de Islam (of een stroming van de Islam) daarover zegt ? Wat is de juiste "moslimhouding" tegenover iemand die ex-moslim is en atheist is geworden bvb ? Is het een deel van uw geloof om die mens zijn vrije keuze te respecteren, of moeten daar nare dingen mee gebeuren ? (ik heb het niet over het feit dat je misschien teleurgesteld bent) Citaat:
Maar bovendien is het statuut van "slagveld" onduidelijk. Mogen moslims die oorlog initiëren ? Of is het enkel als zij aangevallen worden ? Want natuurlijk komt dat in het eerste geval op hetzelfde neer he. Als moslims om een of andere reden een oorlog initiëren (zelfs om andere dan religieuze redenen), dan kunnen zij nadien beweren dat zij die zich verdedigen, "de wapens opnemen als ongelovigen tegen de Islam", en dus nadien voor de keuze staan van zich te bekeren, een slaaf te worden, of gedood te worden. Dat is kifkif. Maw, als een moslim beslist van ergens op rooftocht te gaan bij ongelovigen, dan zijn die ongelovigen de pineut, nee ? Er zit trouwens nog een eigenaardigheid in die redenering. Stel dat ik een ongelovige ben die de wapens opneemt tegen de Islam. Ik verlies, en word dus voor de keuze gesteld van oftewel mij te bekeren, oftewel afgemaakt te worden. Ik beslis, na een 5-seconden lange reflectie, van mij te bekeren. Nu ben ik dus een moslim. Goed, en een uur later beslis ik van geen moslim meer te zijn. Volgens jou mag dat zonder problemen. Dat houdt geen steek he. Citaat:
Citaat:
Stel dat jij in een land leeft waar 99% homoseksueel is. Zou jij het leuk vinden om tot homoseksualiteit gedwongen te worden ? Zou jij het leuk vinden om geen hetero mogen te zijn, en zelfs niet "seksvrij" mogen te zijn, maar tot homoseks gedwongen te worden ? Uw seksuele voorkeuren, net als uw geloof, zijn persoonlijke zaken. Ik zou met de Islam totaal geen probleem hebben, mocht de islam andermans godsdienstvrijheid fundamenteel respecteren. Maar gans de islam draait om het omgekeerde. Mijn idee is zelfs dat de Islam haar doctrine te vuur en te zwaard wil opsolferen aan iedereen. De Islam is geen doctrine die compatiebel is met vrijheid, en is zelfs bijzonder gewelddadig op dat vlak. In de mate dat ik mis ben, dient men toch vast te stellen dat heel veel moslims daar ook zo over denken. Natuurlijk in de eerste plaats die van Daesh, de Taliban, en consoorten. Maar de meeste moslim landen hebben strenge wetten die geweld plegen of onderdrukkend en discriminerend werken ten aanzien van mensen die zich van de Islam wensen te distancieren en vrijzinnig te zijn. Je gaat mij niet zeggen dat die wetten er NIET op basis van de Islam zijn. Dus ook al zijn het dictaturen, vinden die wetten toch wel degelijk hun inspiratie in de Islam. Of ga je dat tegenspreken? Al dat laat mij toch besluiten dat de Islam geen vredelievende doctrine is voor zij die vrijzinnig willen zijn. Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geen dwang? Laat me niet lachen. De zoveelste leugen. Interessante website, kan ik u aanraden om uw 'geloof' eens kritisch te bekijken. ![]()
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 november 2015 om 14:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 19 november 2015 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik volg even niet: wat is het verband tussen de erkenning van een moskee en de integratie van moslims in de samenleving?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin, niemand gaat een moskee al dan niet binnen omdat die erkend is. Ik begrijp trouwens al evenmin wat u bedoelt met "toegankelijker voor de overheid". Politiediensten mogen, mits de nodige toelatingen, overal binnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom ?
Wil je hem boeken dan ? Ik ben zijn manager. Jan is extreem goed, hij komt voor 3000 euro per uur + vervoerskosten. De prijs is niet onderhandelbaar. Maar je krijgt kwaliteit voor je geld. Laatst gewijzigd door Pericles : 19 november 2015 om 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is weinig geld voor zo'n komiek... Ik zal het eens aan de RvB voorleggen voor de eindejaarsreceptie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2!
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zal de moslimgemeenschap eens buiten hun enge gemeenschap treden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook interessant voor mensen met slaapproblemen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |