![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
het wordt pas beangstigend wanneer cijfers aanwijzen dat een deel van een land meer van dat negatieve heeft dan een ander deel. voorbeelden zijn legio : - er zijn zowel in vlaanderen als wallonie mensen die de andere landstaal niet machtig zijn maar in wallonie zijn er veel meer - clientelisme bestaat zowel in V als W, maar in wallonie veel uitgebreider - er zijn zowel in V als W meer mensen die profiteren van de sociale zekerheid, maar in wallonie veel meer -..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er is tussen een ongeschoolde arbeider in wallonië en in Vlaanderen minder verschil is dan tss een bediende en een ongeschoolde arbeider in Vlaanderen . Trek uw conclussies ...
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
u heeft inderdaad gelijk dat wanneer iedereen voor zijn eigen deur veegt de hele straat schoon is maar ook dit is van toepassing op onze discussie : wanneer er in een straat 1 iemand is die weigert voor zijn deur te vegen kan dat gemakkelijk worden opgelost met een beetje goodwill van de rest van de straat om via taakverdeling elk een deeltje van die bewoner zijn trotoir af te vegen opdat op die manier met een kleine extra inspanning volledig de straat proper is. wanneer echter de helft van de straat weigert voor zijn deur te vegen wordt deze situatie problematischer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie grote groepen die dezelfde kenmerken hebben ook als 1 entiteit . Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
als we het even over entiteiten in belgie hebben stellen we vast dat er op het domein van onze discussie 2 noemenswaardige entiteiten zijn, de vlaams nationalistische en de belgisch nationalistische. het feit is nu dat die vlaams nationalistische entiteit meer en meer aan belang wint en de belgische steeds meer aan belang inboet. het is dus niet onlogisch te veronderstellen dat de vlaams nationalistisch eens de bovenhand zal halen en haar doel zal realiseren ook in misbruik zijn er gradaties, en feit is dat er in vlaanderen minder misbruiken zijn dan in wallonie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Sluit je ogen maar voor de verschillen binnen het , om t in Vlaams Blok termen te zeggen , eigen VOLK , ze blijven toch !!! Verschillen zijn overal en toch leeft iedereen samen . waarom dan niet met iemand die Frans heeft als moedertaal .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie bedekt misbruik met de mantel der liefde ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ik kan u verzekeren dat 3 straten verder niet overdreven is. en als deze grens zich wat grillig gedraagt komt op 1 weg zes maal vlaanderen en wallonie binnen. u moet maar eens horizontaal (op de kaart gezien) over de taalgrens rijden: borden veranderen om de 5 minuten, wegen houden gewoon op met bestaan, asfalt verslechterd plots (van wallonie naar vlaanderen gezien). ik bedoel dit is ridicuul, de ladsgrenze zijn een vloeiende overgang vergeleken met deze wantoestanden
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12. |
|
![]() |
![]() |