![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als links/traditioneel racisme en ontkenning van de holocaust strafbaar maakten was schijnbaar iedereen het ermee eens. Als men nu verheerlijking van onnoemelijke moslimbarbarij strafbaar wil maken zwaaien sommigen met vrijheid van meningsuiting...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en ik vind deze nieuwe maatregelen ook een draak. aan mij kan het dus niet liggen. er is voldoende bestaande wetgeving om dit fenomeen aan te pakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() na Charly Hebdo: iedereen was de grote strijder voor het ultieme grondrecht. de vrijheid van mening.
na verheerlijking van aanslagen: dezelfde die toen luidkeels schreeuwden dat de meningsuiting "oh toch zo heilig" is, roepen nu luidkeels dat dezelfde vrijheid niet mag. vuile bende hypocrieten.
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu ja |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U heeft zeker een punt, bedankt voor de uiteenzetting daarvan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees even deze draad uit 2005: http://91.121.97.41/showthread.php?t=33009 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is nog steeds een verschil tussen woord en daad. Als iemand een andere met de dood bedreigt, heeft hij evenwel nog geen moord gepleegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, het schept alleen een algemeen gevoel van wantrouwen en paranoia. Sommigen gaan dan domme dingen doen of paniek verspreiden.
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en zo is het goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
MENINGEN zouden voor mij totaal vrij mogen zijn (terwijl ze dat vandaag niet zijn, zie de holocaust wetten). Maar OPROEPEN TOT GEWELD zijn geen meningen, maar OPROEPEN. Je moet de vrijheid van MENINGSuiting niet verwarren met de vrijheid om gelijk wat te zeggen, waaronder oproepen tot geweld, bedreigingen, en dergelijke meer. Ik gaf een duidelijk voorbeeld waar ik denk dat iedereen het eens is dat het in elk geval niet kan: Als ik op een internet site mijn "mening" ventileer dat het mij veel plezier zou doen mocht iemand die eikel van een buur van mij komen omleggen, en mijn "mening" dat ik dan waarschijnlijk voor die mens een groot feest met champagne ga organiseren, en dat ik "meen" dat ik die mens waarschijnlijk zo dankbaar zal zijn dat ik hem 10 000 Euro zal toestoppen als erkentenis. Ik denk dat zowel jij als ik het erover eens zijn dat zoiets geen "vrije meningsuiting" is, maar direct een advertentie voor een huurmoordenaar. Op de as van alle mogelijke uitspraken is er dus wel degelijk een grens aan de vrijheid van UITSPRAKEN DOEN. Voor mij is die grens bereikt wanneer de woorden tot bedoeling hebben, of realistisch de kans doen ontstaan, dat iemand in navolging ervan, of door de argumentatiekracht ervan, of door de uiting van wensen, TOT GEWELD ZOU KUNNEN OVERGAAN. Dat is dan geen mening meer, maar een impliciete of expliciete oproep tot geweld die realistisch een daadwerkelijk gevolg kan hebben. En zoals ik reeds zegde, in die zin is stellen dat het een Zionistische entiteit is die de naam van Hitler besmeurd heeft met die leugens over kampen (totaal strafbaar als uitspraak) zelfs VEEL MINDER een realistische oproep of aanmoediging tot het overgaan tot geweld, dan het staan te bejubelen van een gewelddaad door een plofmoslim.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 november 2015 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste was niet iedereen zomaar eventjes voorstander van absolute vrijheid van meningsuiting, Charlie Hebdo of geen Charlie Hebdo. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Ten tweede is het oprecht verheerlijken van de recente aanslagen in geen enkel opzicht te vergelijken met de gemiddelde reactie van de gemiddelde westerling na Charlie Hebdo. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen maar het kan wel zijn dat hij strafrechtelijk vervolgd zal worden. Iemand met de dood bedreigen is immers een heel ernstige zaak en valt niet onder de noemer "vrijheid van meningsuiting".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen zijn de kerken wel leeggelopen, is de greep op de media voor een groot gedeelte verloren gegaan, en heeft men op de nieuwe media eigenlijk nooit greep gehad, heeft de multiculturele samenleving zijn intrede gedaan met alle problemen vandien, is het hek al langer van den dam wat de vrije meningsuiting betreft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, ik heb gepleit voor een zekere kiesheid ten overstaan van de religieuze gevoelens van moslims (en ook van andere gelovigen), maar ik kreeg voor dit standpunt zowat het hele forum over me heen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, maar dat kan perfect afgetoetst worden binnen de bestaande wetgeving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zet de uitspraak:" wat IS doet is tof' mensen aan om plofmoslim te worden en moet daarom dit zinnetje verboden worden? dat mag jouw mening zijn maar k blijf het gevaarlijk vinden om intentieprocessen te maken en op basis daarvan te gaan bestraffen/verbieden. kan het zijn dat mijn zinnetje mensen aanzet om plofmoslim te worden? er zijn teveel gekken op deze planeet om neen te antwoorden maar als je met intentieprocessen gaat werken moet belachelijk veel verboden worden want dan krijg je :" dat mag niet gezegd worden want het zou kunnen dat ..." Los daarvan, op het einde vd rit is het toch enkel een rechter die moet/mag oordelen en die kan pas oordelen NADAT het zinnetje is uitgesproken. Censuur verbiedt op voorhand, rechters kunnen pas achteraf oordelen. en neen als ik schrijf: " wat IS doet is tof" dan denk ik dat ik ongeveer 0 mensen heb aangezet om plofmoslim te worden. diegene die dat wil doen loopt nu al met dat idee in z'n kop rond. Wat ik schrijf doet mi weinig terzake terwijl jij denkt dat het wel terzake doet (en je het daarom wil verbieden). dat is mij te magertjes als wetgeving. laster eerroof geweld is uiteraard geen meningsuiting maar als opletten dat je het concept 'oproep tot geweld' niet ridiculiseert want dan hol je het uit. |
|
![]() |
![]() |