Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2015, 20:14   #61
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Waarop is de koopkracht gebaseerd?Ik denk bv. dat je in bepaalde streken in Spanje beter leeft met 1200 /maand dan hier met 1600/maand.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 20:22   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Geen foto's?
RD
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 20:25   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mensen leven niet langer maar worden langer in leven gehouden.
Fout! Fout! Fout!

Om te vermijden dat de bejaarden lenen van de huidige belastingbetalers mogen we die profiteurs niet langer dan tot hun 67ste in leven houden. De dag dat ze recht hebben op het pensioen (waar ze véél te weinig voor afdroegen) moeten we de bejaarden een spuitje geven. Kak of ene kak. De pot op. Goesting of geen goesting. De oven in.

Op die manier wordt de importbelgen die ik zo haat bespaard dat ze (misschien) ooit mijn bejaarde reet moeten afkuisen.

"Twee vliegen slaan in één klap" wordt dat genoemd.
Oud 3 december 2015, 20:27   #64
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Fout! Fout! Fout!

Om te vermijden dat de bejaarden lenen van de huidige belastingbetalers mogen we die profiteurs niet langer dan tot hun 67ste in leven houden. De dag dat ze recht hebben op het pensioen (waar ze véél te weinig voor afdroegen) moeten we de bejaarden een spuitje geven. Kak of ene kak. De pot op. Goesting of geen goesting. De oven in.

Op die manier wordt de importbelgen die ik zo haat bespaard dat ze (misschien) ooit mijn bejaarde reet moeten afkuisen.

Jij?
Haten??

Neee ...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 december 2015 om 20:27.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2015, 21:57   #65
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Fout! Fout! Fout!

Om te vermijden dat de bejaarden lenen van de huidige belastingbetalers mogen we die profiteurs niet langer dan tot hun 67ste in leven houden.
Gelukkig is de ambtenarenpartij nva barmhartig.
Omdat de mensen uit de privé het laagste pensioen vd Westerse wereld krijgen (zij moeten ook de dubbele ambtenarenpensioenen ophoesten) mogen zij nu van de nva na hun pensionering onbeperkt bijverdienen.
Zo kunnen ze vanaf hun 80ste eindelijk genieten vh leven.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 01:12   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij?
Haten??

Neee ...
Edina zou zeggen: Weer geen argumenten dus? Wat een verrassing! En dan vraag jij je af waarom je mij hier nog zo weinig ziet...
Oud 4 december 2015, 01:22   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Gelukkig is de ambtenarenpartij nva barmhartig.
Omdat de mensen uit de privé het laagste pensioen vd Westerse wereld krijgen (zij moeten ook de dubbele ambtenarenpensioenen ophoesten) mogen zij nu van de nva na hun pensionering onbeperkt bijverdienen.
Zo kunnen ze vanaf hun 80ste eindelijk genieten vh leven.
Sjonge toch. Wat moet de frustratie diep zitten bij jou. Daar moet écht iets aan gedaan worden.

Ofwel leer jij ook eens wat andere woordjes te gebruiken dan "N-VA" en "ambtenaren", ofwel moet iedereen een spuitje krijgen VOOR zijn 67ste.
Behalve de multiculturele verrijkers natuurlijk die mijn gat gaan afvegen als ik dat zelf niet meer kan. Zij mogen tot hun 80ste genieten van het afvegen van mijn Vlaams-nationalistische hol.
En daarna krijgen ze natuurlijk ook een spuitje.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 december 2015 om 01:23.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 16:25   #68
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina zou zeggen: Weer geen argumenten dus? Wat een verrassing! En dan vraag jij je af waarom je mij hier nog zo weinig ziet...
Het is nu niet dat je zelf inhoudelijk reageert hoor. Je selecteert enkele zinnen van mij en blijft daarop ingaan terwijl je de rest totaal negeert. Lijkt sterk op de discussieerstijl van Jan van den Berghe, gewoon met meer hysterisch gedoe weliswaar.

Laatst gewijzigd door Bad Tölz : 4 december 2015 om 16:26.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 20:16   #69
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Dat verandert inderdaad niets aan hun pensioen, men krijgt wel terugbetalingen voor vanalles en nog wat. Ooit gehoord van thuisverpleging? Of de Vlaamse zorgverzekering? (verplicht vanaf 26 jaar!) Of een mantelzorgpremie? Denk je dat die mensen dat allemaal uit hun eigen zak betalen?
Dat krijgen leefloners ook, als ze het nodig hebben. Veronderstel ik toch.

Citaat:
Wel ben ik voorstander voor enorme investeringen in onderwijs en onderzoek & ontwikkeling. Want dat levert op termijn enorm veel geld op, zeker als je investeert in STEM-richtingen. En met dat belastinggeld kan je het leven van de meest hulpbehoevenden aangenamer maken.
Sorry, maar heb geen idee wat STEM-richtingen zijn. Maar er zal dan wel eerst een duchtige mentaliteitsverandering moeten gebeuren. Op innovatief gebied laten we het tegenwoordig zowat afweten, en de jeugd lijkt er ook niet erg in geinteresseerd.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 20:24   #70
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heb het opgezocht Science-Technology-Engineering-Mathematics. Richtingen die om de één of andere reden niet zo goed liggen bij de jeugd (te moeilijk, te gemakkelijk, geen vooruitzicht op een boeiende job... weet het ook niet, maar laat het wel juist die richtingen zijn die geld binnenbrengen).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2015, 21:36   #71
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Dat verandert inderdaad niets aan hun pensioen, men krijgt wel terugbetalingen voor vanalles en nog wat. Ooit gehoord van thuisverpleging? Of de Vlaamse zorgverzekering? (verplicht vanaf 26 jaar!) Of een mantelzorgpremie? Denk je dat die mensen dat allemaal uit hun eigen zak betalen?

Ik ben geen voorstander van de huidige regeling van ambtenaarpensioenen. Evenmin ben ik voorstander om allerlei profitariaat te blijven onderhouden.

Wel ben ik voorstander voor enorme investeringen in onderwijs en onderzoek & ontwikkeling. Want dat levert op termijn enorm veel geld op, zeker als je investeert in STEM-richtingen. En met dat belastinggeld kan je het leven van de meest hulpbehoevenden aangenamer maken.

Dat vereist uiteraard een coherent beleid, wat in een context van Belgische graaicultuur (iedereen graait, van vakbond tot bejaarde tot cultuurverrijker tot werkgeversorganisatie) waarschijnlijk onmogelijk is. We gaan nog schrijnende dingen zien de komende jaren.
mantelzorgpremie? Dat is in veel gevallen eerder een martelzorgpremie.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2015, 13:59   #72
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Fout! Fout! Fout!

Tja dat scheelt een hoop geld. Geen pensioenbijdragen meer en iedereen een spuitje bij het bereiken van bijv. 54 jaar.
Er valt wat voor te zeggen iedereen die niet meer kan werken, arbeidsongeschikt geraakt, gehandicapten etc ook maar een spuitje te geven.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2015, 17:42   #73
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Heb het opgezocht Science-Technology-Engineering-Mathematics. Richtingen die om de één of andere reden niet zo goed liggen bij de jeugd (te moeilijk, te gemakkelijk, geen vooruitzicht op een boeiende job... weet het ook niet, maar laat het wel juist die richtingen zijn die geld binnenbrengen).
Gewoon een slechte onderwijscultuur. De lessen biologie, waarbij men zich bijvoorbeeld te veel bezig houdt met onzinnige dingen zoals een herbarium zijn een goed voorbeeld. Ik haatte biologie in het begin van het secundair, omdat het op een manier gebracht werd waardoor het vak echt niet relevant leek. Pas later, toen ik in een toegepast wetenschappelijke richting in contact kwam met biochemie, en eigenlijk begon door te hebben hoe relevant biologie echt is, kreeg ik er interesse in. Kortom, minder geneut over kastanjebomen, meer experimenten en voorbeelden uit het dagelijkse leven.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be