Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is er reden om zich binnen de huidige samenleving ongerust te maken ?
Ja. 19 73,08%
Neen. 6 23,08%
Ik weet het niet, afwachten, enz .. 1 3,85%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2015, 17:32   #61
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Daar twijfel ik niet aan!
Maar daarom de op weerloze burgers in West Europa gerichte aanslagen door een stelletje mentaal gestoorden, die met een boek van discutabele waarde zich gedragen als warlords uit de zevende eeuw valt met die redenering totaal niet goed te praten.
Je bent niet instaat om het grotere plaatje te zien, alice.

Maar verder ben je wel een aardige meid.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 22:14   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Wie niet veel te verliezen heeft is tot veel in staat. Daar heeft een boek weinig mee te maken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2015, 22:32   #63
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar daarom de op weerloze burgers in West Europa gerichte aanslagen door een stelletje mentaal gestoorden, die met een boek van discutabele waarde zich gedragen als warlords uit de zevende eeuw valt met die redenering totaal niet goed te praten.
Alice, laat dat boek uit de zevende eeuw daar eens buiten. In 1979 werd er op straat geklopt, met fietskettingen, door wie zich geïnspireerd voelde door de Sex Pistols. Velen hebben hun verleden, hun jeugdige ideologieën, ondertussen moedwillig vergeten en zijn brave burgers geworden, wegens anders geen brood op de plank.
Het verschil met nu is dat er nu sukkelaars rondlopen die al 20 jaar vanaf hun geboorte met stompzinnige ideeën rondlopen. Daar was en is "Anarchy in the UK" katte(n)pis tegenover. Het wordt een structureel probleem.
Er zijn gewoonweg te veel sukkelaars voor wie de opvattingen thuis te veel verschillen van deze binnen een parlementair gestuurde democratische rechtsstaat.
En dat een burger zich daar zorgen over maakt is ondertussen zo klaar als pompwater.
Punt is dat je dergelijk probleem niet oplost door iedereen op een vlieger naar herkomst te sturen. De problemen zijn hier geboren.

Laatst gewijzigd door Rudy : 19 december 2015 om 22:33.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 08:10   #64
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil nu niet trollen. Maar kraamde U hier geen oorlog uit de mond?
Waren wij niet in discussie over de oorlog in het M.O. alvorens de massa migratie?
Ik meen mij te herinneren dat U er helemaal niet mee in zat zolang de oorlog maar daar bleef. U kreeg toen signalen dat de oorlog niet daar zou blijven.
En nu noemt U zichzelf weerloos?

Laatst gewijzigd door Peche : 20 december 2015 om 08:11.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 12:12   #65
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je bent niet instaat om het grotere plaatje te zien, alice.

Maar verder ben je wel een aardige meid.
Dat antwoord is nogal neerbuigend niet?
Maar vertel maar, wat is voor jou dat " grotere plaatje"?
Denk dat we dat al anders zien hoor.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2015, 12:13   #66
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik wil nu niet trollen. Maar kraamde U hier geen oorlog uit de mond?
Waren wij niet in discussie over de oorlog in het M.O. alvorens de massa migratie?
Ik meen mij te herinneren dat U er helemaal niet mee in zat zolang de oorlog maar daar bleef. U kreeg toen signalen dat de oorlog niet daar zou blijven.
En nu noemt U zichzelf weerloos?
Excuseer? Waar heb je het in vredesnaam over?
Oud 20 december 2015, 12:22   #67
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Alice, laat dat boek uit de zevende eeuw daar eens buiten. In 1979 werd er op straat geklopt, met fietskettingen, door wie zich geïnspireerd voelde door de Sex Pistols. Velen hebben hun verleden, hun jeugdige ideologieën, ondertussen moedwillig vergeten en zijn brave burgers geworden, wegens anders geen brood op de plank.
Het verschil met nu is dat er nu sukkelaars rondlopen die al 20 jaar vanaf hun geboorte met stompzinnige ideeën rondlopen. Daar was en is "Anarchy in the UK" katte(n)pis tegenover. Het wordt een structureel probleem.
Er zijn gewoonweg te veel sukkelaars voor wie de opvattingen thuis te veel verschillen van deze binnen een parlementair gestuurde democratische rechtsstaat.
En dat een burger zich daar zorgen over maakt is ondertussen zo klaar als pompwater.
Punt is dat je dergelijk probleem niet oplost door iedereen op een vlieger naar herkomst te sturen. De problemen zijn hier geboren.
Rudy. Je stelling gaat over" is er reden om je (nu) ongerust te maken en helaas heeft dat oude boek daar alles mee te maken.
Dat vergelijken met geknok tussen groepen jongeren pakweg 40 jaar geleden slaat nergens op.
En bij die sukkels , hier geboren, waarbij achter de voordeur volgens andere waarden en normen wordt geleefd dan eenmaal die voordeur voorbij, heeft ook alles met dat oude boek te maken.

Is dit een pleidooi om iedereen die dat boek gelezen heeft op een vlieger te plaatsen? Nee, maar wie er niet in slaagt om de balans te vinden tussen de inhoud van dat oude boek en deze samenleving, vormt wel een bedreiging voor die samenleving, omdat dat oude boek daartoe aanspoort, mocht dat probleem ooit in het verleden erkent zijn, zaten we nu niet met die gebakken peren.
Dus moeten we noodgedwongen duidelijk zijn, je hebt hier de vrijheid te lezen wat je wilt, maar dat bepaald niet deze samenleving, niet Allah, God, Jaweh of andere sprookjes voor bange volwassenen vormt de basis, maar wel mensen die op democratische wijze beslissen waar we samen naartoe gaan.
Oud 20 december 2015, 12:39   #68
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat antwoord is nogal neerbuigend niet?
Maar vertel maar, wat is voor jou dat " grotere plaatje"?
Denk dat we dat al anders zien hoor.
Het leuke is, het plaatje is niet eens zo 'groot'. Toch zie je het niet om een of andere reden.

Het is een constante cirkel , alice. Wanneer wij de boel plat bombarderen in het Midden-Oosten (waar voornamelijk moslims wonen), moet je niet gek gaan opkijken als er opeens hordes moslims zijn die gaan radicaliseren.

Het Midden-Oosten haat ons en het is voor een relatief groot deel nog terecht ook.
Oud 20 december 2015, 12:47   #69
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het leuke is, het plaatje is niet eens zo 'groot'. Toch zie je het niet om een of andere reden.

Het is een constante cirkel , alice. Wanneer wij de boel plat bombarderen in het Midden-Oosten (waar voornamelijk moslims wonen), moet je niet gek gaan opkijken als er opeens hordes moslims zijn die gaan radicaliseren.

Het Midden-Oosten haat ons en het is voor een relatief groot deel nog terecht ook.
"Wij"?
Dus je staat dan ook achter deze redenering, wanneer " zij" burgers op terassen, in een concertzaaltje, op een redactie, op een fiets, in een metro opblazen, mogen " wij" wie tot die groep behoort te lijf gaan?

Want dat is dan het principe van wederkerigheid, toch? Denk dat je zelf wel door hebt dat dit nergens op slaat.

De gemiddelde burger in Europa heeft niets te maken met het Midden Oosten, evenmin is de terreur daar een gevolg van, ze is het gevolg op dit moment van IS die evengoed in het Midden Oosten weerloze burgers doodt, vrouwen verkoopt en kinderen verkracht en dit handelen staaft met de Koran is de hand. Dat is het plaatje hoor, en niets anders.
Oud 20 december 2015, 12:49   #70
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Wij"?
Dus je staat dan ook achter deze redenering, wanneer " zij" burgers op terassen, in een concertzaaltje, op een redactie, op een fiets, in een metro opblazen, mogen " wij" wie tot die groep behoort te lijf gaan?

Want dat is dan het principe van wederkerigheid, toch? Denk dat je zelf wel door hebt dat dit nergens op slaat.

De gemiddelde burger in Europa heeft niets te maken met het Midden Oosten, evenmin is de terreur daar een gevolg van, ze is het gevolg op dit moment van IS die evengoed in het Midden Oosten weerloze burgers doodt, vrouwen verkoopt en kinderen verkracht en dit handelen staaft met de Koran is de hand. Dat is het plaatje hoor, en niets anders.
Ik heb het niet over 'mogen', alice.

En de burger in Europa is niet los te koppelen van het geopolitieke beleid die onze politici voeren.
Oud 20 december 2015, 12:59   #71
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over 'mogen', alice.

En de burger in Europa is niet los te koppelen van het geopolitieke beleid die onze politici voeren.
Wederkerigheid Nietzs, wanneer moslims los te koppelen zijn van terreur die hun broeders uit naam van islam plegen, dan is de gemiddelde burger dit ook voor het internationale beleid wat hun regeringen voeren tegen die broeders in het Midden Oosten.
Oud 20 december 2015, 13:02   #72
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wederkerigheid Nietzs, wanneer moslims los te koppelen zijn van terreur die hun broeders uit naam van islam plegen, dan is de gemiddelde burger dit ook voor het internationale beleid wat hun regeringen voeren tegen die broeders in het Midden Oosten.
Het is al goed, alice.
Oud 20 december 2015, 13:04   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is al goed, alice.
Voila, meer moet dat niet zijn he?
Oud 20 december 2015, 14:43   #74
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Excuseer? Waar heb je het in vredesnaam over?
Dat we de ogen sloten tegen onrecht. En vandaag is het resultaat van dat onrecht een probleem. We are doomed, moord, brand, drama, ...
Oud 20 december 2015, 15:42   #75
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat we de ogen sloten tegen onrecht. En vandaag is het resultaat van dat onrecht een probleem. We are doomed, moord, brand, drama, ...
Nogmaals, wat bedoel je nu eigenlijk?
Oud 20 december 2015, 18:08   #76
Peche
Banneling

Standaard

Dat we nooit bevrijder hadden mogen spelen.
Oud 21 december 2015, 22:55   #77
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat we nooit bevrijder hadden mogen spelen.
"We"? Ik denk dat ik daar al mijn mening over gegeven heb.
Oud 22 december 2015, 05:36   #78
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
"We"? Ik denk dat ik daar al mijn mening over gegeven heb.
Dan hoop ik dat we met zijn allen beter stemmen de volgende maal.
Die F16's moeten terugkomen.
Niet dat ik wil toegeven aan de angst, maar waar komt deze massa migratie vandaan? IS? Wie heeft IS bevrijd?
"Wij".
Oud 22 december 2015, 11:10   #79
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
de bange vlaming.
Niemand kan je ongelijk geven bang te zijn.
Je doet een enquête en maakt de mensen belachelijk die een antwoord geven dat je niet aanstaat. Charming.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 11:12   #80
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het plaatje is dat het onze schuld is. Altijd.

Da's een afgezaagd plaatje.

Ik vind moslims mensen die een vreselijke ideologie aanhangen en ik deel mijn leefwereld met hen. Toch ben ik niet geradicaliseerd. Hoe zou dat toch komen?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”

Laatst gewijzigd door Maori : 22 december 2015 om 11:12.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be