Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2015, 13:37   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Uw argument snijdt geen hout.
Dat je een dokter wenst die je moedertaal beheerst, daar kan ik nog inkomen.
Het gaat hier over ambulanciers.
Die hoef je niks uit te leggen, die kunnen u in gelijk welke taal naar het hospitaal voeren.
De Schoof lag daar ne keer op zijn rug thuis te happen naar adem zodat de MUG moest komen, om me naar de spoed van een verder gelegen ziekenhuis dan het dichtsbije kleine te brengen, om aldaar met een camera een filmpje te maken van de binnenkant van mijn moteurke.

Wel, de eerst aangekomen ambulanciers stelden toch al heel wat vragen vooraleer ze hun ding begonnen te doen;
daarna was de MUG arts wel degelijk Nederlandstalig (wat ook aangeklaagd wordt door de burgemeesters van de Druiventoestand ..)

Mag ik besluiten dat er uit uw Staaf maar wat gezeverd wordt ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 13:45   #62
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef eens een heel concreet voorbeeld waar je je perse in het Nederlnads moet kunnen uitdrukken of je gaat er aan.

Die indruk had ik ook al.
Misschien simpelweg om makkelijker de plaats van het incident te vinden.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141030_01351912
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 13:47   #63
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Schoof lag daar ne keer op zijn rug thuis te happen naar adem zodat de MUG moest komen, om me naar de spoed van een verder gelegen ziekenhuis dan het dichtsbije kleine te brengen, om aldaar met een camera een filmpje te maken van de binnenkant van mijn moteurke.

Wel, de eerst aangekomen ambulanciers stelden toch al heel wat vragen vooraleer ze hun ding begonnen te doen;
daarna was de MUG arts wel degelijk Nederlandstalig (wat ook aangeklaagd wordt door de burgemeesters van de Druiventoestand ..)

Mag ik besluiten dat er uit uw Staaf maar wat gezeverd wordt ?

.
Je bent sindsdien nooit meer naar het buitenland geweest?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 13:49   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kom niet in aanmerking als ambulancier: ik kan geen auto besturen.
Nochtans heb ik voor dokter gestudeerd...
Erg hee?
De zoveelste drog-redenering. Het gaat hier namelijk niet over dokters maar over ambulanciers die niet alleen zieken naar het ziekenhuis rijden maar hen ook in leven moeten proberen te houden tot ze in het ziekenhuis zijn.

Citaat:
In België zijn alle ambulances (type 112) bemand met twee erkende ambulanciers erkend door de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid. Zij hebben minimaal een opleiding gevolgd van 120 uur theorie aan een provinciale school, met aansluitend een stageperiode van 40 uur op ziekenwagen en MUG. Ook verpleegkundigen met een Bijzondere Beroepstitel Spoedgevallenzorg en Intensieve Zorg mogen op een 112-ambulance rijden. Ambulanciers zijn bevoegd om met een AED (automatische externe defibrillatorte) werken, om medicinale zuurstof toe te dienen en alle gewone EHBO-handelingen te verrichten. De verpleegkundigen mogen intuberen en een isotone oplossing toedienen.

Citaat:
In jouw lijstje staat nergens: Nederlands kennen...
Dat lijkt me overbodig in Nederlandstalig taalgebied. En daartoe hoort Vlaams-Brabant.Niet dan?

Jij verdedigt hier het vastgestelde feit dat de ambulanciers die naar Vlaanderen gestuurd worden vaak totaal Nederlandsonkundig zijn.
Ik vind het al erg genoeg dat niet iedereen die in Brussel werkt, zij het in overheidsdienst, bij de politie, in ziekenhuizen, banken, en zelfs in de supermarkt, niet de twee officiële talen machtig is. Ik ben in Brussel nog nooit een Nederlandstalige werknemer tegengekomen die geen Frans kent. Als ik in Brussel, maar ook in Vlaanderen, Nederlandsonkundigen tegen het lijf loop dan zijn dat in de regel Franstaligen.

In tegenstelling tot jou aanvaard ik niet langer dat ambulanciers die naar Vlaanderen gestuurd worden de taal van het officiële Vlaamse Gewest niet machtig zijn. En dat is het Nederlands.
Ik ben ooit in een ziekenhuis in Brussel beland en weet wat Vlamingen daar te wachten staat die afhankelijk zijn van de goodwill van verplegend personeel dat eentalig Franstalig is.
Dat iemand zoals jij niet WIL begrijpen dat het eindelijk eens moet afgelopen zijn met die handelswijze kan er bij mij niet in. Gelukkig weet ik waar het jou om te doen is op dit forum. Je Franse moutarde lijkt verdacht veel op die Another Jack.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 december 2015 om 14:06.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 13:58   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Omgaan met agressie en met psychiatrische aandoeningen zijn basistaken van ambulanciers. Lijkt me evident dat een behoorlijk niveau van taalkennis hiervoor een vereiste is. Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat sommigen de huidige aberatie pogen goed te praten.
Je verwacht toch geen antwoord, hoop ik?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 december 2015 om 14:04.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 14:04   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Dit grenst aan het absurde. Wat een zielige mentaliteit.
Het grenst niet aan het absurde. Het IS absurd.
Maar dat weten de Belgische nationalisten ook, hoor.
Je herkent hen aan de manier waarop ze absurde, Belgische toestanden proberen goed te praten waarvan ze zélf héél goed weten dat ze niet goed te praten zijn, maar waarmee ze de Vlaamsgezinden op stang kunnen jagen.
Oud 21 december 2015, 14:05   #67
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het grenst niet aan het absurde. Het IS absurd.
Maar dat weten de Belgische nationalisten ook, hoor.
Je herkent hen aan de manier waarop ze absurde, Belgische toestanden proberen goed te praten waarvan ze zélf héél goed weten dat ze niet goed te praten zijn, maar waarmee ze de Vlaamsgezinden op stang kunnen jagen.
Ik geef toe, ik vind dat enorm leuk.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 december 2015 om 14:06.
Oud 21 december 2015, 14:15   #68
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik geef toe, ik vind dat enorm leuk.
Potentieel zelfs ten koste van mensenlevens. De 'zelf'haat zit diep blijkbaar.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 14:17   #69
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Potentieel zelfs ten koste van mensenlevens. De 'zelf'haat zit diep blijkbaar.
O, wat haat ik mezelf toch!
Oud 21 december 2015, 14:27   #70
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Mij lijkt het toch niet zo evident dat je als Vlaming ook zou verondersteld worden het Frans zodanig volmaakt te beheersen dat je gegarandeerd elke vraag of elk antwoord in medisch jargon begrijpt die dergelijke Nederlands onkundige brancardier u stelt. Zeker niet wanneer je op dat ogenblik bv. met helse pijn geconfronteerd wordt. Het is een echte schande dat dergelijke toestanden zich bij ons voordoen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 14:30   #71
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O, wat haat ik mezelf toch!
Nu niet hysterisch worden. Ik stel voor dat u in K&K wat gaat afkoelen. Deze draad is voor beschaafde discussie, niet voor trolgedrag van individuen die er op kicken mensen op stang te jagen.

Website
Oud 21 december 2015, 14:33   #72
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu niet hysterisch worden. Ik stel voor dat u in K&K wat gaat afkoelen. Deze draad is voor beschaafde discussie, niet voor trolgedrag van individuen die er op kicken mensen op stang te jagen.
Ik stel voor dat ik zelf wel zal uitmaken over wat en waar ik op dit forum post.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 december 2015 om 14:35.
Oud 21 december 2015, 14:41   #73
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat ik zelf wel zal uitmaken over wat en waar ik op dit forum past.
Ik stel voor dat u dit voorstel tot de moderatie richt. Laat vooral hun reactie weten. Kunnen we ook eens lachen.

Ik heb zo het vage vermoeden dat de moderatie uw instelling mensen op stang te willen jagen ook niet zo geschikt vindt voor het soort van discussies dat gewenst is op dit forum.

Website
Oud 21 december 2015, 14:44   #74
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat u dit voorstel tot de moderatie richt. Laat vooral hun reactie weten. Kunnen we ook eens lachen.

Ik heb zo het vage vermoeden dat de moderatie uw instelling mensen op stang te willen jagen ook niet zo geschikt vindt voor het soort van discussies dat gewenst is op dit forum.
Als je echt wil lachen, kan je best even kijken naar het aantal geïnteresseerden in uw kitscherige schilderijen.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 december 2015 om 14:45.
Oud 21 december 2015, 14:47   #75
Another Jack
Banneling

Standaard

Je kan misschien een paar brancards beschilderen met de meest courante Franse termen die een Vlaamse patiënt kan gebruiken in nood?
Oud 21 december 2015, 14:51   #76
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan misschien een paar brancards beschilderen met de meest courante Franse termen die een Vlaamse patiënt kan gebruiken in nood?
Eén vraag je maar: kunt u zich de reactie voorstellen van Franstalige patiënten die moeten naar een ziekenhuis gebracht worden door Frans-onkundige Nederlandstalige brancardiers?

Laatst gewijzigd door quercus : 21 december 2015 om 14:52.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 14:54   #77
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Eén vraag je maar: kunt u zich de reactie voorstellen van Franstalige patiënten die moeten naar een ziekenhuis gebracht worden door Frans-onkundige Nederlandstalige brancardiers?
Ja, de stomme grijns van mensen die maar één taal spreken.
Oud 21 december 2015, 14:57   #78
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je echt wil lachen, kan je best even kijken naar het aantal geïnteresseerden in uw kitscherige schilderijen.
U denkt me daarmee op stang te kunnen jagen blijkbaar. Waarmee u nogmaals aantoont hier niet op zijn plaats te zijn.

Website
Oud 21 december 2015, 14:58   #79
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit draadje begint een bijzondere amusementswaarde te vertonen. De klassieke ingrediënten zijn aanwezig : boos worden, verontwaardiging, 'hoe durven ze', uiteraard een paar rampscenario's met stervenden die het niet in het frans kunnen uitleggen, enz.

Let wel, het is nog altijd niet zo hysterisch & burlesk als het draadje van Capuchon Blanc over de esbattementen van de mama van Huub Broers & haar exotische brancardiers.

Ik verwacht me eraan dat Jan Verheyden de filmrechten gaat opkomen om dit mooie vlaams brabantse drama te verfilmen. Dat gaat een blockbuster worden. Na 'dossier K', 'Het vonnis' kan dit zijn volgende succesfilm worden. Ambulance of death, lijkt dat wat als titel ?

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 14:59   #80
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
U denkt me daarmee op stang te kunnen jagen blijkbaar. Waarmee u nogmaals aantoont hier niet op zijn plaats te zijn.
Ja, dat denk ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be