![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel, de eerst aangekomen ambulanciers stelden toch al heel wat vragen vooraleer ze hun ding begonnen te doen; daarna was de MUG arts wel degelijk Nederlandstalig (wat ook aangeklaagd wordt door de burgemeesters van de Druiventoestand ..) Mag ik besluiten dat er uit uw Staaf maar wat gezeverd wordt ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141030_01351912 |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij verdedigt hier het vastgestelde feit dat de ambulanciers die naar Vlaanderen gestuurd worden vaak totaal Nederlandsonkundig zijn. Ik vind het al erg genoeg dat niet iedereen die in Brussel werkt, zij het in overheidsdienst, bij de politie, in ziekenhuizen, banken, en zelfs in de supermarkt, niet de twee officiële talen machtig is. Ik ben in Brussel nog nooit een Nederlandstalige werknemer tegengekomen die geen Frans kent. Als ik in Brussel, maar ook in Vlaanderen, Nederlandsonkundigen tegen het lijf loop dan zijn dat in de regel Franstaligen. In tegenstelling tot jou aanvaard ik niet langer dat ambulanciers die naar Vlaanderen gestuurd worden de taal van het officiële Vlaamse Gewest niet machtig zijn. En dat is het Nederlands. Ik ben ooit in een ziekenhuis in Brussel beland en weet wat Vlamingen daar te wachten staat die afhankelijk zijn van de goodwill van verplegend personeel dat eentalig Franstalig is. Dat iemand zoals jij niet WIL begrijpen dat het eindelijk eens moet afgelopen zijn met die handelswijze kan er bij mij niet in. Gelukkig weet ik waar het jou om te doen is op dit forum. Je Franse moutarde lijkt verdacht veel op die Another Jack.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 december 2015 om 14:06. |
|||
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 december 2015 om 14:04. |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dat weten de Belgische nationalisten ook, hoor. Je herkent hen aan de manier waarop ze absurde, Belgische toestanden proberen goed te praten waarvan ze zélf héél goed weten dat ze niet goed te praten zijn, maar waarmee ze de Vlaamsgezinden op stang kunnen jagen.
|
|
|
|
#67 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 december 2015 om 14:06. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Potentieel zelfs ten koste van mensenlevens. De 'zelf'haat zit diep blijkbaar.
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mij lijkt het toch niet zo evident dat je als Vlaming ook zou verondersteld worden het Frans zodanig volmaakt te beheersen dat je gegarandeerd elke vraag of elk antwoord in medisch jargon begrijpt die dergelijke Nederlands onkundige brancardier u stelt. Zeker niet wanneer je op dat ogenblik bv. met helse pijn geconfronteerd wordt. Het is een echte schande dat dergelijke toestanden zich bij ons voordoen.
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu niet hysterisch worden. Ik stel voor dat u in K&K wat gaat afkoelen. Deze draad is voor beschaafde discussie, niet voor trolgedrag van individuen die er op kicken mensen op stang te jagen.
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Banneling
|
Ik stel voor dat ik zelf wel zal uitmaken over wat en waar ik op dit forum post.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 december 2015 om 14:35. |
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb zo het vage vermoeden dat de moderatie uw instelling mensen op stang te willen jagen ook niet zo geschikt vindt voor het soort van discussies dat gewenst is op dit forum. |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 21 december 2015 om 14:45. |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Banneling
|
Je kan misschien een paar brancards beschilderen met de meest courante Franse termen die een Vlaamse patiënt kan gebruiken in nood?
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Eén vraag je maar: kunt u zich de reactie voorstellen van Franstalige patiënten die moeten naar een ziekenhuis gebracht worden door Frans-onkundige Nederlandstalige brancardiers?
Laatst gewijzigd door quercus : 21 december 2015 om 14:52. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U denkt me daarmee op stang te kunnen jagen blijkbaar. Waarmee u nogmaals aantoont hier niet op zijn plaats te zijn.
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit draadje begint een bijzondere amusementswaarde te vertonen. De klassieke ingrediënten zijn aanwezig : boos worden, verontwaardiging, 'hoe durven ze', uiteraard een paar rampscenario's met stervenden die het niet in het frans kunnen uitleggen, enz.
Let wel, het is nog altijd niet zo hysterisch & burlesk als het draadje van Capuchon Blanc over de esbattementen van de mama van Huub Broers & haar exotische brancardiers. Ik verwacht me eraan dat Jan Verheyden de filmrechten gaat opkomen om dit mooie vlaams brabantse drama te verfilmen. Dat gaat een blockbuster worden. Na 'dossier K', 'Het vonnis' kan dit zijn volgende succesfilm worden. Ambulance of death, lijkt dat wat als titel ? ![]() |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Banneling
|
|
|
|