Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2016, 16:45   #61
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het groene gedachtengoed is niet links of niet rechts.
Maar het werd wel gekaapt door halfzachte klein-linksen en langharig werkschuw tuig, al of niet in boomhutten.
Man, hoe oud zijt gij?
Dat is Suske en Wiske taal uit boeken van de jaren 60.
Citaat:
Waardoor de ecologische bewustzijnswording zich ging afspelen op een verkeerd veld.
Tja, wat heeft rechts tegengehouden om al in de jaren 70 mee de groene fietsers op te richten?
Ze hebben zich de kaas van het brood laten eten, en dan is het ... links zijn schuld?
Zeer kostelijk!
Citaat:
Het is al lang te horen in flamingantistische middens:
een zelfstandig Vlaanderen moet ook een mooi, groen, gezond en veilig Vlaanderen zijn.

.
Ja ja, natuuuuuurlijk.
in 2016 groen zijn is zeer gemakkelijk.
Dan heb ik meer respect voor het VB doe consequent het milieu onbelangrijk blijven vinden. Dat is tenminste niet hypocriet!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 16:48   #62
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
IJveren voor het behoud van de natuur is per definitie een conservatieve/reactionaire gedachte.
Al onze Noord-Europese mythologie en tradities zitten vol symboliek die verwijst naar bomen en bossen.
Wat een Hitleriaans flauwe nonsens.
Oud 4 januari 2016, 16:50   #63
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Ook niet vergeten: sandalen, geitenwollen sokken, smerige baard en bakfiets.
Maar ze hadden wel gelijk hé.
Oud 4 januari 2016, 17:01   #64
geertvdb

Standaard

Ik wacht nog altijd met veel geduld op een rechtse persoon die toegeeft dat ze 'te weinig aandacht hebben gehad in het verleden' voor het milieu, en daar een beetje spijt van hebben.

Ik wacht....
Oud 4 januari 2016, 17:08   #65
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Maar ze hadden wel gelijk hé.
Op bepaalde punten wel. Maar soms waren ze wel erg fanatiek. Ik heb vele jaren bijen gehad waardoor ik mij ook (in verenigingsverband) moest bezig houden met allerlei projecten voor aanplantingen. Er waren dikwijls zeer hevige discussies omtrent het al of niet gewenst zijn van bepaalde bomen en/of struiken. Het kwam er op neer dat een aantal onder die natuurjongens en -meisjes het liefst alles hadden gerooid dat hier tijdens de middeleeuwen nog niet groeide. Zo bijvoorbeeld de erg populaire paardenkastanje (Aesculus hippocastanum)(komt uit de Balkan) is oorspronkelijk niet inheems maar werd hier in de 18e eeuw veel aangeplant. Idem voor wat betreft de uit Noord-Amerika afkomstige Valse Acacia (Robinia pseudo-acacia). Enfin, ik ben zwaar "off topic"...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 17:10   #66
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Op bepaalde punten wel. Maar soms waren ze wel erg fanatiek. Ik heb vele jaren bijen gehad waardoor ik mij ook (in verenigingsverband) moest bezig houden met allerlei projecten voor aanplantingen. Er waren dikwijls zeer hevige discussies omtrent het al of niet gewenst zijn van bepaalde bomen en/of struiken. Het kwam er op neer dat een aantal onder die natuurjongens en -meisjes het liefst alles hadden gerooid dat hier tijdens de middeleeuwen nog niet groeide. Zo bijvoorbeeld de erg populaire paardenkastanje (Aesculus hippocastanum)(komt uit de Balkan) is oorspronkelijk niet inheems maar werd hier in de 18e eeuw veel aangeplant. Idem voor wat betreft de uit Noord-Amerika afkomstige Valse Acacia (Robinia pseudo-acacia). Enfin, ik ben zwaar "off topic"...
Wow, dit had ik niet verwacht.

Respect.
Oud 4 januari 2016, 17:12   #67
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog altijd met veel geduld op een rechtse persoon die toegeeft dat ze 'te weinig aandacht hebben gehad in het verleden' voor het milieu, en daar een beetje spijt van hebben.

Ik wacht....
Ik denk dat dit een beetje algemeen geweest is. Niet enkel onder "rechtse" regimes. Tijdens de jaren van de communistische regimes in Oost-Europa was er aldaar dikwijls een dramatische milieuvervuiling. De vijfjarenplannen moesten kost wat kost gerealiseerd worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 19:32   #68
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PandaChouke Bekijk bericht
En wat deden de groenen ten tijde van de verzanding van het Zwin?
Wat ze altijd doen, veel mekkeren zonder wol, op zijn Groens.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 19:35   #69
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie vroeg jou wat?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 21:15   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als ik rechts zou zijn, zou ik het klimaatprobleem niet ontkennen. Ik zou er desgevallend andere politieke oplossingen voor aandragen. Aan de kant van de liberalen zitten er wel die dat proberen. N-VA vroeger ook, als erfgenaam van de VU, maar sinds de nieuwe leider beslist heeft dat dit thema onbelangrijk is, hoor je er niks meer van.
Daar vergis je je fenomenaal.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 21:20   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wacht....
Je verwachting is even irreëel als wachten op een spijtbetuiging dat we in Vlaanderen zoveel lintbebouwing hebben.

Het is gewoon niet aan de orde, die spijt daarover.
We hebben er geen jota nadeel aan ondervonden.

En nog maar beginnen met oplossing voor dat klimaatprobleem, is iets dat af te spreken is globaal. Op uwen alleentje zet ge u alleen maar in de rats.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2016, 21:29   #72
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Heeft er wel iemand haar brief gelezen ? Niks met die links - rechts discussie te maken, noch met global warming...

Citaat:
Ikzelf heb definitief mijn geïdealiseerde kijk op het Midden-Oosten en de moslimwereld begraven. Dat heeft moeite gekost. Als mens van goede wil heb ik decennialang empathisch gekeken naar die manier van leven en denken. Ik heb – onbewust misschien – alle tekenen miskend die er waren, die ik nochtans moet hebben genoteerd tijdens mijn vele reizen in de Arabische wereld. De onvrijheid van vrouwen, de harde dominantie van mannen, het oog om oog, tand om tand, het onwrikbare geloof in zogenaamd heilige boeken, het afwijzen van wetenschap. Met schaamte moet ik erkennen dat mijn blik versluierd werd door nood aan exotisme, ginder en hier.

Zeer lang heb ik gedacht dat een osmose van twee culturen vooruitgang brengt, maar wat ik heb gezien en ervaren is een groeiende eilandvorming. Lang wilde ik niet geloven dat we evolueerden naar ijsbergen die elkaar kil zouden voorbij drijven in de nacht van de geschiedenis. Erger nog, dat we met de rug naar elkaar zouden gaan staan, overtuigd van het eigen gelijk. Of nog erger: dat het zou ontaarden in een oorlog die brutaal gebruikmaakt van wat eigen is aan de westerse maatschappij van de eenentwintigste eeuw, de grenzeloze communicatie tussen mensen. Een oorlog die religie, waarvan men alle heil beweert te verwachten, verbindt met het meest crapuleuze misdaadmilieu.”
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 12:51   #73
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Heeft er wel iemand haar brief gelezen ? Niks met die links - rechts discussie te maken, noch met global warming...
Proficiat! Dikke 2 dus.
Eindelijk nog eens een gestoffeerde mening.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 14:04   #74
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wacht....
Wat mij betreft: hou uw adem maar niet in, want ik voel me allesbehalve verplicht aandacht te hebben voor milieu.
Wie perse aan het milieu wil sleutelen, die doet maar raak, en betaalt dan ook de factuur.
Ik heb geen zin in groene zottigheden, dus wil ik er ook niet voor opdraaien.
Oud 5 januari 2016, 15:52   #75
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De huidige minister van financiën was tot voor kort haar eindredacteur. Ik zou Johan Vanoverveldt niet rechts noemen, evenmin links, eerder centrum-opportunistisch.
om maar te zwijgen over zijn arrivisme.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2016, 15:59   #76
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Als den mensch echt zou wakker liggen van dat opwarmingsgeleuter waren de groene partijen overal de grootsten met zeker 30%.
Toch niet, zij zijn namelijk niet consequent als ze zelf aan de macht zijn en dat weet de burger intussen ook.
Oud 5 januari 2016, 16:01   #77
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Wat heeft Hitler hiermee te maken?
Oud 5 januari 2016, 22:16   #78
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
En overwegende dat "den mensch" er niet van wakker ligt en de groenen dus geen 30 % behalen betekent dus dat er geen opwarming is?
Dat lijkt mij wel een omgekeerde bewijsvoering.
Den mensch geloofde wel in het aards paradijs; vroeger nog meer dan nu.
Is dit voor U het bewijs dat dit paradijs bestaat?
Opgepast! Ik ben gene groene hoor. Ze passen teveel communistische praktijken toe.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik vatbaar ben voor simpele redeneringen.
Ik twijfel zelfs of de geformuleerde benadering een gevolg kan zijn van wel overwogen denken. Vindt U dat zelf niet???
Lees dit eerst eens Vrijheideerst
Uw opmerking is dus van generlei waarde.
En sukkelaar heeft waarschijnlijk die mening ook over uw geleuter.

Laatst gewijzigd door werkman : 5 januari 2016 om 22:21.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be