Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2016, 11:00   #61
Peche
Banneling

Standaard

Ja wie stemt op een zero tolerantie moet wel eens inzien dat alcohol de ergste drugs of them all is.
Het is bewezen dat een verbod helpt, de legale drugs veroorzaken een nefast aan overlast.

We kunnen de maandelijkse doden te wijten aan alcohol niet meer op 1 hand tellen. Wanneer er kinderen sterven en andere onschuldige mensen te wijten aan een ander zijn gebruik, moogt ge u wel eens vragen beginnen stellen he?

Alcohol is de blinde vlek van deze maatschappij en het zijn de zuipers die het meest naar een ander zijn gebruik wijzen. Maar te blind zijn in te zien wat voor nefast het wereldwijd veroorzaakt (heeft).

No more!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 12:02   #62
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik zocht het even op.....en het is inderdaad zo dat heroïne zowat gerekend wordt tot de meest gevaarlijke verslavende en verwoestende drug.
Maar ook Alcohol staat niet bijster goed aangeschreven.
Als het puur om verslaving gaat is heroïne naast crack zowat het meest verslavend.....onderschat ook tabak niet.
Verbazend is wel dat Alcohol even verslavend is als cocaïne.

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/
Ik heb eens gelezen dat je crack maar één keer hoeft te gebruiken om er verslaafd aan te worden.

Voor mij is het grootste verschil dat als je geen aanleg hebt om verslaafd te worden, je alcohol met mate kunt gebruiken zonder eraan verslaafd te worden terwijl harddrugs je die kans niét geven.

Sowieso ben ik geen expert op het gebied van drugs, alcohol of sigaretten, ik ken enkel iemand die geboren is met de aanleg om verslaafd te worden, aan wat dan ook en ik vind dat fascinerend tot zelfs onvoorstelbaar hoe groot de drang wel is bij zo'n mensen.

Zelf heb ik genoeg plezier in mijn leven en ben nooit nieuwsgierig genoeg geweest naar de effecten van die brol.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 12:09   #63
Peche
Banneling

Standaard

Een verslaving is een ziekte.
De ziekte wordt gemaskeerd via de verslaving.
Oud 7 januari 2016, 12:41   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ik heb eens gelezen dat je crack maar één keer hoeft te gebruiken om er verslaafd aan te worden.

Voor mij is het grootste verschil dat als je geen aanleg hebt om verslaafd te worden, je alcohol met mate kunt gebruiken zonder eraan verslaafd te worden terwijl harddrugs je die kans niét geven.

Sowieso ben ik geen expert op het gebied van drugs, alcohol of sigaretten, ik ken enkel iemand die geboren is met de aanleg om verslaafd te worden, aan wat dan ook en ik vind dat fascinerend tot zelfs onvoorstelbaar hoe groot de drang wel is bij zo'n mensen.

Zelf heb ik genoeg plezier in mijn leven en ben nooit nieuwsgierig genoeg geweest naar de effecten van die brol.
Ik heb en maak een verslaving bij van nabij in mijn vriendenkring....Was eerst verslaafd aan Coke ...geld genoeg....En al bij al functioneerde die persoon nog heel goed.....wat prettig gestoord maar fysiek eigenlijk heel normaal...strak en slank
Door omstandigheden geen geld meer genoeg voor Coke en afhankelijk zie verslaafd geworden aan Alcohol.
Ik spreek dan wel van een halve tot een fles Wodka per dag. Feit is dat hij er nu stukken slechter aan toe is dan in zijn Coke periode.Praat met dubbele tong heeft het smoelwerk van een gehavende bokser en is moddervet ....en dat bevestigt hijzelf......afkicken van de coke is hij relatief eenvoudig in geslaagd maar van de Alcohol (ondanks twee opnames bij AA ) lijkt een pak moeilijker

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 januari 2016 om 12:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 12:50   #65
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb en maak een verslaving bij van nabij in mijn vriendenkring....Was eerst verslaafd aan Coke ...geld genoeg....En al bij al functioneerde die persoon nog heel goed.....wat prettig gestoord maar fysiek eigenlijk heel normaal...strak en slank
Door omstandigheden geen geld meer genoeg voor Coke en afhankelijk zie verslaafd geworden aan Alcohol.
Ik spreek dan wel van een halve tot een fles Wodka per dag. Feit is dat hij er nu stukken slechter aan toe is dan in zijn Coke periode.Praat met dubbele tong heeft het smoelwerk van een gehavende bokser en is moddervet ....en dat bevestigt hijzelf......afkicken van de coke is hij relatief eenvoudig in geslaagd maar van de Alcohol (ondanks twee opnames bij AA ) lijkt een pak moeilijker
Als hij zo blijft drinken, zal hij wel vermageren.

Coke is op termijn ook geen doetje...http://nl.drugfreeworld.org/drugfact...f-cocaine.html

Sowieso is afkicken een levenslang gevecht, tegen welke substantie je ook vecht...

Triestig verhaal van je vriend.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 7 januari 2016, 12:58   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als hij zo blijft drinken, zal hij wel vermageren.

Coke is op termijn ook geen doetje...http://nl.drugfreeworld.org/drugfact...f-cocaine.html

Sowieso is afkicken een levenslang gevecht, tegen welke substantie je ook vecht...

Triestig verhaal van je vriend.
Inderdaad ...éénmaal verslaafd altijd verslaafd wordt wel eens gezegd.
En zeker is (veel of te veel ) Coke geen lachertje....vooral psychisch veranderen mensen er sterk door.Mijn vriend werd ook zeer onverschillig merkten we .....en roekeloos.Fysisch is zijn neus binnenin flink beschadigd.
Maar veel hangt af van de kwaliteit en je vatbaarheid voor verslaving. Blijkbaar zijn er toch heel veel mensen die af en toe een lijntje Coke kunnen nuttigen zonder gevolgen.
Maar zoals met de meeste dingen is zelfdiscipline niet aan iedereen gegeven....en alles met een TE voor is niet goed.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 januari 2016 om 13:00.
Oud 7 januari 2016, 13:00   #67
Peche
Banneling

Standaard

De verslaving verleggen naar een andere substantie getuigd vluchtgedrag en is meer dan een verslaving.
Welk verleden dragen zij mee?

En coke is echt viezere drugs dan alcohol hoor. Bij dagelijks gebruik kan je een gat tussen je neus gaten ontwikkelen en tanden die gaan uitrotten.

En die cocaboeren lozen hun chemisch afval zonder pardon in de rivier. Zo sterft een hele diversiteit af.

Is dat niet voldoende reden er af te blijven?
Oud 7 januari 2016, 13:07   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De verslaving verleggen naar een andere substantie getuigd vluchtgedrag en is meer dan een verslaving.

En coke is echt viezere drugs dan alcohol hoor. Bij dagelijks gebruik kan je een gat tussen je neus gaten ontwikkelen en tanden die gaan uitrotten.

En die cocaboeren lozen hun chemisch afval zonder pardon in de rivier. Zo sterft een hele diversiteit af.

Moeilijk te bewijzen en ik wil het ook niet weerleggen....maar zuivere Coke van uitstekende kwaliteit zou volgens veel onderzoeken niet gevaarlijker verwoestender of verslavender zijn dan Alcohol.
Wel rekening houdend met de hoeveelheden die worden gebruikt

Vergelijk zelf en trek je conclusies

https://www.jellinek.nl/informatie-o...sicos-alcohol/

https://www.jellinek.nl/informatie-o...sinfo/risicos/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 januari 2016 om 13:15.
Oud 7 januari 2016, 13:10   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja maar dat is mijn inziens dan weer een gevolg van het illegale aspect eigen aan het product waardoor het allemaal in handen is van nietsontziende criminelen .....en dat is dan weer een andere discussie.
Oud 7 januari 2016, 13:10   #70
Peche
Banneling

Standaard

Het milieu niet vergeten he. Drank is schadelijk, maar coke ook.
En niemand die ik ken hield het bij een lijntje.
We zeggen neen omdat het chemische boecht is die lichaam, geest en natuur verkloot.
Miljoenen dieren en mensen stierven door coke.

Het in natuurlijke vorm tegen hoogziekte is wat anders.
Oud 7 januari 2016, 14:47   #71
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het milieu niet vergeten he. Drank is schadelijk, maar coke ook.
Als je met milieu de medemens bedoelt dan ben ik het met je eens.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2016, 14:54   #72
Peche
Banneling

Standaard

En de rivieren waar ze hun chemisch afval in lozen.
Coke is maar een beetje plant en veel chemie.
Afblijven dus
Oud 7 januari 2016, 15:37   #73
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad ...éénmaal verslaafd altijd verslaafd wordt wel eens gezegd.
En zeker is (veel of te veel ) Coke geen lachertje....vooral psychisch veranderen mensen er sterk door.Mijn vriend werd ook zeer onverschillig merkten we .....en roekeloos.Fysisch is zijn neus binnenin flink beschadigd.
Maar veel hangt af van de kwaliteit en je vatbaarheid voor verslaving. Blijkbaar zijn er toch heel veel mensen die af en toe een lijntje Coke kunnen nuttigen zonder gevolgen.
Maar zoals met de meeste dingen is zelfdiscipline niet aan iedereen gegeven....en alles met een TE voor is niet goed.
Idd, een lijntje coke af en toe is mogelijk maar het probleem is dat het voor de meesten niet bij een lijntje af en toe blijft. En ik denk echt dat één keer je de drempel van de drugs overschreden hebt, de goesting en nieuwsgierigheid naar andere soorten van highs je de das zullen omdoen.

Als je aanleg hebt om verslaafd te worden, is zelfdiscipline niet van tel. Je lichaam laat je niet toe gedisciplineerd te zijn vermits het verslaafd moet en zal worden. Vreselijk vind ik het.
Oud 7 januari 2016, 15:38   #74
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de rivieren waar ze hun chemisch afval in lozen.
Coke is maar een beetje plant en veel chemie.
Afblijven dus
En het drinkwater
Oud 7 januari 2016, 15:52   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeilijk te bewijzen en ik wil het ook niet weerleggen....maar zuivere Coke van uitstekende kwaliteit zou volgens veel onderzoeken niet gevaarlijker verwoestender of verslavender zijn dan Alcohol.
Wel rekening houdend met de hoeveelheden die worden gebruikt

Vergelijk zelf en trek je conclusies

https://www.jellinek.nl/informatie-o...sicos-alcohol/

https://www.jellinek.nl/informatie-o...sinfo/risicos/
Ik heb toen ik na een aantal jaar snuiven stopte met speed en coke geen enkel probleem of zelfs maar drang ondervonden.

Tabak en alcohol, daar ik heb dertig jaar strijd tegen moeten voeren alvorens ik clean/drangvrij was.
Oud 7 januari 2016, 16:25   #76
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
That's why we say no!

Ik heb dan toch liever een glaske rode wijn.
Oud 7 januari 2016, 16:26   #77
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb toen ik na een aantal jaar snuiven stopte met speed en coke geen enkel probleem of zelfs maar drang ondervonden.

Tabak en alcohol, daar ik heb dertig jaar strijd tegen moeten voeren alvorens ik clean/drangvrij was.
"Stoppen" , of opvangen met iets anders?
^^
Oud 7 januari 2016, 16:34   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Stoppen" , of opvangen met iets anders?
^^
Stoppen.

Waarbij ik moet opmerken dat ik in de laatste twee jaar met kerstmis 2014 twee blikken Carlsberg gedronken heb. Er staan hier trouwens nog enkele (2 of 3) blikken overschot van toen, misschien drink ik die dit jaar met de kerst.

Ik rook/drink/snuif niets meer.
Oud 7 januari 2016, 16:37   #79
Peche
Banneling

Standaard

En hoe voelt dat?
Oud 7 januari 2016, 16:38   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe voelt dat?
Sober.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be