![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Europees Commissaris
|
Mijn generatie (X) is niet van plan om hier te blijven met dat klein pensioentje; dus wellicht lopen er geen gepensioneerden meer rond die hier consumeren en moeten ze het hebben van de vluchtelingen.
|
|
|
#65 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De Europese handel in valse paspoorten loopt dermate uit de hand, dat de Amerikanen vijf EU-lidstaten een ultimatum hebben gesteld. Nederland heeft de waarschuwing niet gekregen, het gaat om de landen Frankrijk, België, Duitsland, Italië en Griekenland, schrijft Politico. http://www.elsevier.nl/Buitenland/ac...rpageid=158493 |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Over dat spaargeld zou ik toch twijfelen.......bankgeheim .....en dan heb ik zeker nog niet over buitenlandse rekeningen |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
|
Citaat:
Begin dan met de index in centen ipv procenten. Als dat vanaf het begin was gebeurd waren de lonen bijlange niet uit elkaar gegroeid zoals nu. Voor dezelfde stijging van de levensduurte (indexkorf) krijgt iemand die 1.000 € verdiend 20 € en iemand die 5.000 € verdiend 100 €. Waarom klaag je hier het procentuele niet aan? http://www.standaard.be/cnt/dmf20160...8e85a01b&imai= Trouwens lees nog eens het artikel en dan vooral over de "rechtvaardigheid", dan kom je tot de slotsom dat je niet betaald voor de laagste pensioenen, maar voor mensen zoals ik, die reeds een behoorlijk pensioen hebben. |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
|
Citaat:
Ik sta dus verstomd dat jij als ex ambtenaar met een relatief hoog pensioen, toch vind dat je recht hebt op een relatief nog hoger pensioen. En toch zouden de lagere pensioenen uit de privé, ik spreek nu over pensioenen van - 1250 € blij moeten zijn dat de hogere privé pensioenen nu bij krijgen. "Relatief" meer dan iemand die 900 € pensioen heeft, waaronder voornamelijk zeer veel kleine zelfstandigen. Ik ken toevallig, omdat ze overal op internet beschikbaar zijn de pensioenen van gepensioneerde politici ( enkel van hun "relatief" korte 22 jarige politieke loopbaan) met hun "oprotpremie". Enkele vragen komen bij me op, omdat er geen geld voor beschikbaar is. Gaan ze dienstwagens tweedehands verkopen aan gepensioneerden om de SZ te spekken? Gaan ze ambtenarenpensioenen plafonneren gelijk met de privé? Gaan politici werken tot 67? Gaan ze eindelijk komaf maken met het verschil tussen ambtenaren en werknemers, zoals tussen bedienden en werknemers. |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We vinden dit blijkbaar normaal. We vinden het ook normaal dat zo'n mensen er lustig bijklussen in het zwart. We zijn wel verontwaardigd dat de SZ zoveel kost aan de arbeiders. Laatst gewijzigd door reservespeler : 29 januari 2016 om 08:06. |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geen enkele minister durft ook maar de discussie hierover aan te gaan. |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
|
Dubbel.
Laatst gewijzigd door subocaj : 29 januari 2016 om 08:23. |
|
|
|
|
|
#77 | |
|
|
Citaat:
Niemand geeft jou of mij dat uur terug. En als je bedoeld dat jij bijvoorbeeld meer kennis vergaard hebt dan mij door langere studies en daardoor een meerkost hebt, kan die meerkost meegeteld, maar met aftrek van de kosten gemaakt door de maatschappij voor jouw studie. Dit kan verrekend worden in pensioenleeftijd. Want wat de meesten hier niet schijnen te beseffen is, dat als je tot je 27 verder studeert, je 45ste werkjaar op 72 komt te liggen. Dus jouw kennis kan dan vergoed worden met 5 jaar vroeger pensioen. |
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Minister
|
Citaat:
Voor indexatie kan de ene 100 broden kopen en de andere 1000, na indexatie kunnen ze dat beiden nog steeds. Je kan gaan discussiëren of indexatie an sich een goeie zaak is, maar het centen versus procenten verhaal is weinig meer dan gejank mensen die het niet kunnen vinden dat deze meer verdient dan gene. |
|
|
|
|
|
|
#79 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Als jij werknemer bent, dan werk je voor een werkgever met wie je een contract hebt afgesloten. In dat contract staat aangegeven hoeveel jouw werkgever bereid is te betalen voor jouw arbeid; of met andere woorden, hoeveel jouw kennis en kunde waard is voor je werkgever. Een aanbod waar je het klaarblijkelijk eens mee bent, gezien het feit dat je dat contract getekend hebt. Als jouw kennis en kunde meer waard is voor jouw werkgever dan mijn kennis en kunde, waarom zou die werkgever er dan niet voor mogen kiezen om jou meer te betalen dan mezelf? En omgekeerd ook uiteraard. Mensen zijn niet gelijk, dus een uur van jouw leven is niet evenveel waard als een uur van mijn leven. Wat dat uur waard is, hangt af van wat je kan en kent, hangt af van wat je bereid bent te doen en vooral, hangt af van wat een ander daarvoor wil geven. Easy as that. |
||
|
|
|
|
|
#80 | |
|
|
Citaat:
Wel klagen over de kleintjes als het om SZ gaat, maar niet over de honderden miljoenen als het om sport en andere evenementen gaat, waar de winst naar enkelen gaat en de kosten naar de belastingbetaler. Of dacht je dat politie op zaterdag en zondag gratis werken? |
|
|
|
|