Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2004, 21:09   #61
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

[size=4]Dalmatië !!![/size]
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 10:23   #62
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduognat
- Mocht er in de overheidsdienst een Berufsverbot voor blokkers bestaan, dan dient dit onderzocht te worden. Een Berufsverbot is in principe niet goed te praten.
Het bestaat Boduo. Ik ken persoonlijk een verpleegster en een gemeenteambtenaar die de keuze kregen of niet meer opkomen voor het VB of ontslagen worden. Nooit afgevraagd waarom de doorsnee verkiezingslijst vol staat met verplegers, onderwijzers, ambtenaren en bij het VB er geen te vinden zijn? Ex-verplegers, gepensioneerde onderwijzers enz. wel. Vreemd hé?

Matthias Storme (N-VA), een buitengewoon hoogleraar werd al bijna buitengegooid bij de KUL. Dan kan je je misschien eens afvragen hoeveel kansen gewone mensen hebben, geen enkele. De pers zwijgt het dood.

De vakbonden geven zelfs openlijk toe VB-ers eruit te gooien. Dat zou 'onderzocht moeten worden'. Door wie? Niemand durft dit aanklagen, de politiek zelf niet (natuurlijk niet, want zij zijn de opdrachtgevers) en de pers niet (onder de knoet v/d 'democratische' partijen)

Citaat:
- Bij de vakbonden is het misschien anders : als organisatie van werknemers hebben zij bepaalde principes die alle leden moeten kunnen onderschrijven. Bij een club is dat ook zo ...
1. het is onwettelijk (discriminatie op basis van politieke overtuiging)
2. er bestaat geen alternatief voor de 3 vakbonden
3. het is wettelijk onmogelijk om een nieuwe vakbond te starten.

Dit is pure discriminatie van de ergste soort.

Citaat:
- Wanneer uit een enquete blijkt dat 26,9 percent voor het Blok zal stemmen, dan komt dat toch in de krant ? Of niet soms ?
Ik zie dat we ver van elkaar staan rRuUUT, maar toch interessant, wat je hebt gesignaleerd.
Inderdaad, compleet doodzwijgen doen ze (nog) niet. Eenzijdig gekleurde berichtgeving krijgen we anders wel met de bakken over ons heen. Het aantal journalisten en redacteurs dat sinds paars aan de macht is onder politieke druk is moeten opstappen, neemt ondertussen angstaanjagende proporties aan...

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 november 2004 om 10:24.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 10:47   #63
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
[size=4]Dalmatië !!![/size]
Een prachtige streek waar ik dit jaar nog ben geweest, met o.a. de prachtige stad Dubrovnik:

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 20:15   #64
Westland New Post
Banneling

Westland New Post's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Die oplossing lijkt me nog beter dan de splitsing van België. Dan moet u zich de vraag zelf niet meer stellen als België zal splitsen of niet. Ver van België, ver van dit Kutland, ver van die communautaire problemen. Om echt te tonen dat u het beu van België bent, verander je nationaliteit. Waarom kiezen de Vlaamsgezinde bevolking niet voor die optie?

Ik besef wel dat je niet zomaar België verlaat. Toverstokjes hebben we jammer genoeg niet. Maar als men ziet dat meer en meer Belgen elk jaar naar het buitenland gaan vestigen, kunnen we ons vragen stellen. Natuurlijk, zoeken sommigen zonnige plekjes. Natuurlijk, emigreren sommigen omdat ze een interessante job in het buitenland hebben gevonden. Maar je zal me nooit laten geloven dat dit de enige redenen van hun vertrek zijn. Er zijn duidelijk andere redenen.
Vlaanderen is een zéér dichtbevolkt gebied. We leven met ze'n allen haast op elkaar en daarom emigreren véle Vlamingen en Walen naar het buitenland omdaar tot rust te komen. Vooral Vlaamse en Waalse senioren zetten die stap om van hun pensioen te genieten. En als Vlaamsgezinde blijf ik hier want Vlaanderen is men land ook al worden we nog steeds door België bezet.
Westland New Post is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 17:22   #65
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Ik zou emmigratie eerder zien als een vorm van capituleren . Dat is toegeven aan de minderheid , notabene de grotendeels Extreem-rechtse minderheid . Als je vind dat je land niet goed bestuurd wordt , dat het er niet meer fijn is , probeer er dan iets aan te doen in plaats van te vertrekken .

T idee alleen al ; onze broeders die bvb niet de middelen hebben om te emmigreren zouden hier dan zomaar achterblijven in die bananenrepubliek .
Door wat er hier gebeurt, voel ik me verplicht om op België te spuwen. Niets gaat meer in dit land. En ik ben niet de enige die het beu van België ben. Ver van dat.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 17:25   #66
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik heb al gedacht aan emigratie naar Nederland, en dan vooral om economische redenen. Verdere commentaar is overbodig.

Ik heb ook al gedacht aan emigratie naar Nieuw-Zeeland, maar dat was geen realistisch plan, eerder een fantasietje om in zo'n fantastisch land te wonen.

Emigratie als protest tegen België is zinloos en betekent gewoon capitulatie. België is een misbaksel eerste klas en dient opgeruimd te worden, ten voordele van nieuwe staten met klasse.
Flauwekul. Het is een oplossing om de problemen te vermijden.
Oud 7 november 2004, 17:27   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Ik emigreer binnen een paar jaar zeker uit België (als het dan nog bestaat).
De reden waarom ik vertrek is niet omdat het in het Zuiden altijd warmer en zonniger is dan hier, of omdat ik in Zuiden mijn droomjob ga vinden. Helemaal niet. De echte reden waarom ik vertrek is omdat ons land totaal "verzuurd" is.
Door bepaalde politieke partijen (en neen, ik heb het hier niet alleen over het vlaams blok, ook nog andere partijen) hebben de mensen hier ontzettend veel angst voor alles wat nieuw is of wat ze niet kennen. Het vertrouwen voor elkaar is echt ver zoek. In andere landen bestaat die angst er ook wel, maar die is er niet zo opvallend en in mindere mate.
Laat me toe om het te illustreren: ga eens rustig joggen in landwegjes in België. Niet dat u daar veel mensen tegenkomt, maar komt u er toch 1 tegen. Dan hebt u 9 kansen op de 10 dat hij u gewoon weg straal negeert en rustig verder wandelt of fietst of wat dan ook. Ook als u eerst eens vriendelijk knikt of dergelijk. Maar ga eens lopen in pakweg Ghana. ALs u daar iemand tegenkomt en u knikt eens vriendelijk krijgt u 9 kansen op de 10 een groet terug en meestal zelfs nog meer. Soms zelfs wel aanmoedigingen.

Het is maar een klein voorbeeld, maar het illustreert perfect de mentaliteit van ons land. En in een land waar men enkel denkt aan zichzelf wil ik niet echt meer wonen, en zo denken er nog meerdere mensen. Zeker weten
Uiteindelijk een goeie reactie.
Oud 7 november 2004, 20:19   #68
Boduognat
Vreemdeling

Standaard Niet spuwen a.u.b.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Door wat er hier gebeurt, voel ik me verplicht om op België te spuwen. Niets gaat meer in dit land. En ik ben niet de enige die het beu van België ben. Ver van dat.
Allez, allez, nu ook niet overdrijven a.u.b. Straks gaan we nog geloven ook dat het zo slecht gaat in Belgie.
Maak op zondag eens een wandelingetje in een Waals dorpje en je zal frequent "bonjour" horen. Keer dan tevreden naar je Vlaamse oord terug, werk de hele week en probeer op zaterdag toch eens een babbeltje met de buren. (Steeds herhalen).
Vroeger stond er in de Gentse trams : " Niet met den geleider spreken. Niet spuwen." Nu krijgt niemand het meer in zijn hoofd om in een Gentse tram te spugen. Doe het elders ook niet en a.u.b. niet op de vaderlandsche bodem in zijn geheel.
Boduognat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2004, 23:30   #69
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Emigratie naar Wallonië. Je moet er niet werken. Je krijgt elke maand je geld op je rekening gestort. Je kan altijd op de werkende klasse zijn kap zitten. Het enige dat men verlangt is dat je trouw op de rode partij stemt.
Hoe kan men zulke domme dingen schrijven ?
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 00:41   #70
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ligt niet in mijn aard om te nietsen en te profiteren. Ik denk dat er gen bij mij verkeerd zit.
Er zijn blijkbaar veel dingen die bij jou verkeerd zitten.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 08:43   #71
Koriander
Provinciaal Statenlid

Standaard

teveel extreem rechts,
teveel werkloosheid,
teveel belastingen,
teveel vergrijzing,

geen toekomst
Koriander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 09:18   #72
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Mogen alle klagers en zagers verhuizen, en ons vrolijk dierbaar Belgenland aan de gelukkige Belgen laten.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 09:44   #73
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Mogen alle klagers en zagers verhuizen, en ons vrolijk dierbaar Belgenland aan de gelukkige Belgen laten.
... en zijn gelukzalige koningshuis, niet te vergeten.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 10:00   #74
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Een prachtige streek waar ik dit jaar nog ben geweest, met o.a. de prachtige stad Dubrovnik:

Ik ga al jaren naar (omgeving van) Dubrovnik.
De Kroatische taal begin ik onder de knie te krijgen, dus het gaat de goede richting uit.

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 8 november 2004 om 10:01.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2004, 10:06   #75
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Ik ga al jaren naar (omgeving van) Dubrovnik.
De Kroatische taal begin ik onder de knie te krijgen, dus het gaat de goede richting uit.
Is die taal niet supermoeilijk ? Dit lijkt me gewoon onmogelijk om te leren.
Oud 8 november 2004, 10:13   #76
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... en zijn gelukzalige koningshuis, niet te vergeten.
Van klagers en zagers, verlos ons Heer.
Oud 8 november 2004, 10:24   #77
Geertje

Standaard

Citaat:
Van klagers en zagers, verlos ons Heer.
En anti-monarchisten die pro-België zijn, mogen die blijven ?
Oud 8 november 2004, 10:24   #78
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

uiteraard.
Oud 8 november 2004, 10:57   #79
Geertje

Standaard

Citaat:
uiteraard.
Dank u, dat ik mag blijven. Maar ik wil wel kritisch blijven als het over mistoestanden gaat.
Oud 8 november 2004, 13:58   #80
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Iedereen mag blijven, maar als het hier voor sommige mensen dan toch zo slecht is, kunnen ze misschien beter andere oorden opzoeken, teneinde hun levenskwaliteit te verbeteren.
En met gezond kritisch zijn is natuurlijk niks mis.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be