Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2016, 23:53   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Vlaams natuurlijk, wat anders?

Ik geen taalbewustzijn? Iedereen die mij hier beter kent weet dat dat niet het geval is. Ik heb ook een Walin die van mij een appartement huurt en geloof me maar, die spreekt in tussen ook al behoorlijk Nederlands hoor.

Mijn eerste vrouw was een Franstalige die, toen ik ze leerde kennen, geen woord Nederlands sprak. Ik zelf ben in het Frans grootgebracht bij mijn grootouders tot mijn 6 jaar.

Zelf ben ik regelmatig in Italië, en wat denk je dat ik daar spreek? En is het dan niet normaal dat ik het schandalig vind dat ons vorige koningin na 50 jaar in België te wonen nog geen voorgekauwd briefje met drie regeltjes in het Nederlands verstaanbaar kon aflezen.
Kijk ik begrijp je wel. Volgens mij heb jij gewoon heimwee naar vroeger. En ik geef toe....ik ook (af en toe)
Maar de tijd van een Belgie met alleen rasechte Belgen of van een Brussel met alleen echte Brusseleirs is niet meer.
Ik heb die tijd nog gekend en denk er ook met weemoed aan terug....maar het is een utopie te denken dat die tijd nog terug komt. De wereld is een dorp geworden en is helemaal aan het globaliseren....de hele economie is met mekaar verweefd.....daar is geen tegenhouden meer aan.
Zelfs al wordt Vlaanderen onfhankelijk dan nog zal het nooit nog in iets lijken aan het Vlaanderen van pakweg de jaren 50 of 60.
Maar ooit zei iemand...wie zegt dat het vroeger allemaal veel beter was heeft altijd voor 50 % gelijk.....en daar trek ik me aan op.....ontelbare dingen waren vroeger beter maar ook andere dingen zijn nu veel beter.
En dat is niet alleen hier...ook in Los Angeles in de VS mijmeren Amerikaanse vrienden wel hoe leuk California was in de sixties....Dat is het gevolg van ouder worden....dan kun je vergelijken.
Maar ik denk dat twintigers van nu binnen 40 jaar precies hetzelfde zullen zeggen ...hoe leuk en plezant was dat nog in de jaren 10

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 februari 2016 om 23:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2016, 23:58   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Proficiat zo zijn er niet veel.....de meeste Vlamingen spreken Frans tegen de walen....zelfs al wonen die in Vlaanderen in hun straat die ze zo graag onafhankelijk zouden zien.
De Walen zijn ons altijd, de geschiedenis van België door, de baas geweest en wij Vlamingen, althans onze politici, bazenpoepers. Dat weerspiegeld ook mijn avatar.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 00:02   #63
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Walen zijn ons altijd, de geschiedenis van België door, de baas geweest en wij Vlamingen, althans onze politici, bazenpoepers. Dat weerspiegeld ook mijn avatar.
Het geld zat hem dan ook in Wallonië. Maar de gewone doorsnee Waal is niet meer of minder baas (geweest) dan de doorsnee Vlaming.
Oud 22 februari 2016, 00:04   #64
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk ik begrijp je wel. Volgens mij heb jij gewoon heimwee naar vroeger. En ik geef toe....ik ook (af en toe)
Maar de tijd van een Belgie met alleen rasechte Belgen of van een Brussel met alleen echte Brusseleirs is niet meer.
Ik heb die tijd nog gekend en denk er ook met weemoed aan terug....maar het is een utopie te denken dat die tijd nog terug komt. De wereld is een dorp geworden en is helemaal aan het globaliseren....de hele economie is met mekaar verweefd.....daar is geen tegenhouden meer aan.
Zelfs al wordt Vlaanderen onfhankelijk dan nog zal het nooit nog in iets lijken aan het Vlaanderen van pakweg de jaren 50 of 60.
Maar ooit zei iemand...wie zegt dat het vroeger allemaal veel beter was heeft altijd voor 50 % gelijk.....en daar trek ik me aan op.....ontelbare dingen waren vroeger beter maar ook andere dingen zijn nu veel beter.
En dat is niet alleen hier...ook in Los Angeles in de VS mijmeren Amerikaanse vrienden wel hoe leuk California was in de sixties....Dat is het gevolg van ouder worden....dan kun je vergelijken.
Maar ik denk dat twintigers van nu binnen 40 jaar precies hetzelfde zullen zeggen ...hoe leuk en plezant was dat nog in de jaren 10
Dat is zeker voor een stuk zo, en ik ga dan ook niet beweren dat alles vandaag slechter is dan vroeger, maar ik ga de zaak nu eens omdraaien. In enkele vorige berichten las ik, "En zou dat niet slechter zijn geworden wanneer de EU niet zou ontstaan zijn?", wel zouden de dingen die nu beter zijn dan vroeger nu ook niet beter zijn mocht de EU niet ontstaan zijn?

Laatst gewijzigd door Garry : 22 februari 2016 om 00:07.
Oud 22 februari 2016, 00:10   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het geld zat hem dan ook in Wallonië. Maar de gewone doorsnee Waal is niet meer of minder baas (geweest) dan de doorsnee Vlaming.
Nee.
De industrie zat in Wallonië en de landbouw in Vlaanderen. Maar vergeet er dan niet bij te vermelden dat juist de landbouw veel zwaarder belast werd dan de industrie. Ge moet het nu niet voordoen alsof Vlaanderen zijn welstand aan Wallonië te danken heeft of dat het ooit zo was dat Vlaanderen door Wallonië gesteund werd want niets is minder waar.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 februari 2016 om 00:10.
Oud 22 februari 2016, 00:10   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is zeker voor een stuk zo, en ik ga dan ook niet beweren dat alles vandaag slechter is dan vroeger, maar ik ga de zaak nu eens omdraaien. In enkele vorige berichten las ik, "En zou dat niet slechter zijn geworden wanneer de EU niet zou ontstaan zijn?", wel zouden de dingen die nu beter zijn dan vroeger nu ook niet beter zijn mocht de EU niet ontstaan zijn?
Ja dat is allemaal koffiedik kijken. Ik denk dat we Europa nodig hebben. Vergeet niet dat het idee van een verenigd Europa al heel lang betond....Napoleon droomde daar al van en ook de Nazi's natuurlijk.
Alleen betekenen we nog weinig in de wereld. China de VS en binnenkort the Asean Community nog zo'n blok dat gaat meespelen.
En ja ieder voordeel heeft zijn nadeel....

Maar kijk waar we staan in de wereld met Europa.Voor mij is er maar een weg vooruit en dat is meer en sterker Europa....al de andere oplossingen zijn heel charmant maar zijn voor mij achteruitgang. Op dat vlak ben ik het eens met Verhofstadt....de verenigde landen van Europa is de toekomst.

http://www.bnr.nl/nieuws/beurs/80003...rgeet-het-maar

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 februari 2016 om 00:14.
Oud 22 februari 2016, 00:16   #67
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat is allemaal koffiedik kijken. Ik denk dat we Europa nodig hebben. Vergeet niet dat het idee van een verenigd Europa al heel lang betond....Napoleon droomde daar al van en ook de Nazi's natuurlijk.
Alleen betekenen we nog weinig in de wereld. China de VS en binnenkort the Asean Community nog zo'n blok dat gaat meespelen.

Maar kijk waar we staan in de wereld met Europa.Voor mij is er maar een weg vooruit en dat is meer en sterker Europa....al de andere oplossingen zijn heel charmant maar zijn voor mij achteruitgang. Op dat vlak ben ik het eens met Verhofstadt....de verenigde landen van Europa is de toekomst.

Als we al een Europa nodig hebben hebben we een sterk Europa nodig en niet het Europa van vandaag, een Europa dat zichzelf ondermijnt. Zeker geen Europa dat veel te snel wil groeien want dat groeit zichzelf kapot. En vooral een Europa waar de lidstaten van op elkaar zijn afgestemd. Dit Europa is een orkest waar geen enkel instrument op elkaar is afgestemd en waar iedere muzikant naar zijn eigen dirigent luistert.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 februari 2016 om 00:23.
Oud 22 februari 2016, 00:31   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we al een Europa nodig hebben hebben we een sterk Europa nodig en niet het Europa van vandaag, een Europa dat zichzelf ondermijnt. Zeker geen Europa dat veel te snel wil groeien want dat groeit zichzelf kapot. En vooral een Europa waar de lidstaten van op elkaar zijn afgestemd. Dit Europa is een orkest waar geen enkel instrument op elkaar is afgestemd en waar iedere muzikant naar zijn eigen dirigent luistert.
Het is inderdaad zo dat er veel schort.Het is idd veel te snel gegroeid....op te los zand gebouwd enz....Maar ook de Verenigde staten van Amerika zijn er pas gekomen na decennia van twisten oorlogen en onoverbrugbare meningen.
Maar er is weinig keuze en weinig alternatief....het is te hopen dat het gezond verstand het haalt want het is een feit dat de laatse jaren de EU de ene brand na de andere moet blussen en de kans bestaat dat het toch eens slecht zal aflopen en dan weet ik helemaal niet hoe we er zullen voorstaan.
Maar voor de rest ....ik ga slapen en ik ga niet dromen van Europa

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 februari 2016 om 00:31.
Oud 22 februari 2016, 00:35   #69
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Soms moet men durven een stap terug zetten met het oog op vooruitgang te boeken. Dat hadden ze met de toren van Pisa ook beter gedaan. Ze gingen iets moois en onovertrefbaar bouwen en al van bij de aanvang zakte het bouwsel scheef. in plaats van een stap terug te zetten heeft men verder blijven bouwen en tijdens het bouwen getracht het scheefzakken te compenseren met als gevolg dat er niet alleen een scheve toren staat maar eigenlijk staat er een banaan, iets wat nooit nog recht zal worden.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 februari 2016 om 00:37.
Oud 22 februari 2016, 02:48   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En maar goed ook dat iedere muzikant naar zijn eigen dirigent luistert, want de nochtans peperdure Europese dirigenten hebben alleen nog maar bewezen dat ze rattenvangers van Hamelen zijn.

Kan mij iemand uitleggen waarom een gewone burger het grootste zwarte gat ter wereld nodig zou hebben?
Kasbons brachten 10% en meer op zonder de EU. Een spaarboekje de helft.
Hoe zit dat met ONZE centen "dankzij" de EU?
Is alles goedkoper geworden sinds we in de EU met de euro kunnen betalen?
Wat betaalden we, bijvoorbeeld, voor een kilo aardappelen en een brood in Belgische franken, en hoeveel zijn de pensioenen in verhouding gestegen sinds de euro werd ingevoerd?
Aan wie hebben we de vluchtelingencrisis anders te danken dan aan de EU die de grenzen wijd open zette voor iedereen?
Welke gewone burger wil Turkije in de EU?
Welke gewone burger zal de toetreding van Turkije kunnen beletten de dag dat de EU toegeeft aan de chantage van Erdogan?

Maak jullie geen illusies. De Britten zullen hun land uit de EU stemmen, en ze hebben groot gelijk! Of doet Zwitserland het slechter omdat het geen lid is van de EU? Doen Frankrijk, Italië, Griekenland en Belgique het beter dan Zwitserland omdat die landen wél lid zijn van de EU?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 februari 2016 om 02:49.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 04:00   #71
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee Fredje, met overal van genieten bedoel ik, willen van twee walletjes eten maar daar niets tegenover stellen. Niet willen bijdragen wanneer er een lidstaat failliet verklaart wordt maar aan de andere kant wel willen krijgen wanneer zij zelf failliet zouden verklaart worden.
En Cameron maakt er geen geheim van dat hij van de eventuele voordelen wil genieten maar niet de nadelen op zich wil pakken.

Citaat:
De Britse premier David Cameron verdedigt de deal. ‘Dit akkoord geeft het Verenigd Koninkrijk een speciaal statuut in Europa. Daardoor kunnen we deel blijven uitmaken van het goede in Europa en moeten we niet meer meedoen met de slechte delen ervan.’

Laatst gewijzigd door daiwa : 22 februari 2016 om 04:00.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 06:49   #72
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Hopelijk stappen de Britten er uit en is dat de voorbode van een implosie van Europa. Wat heeft Europa nu eigenlijk voor de gewone werkende Europeaan al voor goeds gebracht? Niks, nada, noppes, behalve een gigantische kost.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 07:04   #73
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hopelijk stappen de Britten er uit en is dat de voorbode van een implosie van Europa. Wat heeft Europa nu eigenlijk voor de gewone werkende Europeaan al voor goeds gebracht? Niks, nada, noppes, behalve een gigantische kost.
Massa immigratie van anafabeten
In grote delen van Europa massa werkloosheid
Jan die zijn werk verliest omdat Pjotr het doet voor minder dan de helft en bereid is in een container te gaan wonen.
Europa dat zegt wat er wel of niet in een Geraardbergse mattetaart mag zitten.
Exprosie van de criminaliteit, rooftochten van Roemeense, Albanese enz... bendes
Verloedering van de steden.
Een expllosie van het aantal verkrachtingen
enz...

Laatst gewijzigd door Pericles : 22 februari 2016 om 07:05.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 07:17   #74
Peche
Banneling

Standaard

Al onze bruggen worden opgeblazen. De vijand bereikt zijn doel vanop afstand.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 07:48   #75
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

De Britten blijken na al die jaren overschot van gelijk te hebben: de Pond: zeer sterke munt, geen lid van Schengen: niet overspoeld door vluchtelingen, minder invloed van Europa: minder crisis en minder werkeloosheid,...

Had Europa wel sterk en doortastend leiderschap getoond in bvb de vluchtelingencrisis dan had dit voor de Britten een reden kunnen zijn om toch bij de EU te blijven. Helaas is de EU een verzameling van landen die vooral aan zichzelf denken en wordt de EU bestuurd door een zootje opportunisten die liever dineren in dure restaurants, zich laten vervoeren in dure wagens en hiervoor maandelijks waanzinnige bedragen krijgen dan dat ze echte oplossingen voor de problemen vinden.

Anderzijds denk ik niet dat het VK ook veel nadeel kan ondervinden door uit de EU te stappen. Of ze gelijk zullen hebben zal de toekomst ons uitwijzen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 08:19   #76
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ze hadden het moeten laten zoals het was. Iets wat goed is moet ge niet veranderen.

We behoorden mee tot een van de rijkste landen, nu bengelen we mee aan de staart.
De EU is een transfer Unie.
Het geld stroomt van Noord naar Zuid en van West naar Oost.
De geld ontvangers gedragen zich als de grootste bazen.
Dat zal een keer spaak lopen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 08:19   #77
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ze hadden het moeten laten zoals het was. Iets wat goed is moet ge niet veranderen.

We behoorden mee tot een van de rijkste landen, nu bengelen we mee aan de staart.
De EU is een transfer Unie.
Het geld stroomt van Noord naar Zuid en van West naar Oost.
De geld ontvangers gedragen zich als de grootste bazen.
Dat zal een keer spaak lopen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 08:44   #78
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

De volgende in het rijtje kan wel eens Nederland worden. De Nederlanders gruwen namelijk bij al die schijnbare verspilling die de EU lijkt te zijn: lachwekkend hoge weddes voor EU verkozenen en ambtenaren, zoals hier reeds gezegd geldstromen naar projecten overal in de EU: men moet maar een aanvraag indienen voor iets wat met cultuur te maken heeft en men kan zomaar een pak geld van de EU krijgen. Niemand maakt ons wijs dat daar niet gesjoemeld wordt.

Na de Brexit komt misschien de Nexit.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 08:56   #79
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De volgende in het rijtje kan wel eens Nederland worden. De Nederlanders gruwen namelijk bij al die schijnbare verspilling die de EU lijkt te zijn: lachwekkend hoge weddes voor EU verkozenen en ambtenaren, zoals hier reeds gezegd geldstromen naar projecten overal in de EU: men moet maar een aanvraag indienen voor iets wat met cultuur te maken heeft en men kan zomaar een pak geld van de EU krijgen. Niemand maakt ons wijs dat daar niet gesjoemeld wordt.

Na de Brexit komt misschien de Nexit.
Een kuisvrouw verdient er 5000 euro netto de maand.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 08:59   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met Europa ging alles veel beter worden, weet je nog. Buiten de dikke lonen voor de Eurocraten is er hier nul de botten beter geworden, alleen heel veel slechter.
Ja dat is dikke café-praat.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be