Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2016, 10:28   #61
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja inderdaad, de 'voorstanders' van de Brexit zoals Boris Johnson gokken er in feite op dat als de Britten voor de Brexit stemmen dat ze dan opnieuw kunnen gaan onderhandelen met de EU over betere voorwaarden (ipv er echt uit te stappen).

Cameron heeft gisteren echter duidelijk gezegd dat het ja of neen is, geen verder onderhandelen meer. Dat stelt het heel duidelijk.
De Belgische premier heeft in het akkoord laten opnemen dat er geen nieuwe onderhandelingen zullen komen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 10:32   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja inderdaad, de 'voorstanders' van de Brexit zoals Boris Johnson gokken er in feite op dat als de Britten voor de Brexit stemmen dat ze dan opnieuw kunnen gaan onderhandelen met de EU over betere voorwaarden (ipv er echt uit te stappen).

Cameron heeft gisteren echter duidelijk gezegd dat het ja of neen is, geen verder onderhandelen meer. Dat stelt het heel duidelijk.
het lijkt wel of jullie geloven echt dat volwaardig lidmaatschap EU de enige zaligmakende mogelijkheid is voor GB ...

terwijl er toch voorbeelden zijn van landen die, welliswaar met specifieke handelsakkoorden met de EU, het eigenlijk opmerkelijk beter doen dan de EU zelf ...

van waar dat onvoorwaardelijke geloof in de EU constructie ? terwijl dagdagelijks bewezen wordt dat de EU een even groot kluwen is geworden dan de BE constructie waar eveneens geen enkel beleid meer door te duwen valt ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 10:38   #63
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het lijkt wel of jullie geloven echt dat volwaardig lidmaatschap EU de enige zaligmakende mogelijkheid is voor GB ...

terwijl er toch voorbeelden zijn van landen die, welliswaar met specifieke handelsakkoorden met de EU, het eigenlijk opmerkelijk beter doen dan de EU zelf ...

van waar dat onvoorwaardelijke geloof in de EU constructie ? terwijl dagdagelijks bewezen wordt dat de EU een even groot kluwen is geworden dan de BE constructie waar eveneens geen enkel beleid meer door te duwen valt ...
2
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 11:11   #64
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voorbeelden? En kom niet af met Zwitserland en Noorwegen want dan antwoord ik met Monaco en Luxemburg

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 februari 2016 om 11:14.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 11:15   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Voorbeelden? En kom niet af met Zwitserland en Noorwegen want dan antwoord ik met Monaco
gewoon omdat ge Noorwegen en Zwitserland liever achter uw oogkleppen houdt mss ?

tja, dan zijn we idd snel uitgepraat.
Oud 23 februari 2016, 11:21   #66
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gewoon omdat ge Noorwegen en Zwitserland liever achter uw oogkleppen houdt mss ?

Wedervraag: doet Oostenrijk het dan slechter dan Zwitserland? Of doet Albanië het beter dan Bulgarije?

Het ligt er maar aan welke voorbeelden je kiest.

Je kan toch niet ontkennen dat landen als Italië, Portugal, Polen en Ierland sinds hun lidmaatschap van de EU een belangrijke welvaartsstijging hebben gekend?

Noorwegen is een slecht voorbeeld van het tegendeel, want die zijn met hun olie en gas een buitenbeentje qua natuurlijke hulpbronnen.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 11:21   #67
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Omdat het op niks slaat natuurlijk, je neemt daar 2 landen die omwille van redenen die niks met de EU te maken hebben stinkend rijk zijn.

Ik zou evengoed kunnen zeggen dat de staatsvorm van Kuweit, de VAR en Quatar superieur is aan die van de USA omdat zij rijker zijn dan de USA
Oud 23 februari 2016, 11:57   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat het op niks slaat natuurlijk, je neemt daar 2 landen die omwille van redenen die niks met de EU te maken hebben stinkend rijk zijn.

Ik zou evengoed kunnen zeggen dat de staatsvorm van Kuweit, de VAR en Quatar superieur is aan die van de USA omdat zij rijker zijn dan de USA
en zouden die twee landen nog steeds zo stinkend rijk zijn, mochten ze in de EU zitten vandaag mss ?

QED zou ik zo denken...
Oud 23 februari 2016, 11:58   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wedervraag: doet Oostenrijk het dan slechter dan Zwitserland? Of doet Albanië het beter dan Bulgarije?

Je kan toch niet ontkennen dat landen als Italië, Portugal, Polen en Ierland sinds hun lidmaatschap van de EU een belangrijke welvaartsstijging hebben gekend?

Noorwegen is een slecht voorbeeld van het tegendeel, want die zijn met hun olie en gas een buitenbeentje qua natuurlijke hulpbronnen.
Italië ??? jongen toch, Italië is het grootste economische probleem van heel de EU! mss toch af en toe eens iets deftigs lezen hoor.
Oud 23 februari 2016, 12:20   #70
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Zwitserland is een staatje waar heel de wereld haar zwart geld / maffia geld heeft ondergebracht.
Daarom zal het nooit bij de EU komen.
Je kunt dat niet met andere landen vergelijken ,
die hun geld moeten verdienen met hard werken en buiten het bankwezen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 13:32   #71
Guinevere
Banneling

Standaard

Als Brit kan me dat niets schelen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 14:23   #72
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Als Brit kan me dat niets schelen.
Je zal wel moeten aanschuiven aan het poortje 'NIET EU BURGERS'
Oud 23 februari 2016, 14:47   #73
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zal wel moeten aanschuiven aan het poortje 'NIET EU BURGERS'
Ze hebben nog wat miljarden gedrukt voor het geval dat het zover komt, Griekenland hebben ze ook een "beetje" gegeven.
Voor de Britten hebben ze nog tijd om te drukken tot juni.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 14:49   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Zwitserland is een staatje waar heel de wereld haar zwart geld / maffia geld heeft ondergebracht.
Daarom zal het nooit bij de EU komen.
Je kunt dat niet met andere landen vergelijken ,
die hun geld moeten verdienen met hard werken en buiten het bankwezen.
kom kom, da's passé, ook in Zwitserland is er al een tijd geen sprake meer van absoluut bankgeheim.
Oud 23 februari 2016, 14:54   #75
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Allah heeft hun onder jullie die geloven en de deugdelijke daden doen toegezegd, dat Hij hen als opvolgers op de aarde laat komen zoals Hij hen die voor hen waren als opvolgers heeft laten komen en dat Hij voor hen hun godsdienst een vaste plaats heeft gegeven en dat Hij hun in plaats van hun vrees veiligheid zal geven. Zij dienen Mij en zij voegen niets als metgezel aan Mij toe. Wie daarna nog ongelovig zijn, dat zijn de verdorvenen.
de Heilige Koran, soera an-Nur 24:55

Bedank hem voor mijn veiligheid en verdorvenheid.

En doe hem de groeten van zijn collega "god" Subocaj.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 15:15   #76
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kom kom, da's passé, ook in Zwitserland is er al een tijd geen sprake meer van absoluut bankgeheim.
Absoluut mag je invullen naar believen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 16:39   #77
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Italië ??? jongen toch, Italië is het grootste economische probleem van heel de EU! mss toch af en toe eens iets deftigs lezen hoor.
Het Italië van 1955 had nog wel wat meer armoede, mijn beste. De familie van mijn vriendin komt er vandaan, en de verhalen van de ouders en grootouders zeggen genoeg.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 17:59   #78
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Noorwegen heeft het met zijn natuurlijke grondstoffen wel erg gemakkelijk om welvarender te zijn dan menig (of alle) EU-landen.

Ze hebben bepaalde handelsakkoorden met de EU, maar een Noorse vriend vertelde me dat ze daarvoor als Staat wel een financiële bijdrage doen aan de EU ...
Of dit klopt: ik weet er geen bal van.

Wat wel een feit is: elke douane-ambetantigheid remt de economie.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 18:48   #79
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Draait eens alles wat ge koopt om en lees eens wat er op staat. In 80% van de gevallen lees je "Made in Italie". Hoe zou dat komen denk je? Bij mij is dat zelfs eerder 97% van de zaken denk ik maar dat is verklaarbaar. En dan hebben we het niet eens over kledij waar geen land van herkomst in staat. Zowat al mijn en mijn vrouw haar kleding is Made in Italie.
Maar ja, ik ben er dan ook thuis.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 februari 2016 om 18:51.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2016, 23:01   #80
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Noorwegen heeft het met zijn natuurlijke grondstoffen wel erg gemakkelijk om welvarender te zijn dan menig (of alle) EU-landen.

Ze hebben bepaalde handelsakkoorden met de EU, maar een Noorse vriend vertelde me dat ze daarvoor als Staat wel een financiële bijdrage doen aan de EU ...
Of dit klopt: ik weet er geen bal van.

Wat wel een feit is: elke douane-ambetantigheid remt de economie.

.
"Om lid te zijn van de interne markt moet Noorwegen 340 miljoen euro per jaar betalen, als een soort lidmaatschapsgeld. Dat is 60 euro per inwoner. Nederland betaalt 6 miljard aan de Europese Unie. Dat is 360 euro per inwoner. Maar daar staat tegenover dat Nederland 2 miljard euro terugkrijgt via Europese fondsen. Dat is 130 euro per inwoner. Noorwegen maakt daar geen aanspraak op. Sterker nog: Noorwegen steekt nog eens 350 miljoen euro per jaar in een speciale Noorwegenbijdrage die ten goede komt aan de ontwikkeling van de economie in Oost-Europa. Dat is opnieuw 60 euro per inwoner. Netto betaalt Nederland dus 230 euro per inwoner bijdrage aan de Europese Unie. Voor Noorwegen is dat 120 euro per jaar. Het opgeven van soevereiniteit kost dus 110 euro per burger per jaar." Alleen heeft Noorwegen binnen de EU over niets zeggingsschap.

Link: http://blog.simonotjes.nl/?p=1979

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 23 februari 2016 om 23:08.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be