![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is zo stilaan het gevolg aan het worden van de milieuwaanzin en de hebzucht van de overheid. Je geeft je geld gewoonweg niet meer uit uit schrikt dat ze je achteraf 3 X gaan pakken. Bovendien, die auto's zijn in andere landen ook gewild. Maar : éénmaal weg, is weg. Finito.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 10 maart 2016 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Excuses, sta al wat achter blijkbaar.
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog even dit : die oldtimer van mij kost in verhouding veel meer dan mijn dagdagelijkse auto en zeker in functie van de weinige km's die ermee gereden worden (<700).
Al dat geld zal niet meer uitgegeven worden en dan spreken we over zo'n € 5.000 per jaar. En wat betreft die milieuvriendelijkheid waarover hier sterk geluld wordt : een voorbeeldje uit de praktijk. Ik heb injectie geplaatst, waardoor hij zuiniger en milieuvriendelijker is dan met de originele carburator. Maar oh wee, want dat mag niet want dan is hij niet meer origineel. Tot dusver de logica hierachter.
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat als nieuw. Al het werk al gedaan.
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is toch helemaal niet nieuw. Indertijd heb ik voor mijn eerste, tweedehands, wagen ook een inschrijvingstaks moeten betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als economie grenzen zet tussen koop en verkoop met een maximum van bv 7 jaar en een grens op vermogen ...is er geen economie meer. In dit geval auto's...wat toch een serieuze bron van inkomsten is voor de bodemloze schatkist.
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voorbeeldje: BMW 316i berline 1995 zwart te koop € 1400 - say what?
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 31 maart 2016 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En allen verkocht. Maar die oude zijn het onderwerp van gezeur. En dan nog maar alleen in vlaanderen zelfs. Me dunkt dat niet de auto eens moet bekeken worden, maar de vlaming zelf. Er scheelt iets aan hun.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 4 april 2016 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom steeds weer over de grens kijken, en meerbepaald naar de Ollanders ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inkaderen en boven de dressoir hangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een auto moet gewoon als instrument bekeken worden om tependelen. Als instrument is een kilometerheffing ter vervanging (zie in één zin) van BIV èn verkeerstaks een mogelijk alternatief, waar je inderdaad constateert . Dus uw weggebruik bepaalt de infrastructuur die de overheid moet onderhouden. Dus de infrastructuurbehoefte is evenredig met uw gereden kilometers. Het budget van infrastructuur moet gewoon betaald worden met dat instrument en moet ook integraal daaraan gespendeerd worden... recht evenredigheid en stoppen met cashcow systemen te bedenken. Daarentegen als instrument van vervuiling is simpelweg het verbruik een goeie parameter van vervuiling... Uw fossiele afhankelijkheid en economische afhankelijkhei dis everendig met verbruik, de CO2 emissie is recht evenredig met het verbruik. Uw Koolwaterstof emissie is proportioneel met verbruik. Uw N0 emissie is evenredig met toerental en dus verbruik... etc Dus de meeste van die taksen moeten niet betaald worden via kilometerheffing met een 'slimme correctie' maar gewoonweg met het verbruik |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U kunt ook allemaal het openbaar vervoer nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() weet je wat zoek eens een brandweerwagen die het openbaar vervoer netwerk gebruikt. Eens kijken hoeveel brandjes je gaat blussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge zou er ook een soepke van maken he?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 4 april 2016 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |