![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Gouverneur
|
![]() Uiteraard is het rechtvaardig wanneer mensen er zelf hard voor gewerkt hebben.
Maar het gaat hier om de hardwerkende huurder waar de verhuurder op teert om zijn woning af te betalen. Een dergelijk profitariaat zou afgeschaft moeten worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder erfenis, zonder schenking die het gemaakt hebben. Momenteel betaal ik € 2.000 per maand af aan mijn lening. De huuropbrengst is inderdaad iets hoger, maar ik betaal dan ook: - Kadastraal inkomen. - Onroerende voorheffing op de gegenereerde winst (de staat moet toch ook iets hebben hé). Ik kan wel het één en ander inbrengen: - De lening - De kosten die gemaakt worden - Het kadastraal inkomen wordt herrekend Teer ik op kosten van de huurders? Ik denk van niet, ik heb enkele oude panden gekocht en deze gerenoveerd. Menig vrij weekend gespendeerd om het op te knappen. Weken van huis geweest voor de firma, tijdens de recuperatiedagen was ik aan het metsen, timmeren, vloeren, elektriciteit, sanitair, gas, ..... aan het leggen. Een mooi resultaat was het gevolg, de centen stromen nu binnen. Maar ...... Als je een huurder hebt die niet betaald Als je een huurder hebt die opzegt en je moet het één en ander herstellen Als je een huurder hebt die opzegt en je hebt nog geen nieuwe huurder ....... dan moet je evengoed je lening afbetalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén van mijn kinderen kwam van school, via interim ging hij werken bij een plaatselijke fabrikant van hondeneten. Echt een werk waar je niets voor moest kennen, hij verdiende daar, als schoolverlater, € 1.350 per maand. De geur moest je er wel bijnemen. Hij heeft dit ongeveer 5 maanden gedaan tot hij zijn huidig werk gevonden heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() Wat ik wel vind is dat men een alternatief moet vinden voor mensen die niet mee kunnen op de huurmarkt en op straat dreigen te geraken. En daarvoor zouden die woonmodules gunstig kunnen zijn. Voor daklozen en mensen die er bewust voor kiezen om geen hoge huurprijzen te betalen. Uiteraard is er probleem van de grond waarop die modules moeten komen te staan.
Laatst gewijzigd door Tomas : 7 maart 2016 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg me dat eens even uit, ik begrijp niet wat u hier wil stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n mensen moeten ook niet de laatste nieuwe smartphone of IPhone hebben, ik ben met minder tevreden. Ook mijn autoke is een heel gewoon wagentje (ik heb ervoor gekozen om geen bedrijfswagen, waar ik recht op had, te nemen. Ik koos voor extra loon). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ah sociaal verhuurkantoor. Zelfs in 2010 was er voor mij geen SVK en geen huursubsidie. Ik stond op dat moment ZES jaar op de wachtlijst van de sociale huurmaatschappij. Het OCMW heb ik nooit nodig gehad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Dat is precies nogal ingeburgerd bij diegenen die menen de waarheid in pacht te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu wilt ge daar nog huisvesting bovenop. Maar verwarming is ook een basisrecht, voedsel is dat, tv, wifi enz. Laten we dan maar alles gratis maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Probeer vandaag maar eens uw handen uit de mouwen te steken bij uw buurman. Binnen de kortste keren ben je verraden en gepluimd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat mensen die goedkoop wonen de eerste zijn om te klagen over de kwaliteit van hun woning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelf ook verhuurd. Aan dezelfde prijs van de hypotheeek. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 maart 2016 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Ik zag een mogelijkheid via huurgronden met reeds voorziene standaard fundering en standaard nutsvoorziening. Indien die modules naar zo'n norm worden gebouwd kunnen die makkelijk worden geplaatst en ook indien nodig verhuisd. Kleine huurprijs voor de ruimte en de modules kunnen eigendom zijn van het gezin. Voorstel uitgewerkt op tafel gegooid bij onze 'Radicale Vernieuwers' ... geen interesse... |
|
![]() |
![]() |